[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:31

Marjoow: Heel mooi beeld! Mooi scherp op de ogen van de kat en wat een gezichtsuitdrukking :D Misschien juist wat jammer van die overbelichte witte plek rechtsonder, maar ze stoort niet echt vind ik.

Yvonne_V: mooi beeld! Mooi scherp op de ogen/het hoofd. ;) Ik had de compositie misschien wat anders gedaan, meer weggesneden links en meer beeld langs rechts.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:23

Asselruiter schreef:
Marjoow: Heel mooi beeld! Mooi scherp op de ogen van de kat en wat een gezichtsuitdrukking :D Misschien juist wat jammer van die overbelichte witte plek rechtsonder, maar ze stoort niet echt vind ik.

Yvonne_V: mooi beeld! Mooi scherp op de ogen/het hoofd. ;) Ik had de compositie misschien wat anders gedaan, meer weggesneden links en meer beeld langs rechts.

Dank voor de tip, ik dacht juist ik doe het eens een keer niet volgens 'de regels' wat betreft kijkruimte :p
Jammer dat het niet in de smaak valt betreft compositie,

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:39

JewEmm schreef:
Hier is mijn commentaar voor week 5!

HeavensLove verzamelt hier - Mooi moment! Jammer dat de horizon scheef is.

Deetjeeuh schreef:
HeavensLove Originele compositie. Wel is het jammer dat je paardje modderig is, en eerlijk gezegd had ik hem waarschijnlijk ook even rechtgetrokken. Voor de rest een goede foto!

die is zo de horizon, de omheining van de piste is niet recht :) en de piste ligt ook niet vlak :)

en grappig, de ene vindt het juist goed scherp en de andere vindt het niet goed scherp (aan het oog) X'D

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:58

Deetjeeuh schreef:
Mijn commentaar is nergens vervelend bedoeld. Ik zeg gewoon wat me opvalt in de hoop dat jullie er wat aan hebben. :)

:)

Commentaar is nooit vervelend hoor, ik vind het al hartstikke tof dat sommige er zo veel tijd in steken om alles te beoordelen. *\o/* Ik leer alleen maar van jullie commentaar al gaan dingen als flair/fler en andere moeilijke termen me wel even te ver,ik zou me nodig eens moeten verdiepen in mijn {bij jullie te vergelijken} simpele camera.....en in de echte fotografentaal :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:01

binky schreef:
Deetjeeuh schreef:
Mijn commentaar is nergens vervelend bedoeld. Ik zeg gewoon wat me opvalt in de hoop dat jullie er wat aan hebben. :)

:)

Commentaar is nooit vervelend hoor, ik vind het al hartstikke tof dat sommige er zo veel tijd in steken om alles te beoordelen. *\o/* Ik leer alleen maar van jullie commentaar al gaan dingen als flair/fler en andere moeilijke termen me wel even te ver,ik zou me nodig eens moeten verdiepen in mijn {bij jullie te vergelijken} simpele camera.....en in de echte fotografentaal :o

Mooi zo! Dat is ook mijn doel, ik kan wel zeggen dat ze goed zijn, maar als ik dingen mis dan lijkt het me dat jullie daar meer aan hebben. Als het maar aardig wordt verwoord, en niet volledig afgekraakt, maar op een nette manier. :)

Marit

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:23

Ik zal straks ook weer eens feedback geven, veel te lang geleden!

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:52

Deetjeeuh,

Wat bedoel je met de combi zwart.wit?
Meer kleur, foute kleuren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:57

MyHu schreef:
Deetjeeuh,

Nou, je hebt de combinatie gebruikt van dat de hele foto zwart-wit is. Op de snoepjes na, die heb je in kleur. Bij veel foto's kan het mooi uitpakken als de foto zwart-wit is en maar een gedeelte in kleur, maar in dit geval vind ik niet dat de foto daardoor beter wordt. :)

Hopelijk snap je het nu beter. :o

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:03

Dankjewel, Deetjeeuh! :D :o

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:07

Deetjeeuh schreef:
Ann_Pam, De sfeer en de kleuren kloppen! Maar volgens mij heb je wat geblurd? Verder zou ik hebben scherpgesteld op de middelste koeien in plaats van op de voorste.

dankje voor het commentaar, maar er is niets geblurd, waar lijk je dit te zien dan? :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:11

Mijn feedback van week 6 :)

Djura99: Ik vind hem vrij donker, dat vind ik jammer. Ook lijkt hij niet helemaal scherp te zien. Wel leuke uitsnede.

Ann_Pam: Heel gaaf, mooie sfeer! Zou hem alleen aan de andermans net even iets anders hebben uitgesneden, het is nu net net je kin er helemaal op.

Mb_foto: Ik denk dat ik hem zonder de chips mooier had gevonden. Verder lijkt hij ietstjes overbelicht, zo kun je niet meer het hele glas zien (bovenkantje). Wel gaaf neergelegd zo, op een spiegel?

Kelszz_: Kwaliteit lijkt best slecht, is hij met een telefoon gemakt? Daardoor heb je ook geen scherptediepte, dat is wel jammer, dat geeft meestal echt sfeer aan de foto. Ook is hij een beetje bewogen.

laurajoy15: Schattige foto! Hij is mooi scherp. Stoor me alleen een beetje aan de blauwe manen, heb je de lucht blauwe gemaakt?

binky: Onwijs gave foto! Mooie sfeer :j

Bellatrix; Hmm, voor mij is het hem niet. Ik snap die mast erin niet :+

calice: Leuke foto! Hij had van mij ietsjes ‚frisser’ gemogen, door bijvoorbeeld de belichting iets te verhogen, zodat de achtergrond ook echt wat witter wordt. Maar hartstikke leuk!

showteam; Leuuuuk! Mooi scherp en leuk gewerkt met dat hooi stukje ervoor.

Irene96: Ik vind het iets teveel boom. De lichten erachter zien er wel ontzettend goed uit!

Jolandaa_: Vind de kleuren net iets te warm voor de foto, had je de witbalans aangepast?

monbyou: De randen lopen iets te scherp over voor een blackfoto, dat gaat meestal wat geleidelijker. Je kan ze beter echt in een donker stuk zetten dan dat je gaat schilderen zeg maar. Verder is het een paard nooit zo voordelig om ze van recht voor te fotograferen, daar worden ze een beetje ielig van. Maar netjes gedaan voor een eerste blackfoto.

Fenneee: Ik vind het een mooie foto, maar onwijs zonde dat je een stuk van de voeten hebt afgesneden! Als je een stapje naar achter had gezet had alles er mooi op gestaan.

JewEmm: Mooi moment en compositie! Het meisje lijkt wat overbelicht en de achtergrond weer iets onderbelicht. Dit kun je voorkomen door je modellen zoveel mogelijk in de schaduw te zetten. Met een felle zon krijg je vrijwel altijd dit effect. Daardoor zie je ook die harde schaduwen.

TrendyLover: Deze bewerking is echt helemaal niks voor mij :+ In kleur vind ik hem een stuk mooier!

Asselruiter; Opzich mooi erop gezet, maar hij staat ietsjes scheef. Dat kun je heel simpel veranderen in bijvoorbeeld Lightroom. Altijd belangrijk bij gebouwen :)

XiiaaooNaa: Ik vind hem net iets te rood, daardoor verdwijnen alle kleuren eruit. Wel mooi scherp.

DmNqUe: Hij is heel erg onscherp, dat i jammer want het is wel een leuke foto!

Racheel: Mooi gedaan! Vind alleen de sfeer nog net iets te donker en kil voor het onderwerp op de foto. Je zou er iets meer licht aan toe kunnen voegen en iets meer verzadiging, dan krijg je denk ik al een heel ander effect!

xLoki: Ik vind hem knap gedaan!

Marjoow: Mooie foto, vind alleen het oog rechts iets te scherp en te contrastrijk aandoen.

Yvonne_V: Mooie scherptediepte!

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:23

Ik ga deze week helaas voor een oude doos, lig al de hele week ziek op bed met griep…
Dus ik denk maar terug aan het Warme Marokko :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:29

Ann_Pam schreef:
Deetjeeuh schreef:
Ann_Pam, De sfeer en de kleuren kloppen! Maar volgens mij heb je wat geblurd? Verder zou ik hebben scherpgesteld op de middelste koeien in plaats van op de voorste.

dankje voor het commentaar, maar er is niets geblurd, waar lijk je dit te zien dan? :)

De vacht van de koeien. hier (foto van google) zie je bijvoorbeeld wel de vacht, en de haren. Bij jou foto lijkt het alsof er een filter op zit. Dat hoeft niet, het maakt de foto ook niet slechter, maar het valt me op dat ik die haren niet echt zie bij jou. :)

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:42

Dankje Marit!
Ik heb de lucht niet blauwer gemaakt, ik heb wel een hele kudde paarden die achter dit veulentje stonden weggewerkt dus misschien dat je dat ziet?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:51

Deetjeeuh schreef:

Iejoorr Jammer van de rommelige achtergrond! Volgende keer zou ik daar op letten voordat je een foto maakt. Verder vind ik de rand de foto niet mooier maken.

Sorry, welke rand bedoel je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:52

Iejoorr schreef:
Deetjeeuh schreef:

Iejoorr Jammer van de rommelige achtergrond! Volgende keer zou ik daar op letten voordat je een foto maakt. Verder vind ik de rand de foto niet mooier maken.

Sorry, welke rand bedoel je?

Dat zwarte om de foto heen. ;)

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:13

naomi_g1998 schreef:
showteam, aah. <3 Ik vind het onscherpe gedeelte wat te druk, je ziet nog stengels van het hooi maar die zijn dan weer anders wazig snap je? :P Had het oog van het geitje ook wat scherper willen zien.

Ik snap zeker wat je bedoeld :) zelf vind ik het niet zo'n probleem eigenlijk maar kan me voorstellen dat het beeld misschien mooier was geweest als het hooi wat minder in sprieten te onderscheiden was :D
De ogen zijn trouwens gewoon goed scherp, misschien door de upload of doordat het wat donkere ogen zijn is dat wat moeilijker te onderscheiden :)

XiiaaooNaa schreef:
showteam, Niks aan te merken eigenlijk! Super schattige foto!!
Nouja...nu ik langer kijk, misschien die witte waas van zn koppie (vooral linker oog+wang) halen, maar het stoort niet.

Dankjewel! Dankzij jou heb ik ongeveer 20 minuten naar m'n eigen foto gestaard :') maar kan niet echt een witte waas vinden?

monbyou schreef:
showteam mooi ik vind hem echt heel schattig <3

Dankjewel! Ze zijn in het echt nog schattiger :9

Asselruiter schreef:
Showteam: ooooh om te smelten <3 Ik vind het wat jammer dat het enkel scherp is op het rechter oogje en niet op het linker (zo lijkt het voor mij, mijn excuses als het niet zo is). Verder zeker geen misse foto!

Jij ook bedankt *D beide ogen zijn even scherp, maar ik snap wel wat je bedoeld. Op het rechter oogje valt wat meer licht dus het linkeroogje is iets donkerder (zonder glimpje) dus ik denk dat dat het is :)

Racheel schreef:
showteam Wat een schattig geitje zeg.. <3 vind het stro vooraan wel storen
.

:D, geitenlammetjes zijn heul schattig haha! Ik vind het stro vooraan juist mooi omdat je dan wat diepte creëert, dus daarom heb ik dat zo gedaan :)

Marit schreef:
showteam; Leuuuuk! Mooi scherp en leuk gewerkt met dat hooi stukje ervoor.

Jaa dankjewel :D !

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:36

Week 6
Poging 2 tot blackfoto met eigen paardje.
Dankzij Tess in dit topic is het deze keer beter gelukt. Over de foto zelf mis ik wat scherpte door de ruis.
Het weer vandaag trekt op niet veel en had last met de instellingen.
Deze foto is ook op 3 minuten gemaakt aangezien ik een nieuwe foto wou en toch weer dat black wou uitproberen.

Afbeelding

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:38

Deetjeeuh schreef:
MyHu schreef:
Deetjeeuh,

Nou, je hebt de combinatie gebruikt van dat de hele foto zwart-wit is. Op de snoepjes na, die heb je in kleur. Bij veel foto's kan het mooi uitpakken als de foto zwart-wit is en maar een gedeelte in kleur, maar in dit geval vind ik niet dat de foto daardoor beter wordt. :)

Dus je zo gewoon willen zien dat ik bijvoorbeeld niet de pot op het zwarte aanrecht had gezet naar op een bruine tafel ofzo?
Jaa, bedankt trouwens nog :))
Laatst bijgewerkt door MyHu op 08-02-14 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:38

Hierbij mijn week 6 :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:41

MyHu schreef:
Deetjeeuh schreef:

Dus je zo gewoon willen zien dat ik bijvoorbeeld niet de pot op het zwarte aanrecht had gezet naar op een bruine tafel ofzo?

Precies, als je hem op een bruine tafel had gezet, witte achtergrond en dan wél in kleur. Dan zou het een stuk leuker zijn :D

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:42

Mij POTW 6:
Afbeelding

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:46

Deetjeeuh schreef:
MyHu schreef:

Precies, als je hem op een bruine tafel had gezet, witte achtergrond en dan wél in kleur. Dan zou het een stuk leuker zijn :D

Mooi! Dan ga ik dat nog een keer proberen :D

Er is trouwens niks veranderd aan de kleur :Y)

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:13

Manonnevot: erg leuke foto, jammer dat de oren er niet opstaan...

Marit:
Is idd op een spiegel.
Heb hel express overbelicht gemaakt, om het 'kater' gevoel wat boven te halen :)

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:27

Marit schreef:
Racheel: Mooi gedaan! Vind alleen de sfeer nog net iets te donker en kil voor het onderwerp op de foto. Je zou er iets meer licht aan toe kunnen voegen en iets meer verzadiging, dan krijg je denk ik al een heel ander effect!

Ik ben nog is wat gaan spelen met verzadiging en hij is zo al een stuk beter toch? :)

http://farm6.staticflickr.com/5493/1238 ... a74e_c.jpg