[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:04

Nevony schreef:
-Wendy15Ik vind hem heel erg mooi gelukt, maar omdat ie niet door jouzelf bedacht is zal ik er geen geld voor vragen, maar wel leuk gedaan voor een oefening Misshcien wordt het tijd om ook een pard/ander dier te schilderen?

Mee bezig Ja Haha!

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:09

@Wendy15 mooie schilderstechniek Knipoog de kleuren bedoel ik dan. Ja de rest van het commentaar is natuurlijk al gegeven. Ik zou er met een lijstje ongeveer 6 euro voor geven

@pollewopsie7 erg gaaf voor de eerste keer Lachen z'on 5 euries

@Fenn vindt de randt niet zo mooi eromheen hoewel het wel eens wat anders is dan normaal. 5 euro

@sexy_back vindt het erg moeilijk om deze te beoordelen, maar indien de "opdrachtgever" er tevrede over is en het een erg rare pose al was wel z'on 7 euro

@Nevony Haha! Ah daar issie weer alleen nu beter foto, vindt de vacht van de schimmel erg goed gelukt Voor de rest heb ik totaal geen verstand van aquarel maar denk toch wel 5 a 7 euro Ja vindt ze iedergeval al erg gaaf

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:20

@ Pollewopsie7 - erg mooi! Maar om er meteen geld voor te vragen, naja denk dan 10 euro Lachen
@ Fenn , erg leuke sprekende tekening! 12 euro voor deze! Lachen
@ sexy_back , nog iets oefenen met vachtstructuur, maar vind em al erg goed! 6 euro ? Lachen
@ Nevony, vind ze beide even goed! 8/9 euro elk?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 14:03

thanks babe, jij bent de eerste die echt commentaar geeft waar ik iets mee kan!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:52

Ik heb heel erg doorgeoefend op jullie tips en nu heb ik weer een nieuw paard getekend, zelf vind ik hem erg mooi.
Maar door de foto is de kwaliteit heel erg bagger... Boos!

Afbeelding

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:05

@DeEiken: Vind hem een beetje teveel geveegd. Ziet er stripachtig uit Lachen Voorlok vind ik ietwat krassig. Halster met de gespen vind ik heel goed gedaan Lachen €5,- ?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:11

Bedankt voor de taxaties nog!

Pollewopsie7: Goed gedaan voor je eerste schilderij. Er mag nog wel wat meer diepte en kleurverschil in. €15,-
Fenn: Jij gaat echt vooruit! Mooi, ik heb alleen het gevoel dat de neus niet klopt, er zit een bobbel op? €10,-
Sexy_back: Mooi, maar er mag meer diepte in. €5,-
Nevony: Mooi, ik stoor me alleen heel erg aan het papier. €7,50
DeEiken: Leuk! Jammer dat het geveegde zo duidelijk is, volgende keer is inkleuren beter denk ik. €5,-

Ik heb ook een nieuwe tekening. Potlood op A4.
Het haar is mislukt, daar moet ik nog veel op oefenen.

Afbeelding

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:15

idd Evelijn, toen ik hem op bokt had gezet viel het me ook ontzettend op, maar het is idd grof papier, maar in het echt is dta veel minder te zien dan hier op de foto Knipoog

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:19

Okee, het is dus de hals waarmee ik zat, deze is nog langer dan die van de foto Knipoog.
Als ik tijd heb ga ik weer taxeren.

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:34

bedankt voor de taxatie's Haha!
ik was ook niet van plan hem te verkopen Haha! hou hem lekker zelf Haha! Tong uitsteken en ik vind het zelf ook niet goed genoeg en niet leuk om er geld voor te vragen Tong uitsteken
maar ik vind het wel grappig om te horen Haha!
bedankt Haha!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:56

Hoe bedoelen jullie: Meer inkleuren?

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:58

Pff heb al een tijdje niet meer getaxeerd, maar geloof dat ik voor het laatst op blz. 74 (?)
Ik reageer alleen even op tekeningen wat in mijn ogen waarde kunnen hebben, voor de anderen geldt:
Enorm veel oefenen, structuur, en je eigen materiaal vinden, enorm veel succes en je komt er wel!

-Naaltje: Eerste vind ik erg leeg, niet veel uitstraling, de tweede daar in tegen vind ik erg vol, erg veel karakter. De manen mogen wat meer uitgewerkt! Ik vind die zo'n 15,- waard.

-Lunas: Erg mooi, erg leuk gedaan, mooi die diepte erin, al had ik wel wat meer "kracht" willen zien. Het is (waarschijnlijk) een krachtige foto, maar dat mis ik nog, dit vind ik wel 20,- waard. Absoluut.

-Janique: Ik vind dit echt een top werk, het gezich van het meisje is nog niet je van het, maar mensen zijn erg moeilijk(ervaring mee Knipoog) Maar dit vind ik echt mooi, ik ben neit zo weg van aquarel, maar deze is echt top werk. Ik denk dat je hiervoor echt wel 40,- kan vragen.

-Janique: Ik ben niet zo heel erg weg van de blauwe waas, iets te onnatuurlijk, maar ik vind hem nog wel mooi. Zeker niet zo goed als je vorige, maar dit vind ik zo'n 15,- waard.

-Wanniesannie: Erg gaaf, ik vind het oog enorm lief, ook ziet hij er heel erg "aaibaar" uit. Jah ik vind deze leuk, heb hem ook gezien met hals(jaja, ik zie alle tekening topics hier op bokt.nl maar reageer nauwelijks/nooit.) Dat vind ik erg mooi. Deze is zo'n 10,- waard in mijn ogen.

-Soeskia: Wat een enorm mooie tekening! Vind de achtergrond nog iets te knallend (de 2e is toch de orginele?) Ik vind de eerste een mooie rustige uitstraling hebben, heel vredig. Het paard is ook mooi in detail! Ik denk dat je voor zoiets toch echt wel mag denken aan de 75,-

-Oneiltje79: Nou jouw tekeningen zijn altijd de moeite waard, het is geen reeële tekening moet ik zeggen, de hals lijkt niet correct, maar ik vind hem wel iets hebben hoor. Ik durf geen prijskaartje eraan te hangen.

-Vladeli: Normaal gesproken hou ik niet zo van dat geknoei met het "vegen" Maar dit vind ik wel erg mooi, hij is erg mooi. Ik denk dat je hier zo'n 15,- voor zou kunnen vragen.

-Sexy_back: Ik vind hem leuk, maar hij straalt nog niet erg, hij is nog niet aaibaar, zoals die van vladeli wel was. Denk zo'n 5,- á 10,-

-Wizzy: Alleen even op de 2e, deze vind ik enorm gaaf, leuk kleurgebruik, mooi speels, als hij op a4 grote(of groter) was, zou je hier zeker wel 50,- voor kunnen vragne. Hij spreekt me enorm aan.

-Carita: Dit is toch al best een oude tekening van je? Vind hem leuk, maar té strip achtig, denk zo'n 10,-

-Lunas: Wouw zeg, dit is één van jouw beste, enorm gaaf, echt waar deze vind ik top werk! Ik denk dat je hier écht wel naar de 40,- á 50,- voor kan gaan. Dat oog isook erg mooi.

-Alison: Erg mooi, alleen zijn ze een beetje uit verband gerukt, of niet? Vind hem wel wat hebben, denk zo'n 15,-

-Janique: Vind hem leuk, maar niet om aan de muur te hebben, niets voor mij dus. Zijn ogen zijn ook niet waterpas Knipoog Maar ik zou hier geen prijskaartje aan (durven) hangen.

-_evelijn_: Erg gaaf, ik ben nu ook beetje bezig met mensen, maar vind deze heel erg mooi. Denk zo'n 25,-

-Edelweis: Vind hem heel erg leuk, weinig contrast of vachtstructuur, maar ik vind zijn ogen wel wat hebben. Denk zo'n 15,-

-Plaudar: Wouw, wat een schilderij, beetje weinig kracht, en ondanks de verhoudingen vind ik deze toch echt wel 70,- als het niet meer is, waard!! Zeker weten.

-Fenn: Mooie tekening, nog wat weinig donker-licht, maar wel erg gaaf. Ook die bobbel bij zijn neus vind ik neit heel mooi. Denk zo'n 15,-

-Nevony: Mooi kleurgebruik, maar nog iets te stripachtig. Denk zo'n 10,-

-_evelijn_:Ha, hij is af, erg leuk gedaan, al is zijn haar nog niet helemaal je van het. Ik vind hem wel erg mooi, ook zijn nek is gaaf. Denk zo'n 30,-(moet zeggen dat ik zelf ook altijd moeite met het haar heb.)

Nou, hopelijk kunnen juilie er wat mee, en als je iets aangevallen voelt, twijfel dan niet om me te PB-en voor meer informatie.

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:29

Bedankt nevony en nikki_jimmy *LOL*

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:30

Dank je wel Nikki_jimmy. Lachen

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:04

Nevony1: 10-15
Nevony2: 15-20 (vind ik meer hebben dan de eerste, door compositie, en kwaliteit aquarellen)
DeEiken: Ik zou eerlijk gezegd nog dooroefenen. Let hierbij op het niet te vegerig maken van je tekening, verhoudingen (kijk heel goed naar je foto).
_Evelijn_: Heel gaaf weer zo mooi, maar ik vond die ander meer uitdrukking geven. Ik denk zo'n 30-40 euro (het vorige was iets te hoog ;o) Wel heel knap met schaduw!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:30

Bedankt. Lachen Maar de taxaties die je geeft zijn je eigen mening hè, dus je moet je niet laten beïnvloeden door andere oordelen. Knipoog

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:14

Opnieuw bedankt voor de taxaties:), doe zelf deze week ook weer een rondje.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:20

Oke, hier dan mij rondje nog..

Sexy_back Ik vind het opzich wel een mooie tekening, maar als je hem vergelijkt met de foto zijn er veel details verloren gegaan naar mijn idee. Bijvoorbeeld qua licht donker in zijn vacht, en de plukjes wilde haren bij zijn borst en oor, zie ik niet terug op de tekening. Dat vind ik een beetje zonde want het is wel een mooie tekening! Ik zou hem nu op €5,- schatten.

Nevony Leuke aquarellen! Vind het zelf moeilijk om er mee te werken!.. k vind ze al erg mooi, maar misschien nog wat meer op verhoudingen letten. De vacht van de schimmel vind ik erg mooi! €10,-

Evelijn Jaaa vind hem erg mooi!€20,-

DeEiken: Zou naar mijn idee nog wat gedetailleerder mogen,Maar ik vind het "vegen"hier eigenlijk niet zo storend.. Zou rond de €5,- geven..

Zo dat was het weer!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 00:27

hoi hoi,

ja, ook ik ben weer bezig met tekenen Tong uitsteken het was alweer een tijdje geleden en ik wil nu
dus echt opdrachten gaan tekenen omdat het steeds beter ga. ik teken op een soort van ruw creme-kleurig karton A4 met verschillende potloden Knipoog

hier mijn nieuwste tekening:
Afbeelding

voorbeeld:
Afbeelding

ik heb de hals wat verandert omdat me dat mooier leek!

Wat vinden jullie van mijn 1ste weer getekende tekening na 4 maanden ofzo Vingers aflikken Bloos

groetjes michelle

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 00:37

Ben wel benieuwd naar hoe jullie deze zouden inschatten...

Afbeelding

Doei!

(rondje Lon komt, zoals gewoonlijk, later Clown )

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 00:53

@ lontje: Prachtig, en wat knap gedaan!! heel goed die huid van de olifant en die mond en dat slurfje! ik vind hem echt super!! ik denk wel rond de 40/50 euro misschien nog wel meer, (ben niet zo goed in dat soort dingen schatten ahha )

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:59

Zo, dit topic heeft een spurt genomen zeg Bloos!
Tijd voor een inhaalrondje van mijn kant (Nu een kleintje, later een grotere...)

@ Lon: je weet wat ik er van vind Ja Het geduld waarmee je werkt en de liefde voor het onderwerp maakt het tot een goede tekening. Kwaliteit van de foto zou beter mogen, dit zou je werk ten goede komen, maargoed: dat terzijde Bloos Volgens mij kan je hier een euro of 75-100 voor vragen Lachen
@ Carita: ziet er veelbelovend uit, ik vind 'm nu nog wat aan de donkere kant waardoor er -misschien- details wegvallen. Zelf hou ik van wat contrast in een tekening, misschien is dat bij jouw werk ook wel zo? Kan aan de scan/ foto liggen. Euro of 10 zou wel kunnen in mijn ogen Lachen
@ _Evelijn_: dat je je aan mensen durft te wagen vind ik echt super, zeer moeilijk om dat treffend te krijgen. Jouw tekening mag nog wat subtieler, het haar (geef je zelf al aan) zou verder uitgewerkt mogen worden, het geheel nog wat sprekender. Ik zie nu hier en daar wat vlekken, alsof je hebt zitten vegen, maar dat kan ook door de scan/ foto komen. Zelf zou ik hier nog geen prijs aan verbinden.

Even tot zo ver voor nu, later meer.
Heb wel, sinds lange tijd, weer een tekening:

Afbeelding

Formaat: A4
Materiaal: potlood 2B
Lachen

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 10:30

@Carita apart papier, maar het geeft wel een gaaf effect Lachen z'on 15 euries

@Lontje ben niet zo van de olifanten maar wel mooi egdaan Ja 15 euries

@Fnanne ik vindt hem zo zielig kijken Ach gut
Voor iedergeval erg mooi enz Lachen wel meer dan 40 euries

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:26

@fnanne: wat super mooi! dit is de mooiste volgens mij die ik voorbij heb zien komen! je kunt wel opdrachten gaan tekenen voor hoog geld ik denk dat hij wel zo'n 80 euro waard kan zijn!!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:33

@ Carita...Het is inderdaad jammer dat door de foto details wegvallen, Nu zie ik bijvoorbeeld de bespierde nek nauwelijks terugkomen terwijl je die volgens mij wel in detail heb getekend! Maar het ziet er wel heel goed uit zo, ik denk rond de €10,-

@ Lontje: Dit vind ik gewoon niet meer normaal, HOE krijg je in hemelsnaam die huidstructuur zooo realistisch op papier, snap ik echt niet hoor..haha, maargoed ik denk rond de €80,- voor deze tekening zeker niet minder.

@ Fnanne: Ook weer iets om stikke jaloers op te zijn, ook gewoon net echt, ik krijg paarden nooit zo mooi op papier en zeker niet met de uitstraling die jouw paarden altijd hebben,ik denk zeker €50,-

En nu nog mijn laatste werkje, ben benieuwd of jullie er uberhaupt waarde aanhechten aangezien het fantasie is! Kleurpotlood op A-3
Afbeelding