Een Syrische hamster (volksmond zegt ook wel Goudhamster) van 16 daagjes jong, om precies te zijn.
Oogjes net open. Oren nog plat. En nog maar zo’n 20 gram zwaar.
Dankjewel!!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AlwaysH schreef:Die ken je wel mag ik hopen, het is een hamster.![]()
![]()
Een Syrische hamster (volksmond zegt ook wel Goudhamster) van 16 daagjes jong, om precies te zijn.
Oogjes net open. Oren nog plat. En nog maar zo’n 20 gram zwaar.
Dankjewel!!
paljaslaura schreef:Mooi in de mist ponyhoward!
Wauw gaaf staaltje photoshop Tenno!
Schattig die hamster, weer iets anders dan zo'n groot paard
Hier een vriendin op de foto gezet gisteren. Heb een keer lopen pielen met die lucht vervang optie van PS haha. Vind hem best gaaf zo:
[ [url=m/tsXNRC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Was wel wat donker dus niet heel ideaal. Heel licht bewegingsonscherpte..
CoonArt schreef:Hallo Lienek, voor scherpte kan ik je GIMP aanbevelen want die is daar heel goed in (scherpte toevoegen). Leuke foto's en mooi paard ook!
ikke schreef:Tenno7 schreef:Hooii Lienek
Leuk dat je je hier meld!
Mooie foto's maak je al.
Om mooie scherptediepte te krijgen in je foto's ( de onscherpte die je bedoelt denk ik ) kun je ervoor zorgen dat jezelf de juiste afstand hebt van wat je fotografeerd, maar ook dat de achtergrond een stukje verder weg van je onderwerp ligt. Zo krijg je betere scherptediepte.
Plus dat de kitlens die je gebruikt een diafragma van f/4 of hoger heeft denk ik. Die kun je zo laag mogelijk zetten. Dat helpt mee aan je scherptediepte.
Die kitlens is f3,5 in z'n gunstigste stand (18mm) maar inderdaad, dan gaat afstand tot achtergrond al merkbaar iets doen ten opzichte van een f2.8 of nog lager.
ikke schreef:Het ligt eraan welke versie wow je zoekt![]()
Als je de paarden wat donkerder maakt (meer silhouet) en de lucht iets oplichten dan is dat tegen deze achtergrond al best wat.
Ik probeer bij dit soort foto's de grond waarop ze staan ook de horizon-lijn te laten zijn.
Tenno7 schreef:Ja je vraag was , ik vindt het heel lastig onscherpte te creëren. Of bedoel je juist wel scherpte op het onderwerp?? Want ik volg de vraag nu niet meer helemaal haha..
Waar wij het overhebben met diaframa is de onscherpte van de achtergrond. Als je meer scherpte wil creëren op het onderwerp moet je idd ook goed kijken naar waar heb je je sluitertijd op staan.
Fotografeer je op de manuele stand?
Wat nog zou kunnen helpen is eens googlen op de belichtings driehoek. Zodra je dat snapt, snap je ook beter waar je ISO, Diagrama en sluitertijd voor staat en wanneer je wat kunt aanpassen om een beter resultaat te krijgen.
Kwa zoomlens voor paardenfotografie is de 70-200mm f/2.8 een aanrader.
Tenno7 schreef:Lienek : oke dan snap ik je vraag nu ook beter haha. In welke stand fotografeer je?
Lienek schreef:Tenno7 schreef:Lienek : oke dan snap ik je vraag nu ook beter haha. In welke stand fotografeer je?
Av voornamelijk en beweging die Tv denk ik?
Gisteren kwam dit wezentje voorbij in de tuin. Was al redelijk donker dus heb het geprobeerd via Lightroom wat op te lichten.
Wat vinden jullie hier van?
50mm lens f1.8 en ISO 1600 (vanwege het weinige licht) 1/200 sec.
[ [url=m/x9n4sn.jpg]Afbeelding[/url] ]