[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:19

Ik val hier ook weer binnen na lange tijd :D

@DShots: jouw foto’s zijn netjes scherp, mooi qua kleur. Staat niet zoveel op je website (kan dat?) waardoor ik niet zo goed algemeen kan beoordelen. Op basis van deze foto’s: €40

@LOLLYYwood: ik vind deze twee foto’s wat scherpte missen. Alsof er veel ruis over zit? Verder zou ik ook wat meer spelen met kleuren en contrast. Voor nu €25

@Joysieee: mooie foto’s, erg constante kwaliteit. Enkel de tinker foto vind ik net iets minder; op de zwarte delen vind ik hem nogal blauwig. €40

@love__mandy: de hondenfoto vind ik de beste van de drie. De anderen een stuk minder. Ik vind ze voornamelijk wat vlak, wat makkelijk op te lossen is met nabewerking. €15-20

@Joy_Mennings: omdat mensenfotografie en ‘vrije’ fotografie m’n ding niet zo zijn ga ik me enkel baseren op de honden en paardenfoto’s. Ik vind het voornamelijk veel ‘kiekjes’, dieren staan er soms niet echt flatterend op. Let ook zeker op je portfolio: staat nu heel veel dezelfde hond in en dat oogt nogal saai. Lekker verderoefenen dus, evt een tientje voor reiskosten :-)

@miroxmill: bij mij zijn helaas enkel foto 2 en 3 zichtbaar, waardoor ik ook niet teveel uitspraken ga doen. Foto 2 vind ik wel te krap uitgesneden, foto 3 lijkt niet helemaal scherp door de binnenbak.

@Fosco: ik vind jouw foto’s zo ongelooflijk gaaf <3 ik zou richting de €100 denken!

@Fading: echt knappe foto’s! Ik herinner me jou nog van een hele tijd geleden. Je bent echt flink vooruitgegaan! €60

@jesicaaaa: helaas zijn je foto’s niet meer zichtbaar (verwijderd via tinypic) :n

@BVN: wauw, mooie foto’s en bijzondere sfeer. Ben niet zo thuis in kinder-fotografie, maar ik zou voor een reeks van die kwaliteit makkelijk €100 neertellen

@Priscilla__: Mooi scherp, constante kwaliteit en interessant om naar te kijken. €80

@kimm_: ik vind het helaas nog teveel ‘kiekjes’. Lekker dooroefenen!

@IsaCalixa: mooie, scherpe foto’s! Heb geloof ik al eens een fototopic gezien van jou. €50 kan je zeker vragen imo.

@louiisaa: je paardenfoto’s ben ik niet enorm gek van, maar kan er helaas m’n vinger niet op leggen (sorry, haha). Die van het konijn vind ik wel erg leuk en vrolijk! Algemeen zou ik rond de €20-30 gaan zitten

@btjeetje: de eerste vind ik erg mooi. Anderen vind ik dan weer wat te donker of nét niet. €20-€30. Als je wat constanter wordt in kwaliteit wellicht een stuk hoger :-)

@Lynn85: bijzondere en creatieve foto’s, leuk om naar te kijken! Vind van die ‘creatievere’ shots zo lastig om te taxeren, maar voor een reeks van die scherpte en kwaliteit zou ik al snel €60 neertellen.

@joeluna: nette foto’s! ik vind er wel een soort vreemde ruis/scherpte over zitten? Verder wel gewoon mooi, wellicht hier en daar wat meer kleur zou nog fijner zijn. €30

@Fem: sorry alvast als ik de bal helemaal mis sla! Ik ben namelijk helemaal niet thuis in mensenfotografie… Maar ik vind het wel mooie platen, zie ze zo in een magazine staan :D €60-80

--------------------------------------------------------------------------------------------

En dan nu mijn foto’s!

Ik heb gewoon mijn meest recente werk genomen, als referentiepunt. Voor meer voorbeelden verwijs ik graag door naar de portfolio op m’n website (onderschrift), dat geeft toch een ruimer beeld :D

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
http://i63.tinypic.com/16869aq.jpg

5.
http://i66.tinypic.com/262muyt.jpg

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 01:22

Wat een leuke topic dit!
Via een groeps gesprek met fotografen ben ik hier terecht gekomen.
We hadden het er over wat je zou moeten vragen voor de foto's.

Ik zal beginnen bij bladzij 79

Dshots
leuke foto's vooral die 2e schimmel. Kleuren van de eerste en derde foto vind ik teveel. Zoals het er nu uit ziet zeg ik 30-40 euro

LoLLYYwood
ik mis scherpte, hond en paard zijn te donker. En de kleuren mogen wat warmer. 15 euro

Joysieee
leuke foto's maar de kleuren zijn te fel en het gezicht van dat meisje is ook oranje.
Tip: laat volgende keer het meisje dezelfde kant opkijken als de pony. derde foto is te flets en te weinig kleur en mag iets scherper. vierde foto is te oranje en mag meer ruimte boven de oren..stuk donkere teugels wat oplichten net als de zijkant vd buik. vijfde foto is flets, weinig kleur en niet scherp..goede is wel dat ze beide dezelfde kant op kijken. 20 euro

Louka69
Lieve foto's maar daar zou ik dus geen geld voor vragen/geven. Ik zou een workshop volgen of naar fotomeetings gaan om te leren en te oefenen.

Joy_Mennings
Leuke foto's maar er zit een waas door heen. Foto met hondje is te groen. Mis wat scherpte en bij de laatste foto vind ik het paard er niet mooi op gezet. 15 euro

love__mandy
eerste foto oogt een beetje grauw ..tweede foto is te groen rondom de hond en ik had de foto meer van onderen genomen. onderste foto (hond) is mooi..ik had liever iets meer ruimte rondom gezien en de waas eraf gehaald. 15 euro

miroxmill
leuke foto's maar te weinig ruimte rondom.. te weinig scherpte en kleur.. foto 4 is erg blauw. Gewoon lekker door oefenen!

Fosco
mooie foto's!! van mij mag er iets meer ruimte rondom. Tweede foto jammer vd staart! 70-80 euro

Fading
mooie foto's! Alleen de pony onderaan vind ik wat flets en weinig warmte hebben. 60-70 euro

xBVN
leuke foto's.. mis wat scherpte en bij de onderste foto jammer dat de kinderen niet allemaal dezelfde kant opkijken. Foto oogt ook wat donker. 50-60 euro

jesicaaaa ik zie jouw foto's niet.

Priscilla__
leuke foto's.. tweede foto teveel kleur en jammer dat het meisje niet naar de camera kijkt zodat je haar ogen ziet. Puppy mooie foto! 40 euro

_kimm
ik zou voor de foto's niet betalen. Gewoon lekker blijven oefenen en desnoods workshop of naar fotomeetings gaan.

IsaCalixa
leuke foto's..bij sommige foto's zijn de kleuren te fel 30 euro

louiisaa
leuke foto's maar mis nog wat.. derde en vierde foto's zijn te flets/licht. 20 euro

btjeetje
sommige foto's zijn een beetje te donker of niet scherp genoeg. 15 euro

Lynn85
er zitten mooie foto's tussen.. 40-50 euro

joeluna
leuke foto's mogen wat meer kleur hebben 25 euro

Fem mooie foto's ..foto 3 vind ik te overbelicht. foto van de uitvaart had meer ruimte rondom gemogen en de foto lijkt wat scheef? 40 euro

billionache
leuke foto's tweede foto mag de kleur iets warmer 30 euro

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 02:49

Hier een paar van mijn foto's
Momenteel vraag ik 40 euro excl. benzinekosten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:32

billionache schreef:
@Joy_Mennings: omdat mensenfotografie en ‘vrije’ fotografie m’n ding niet zo zijn ga ik me enkel baseren op de honden en paardenfoto’s. Ik vind het voornamelijk veel ‘kiekjes’, dieren staan er soms niet echt flatterend op. Let ook zeker op je portfolio: staat nu heel veel dezelfde hond in en dat oogt nogal saai. Lekker verderoefenen dus, evt een tientje voor reiskosten :-)

Bedankt voor de tips, ik ga mijn portfolio zo nog even aanpassen ;)

Mijn taxaties:

louiisaa
Bij de 4e foto lijkt de persoon overbelicht. Verder wel erg mooi. 35/40 euro.

btjeetje
Sommige foto's zijn erg donker. 15/20 euro.

Lynn85
40/45 euro, mooie foto's!

joeluna
25 euro

Fem
40/50 euro. Erg mooie foto's!

billionache
30 euro. Ik vind de kleuren op de tweede foto niet zo heel mooi.

SalliBalli
40/45 euro.

-------------------------------------------------------------------------
Ik plaats zo ook nog een aantal eigen foto's

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:50

Ik heb even mijn portfolio aangepast.

En hierbij een aantal van mijn foto's (Beetje te veel, sorry.)
1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding
7. Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:27

Pagina 79

Dshots: gave foto’s! mooi scherp maar ik mis nog een beetje iets in de compositie vooral bij de derde. 35 euro

LOLLYYwood: goed scherp maar ik vind ze nog niet heel spannend. Het zijn natuurlijk ook maar 2 foto’s waardoor het moeilijker is om goed te taxeren. 20 euro

Joysieee: als ik zo je foto’s van de keren ervoor bekijk ben je heel erg vooruit gegaan! Leuk om te zien en je composities zijn goed verbeterd. Ook zie ik dat je meer bent gaan spelen met de kleuren en soms net iets te heftig. 45 euro

louka69: je eerste 2 foto’s zijn eigenlijk helemaal niet bijzonder en daar zou ik dan ook niks voor vragen. Je derde integendeel is echt heel erg mooi! Goede scherpte en prachtig kleur gebruik. Aangezien het maar 1 foto is kan ik daar niet echt een taxatie op baseren.

Joy_Mennings: leuke foto’s maar de kleuren zijn erg geel. 20 euro

Pagina 80

love__mandy: mooi scherp maar de composities mogen nog wat spannender. 30 euro

Joy_Mennings: een 2e post zo te zien. Deze foto’s zijn beter en de kleuren ook. Maar nog steeds zou ik er 20-25 voor geven.

Miroxmill: erg verbeterd sinds je vorige post! Je composities zijn al beter maar de kleuren zijn soms nog wat vreemd.

Fosco: dit zijn gewoon ontzettend goede foto’s! zo goed gespeeld met licht en kleur. 90-110 euro

Fading: hele mooie foto’s! heel goed gespeeld met diepte en kleur alleen bij de honden misschien iets te donker. 80-90 euro

Pagina 81

xBVN: hele eigen stijl en gewoon ontzettend goed! 90 euro

Priscilla__: erg fel kleur gebruik maar ik vind het wel gaaf!60 euro

_kimm: nog even dooroefenen als ik jou was. Je speelt al met de composities maar de eerste foto is niet eens scherp. Erg jammer, de laatste is wel goed gelukt

IsaCalixa: leuke eigen stijl! Vooral je laatste vind ik erg sterk. 60 euro

Louiisaa: mooie foto’s. ik mis nog wel iets maar ik weet niet precies wat. 35 euro

Btjeetje: leuke foto’s maar soms net de verkeerde momenten. Ook zijn ze net wat te donker 30 euro

Lynn85: ik vind dat er best veel gevoel in je foto’s zit en ook hele goede composities en scherpte! 75 euro

Joeluna: je hebt altijd van die leuke foto’s en ik zie je elke keer groeien! Je speelt erg leuk met de composities maar de kleuren mogen nog wat spannender 40 euro

Fem: prachtige foto’s met veel gevoel! 70 euro

Pagina 82

Billionache: goede composities maar de kleuren bij de derde vind ik net te warm. Ik hou vooral van de koude kleuren dus dat is eigenlijk meer persoonlijk. Verder kloppen ze gewoon goed 40 euro

SalliBalli: ik denk dat je al wel een stukje hoger mag gaan zitten met je prijs! Goed scherp en mooie kleuren. 60 euro

Joy_Mennings: je bent al erg verbeterd! Het is de 3e keer dat ik je taxeer in mijn post maar ik zie duidelijk de verbetering. Betere composities alleen de kleuren zijn vaak nog steeds te warm. 30-35 euro

dit zijn mijn foto's! je kunt natuurlijk ook even kijken op mijn Flickr voor een breder beeld https://www.flickr.com/photos/133453798@N07/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:38

Ik kom stilletjes ook even om de hoek kijken. Ik vraag nog niks voor mijn shoots omdat ik mijn portfolio nog wil aanvullen en wellicht een wat consistentere stijl wil aanhouden. Maar ben stiekem toch wel benieuwd wat jullie vinden..

Allereerst zal ik even wat andere taxeren!

Pg 78:

Louiisaa: Foto 3 en 4 vind ik net wat te krap genaderden bij de laatste wat jammer dat de kont van het creme paard er net af valt. Ik zou misschien nog iets spelen met je nabewerking, wat meer heldere kleuren zou in sommige gevallen net dat beetje extra geven. 25 euro.

Hes_Han: Zo’n fijne sprookjessfeer op jou foto’s <3 Ik hou daar wel van. Weinig op te merken, even gespiekt op je site en het valt me iets op dat een hoop foto’s heel ‘centraal’ zijn. Daar zou je misschien eens naar kunnen kijken. 45-50 euro.

xTitanic: Werkelijk prachtige sprekende foto’s. Kan er niets anders over zeggen. 60 euro.

_Sillebil: Met je scherpte zit het in ieder geval goed, maar blijf nog even oefenen. Foto’s ogen nog wat standaard. 15 euro.

Naomi_king: De laatste foto is erg mooi qua compositie, als je die lijn kan vasthouden dan moet het goedkoper. Voor nu nog 15 euro.

CrazyIris: Ik vind het ‘old-school’ gevoel bij jou foto’s wel fijn. Foto 6 heeft iets magisch door dat vuur. Die eerste is ook echt <3. Als ik dit zo zie..30 euro.

Elin_: De actie op je eerste foto is goed! Ik had hem alleen iets anders gekaderd, nu wat te centraal. Je andere twee zijn leuk, tweede lijkt niet helemaal recht te staan alleen. Op je website gespiekt en daar komt al wat meer stijl naar voren. 25 euro :)

Murosch: Foto 1 lijkt net niet helemaal lekker scherp. Foto 3 is erg leuk, ruiter en paard lijken het beide wel gaaf te vinden haha. Had hier alleen de kleuren iets aangepast zodat het net wat meer er uit springt! Blijf nog even doorzoeken naar mooie/interessante composities. 20 euro.

sheena_4ever: Interessante composities en kaderingen! Je stijl is wat mysterieus. 30 euro.

LOVESUSHI: Mooie afwisseling. Je z/w portret is erg sterk. Je derde paardenfoto vind ik qua kleuren en idee erg mooi maar had hem net wat anders gekaderd (juist meer ruimte links dan rechts) - 35 euro.

Cleo_: Leuke verschillende composities! Heel creatief. 35 euro.

GerdjeHoran: Ik vind je composities altijd erg sterk. Nu ook weer! Je hebt vaak net een ander/aparter beeld dan de gemiddelde foto. 45 euro!

Marijacindy: Goeie composities. Denk dat je in de nabewerking nog wel iets extra kan doen om het wat op te leven. 15 euro.

Pagina 79:

Dshots: 30 euro, je foto’s zijn qua scherpte en compositie prima. Vind de eerste ietwat te gelig.

LOLLYwood: Mooie composities, vind het licht soms nog wat te sterk waardoor er harde schaduwen ontstaan. Op je Facebook zie ik wel leuke andere platen voorbij komen. 25 euro.

Joysieee: Mooie foto’s! Heb er weinig op aan te merken eigenlijk. 40 euro.

Pagina 80:

Love__mandy: Probeer nog wat te spelen in de nabewerking qua kleuren en let op de harde schaduwen van de zon. 15 euro.

Joy_Mennings: Vind ze nog ietwat standaard. Nog even dooroefenen! Zo had ik bij foto 1 liever een lager standpunt gezien, foto 3 vind ik de tak storend. Voor nu 10 euro.

Miroxmill: Ik vind ze soms nog wat te krap gekaderd. Denk aan je ruimte! Foto 3 ooft niet helemaal scherp. 10 euro.

Fosco: Heerlijke, prachtige heldere foto’s. Wauw :wow: ik ben echt stikjaloers op jou hondenfoto’s. Wat een kleuren! Teach me :’) op die foto’s gebaseerd zeg ik 80 euro. Je paardenfoto vind ik weer iets minder. Als je de stijl van je hondenfoto’s weet door te trekken naar de paarden ga je makkelijk richting de 100 euro+.

Fading: Ik vind de eerste en derde hondenfoto nog iets te donker. Maar je hebt wel een mooie compositie en stijl te pakken. 50 euro.

Pagina 81 & 82:

Jessica: Ik zie je foto’s helaas niet :(

xBVN: Leuk sfeertje :j . 40-50 euro.

Priscilla__:Leuke foto’s, die van het hondje steekt er wel met kop en schouders bovenuit. 35 euro

_kimm: Nog even niets, ik mis vooral scherpte in je foto’s.

IsaCalixa: Je paardenfoto’s zijn het beste. Daar op gebaseerd 30 euro :)

louiisa: Deze foto’s zijn al beter gekaderd dan een stukje terug. maar ik blijf nog bij mijn vorige taxatie van 25 euro.

btjeetje: mis hier en daar wat kleur. Vind ze over het algemeen wat donker. Je blackphoto daarentegen is erg goed! 20 euro.

Lynn85: Mooie heldere en vooral sprekende foto’s, 40-50euro.

Joeluna: Je belichting is niet overal even lekker. Je composities zijn goed maar mis hier en daar wat helderheid. 25 euro.

Fem: Die tweede <3 Hele mooie foto’s, echt voor in een tijdschrift of iets! 60 euro.

billionache: Leuke platen, ik zou graag wat meer kleur er in terug willen zien. Sommige foto’s lijken wat extra’s daarvan te missen. De laatste met het hondje vind ik dan weer iets te gelig. 30 euro.

SalliBalli: Ik denk dat je goed zit met wat je vraagt. Je foto’s zijn mooi helder en scherp - mooie momenten! 40 euro.

Joy_mennings: Ik ie al verschil m.b.t. mijn laatste taxatie. Je composities zijn beter, vind je kleuren nog wel te warm of te donker hier en daar. 15 euro.

GerdjeHoran: Tsja nogsteeds gewoon goed! 45 euro.

En dan 4 van mijzelf :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:30

sicayes bedankt voor je compliment over mijn composities! Je zegt zelf dat je nu nog niks vraagt voor je foto's maar als je deze kwaliteit levert mag je zeker wel wat gaan vragen! prachtig kleur gebruik en leuke composities 50 euro

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:06

blz 80:
love__mandy: leuke fotos, 15/20 euro
Joj_mennings: mooie scherpe fotos! 20 euro
miroxmill: ler op hoe jej je fotos afsnijd verder leuke fotos, 15 euro
fosco: hele gave fotos heel mooi kleurgebruik! 50/60 euro
fading: je fotos zijn mooi scherp en ook hele sprekende fotos! 40/50 eruo

blz 81:
xBVN: hele mooie fotos! ik zou er 50 euro voor geven
Priscilla_: heel mooi! mooie sprekende ogen! 50 euro
_kimm: ik mis wat scherpte en kleur, nog even door oeffenen :) 5/10 euro
IsaCalixa: mooi! vooral de vierde foto! 30 euro
louiisaa: mooie platen! 30 euro
btjeetje: zit veel sfeer in mooi! 30 euro
Lynn85: mooi! 40 euro
joeluna: zitten mooie scherpe fotos bij: 25 eruo
Fem: mooi maar beetje overbelicht soms verder een hele duidelijke mooie sfeer! 30/40 euro

blz: 82
billionache: mooie fotos 30 euro
SalliBalli: mooie scherpe fotos! 40 eruo
Joy_mennings: mooie fotos maar beetje standaard soms, 20 eruo
GerdjeHoran: zitten een paar hele mooie platen tussen! 40/50 eruo
sicayes: hele mooie sprekende fotos met een mooi sfeertje! 40 euro

het valt mij op dat heel veel fotos extreem veel bewerkt zijn, vind ik soms jammer.
ik vind het bewerken mooi om helderde fotos te krijgen maar bij sommige fotos is het wel heel overduidelijk. maar dat is mijn mening ;)

hier 3 van mij zelf, ik vraag er nog niks voor.
helaas heeft de camera waterschade en een nieuwe kopen heb ik geen geld voor maar hierdoor worden de kleuren soms anders of onscherper. iemand tips misschien? het is een cannon 600D (niet de nieuwste meer)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:41

@billionache
Erg mooie foto's ik vind zelf de laatste echt prachtig! €35/40
@Salliballi
De 2e foto vind ik erg mooi ik denk dat je goed zit met je prijs van €40
@joy_mennings leuke foto's ik vind inderdaad ook de kleuren een beetje te "warm"ik vind de foto van het aapje wel heel erg leuk! €25
@gerdjehoran hele mooie foto's €50/60
@sicayes mooie aanspreken de foto's vooral de 1e spreekt me erg aan. €35/45
@matedor je zou er €10/15 voor kunne vragen.
Ik vind het erg moeilijk om te beoordelen omdat ik zelf nog maar erg beginnend ben. Ik vraag me af wat jullie van mijn foto's vinden. Ik vraag er helemaal niks voor omdat ik mezelf nog niet goed genoeg vind.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 00:48

Ik kom ook even binnenvallen, net nu het niet heel actief is merk ik. Tijd om het weer op gang te brengen! Ik heb er nog totaal geen verstand van als beginner maar oefening baart kunst, ook wat het betreft taxeren natuurlijk! Ik zal eerst wat taxeren en vervolgens nog wat posten met foto's. Ik heb nogal een uitgebreide comments maar dat is omdat ik dat zelf ook fijn zou vinden. Ik zal waarschijnlijk wat hoog zitten maar dit is wat ik zou geven.

Tevens mijn langste bokt post ooit denk ik :') :') :')

Pagina 80
Love__Mandy Ik vind je scherpte heel mooi! Ze zijn fijn om naar te kijken ondanks dat er soms delen niet helemaal op de foto staan, het stoort niet. Wel zou ik het persoonlijk mooier vinden als je iets meer met kleuren doet. Ze lijken soms wat vaag/neutraal dat vind ik jammer! (35 euro)
Joy_Mennings Ik vind ze wel mooi maar niet speciaal. Sommige bewerkingen vind ik enorm jammer. Soms lijkt het alsof je ze heel veel scherper hebt gemaakt waardoor ze juist wat pixelig worden. Dat vind ik jammer, je laatste foto vind ik verreweg de beste! (20 euro)
miroxmill Ik vind je eerste foto verreweg de beste, de compositie is heel mooi en het is zo mysterieus dat je blijft kijken. Die stijl vind ik heel passend. De rest ben ik niet zo weg van maar dat heeft meer met smaak te maken (20 euro).
Fosco Wauw, gewoon wauw. Wat een prachtige foto's. Die dalmatiër springt er echt uit. Wat een prachtige foto. Allemaal zijn ze mooi. Niks op aan te merken alhoewel, de laatste vind ik dan in vergelijking met je foto's daarvoor weer wat 'normaal/saai' (100+).
Fading Ik vind de kleuren die je gebruikt heel mooi, de effecten zijn heel sprekend. Dan vind ik het zo ontzettend jammer foto 1 niet scherp is, tenminste zo lijkt het, don't blame me if i'm wrong. Daar zou ik aan werken want dan word(t)(en) je foto('s) nog mooier! (50-60 euro)

Pagina 81
xBVN Jeetje, na die drie foto's ben ik al fan van jou. Wat een ontzettend heerlijke foto's. Als ik die foto's zie ga ik me afvragen wat het verhaal erachter is (ondanks dat het voor de shoot is natuurlijk). Zo pakkend (70 euro).
Priscilla__ Ik vind ze mooi maar wel ietwat standaard. Misschien door wat te spelen met compositie en bewerkingen zou het nóg mooier uit kunnen komen maar desalniettemin wel mooi gedaan! (35 euro).
_kimm Je ziet enorm vooruitgang, dat is voor jou een fijne bevestiging dat je goed bezig bent! Die laatste foto is zeker wel wat waard. Doe je ook aan bewerken? Dat zou ze nog mooier kunnen maken. Eerst zou ik er nog niks voor geven maar zou ik als ik in jouw schoenen stond een mooi portfolio opbouwen zodat je dan ook nog fijn kunt oefenen!
IsaCalixa Zo. Die eerste foto kwam wel even binnen. Wat een emotie heb je daarin weergegeven, wat ontzettend mooi. Alleen al voor zo'n foto zou ik al wat geld neerleggen. Je anderen vind ik dan weer normaal. De emotie/het verhaal ontbreekt daar een beetje dat vind ik jammer in vergelijking met andere foto's. Ook heb ik het idee dat je daar scherpte mist. (35/40 euro).
louiisaa Je derde foto en je konijntjes vind ik enorm leuke en mooie foto's. Ik heb het idee dat je je hiermee onderscheid van de rest. Je scherpte vind ik op je laatste foto ook heel mooi, de achtergrond daarentegen is imo iets te fel. Zachtroze had ik mooier gevonden (30 euro).
btjeetje Mooie foto's! Ik heb alleen het idee dat ik iets mis... De scherpte! Ik heb het idee dat het niet helemaal goed naar voren is gekomen, je scherpte diepte is goed maar het object dat scherp is vind ik niet geheel scherp. Voor de rest prima! (25 euro).
Lynn85 Ik vind je foto's heel sprekend, echt een verhaal dat erachter zit. Ik vind je eerste foto iets minder scherp dan de rest maar dat neemt niet weg dat hij prachtig is. (45/50 euro).
joeluna Mooie foto's! Vooral de kat is een mooie foto en ook de dennenappel vind ik mooi qua scherpte diepte. De rest mis ik juist de scherpte, als je daar nog aan werkt worden ze nog mooier. (25 euro).
Fem Wauw, prachtige foto's. Die tweede vind ik ook erg mooi. Ik heb ook een bruidsreportage gedaan op zo'n locatie maar vond het lastig met het licht, had jij daar ook last van? Ik zou je er zeker wel 50 euro voor geven.

Pagina 82
billionache Mooi! ik vind je helderheid heel mooi. Dat je de kleuren combineert met de omgeving vind ik heel mooi. (35 euro).
SalliBalli Die tweede is echt heel gaaf! Die actie heel scherp vastgelegd. Ik vind ze eigenlijk allemaal mooi. Ik vind je paardenfotografie echt wel het beste! (mag wel iets hoger dan dat je nu doet 50 euro).
Joy_Mennings Die dierentuinfoto's zijn heel mooi! Knap vastgelegd. Ik vind sommige foto's wel minder scherp dan de anderen, dat maakt het beeld iets minder prettig om naar te kijken. (30 euro).
GerdjeHoran Die flamingo's. Die springt eruit. Wat een ontzettend mooie foto! De scherpte is fantastisch! De rest is ook echt heel mooi. Die motor wat minder maar daar heb ik ook weinig mee (45 euro)
sicayes Wauw, je kleuren zijn echt heel mooi! Heel prettig om naar te kijken. Je blijft er naar kijken. Die laatste vind ik ook zeker bij de collectie passen. (45 euro).
Matedor Mooie foto's maar wel iets normaal. Je zou wat met de instellingen kunnen proberen wat aan te passen en er vervolgens een mooie bewerking over te doen (15 euro).
Dizzy505 Mooi! Ik heb het idee dat ik wat scherpte mis dat doet de foto's een heel klein beetje in het niet. Juist de scherpte zou de foto krachtiger maken en sprekender (20 euro).

Buffelduke

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 01:02

Hierbij dan mijn eigen drie foto's.

Toelichting: Fotograferen is al lange tijd een hobby van mij. Ik heb een hele oude canon AE1 (analoge spiegelreflex) waar ik ook zeker mooie foto's mee gemaakt heb (vind ik zelf), ook is het effect zo uniek die over de foto's komt dat ik er weg van ben. Dit combineer ik met mijn Canon D1100 (55-250mm f4-5,6). Ik ben vooral aan het oefenen en ben bezig met mijn portfolio. En het meest bijzondere: Mijn allereerste fotoshoot ooit die ik heb gedaan heb was een bruiloft. Een hele dag meelopen en het was heel bijzonder allemaal.

Ik zou tips enorm waarderen en ik vraag ook verder niks. Ik ben puur nog aan het oefenen.

1. gemaakt met mijn analoge Canon AE1 (niks aan bewerkt)
Afbeelding

2. Ook gemaakt met mijn analoge Canon AE1 (niks aan bewerkt)
Afbeelding

3. Gemaakt met mijn canon D1100
Afbeelding

4. Gemaakt met mijn canon D1100

Afbeelding

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:45

Pagina 78
Louiisaa: 25 euro, ik vind de composities net niet helemaal geslaagd. Ik vind het vaak krap genomen. Maak je foto´s op ooghoogte of vanaf de grond? De verhouding van het paard met de eigenaren erbij klopt niet helemaal. Verder heb je wel lekkere kleuren en mooie scherpte! Keep going!
Hes_Han: 50/60 euro, de kleuren vind ik iets te extreem, maar je composities zijn origineel en de belichting + scherpte is prima! Ik heb wel beter van je gezien.
xTitanic: 60/70 euro, prachtige platen! Er spreekt zoveel karakter en emotie uit. De derde foto is misschien niet het optimale galopmoment, maar ik ben fan!
_Sillebil: 10/15 euro. De laatste is echt machtig sterk. De rest vind ik een beetje gewoontjes en ik mis nog echt een eigen stijl. Je belichting en scherpte zijn wel prima. Ga zo door!
Naomi_King: 10/20 euro. Je kleuren en belichting klopt soms niet helemaal, maar de ideeën heb je zeker. De laatste vind ik het fijnst om naar te kijken doordat de kleuren echt spreken. Lekker door oefenen en dan kom je er zeker wel!
CrazyIris: 30/40 euro, je foto´s spreken echt emotie uit. Heel gaaf. Soms is je compositie niet helemaal optimaal voor het paard, maar je belichting en scherpte is goed!
Elin_: 25 euro, je belichting en scherpte is prima. Ook je composities zien er goed uit. Ik mis alleen wat extra´s om je te onderscheiden van de rest, dus een eigen stijl. Het is nog een beetje gewoontjes en er mag wat meer kleur in, maar je komt er wel!
Murosch: 10 euro, ik vind je uitsnede en composities niet optimaal. Er zit wel een fijne scherpte in op de goede momenten. Lekker door oefenen!
Eefsel2109: 25/30 euro, heerlijke scherpte en originele composities. Al vind ik de kat het minste van je serie. Bij de herders mis ik wat kleur. Je bent op de goede weg!
sheena_4ever: 30 euro, mooie detailfoto´s! Ik vind je foto´s wel iets te zacht, dus ik mis wat kleur. Je scherpte is wel heerlijk!
LOVESUSHI: 40 euro, je bent echt goed vooruit geweest! Composities kunnen soms wel iets beter.
Cleo_: 25 euro, ik zie je zoeken naar een eigen stijl. Je composities zijn heel origineel! Ga vooral zo door!
GerdjeHoran: 30/40 euro, je bent goed vooruit gegaan. Je eerste foto vind ik iets te blauw en wazig, maar verder heb je al echt een stijltje te pakken. Keep going!
Marijacindy: 15/20 euro, ik zie je zoeken naar de juiste kleuren en let op je composities. Wel goed scherp en ik zie je wilt om originele composities te maken! Lekker blijven oefenen en experimenteren.

Pagina 79
Dshots: 30/35 euro, lekkere scherpte. De kleuren van de eerste foto spreken mij erg aan, jammer van het halstertouw. De tweede heeft een gave compositie, maar mis ik een sprekend (wat lichter) oog. Ik vind de derde leuk, maar de achtergrond is voor mij te onrustig. Ik heb je betere foto´s zien maken dan deze drie, maar ga zo door!
LOLLYYwood: 25 euro, leuk logo! Je pakt de goede momenten en ook je composities zijn prima, maar je belichting klopt niet helemaal.
Joysieee: 35 euro, ik vind je foto´s soms iets te oranje (bij de bruine paarden), maar ik zie al een eigen stijl tevoorschijn komen. Lekkere scherpte en kleur genoeg, haha!
louka69: 5 euro, ik zou nog even door oefenen. Probeer goed te kijken naar de composities en achtergrond (bij de eerste foto staat een paard en hek op de achtergrond). Die met de bloem is wel heel mooi. Ga zo door!
Joy_Mennings: 10 euro, ik zie waar je heen wilt met de foto´s. Let goed op de composities van je foto´s. Probeer verder wat meer te spelen met nabewerking; contrast, helderheid, levendigheid etc. Je bent op de goede weg!

Pagina 80
love__mandy: 15 euro, probeer wat te letten op je composities. Nu staat er veel centraal. Je nabewerking spreekt mij wel al aan! Lekker door oefenen.
Joy_Mennings: 15 euro, al beter dan dat je hiervoor liet zien. De tijger is het mooist vind ik. Probeer nogmaals te letten op je composities.
Miroxmill: 10 euro, je detailfoto´s zijn leuk! Probeer goed te letten op je kleurgebruik, het klopt af en toe niet (te blauw of groen). Kijk tevens even goed naar composities (soms te krap).
Fosco: 100+ euro, wat een fantastische platen! De kleuren, de scherpte (soms iets té), de composities; alles klopt. Je hakt wel vaak iets af, zoals de helft van het lichaam van het jongetje en de staart van de hond. Tevens mag de laatste foto iets ruimer onder de buik, maar verder heerlijke foto´s! Keep going!
Fading: 80 euro, je bent echt vooruit gegaan! Je foto´s mogen van mij wat meer spreken en sprankelen, maar dat is een smaakkwestie. De waasjes, composities en scherpte; ik ben er van!

Pagina 81
Jesicaaaa: Foto´s niet meer zichtbaar.
xBVN: 70/80 euro, heerlijke dromerige foto´s. Alsof ik een stukje terug stap in de tijd; je vertelt een verhaal. Die tweede is fantastisch en de derde heb je prachtig de emoties van de kinderen op de foto gezet.
Priscilla__: 45 euro, lekkere scherpte, belichting, kleuren en composities (al mocht de tweede wel iets ruimer bij de buik). Let wel een beetje op waar je je onderwerp plaatst. Op de eerste foto zie ik namelijk dat dat het paard voor de helft in de schaduw en in de zon staat.
_kimm: 5 euro, ik zie dat je je composities origineel wil laten zijn. Goed bezig, maar let op je scherpte en kijk ook eens naar de belichting en nabewerking. Lekker door oefenen!
IsaCalixa: 45 euro, je composities vind ik soms net niet voordelig voor het paard. De nabewerking, scherpte, kleuren en belichting zijn wel goed op orde! Ga zo door!
Louiisaa:30 euro, ik zie dat vooruit bent gegaan. De paardenfoto´s mogen iets ruimer van mij, maar ga zo door!
Btjeetje: 25 euro, leuke composities al. Let wel goed op je belichting, scherpte (mist af en toe) en kleur. Je bent op de goede weg!
Lynn85: 70 euro, bijzondere platen zeg! Wat een vooruitgang als ik je eerste foto zie en de laatste foto met kinderen. Op die eerste na dus heerlijke scherpe platen! Keep going!
Joeluna: 25 euro, leuke composities heb je! Op technisch vlak zie ik nog wel ontwikkeling, dus ga vooral zo door!
Fem: 60 euro, lekkere scherpe platen! Maar vooral ook hele bijzondere platen die met veel emoties zijn vastgelegd. Goed bezig!

Pagina 82
Billionache: 45 euro, lekkere platen hoor! Ik zou wel letten op je composities bij de paardenfoto´s; die zijn niet altijd voordelig. Kleuren zijn mij soms ook net iets te veel, maar verder lekker zo door gaan.
SalliBalli: 55 euro, heerlijke heldere foto´s. Vooral de laatste foto springt er voor mij echt uit!
Joy_Mennings: 10/15 euro, ik vond je vorige foto´s beter. Let op de kleuren, composities (goede momenten pakken) en belichting. Lekker oefenen!
GerdjeHoran: 40 euro, ik vind het moeilijk te traceren, aangezien ik niet thuis ben in sportfotografie. De flamingo en de BMX/moterrijder(?) springen er voor mij echt uit!
Sicayes: 45 euro; dus snel geld vragen hoor! Wat een heerlijke sprekende en scherpe foto´s! Keep going this way
Matedor: 15/20 euro, let op je composities en scherpte. Je belichting is prima! Ga zo door!
Dizzy505: 20 euro, krachtige foto´s. Let wel op dat je de composities niet te krap maakt (tweede foto). Door scherpte, helderheid en contrast zouden ze nog krachtiger worden. Je bent op de goede weg.
Maaike_Melis: 15/20 euro, je analoge foto´s spreken mij erg aan! Er zit echt een verhaallijn achter. Je Canon foto´s vind ik nog een beetje gewoontjes. Let op de compositie. Ga zo door!

Bedankt iedereen voor het geven van feedback de vorige keer op mijn foto's! Ik vraag nu 25 euro excl. verzendkosten. :)

Paarden
1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. https://flic.kr/p/zX8e47

Honden
5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Met mijn nieuwe logo! :)
Afbeelding

8. https://flic.kr/p/Ax9eJb

Mensen
9. Afbeelding

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:41

Hoi allemaal,
Bedankt voor alle taxaties.
Ik heb wel een paar opmerkingen;) Zal daarna zelf ook nog wat taxeren.

Voor iedereen over de kleuren:
De kleuren zijn inderdaad erg warm. Dit zie ik echter niet op mijn computer tijdens het bewerken maar pas als ik ze op mijn telefoon bekijk. Ik krijg als het goed is binnenkort een nieuw beeldscherm en hoop dat ik hier dan geen last meer van hem ;)

Maaike_Melis: Ik heb qua bewerking niks met verscherpen oid gedaan. Dit is gebeurt bij Flickr maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpassen helaas.

xJikke: Wat bedoel je precies met het juiste moment pakken?

------------------------------------------------------------------------------------------
En dan nog even mijn taxaties:
GerdjeHoran€50,- Erg mooie foto's!
sicayes€40,-/€45,-
matedor€15,-/€20,- Vooral de 1e foto vind ik erg mooi.
Dizzy505€20,- Ze lijken niet heel scherp te zijn. Verder wel erg mooi.
Maaike_Melis€15,- Die van het paard vind ik niet heel speciaal. De eerste 2 vind ik wel heel erg mooi!
xJikke€40,-

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:32

Bedankt allemaal! Leuk om te zien waar ik nu ongeveer 'zit' met mijn werk. Ik vul mijn portfolio nog een beetje aan denk ik en dan zal ik eens voorzichtig aan beginnen met vragen ;)

matedor: Ik vind je tweede foto erg mooi zo met die kleuren. De eerste ietwat gelig. Je composities zijn leuk. 20 euro.

Dizzy505: Ik mis ook een beetje scherpte hier en daar, maar vind het wel foto's met emotie. door de gemiste scherpte iets omlaag- 15 euro.

Maaike_Melis: Je analoge foto's zijn eigenlijk het beste! Daar zie en voel je echt de sfeer. Je paarden foto's vind ik dan weer niet zo bijzonder - nog even mee dooroefenen!! 15 euro.

xJikke: Super mooie platen, veel sfeer en vooral kracht op veel foto's. Heel mooi! Sommige lijken net teveel verscherpt maar dat komt misschien door flickr. 70euro+

Joy_Mennings schreef:
Maaike_Melis: Ik heb qua bewerking niks met verscherpen oid gedaan. Dit is gebeurt bij Flickr maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpassen helaas.

Dit kan je voorkomen door de foto al op max bokt formaat te zetten in photoshop en dan te uploaden naar flickr en de 'original' te plaatsen. Alleen bij verkleind plaatsen verscherpt flickr ze! :D

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:00

Ah, dat wist ik niet Sicayes. Thanks voor de tip!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:19

Zo. Gaan we weer :D

81
xBVN Erg mooie foto's! 80+ toch wel zeker!
Priscila__ Aaaah die puppy! Erg leuke foto's, 50 euro mag je zeker wel vragen :)
_Kimm Maar 5 euro, vind de kleuren en contrasten nogal dof.
IsaCalixa Super scherp en erg mooi gecomposeerd! 60+
Louiisa 40 euro, erg leuke foto's
Bteetje Ik mis wat diepte in de foto's, maar 50 euro zeker.
Lyn85 Erg mooie foto's. 70 euro.
Joeluna Mooi, veel sfeer in de foto's. Mis afentoe nog wat kleur. 40 euro denk ik.
Fem Super gaaf! Ik denk toch zeker wel 70 euro ook... Zou zo een tijdschrift in kunnen!

82
Billionache Ten eerste, wat een mooie copyright! Ik vind de foto's mooi, mis alleen wat kleur in de tweede en derde. Met name bij de derde valt de hond erg weg in de omgeving... Zonde! Ik denk hier toch een 40 euro.
SalliBalli Wauw. Alleen het steigerende paard vind ik minder qua kwaliteit, maar de rest... _/-\o_ Ik denk hier toch wel 80+
Joy_Mennings Erg donker, gooi je diafragma wat verder open, of je sluitertijd omlaag... Zo zonde want de foto's zijn verder erg goed. Hierdoor 20 euro.
Gerdje_Horan Errug mooi zeg! Vooral die laatste <3 60 euro toch wel zeker!
Sicayes Het wordt tijd dat je geld gaat vragen, je hebt erg goede foto's! 40-50 euro mag je zeker wel vragen!
Matedor Leuke foto's, maar mis het wow-effect. Ik blijf hangen bij 20 euro.
Dizzy505 De foto's van het kind vind ik erg mooi gepositioneerd, de eerste wat minder. Hier zou ik op 20 euro uitkomen.
Maaike_Melis Leuke foto's, maar probeer nog iets meer te oefenen met je compositie. Ik zou hier persoonlijk 5 euro voor geven.
xJikke Erg gave foto's! Sommige foto's vind ik alleen iets te scherp, als in, ik zie te veel in één foto. Maar wel erg gaaf en professioneel ook! Ik zou jou tussen de 60-80 schatten.

En dan mijn foto's... Ik vraag nog altijd niks voor de foto's. Ben vooral lekker aan het oefenen :D
Afbeelding
https://flic.kr/p/C1wr5X
https://flic.kr/p/AFgqAt

Afbeelding
https://flic.kr/p/ABYAQy
https://flic.kr/p/zHoH66
https://flic.kr/p/AEgWoz

AfbeeldingLily by Maxime Willemsen, on Flickr
AfbeeldingLily .. by Maxime Willemsen, on Flickr
https://flic.kr/p/zHfWhd

Foto's in link zijn ook de moeite waard :o

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:53

Vanaf Blz 78
louiisaa: 15 euro, vind je composities nog een beetje saai.
Hes_han: Rond de 30 euro, heb het gevoel dat de foto's niet helemaal scherp zijn. Wel prachtig kleurgebruik!
Xtitanic: rond de 40 euro en voor de 3e foto zou ik wel rond de 50 betalen die vind ik echt prachtig. Bij de laatste fotos's vind ik de compositie niet helemaal mooi, had liever de oortjes erop gezien.
_sillebil: Ik zou nog even door oefenen, het is te standaard en er mist kleur.
naomi_king: 15 euro, vind ze erg standaard en de kleuren staan me niet aan. Laatste foto vind ik wel erg mooi.
crazyiris: 20 euro, zou nog een beetje met de compositie oefenen wel erg mooi kleurgebruik
elin_: 10 euro, vind ze niet echt sprekend, zou nog veel gaan oefenen met het gebruik van scherpte diepte.
murosch: 10 euro, vind ze te gewoon, niet spannend genoeg.
eefsel2109: 20 euro, vind ze mooi maar de kleuren spreken niet genoeg. Ook zou ik eventjes een ander logo maken/laten maken vind hem heel erg storen op de foto's.
sheena_4ever: mooi rond de 20 euro
lovesushi: Rond de 25 euro, mooie kleuren!
cleo_: 25/30 euro! Vind de foto's erg leuk!]
gerdjehoran; de 1e foto vind ik niks, zou ik ook niks voor geven, te overdreven bewerkt. De 2e foto vind ik wel 20/30 euro waard, mooie compositie en kleuren. gemiddeld 20 euro.
marijacindy: Zou nog even dooroefenen, mis kleur en scherpte.
DSshots:30 euro mooie kleuren ben alleen niet zo weg van de laatste foto.
lollywood: 10 euro, te veel contrast en dat vind ik persoonlijk niet mooi. Ook mis ik scherpte bij de eerste foto, 2e is volgens miij ook niet helemaal scherp.
joysieee: 30 euro! mooie foto's!
louka69: ik zou nog even dooroefenen, op de foto's ontbreekt er van alles..
Joy_mennings: ik zou nog even dooroefenen, te standaard.
lovemandy: 10 euro, vind ze nog te standaard..
miroxmill: 15 euro, vind ze composities een beetje saai.
Fosco: sowieso 90+ vind het prachtige platen! Ben echt fan van jou stijl! <3
Fading: 50/55 euro, vind ze erg mooi vooral die 3e foto daar zou ik echt 60+ voor willen geven
XBVN:wauw! rond de 50/60 euro! erg gave stijl!
priscilla__: rond de 25/30 euro. Vind ze mooi maar nog niet wow. iets meer met compositie spelen en vind de kleuren zo flets die zouden wel iets zachter mogen.
_kimm: ik zou nog even dooroefenen, compositie, kleuren enz.
isacalixa: mooi maar niet speciaal rond de 20 euro zou ik er voor geven, mis dingen in de compositie
louiisaa: vind ze al iets verbeterd! rond de 20.
btjeetje: de eerste foto vind ik mooi zou ik rond de 30 voor geven maar de rest spreekt me niet aan..
lynn85: heel mooi rond de 40 euro!
joeluna: mooi maar niet speciaal, zou rond de 10 euro vragen voor de moeite maar voor de rest nog even dooroefenen! logo stoort me heel erg..
fem: mooi rond de 40 euro!
billionache: vind de honden foto's erg mooi maar de paarden foto's wat minder.. rond de 20 euro
salliballi: heel mooi! Rond de 50 euro!
gerdjehoran: vind ze mooi rond de 30 euro, vind die waas over sommige foto's alleen niet zo mooi
sicayes: rond de 50 euro, vind de kleuren erg mooi
matedor: zou nog even door oefenen, rond de 10 euro.
dizzy505: mooi, mis alleen scherpte. rond de 15 euro.
maaike_melis: rond de 10 euro, zou nog een beetje dooroefenen. vind de eerste foto mooi, maar beetje veel ruis.
Xjikke: rond de 60 euro! vind ze heel sprekend.
xmaxxie: zou nog eventjes dooroefenen, misschien een tientje voor de moeite. eerste foto vind ik qua compositie mooi maar de kleuren mogn scherper.

En dan mijn foto's, ik vraag nu 35 euro exclusief reiskosten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het kwaliteit is wel heel bagger... Op flicker zag er allemaal nog scherp uit..

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:37

Ik meld me ook maar weer eens in dit topic haha.
Ik taxeer even vanaf pagina 78

Pagina 78

louiisaa: mooie scherpe foto's, mooie bokeh ook! Vind het jammer dat overal hetzelfde paard op staat, is moeilijk om dan te vergelijken, ook vind ik sommige foto's iets te donker €20
Hes_Han: Ik ben erg fan van jouw foto's, mooie sfeer en nabewerking, ook zien jouw modellen er altijd zo reaxed uit €80 - €100
xTitanic: Mooie scherpte diepte en bokeh, sprekende foto's, Vind die in kleur mooier dan je zwart/witte €60
_Sillebil: Vind dit meer kiekjes, en ik zou als ik jou was ook nog even verder oefenen voordat je er geld voor gaat vragen, heb vooral plezier in het fotograferen en dan komt het helemaal goed.
Naomi_King: Ik ben niet zo'n fan van jouw composities, ga daarmee aan de slag, verder mis ik ook wat scherpte. €10
CrazyIris: Mooie foto's, je nabewerking spreekt me wel aan, foto 5 en 6 vind ik minder, vind de eerst efoto echt super schattig al had daar van mij wat meer kleur in mogen zitten, op basis van de eerste 4 €25
Elin_: Ik mis bij de eerste foto wat kleur, bij de 2e foto had ik het paard en model wat dichter bij elkaar willen zien, weet eerlijk gezegd niet wat ik ervoor zou geven, vind ze niet heel speciaal maar ook niet slecht
Murosch: Vind het standpunt vanaf waar je fotografeert niet super, let ook op je uitsnedes, ik zou persoonlijk nooit voor vierkante foto's kiezen tenzij het echt iets toevoegt.
Eefsel2109: Je 2e foto vind ik erg mooi, mooi verloop zit daarin, bij de rest mist ik of kleur of vind ik de compositie wat gewoontjes €10
sheena_4ever: Zijn vooral detailfoto's en vind dat nogal lastig om te beoordelen, mensen boeken vaak shoots voor hunzelf of hun dieren
LOVESUSHI: Mooie foto's, mooie scherpte diepte €40
Cleo_: Vind de ideeen erg leuk alleen bij elke foto mis ik wel wat, is het geen scherpte is het kleur, of uitsnedes die ik anders gedaan zou hebben €15
GerdjeHoran: Leuke spontane foto's, vind bij de eerste de nabewerking niet zo €25
marijacindy: Ik vind je composities niet zo top, en dan vooral bij de eerste 2 foto's, nu zijn wedstrijden/concoursen erg lastig om te fotograferen maar had bepaalde ruimtes meer of minder gedaan , de laatste foto had ik persoonlijk van voren genomen ipv half schuin, hij is mooi scherp alleen mis ik daar nog wat, zou nog even door oefenen

Pagina 79

DShots: Mooie foto's, meer kan ik er niet over zeggen €45
LOLLYYwood: Mooi logo, en fijne sfeer in je foto's €40
Joysieee: Mooie scherpte, fijne foto's om naar te kijken €45
louka69: Ik zou nog even door oefenen en dan vooral met hoe je zelf gaat staan, kleine pony zak je op ooghoogte door je knieen ipv bovenaf, groot paard daar kan je best rechtop voor gaan staan, probeer altijd ooghoogte aan te houden, dan krijg je al hele andere foto's. En probeer het hele dier erop te zetten (foto 1)
Joy_Mennings: Ik vind ze wat dof ogen, kan zijn dat het bij alle 3 de foto's bewolkt was maar probeer met je nabewerking ze dan wat op te halen

Pagina 80

love__mandy: Jouw foto's ken ik wel, vind dat je mooiere foto's hebt dan die je nu hebt geplaatst, op basis van deze zeg ik €15
miroxmill: Ze zijn leuk maar niet heel speciaal, blijf vooral door oefenen :)
Fosco: Jouw foto's zijn in 1 woord 'Prachtig'! als ik een keer geld over heb zal ik je zeker boeken!
Fading: Net als fosco, zijn jouw foto's ook prachtig! €100 - €120

Pagina 81

jesicaaaa: Jouw foto's doen het helaas niet, krijg het tinypic logo te zien.
xBVN: Mooie sfeer! €50
Priscilla__: Erg mooie foto's, die van de pup is onwijs schattig €70
_kimm: Ik zou nog even door oefenen, kleuren zijn wat dof en ze zijn niet allemaal scherp
IsaCalixa: Je laatste 4 foto's vind ik fotoshoot waardig, de foto's daarvoor helaas niet, bij de shetlander valt hij helaas helemaal weg in de achtergrond vanwege zijn vachtkleur €35
louiisaa: Leuk die van dat konijn, weer eens wat anders en niet standaard, vind je kleuren en qua licht deze foto's beter dan je vorige :) €25
btjeetje: Mooie heldere foto's, foto 4 en 5 vind ik weer wat minder, te donker naar mijn mening en de compositie van foto 4 ben ik geen fan van €25
Lynn85: Hele fijne sfeer, mooie foto's om naar te kijken €50
joeluna: Ik mis bij alle foto's de zon, vind ze nogal grauw, jammer want qua scherpte zijn ze goed
Fem: Mooie aparte foto's, je hebt echt een eigen stijltje €35

Pagina 82

billionache: Mooie foto's, ben niks anders van je gewend €50
SalliBalli: Mooie foto's, vooral de laatste vind ik echt geweldig €60
Joy_Mennings: Ik vind ze erg grauw qua kleur, ook vind ik niet alle composities geweldig
GerdjeHoran: Aparte foto's maar ze spreken me wel aan, in sommige helaas wat ruis maar soms ontkom je daar niet aan €30
Sicayes: Hele fijne foto's €55
matedor: De eerste foto had ik persoonlijk staand genomen en de laatste had ik in kleur gelaten, vind bij deze foto helaas het zwart/witte niet veel toevoegen
Dizzy505: Ik zou graag wat meer contrast zien, vooral omdat ze in zwart/wit zijn, ze zijn nu nogal vlak
Maaike_Melis: Vind het nog kiekjes, ook bij de eerste 2 veel ruis
xJikke: Mooie scherp, mooie sfeer! €60
xMaxxiee: Jammer dat ze zo klein zijn, scherpte vind ik wel erg mooi €20
sunnybellami: Je bent zeker vooruit gegaan met je nieuwe lens, ga zo door erg mooi sun, zie alleen wel wat ruis, en de laatste foto van Yen vind ik de kleuren nogal flets €30

Ik heb inmiddels een nieuwe lens (55-250 mm van Canon) en moet zeggen dat de kwaliteit van mijn foto's nu al zoveel beter zijn dan met mijn 18-55 mm

Ik vraag momenteel €20 voor een shoot excl reiskosten

Helaas door het uploaden wel wat kwaliteitsverlies

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:43

Thanks keeley! Staat dat ik 35 vraag is typ fout vraag 25, dus zit ongeveer op het juiste bedrag volgens mij! kwaliteit is verschrikkelijk achteruit gegaan, had hem via flicker geupload en daarop zag het er prima uit, helemaal geen ruis.. Laatste foto is beetje flets maar ik vind dat zelf wel mooi:p
Voor jou foto's zal ik rond de 25 euro geven. vind ze soms erg groen tonen en vind je zonnetje soms een beetje opvallend ( ook als ik naar andere foto's kijk). Voor de rest vind ik ze erg mooi:)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:02

sunnybellami schreef:
Thanks keeley! Staat dat ik 35 vraag is typ fout vraag 25, dus zit ongeveer op het juiste bedrag volgens mij! kwaliteit is verschrikkelijk achteruit gegaan, had hem via flicker geupload en daarop zag het er prima uit, helemaal geen ruis.. Laatste foto is beetje flets maar ik vind dat zelf wel mooi:p
Voor jou foto's zal ik rond de 25 euro geven. vind ze soms erg groen tonen en vind je zonnetje soms een beetje opvallend ( ook als ik naar andere foto's kijk). Voor de rest vind ik ze erg mooi:)

Dankjewel, groenige hoor ik vaker, scherm moet gekallibreerd worden, zonnetje moet ik nog even een weg in vinden, de laatste reeks was het nogal bewolkt (weet jij zelf ook alles van haha) dus heb met het zonnetje geprobeerd ze wat meer leven erin te geven maar geef je gelijk dat het op sommige foto's wat minder had gekunt

Heb ik ook vaak, ook met uploaden op mijn site, ik lightroom zijn ze haarscherp en op mijn site verliezen ze al wat scherpte en op bokt en fb helemaal

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:16

Voor op je site moet je ze anders even in png zetten, had ik op mn site ook en nu zijn ze scherp.
Hoe ik ze op bokt scherp krijg.. Geen idee pff

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:43

Getaxeerd sinds mijn laatste post :D

Pagina 81
Fem
Gave eigen stijl heb je! Ik denk €50,- tot €60,-?

Pagina 82
billionache
Mooie scherpte en fijne kleuren. Ik denk rond de €40,-
SalliBalli
De scherpte is echt prachtig! Ik denk wel rond de €50,-
Joy_Mennings
Vind dat er wel wat verschil in zit qua kwaliteit zeg maar, maar over het algemeen erg gave foto’s! Rond de €35,- denk ik.
GerdjeHoran
Vind jouw foto’s altijd zo prachtig scherp! Ik eis dat je je prijs omhoog doet want €20,- is echt te weinig hoor :j Volgens mij mag je zeker €40,- vragen :D
Sicayes
Ook al zulke mooie foto’s! Rond de €50,- denk ik
matedor
Gave foto’s! Ik denk rond de €35,-
Dizzy505
Ik mis wat scherpte in de foto’s en ben benieuwd naar ook wat ander soort foto’s, ik denk rond de €20,-
Maaike_Melis
Niet slecht maar ook niet heel bijzonder, ik denk rond de €15,-
xJikke
WAUW, ontzettend gaaf! Ik denk tussen de €60,- en €70,-
xMaxxiee
Mis op sommige foto’s wat scherpte, andere foto’s zijn weer heel gaaf! Rond de €20,-
sunnybellami
Vind de eerste heel gaaf, de andere 2 zijn wat moeilijker te taxeren door de wat mindere kwaliteit. Ik denk rond de €35,-?
Strasshorse
Mooie scherpe foto’s! Vind alleen het zonnetje op bijna alle foto’s niet passen, ze staan op een rare plek en kloppen niet met de kleuren op de foto. Rond de €35,-

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:04

blz 79
DShots: Ik vind de rijfoto wat minder, maar de andere twee zijn werkelijk prachtig.€40,-
LOLLYYwood:De eerste foto is naar mijn idee niet scherp €25,-
Joysieee:Leuke foto's. Vooral de 1e spreekt mij erg aan. €20,-
louka69: De compositie van je paardenfoto's is niet top. Probeer een lager standpunt in te nemen vooral bij de 2e foto. Ik zou momenteel er niks voor vragen.
Joy_Mennings:Je 1e foto lijkt nogal groenig. Van de 3e vind ik de compositie niet erg mooi.€10,-

blz 80
love__mandy:Op de 3e foto stoort het halstertouw me. €15,-
Joy_Mennings:Ik vind de 4e foto minder. De rest is wel goed. €15,-
miroxmill:Let er op dat je geen lichaamsdelen af snijd.€10,-
Fosco:Ik ben echt dol op je foto's. De kleuren zijn werkelijk prachtig.€100,-
Fading:Echt leuke foto's. €50,-

blz 81
xBVN:Leuke stijl €50,-
Priscilla__: Wat een leuke modellen. €45,-
_kimm: Je eerste foto is niet scherp, net als de 3e. Ook de kleuren zijn niet spectaculair. Ik zou nu nog niets vragen.
IsaCalixa:Ik vind de 4e het leukst. €30,-
louiisaa: De eerste foto zou ik niet uitgekozen hebben. Voor de rest leuk. €20,-
btjeetje: De rijfoto is op het verkeerde moment genomen en foto 4 en 5 zijn nog al donker. €20,-
Lynn85:Leuke foto's. €50,-
joeluna:De foto's mogen net wat lichter €15,-
Fem: Mooie foto's. €40,-

blz 82
billionache:Ik vind de 3e foto qua kleur wat minder (beetje geelig) €40,-
SalliBalli:Erg mooi €60,-
Joy_Mennings: Ik vind je foto's qua kleur en compositie niet top. Aan de hand van deze foto's zou ik niks vragen.
GerdjeHoran:aparte stijl. Alleen de 1e spreekt me niet zo aan. €25,-
Sicayes:Erg mooie foto's €60,-
matedor: Op de 2e foto lijkt het paard niet helemaal scherp €10,-
Dizzy505: foto's lijken op het verkeerde punt scherp gesteld. €10,-
Maaike_Melis:Aan de hand van je paarden foto's zou ik nog niets vragen. Er is een storende achtergrond en het paard staat er niet op zijn voordeligst op.
xJikke:Prachtige foto's en kleuren €60,-
xMaxxiee: Kleine foto's dus lastig oordelen. €20,-
sunnybellami:Ik vind de blackfoto net wat te donker. €35,-
Strasshorse: de 2e foto lijkt niet helemaal scherp en de 4e foto is een beetje groen.€25,-

Dan nu mijn foto's. Ik doe geen shoots, alleen voor het uitbreiden van mijn portfolio, maar zou dit wel graag willen gaan doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hes_Han

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:14

@strasshorse Zo dat is een hoge taxatie! Dankjewel! :D