Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
x_Kaat_x schreef:Hallo allemaal! heb al een heel deel van dit topic doorgelezen maar heb toch nog niet alles kunnen lezen :/ 80 pagina's is ook wel veel![]()
maar in ieder geval: ik heb een Nikon D70S, nog een oudere wel, geen sd kaartje maar zo'n groternu ben ik dus tegenover jullei allemaal echt wel een amateur
ik weet wel hier en daar een beetje van iso en diafragma af maareeuh die combinaties enzo, daar ben ik toch nog niet zo heel goed mee.
Nu vroeg ik me af of jullie wat tips voor me hadden, dingen om uit te proberen en zo. En ik had al gelezen dat ik mijn diafragma dus zo laag mogelijk moet zetten om ze de achtergrond waziger te laten worden en in te zoomen op mijn object dat ik scherp wil. en dat zelf scherpstellen, hoe doe ik dat precies? bij menu bij autofocus heb ik 2 optie's : Af-S en AF-C , ik weet dat AF-S dus volledig automatisch is, maar wat is die AF-C dan?
voor de rest: kan ik wat tips krijgen voor bepaalde sferen te verkrijgen? weet namelijk niet zo goed hoe dat moet
alvast bedankt!!
groetjes kaat
Martine_R schreef:Hoi!
Ik zit voor de komende tijd in Engeland en wil graaaag wat mooie landschapsfoto's maken, maar laat dat nu juist het soort foto's zijn waar ik de minste ervaring mee heb. Ik vind het vrij lastig om goede landschapsfoto's te maken.
Wat zou ik kunnen verbeteren aan de instellingen van mijn camera op deze foto? Ik vind hem wazig, niet helder genoeg. De compositie is ook niet zo spannend, maar daar gaat het me nu even niet om.
[ Afbeelding ]
Ik heb een Pentax K10
Diafragma was f/27 en de sluitertijd was 1/60, ISO 800.
Alvast bedankt!
Bagheera_206 schreef:Jouw ISO staat op 800. Waarschijnlijk is dit relatief hoog voor een 450D wat deze ruis geeft. Hoe lager je ISO staat des te minder ruis heb je. Zorg er dan wel voor dat je sluitertijd kort genoeg is om beweging te bevriezen.