[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:43

Gianti schreef:

Wat een schattig dier, nette foto!

Yvonne_V schreef:

Hele mooie kleuren, ik vind wel dat er iets meer paard op de foto had mogen staan!

merel_gomez schreef:

Gaaf plaatje!

Kiekje uit het weiland
Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:26

Stoer, jammer dat hij een dek draagt! Misschien kun je hem een tikkeltje warmer shoppen?

Yvonne, de eerste foto is mooi. 2e foto had iets ruimer gekadert mogen worden, iets meer paard zeg maar :)

Donderdagochtend een erg mooie zonsopkomst, een slootje die ik vanaf de A7 heb gespot.
Afbeelding
Canon EOS 40D 66mm F16 1/160sec iso 125.
Onbewerkt.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 13-10-12 15:52, in het totaal 3 keer bewerkt

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:33

Mooi die wolken! Vind ik ook altijd zo gaaf als ik in het vliegtuig zit. Kan er naar blijven kijken.
Wat een schattige pony Gianti! Fijne plaat.
Stoere foto Ilona. Inderdaad zonde van de deken, maar ach, wat maakt het uit!

Ik zou graag wat tips krijgen voor portretfotografie. Doe ik eigenlijk niet tot weinig, maar vind het toch wel erg leuk. En donderdag wilde mijn broertje wel voor proefkonijn spelen, dus hier het resultaat!

Afbeelding

Afbeelding

Mayling27

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:35

Moeten we de foto of jongen beoordelen? <<)

Nee grapje.. Vind ze leuk, vind alleen jammer van de regenboog op de eerste foto in de hoek...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:40

Heb je zijn ogen in PS laten knallen of heeft ie zulke knetterblauwe ogen?
Die regenboog had je kunnen voorkomen met een lenskap.
Heb je de exif gegevens erbij? Ik had denk ik het diafragma dichter gezet, krijg je wat minder licht binnen en wat warmer. Je hebt midden overdag gefotografeerd denk ik? Het licht is wat hard...

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:51

Vind weiland foto wel gaaf, juist ook met de sombere kleuren dat geeft een wat extra stoer effect vind ik.

Foto met die mist is echt prachtig!

leuk broertje :') onderste foto vind ik alleen wat overbelicht en bij die ander is het inderdaad zonde van de regenboog in de hoek.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:54

F_Orumster schreef:
Stoer, jammer dat hij een dek draagt! Misschien kun je hem een tikkeltje warmer shoppen?

Peer_hvj schreef:
Vind weiland foto wel gaaf, juist ook met de sombere kleuren dat geeft een wat extra stoer effect vind ik.

Ik word zo gek van al die verschillende kleuren! Op mijn computer is die gewoon normaal, op deze laptop waar ik nu opzit is die hardstikke warm en op de ipad ook.. :(

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:57

Ik ben nog 3 mensen vergeten zag ik, sorry.
Peer, de hond is wat overbelicht, dan gaan er intense kleuren verloren. Leuke hond.
Het water is mooi, ik denk dat de foto inderdaad krachtiger wordt als de linker'kroon' eraf is.

Gianti, ik zie zo'n foto graag in kleur denk ik. Maar dat kan persoonlijk zijn.
Compositie is prima, al kun je proberen te spiegelen, we zijn namelijk gewend om van links naar rechts te kijken en foto's scoren vaak beter als het in die richting gaat, zeg maar.

Merel, mooie wolken! Tot panorama uitsnijden lijkt me mooi. De keren dat ik vloog nooit zulke mooie wolkenpartijen gezien, het lijkt wel de grand canyon van de lucht.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:58

Laptops en ipads gaan anders met kleuren om, dat is vervelend. Het kan nu ook aan mijn laptop liggen hoor, sorry dan!

Monitoren kun je calibreren, heb ik geloof ik 1 pagina terug gepost. Laptops en ipads neit helaas, heb er ook vaak last van!

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:00

Ik kan op mijn laptop wel 'beeldschermkleur kalibreren', maar daar heb ik ook niet zo veel vertrouwen in..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:06

Daar durf ik niks over te zeggen. Maar daar kijk ik met je foto doorheen hoor, soms zie ik liever de onbewerkte foto omdat dat meer zegt over de kunde van de fotograaf :)
Het is gewoon een mooie plaat, zo makkelijk is het niet een donker paard tegen zo'n lichte achtergrond te fotograferen, maar er is geen detail verloren.

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:17

Het kan ook aan mijn kleuren liggen hoor.. := heb er nooit wat op aangepast en weet ook niet of ze goed staan eerlijk gezegt.

Nog bedankt voor tip en compliment f_orumster

Ik heb nog even die afbeelding van het water aangepast: http://farm9.staticflickr.com/8047/8082 ... 5b85_z.jpg

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:22

Mayling27 schreef:
Moeten we de foto of jongen beoordelen? <<)

Nee grapje.. Vind ze leuk, vind alleen jammer van de regenboog op de eerste foto in de hoek...

Haha je mag beoordelen wat jij wil hoor! :') Regenboog is inderdaad heel stom geweest. Hij poseerde eigenlijk heel overdreven, dus ik wilde snel wat foto's schieten. Maar hij ging zo snel, dat ik m'n lenskap er nog niet op had gezet :') En daar was deze uitgekomen. Maar vond hier z'n blik zo grappig :D

F_Orumster schreef:
Heb je zijn ogen in PS laten knallen of heeft ie zulke knetterblauwe ogen?
Die regenboog had je kunnen voorkomen met een lenskap.
Heb je de exif gegevens erbij? Ik had denk ik het diafragma dichter gezet, krijg je wat minder licht binnen en wat warmer. Je hebt midden overdag gefotografeerd denk ik? Het licht is wat hard...

Hij heeft van zichzelf al felle ogen, maar door de bewerking zijn ze wel nog ietsje feller geworden!
Lenskap had ik er inderdaad op deze nog niet opgezet, uitleg staat hierboven :')
Exif eerste foto: ISO 200 Diafragma 5.6 Sluitertijd 1/500
Exif tweede foto: ISO 200 Diafragma 4.5 Sluitertijd 1/250

Peer_hvj schreef:
leuk broertje :') onderste foto vind ik alleen wat overbelicht en bij die ander is het inderdaad zonde van de regenboog in de hoek.

Haha, dank je wel :') Zal het hem vanavond allemaal laten lezen, vind hij vast niet erg :D
Ik persoonlijk vind het stukje wat overbelicht is niet heel erg storen, maar ik kan er in komen, dat jij dat wel storen vind haha.

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:19

Schaapje (:
1) Had zelf wat meer ruimte gewild bij de neus
Afbeelding

2)
Afbeelding

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:26

anouk misschien bji foto 1 iet meer ruimte overlaten, dat het schaap kijkruimte overheeft
dit is meestal wat prettiger om te zien :)

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:30

Yvonne_V schreef:
anouk misschien bji foto 1 iet meer ruimte overlaten, dat het schaap kijkruimte overheeft
dit is meestal wat prettiger om te zien :)

Staat er ook bij ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:37

F_Orumster schreef:

Yvonne, de eerste foto is mooi. 2e foto had iets ruimer gekadert mogen worden, iets meer paard zeg maar :)

Donderdagochtend een erg mooie zonsopkomst, een slootje die ik vanaf de A7 heb gespot.
[ Afbeelding ]
Canon EOS 40D 66mm F16 1/160sec iso 125.
Onbewerkt.

Prachtige foto! Echt ontzettend gaaf :D

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:26

Hallo, :)

Een hele tijd terug heb ik hier wel eens gepost en meegelezen. Dit jaar ben ik begonnen aan een nieuwe studie en heb de eerste tijd niet zo veel tijd gehad om te fotograferen maar begon toch wel weer te kriebelen dus heb laatst weer een shoot gehad, zal straks twee foto's plaatsen!

IlonavB; Gave foto! Alleen indd jammer van de deken maarja.. Vind de kleuren ook een beetje kil.
F_orumster; Hele mooie foto.. Ook met die mist. Alleen jammer van de vliegtuigstrepen, maar misschien kan je die nog wel wegwerken.
NatassJa; Ik vind het mooie foto's en mooie composities. Alleen ik vind ze net iets te vaal.
Annooukie; Bij de eerste vind ik het licht op de rug op het schaapje wel heel mooi maar indd wel heel krap links. Bij de tweede vind ik het jammer dat het linkeroog in de schaduw valt en ik vind hem iets te veel van boven genomen zegmaar.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:32

Zou iemand mijn foto qwa kleur willen bewerken zodat die warmer wordt? Ik ben namlijk heel benieuwd of die bij mij dan over de top is, aangezien de foto bij mij nu al best wel warm staat.. Klik..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:35

Ik vond het vliegtuigstreepje wel mooi eigenlijk, geeft wat extras in de 'saaie' hoek, waar ook nog een vogel vliegt. Maar ik heb nog geen photoshop dus zal het eens proberen als ik dat wel heb.

Anouk, ben het inderdaad eens dat het eerste schaap wel erg krap is links, maar dat vond je zelf ook. De 2e is idd teveel van hogeraf, iets meer door je knieen daar. Misschien kun je spelen met scherptediepte om het spannender te maken, dus dat het gras achter het schaap wat vager wordt.

Ilona, ik heb dus nog geen fotobewerkingsprogrammas dus ik kan je niet helpen:) Hopelijk krijg ik er komende week een.
Ik heb namelijk altijd ruzie om een goede download te vinden. Hebben jullie allemaal een legaal programma?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 19:42

Here we go again, uit de ouwe doos... (maar dan opgelapt en al!)
Afbeelding
YAY! Fazant geschoten! (met een camera)

Afbeelding
Donald... (te close-up?!)

EDIT: SHIIIIIIIIIIIIPS! Photobucket heeft mijn scherpte verkloot! -:(-
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 13-10-12 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:42

Hier twee foto's van mijn laatste shoot, ik heb heel graag tips :)
Afbeelding

Afbeelding

Waar loaden jullie je foto's up? Want ik krijg steeds toch wel veel scherpte verlies ;(

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 19:43

1e is wel ERG gewoontjes... 2e daarentegen... wauw! Die 2e is wel erg mooi!!

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:47

F_Orumster schreef:
Ilona, ik heb dus nog geen fotobewerkingsprogrammas dus ik kan je niet helpen:) Hopelijk krijg ik er komende week een.
Ik heb namelijk altijd ruzie om een goede download te vinden. Hebben jullie allemaal een legaal programma?

Ik heb legaal, dus kan jou ook niet helpen! :=

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:48

Ik heb m niet legaal :=