[INFO] Welk objectief moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:16

woensdag

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:31

MadelonSunny schreef:
Wanneer begint die korting bij de mediamarkt? :P

Morgen tot en met zaterdag

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:08

dieketje schreef:
MadelonSunny schreef:
Wanneer begint die korting bij de mediamarkt? :P

Morgen tot en met zaterdag

Op woensdag 23 januari, donderdag 24 januari, vrijdag 25 januari en zaterdag 26 januari betaalt Media Markt voor u de BTW.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/btwac ... ctieteaser

Met voorwaarden e.d. erbij :D

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:23

Focussed schreef:
MerelxG_R schreef:
Omdat ik zelf de kennis niet heb om te zien of ze nog in een nette staat zijn en vanwege de garantie die vaak niet meer geldt. :)

Je kan eventueel een occassion kopen bij een winkel, zoals bij Kamera Express, Camera Nu etc. Daar heb je iets meer zekerheid (maar zijn ze ook duurder omdat hun winstmarge boven de inkoopsprijs komt) omdat je dan niet particulier koopt. En je moet net geluk hebben dat ze jouw lens tweedehands hebben op het moment.

En heb je anders iemand in je omgeving die goed met fotografie is? Ik heb bij mijn Canon 70-200 2.8 een goede vriend die fotograaf is meegenomen. Deze heeft de lens dik een half uur uitgeprobeerd met mijn body, vervolgens nog helemaal geïnspecteerd (hoe de foto's waren, of de lens geen rare geluiden maakte, kwaliteit van het glas etc.). Zijn daar zeker een uur op de koffie geweest bij die verkoper. Maar uiteindelijk "goedgekeurd" en meegenomen. En nog geen dag spijt van gehad.
Heb zelfs nog contact met de verkoper (hij was professioneel fotograaf voor makelaars) en stuur zo nu en dan een foto naar hem om te laten zien hoe de lens me bevalt. :)

Naar occasions ga ik inderdaad wel even kijken. Heb wel iemand in mijn omgeving die vrij veel verstand heeft van camera's en objectieven dus mocht ik een tweede hands lens tegen het lijf lopen kan ik altijd diegene mee vragen. Maar dit is niet mijn eerste optie. Zoals het bij jou is gegaan is wel super natuurlijk.

lovey_ou schreef:
Hier een topic waarin de tamron 10-24 is gebruikt. Sinds dit topic staat ie ook op mijn verlanglijstje :')
[FK] [FOTO] Jaar lang beginner :)

Ik heb nog even verder op deze lens zitten google'n en ik denk dat dit hem inderdaad wordt. :j

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:02

dieketje schreef:
waarom moeten ze nou bij de mediamarkt weer korting gaan doen nu wil ik toch wel echt heel graag een 70-200 f2.8 gaan kopen ...
maar dan bestel ik natuurlijk ook een 50 mm met f 1.8 (is die goed om te gebruiken in een binnenbak heb meestal al genoeg aan mijn kitlens kwa lengte) maar wil gewoon wat meer licht sterkte (sta midden in de bak vandaar dat ik er genoeg aan heb haha)

Die eerste kan je helaas vergeten, want dat is een L lens en daar gaat geen korting op bij mediamarkt volgens de voorwaarden.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:15

Nikka schreef:
dieketje schreef:
waarom moeten ze nou bij de mediamarkt weer korting gaan doen nu wil ik toch wel echt heel graag een 70-200 f2.8 gaan kopen ...
maar dan bestel ik natuurlijk ook een 50 mm met f 1.8 (is die goed om te gebruiken in een binnenbak heb meestal al genoeg aan mijn kitlens kwa lengte) maar wil gewoon wat meer licht sterkte (sta midden in de bak vandaar dat ik er genoeg aan heb haha)

Die eerste kan je helaas vergeten, want dat is een L lens en daar gaat geen korting op bij mediamarkt volgens de voorwaarden.

ah wat gemeen dan die andere maar bij de bcc bestellen daar hebben ze ook nog zonder verzendkosten en vanaf morgen ook zonder btw dus dan maar daar ;)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:21

De 70-200 zie ik niet op hun site staan. :+

Volgens mij doelt Nikka op de 70-200, dat daar geen korting vanaf gaat en niet de 50mm. :+

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:30

ik bedoel dan bestel ik alleen die andere maar bij de bcc dan nog goedkoper ook nee helaas heeft die bcc die niet op de site staan misschien wel in de winkel?
maar als ze die niet hebben dan wacht ik gewoon nog een tijdje met aanschaf van die lens :)

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:49

Hallo! Ik heb dit weekend ter vervanging van mijn Canon 350D een occasion 550D aangeschaft. Ik wil nu ook eens kijken naar een upgrade in mijn lenzen, hopelijk dat iemand hier mij wat tips kan geven, er is zoveel keuze!

Ik heb nu een canon ef 55-200 1: 4.5 - 5.6 II USM en een canon efs 18 -55 IS. De 18-55 is denk ik prima voor waar ik hem nu ook voor gebruik, gewone buitenfoto's, vakantie. Niet moeilijk doen met lenzen wisselen, qua bereik vind ik deze eigenlijk prima. Of heeft iemand een leuk alternatief?

De 55-200 gebruik ik voor de paarden fotografie, niet als ambitie geweldige fotoshoots te maken, ik wil gewoon mijn paard mooi vastleggen. Ik heb deze nog niet gebruikt met mijn nieuwe 550, maar met de 350 werden foto's toch snel minder van kwaliteit, zeker als ik helemaal inzoom.

Ik hoef niet zo nodig een nieuwe lens te kopen, occasion is prima en kan me heel wat geld schelen, ik wil zo maximaal 150€ aan mijn nieuwe tweedehandsje uitgeven.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:54

Heb je een voorbeeldfoto van de mindere kwaliteit van je lens met instellingen erbij? Gewoon om zeker te weten dat er geen sprake is van 'user error'? :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:55

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:09

Alwiene, ik heb er wat op mijn profiel staan, ik oefen niet vaak genoeg met de instellingen denk ik, dat zal er ook aan bijdragen dat het verre van perfect is. Bij de paarden heb ik hem op de Tv stand staan iso is dan 200 of 400, lichtmeeting laat ik de camera automatisch instellen en de sluitertijd probeer ik zo 1/320 te hebben.

Eigenlijk weet ik ook helemaal niet zoveel van de lenzen die ik heb, of ze kwalitatief wel goed zijn of dat er binnen mijn budget veel betere zijn, waar ik dan met net zoveel kunst betere fotos mee kan maken.

Sani, dankje voor de link! Is dit dan kwalitatief gezien ook een betere lens dan mijn 55-200, of is het alleen het extra zoombereik?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:16

Ik had al even in je profiel gespiekt, en ik denk dat jij heel veel kan winnen door je te verdiepen in instellingen. Veel meer dan met het kopen van een ander objectief, want dat zal dezelfde problemen geven zolang je instellingen niet kloppen.

Tv of Av is een keuze, maar ik vind Av prettiger, omdat het diafragma veel meer je foto bepaalt dan de sluitertijd die alleen maar 'snel genoeg' moet zijn. 1/320e op 200mm is net aan genoeg om geen onscherpte van je eigen beweging te krijgen, maar voor een bewegend paard al snel te langzaam en dan krijg je dus onscherpte. Bij een dravend paard wil je eerder richting de 1/500e en bij een galopperend paard liever nog naar de 1/1000e of sneller.
ISO 200 of 400 is leuk overdag bij mooi weer, maar bij een beetje triest weer of tegen de avond zal je vrijwel altijd omhoog moeten om je snelle sluitertijden te kunnen redden.

Niet bij alle foto's in je profiel staan de instellingen, maar waar ze wel staan zijn er vaak toch wel betere resultaten te halen met betere instellingen. :j Ik zou je dus écht willen adviseren om nog eens goed te gaan studeren hoe sluitertijd + diafragma + ISO samen de belichting en scherpte(diepte) van je foto bepalen.

Die 55-250 is denk ik wel iets beter dan de lens die jij nu hebt, maar ik zou eerst jezelf verbeteren en dan pas gaan kijken of je het nodig vindt om een betere lens te kopen :)

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:36

Bedankt voor je tips Alwiene! Ik dacht inderdaad dat het met 1/320 sluitertijd en auto lichtinstellingen wel goed zit, maar daar kan ik dus al veel in verbeteren!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:23

Nikka schreef:
dieketje schreef:

de lens is wel 100 euro goedkoper als gisteren dus toch een soort van korting :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:25

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:30

Bagheera_206 schreef:
Deze site is ook altijd erg handig. :)
http://tweakers.net/pricewatch/#highlightCat:911

dat is inderdaad een handige site :)
en hij is bij de mediamarkt het goedkoopst oliebol nu wil ik hem haha zal me bank rekening blij mee zijn -O-

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:41

is er een verschil tussen:

18-55 mm lens
18-55 mm IS lens
18-55 mm DC lens.

op verschillende site's staan ze dus ook verschillend. wat ik me afvraag is of er ook verschil in zit,
of dat het gewoon 1 en dezelfde lens is. maar met een andere naam.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:49

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 01:23

Vanavond een paar testfoto's gemaakt op hoge ISO met mijn nieuwe kitlensje.

1/60s at f/2.8; ISO 5.000; 70mm
Afbeelding

Helaas te lange sluitertijd door het gebrek aan licht. := Maar op zich ook wel een fijn lensje voor bij optredens. Vanavond weer op pad om verder te testen. :+

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:00

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:11

Je links werken zo niet, zet ze anders even tussen tags, dus [ url]hier delink[/ url] En dan zonder de spaties overal

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:07

Welk merk body heb je? je toont nu wat ik zo zie lenzen van 2-3 verschillende merken.

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:12

Ik wil de nikon d3100