[INFO] Welk objectief moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:36

AnneXxX schreef:
@Bagheera_206: Ja zoals het er nu uitziet zijn de 24-105 + 70-200 voor mij denk de beste optie!
Had alleen leuk geweest als ik dat in 1 lens hadden kunnen combineren. Maar dan gaat idd de kwaliteit te veel achteruit.

Je hebt de prijskaartjes ook gezien? :P

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:49

Courses schreef:
AnneXxX schreef:
@Bagheera_206: Ja zoals het er nu uitziet zijn de 24-105 + 70-200 voor mij denk de beste optie!
Had alleen leuk geweest als ik dat in 1 lens hadden kunnen combineren. Maar dan gaat idd de kwaliteit te veel achteruit.

Je hebt de prijskaartjes ook gezien? :P

Ja..ze staan ook op mijn verlanglijstje :(:)
Maargoed, het heeft me nu ook weer geld uitgespaard.
Had eerst al bijna goedkopere gekocht waar ik dus uiteindelijk niks aan zou hebben.

EdkingEnzo

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:05

Hallo! Ik heb net een topic geplaatst over een wat voor camera (ik denk dat ik de Nikon D3100 wil) en wat voor lens daar bij past, voor mooie plaatjes die niet al te duur is.. Zou ik de inhoud (met vragen) hier mogen neerzetten? Sorry als de vraag al gesteld is, maar om nu 82 bladzijdes te gaan lezen.. :o

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:07

Focussed schreef:
Hartstikke bedankt voor de tip, ik ga eens hun site bekijken!!

Lowepro Flipside 400AW!
Heerlijke tas, 2 straps, en het vak zit op je rug dus niemand kan wat jatten!
Ideaal al zeg ik 't zelf.
Mijn 40D met grip + 70-200 + 17-85 / 18-135 / 50mm1.8 + 550D ( zonder objectief ) en externe flitser + nog meer zooi gaan er heel goed in.

flooredking schreef:
Hallo! Ik heb net een topic geplaatst over een wat voor camera (ik denk dat ik de Nikon D3100 wil) en wat voor lens daar bij past, voor mooie plaatjes die niet al te duur is.. Zou ik de inhoud (met vragen) hier mogen neerzetten? Sorry als de vraag al gesteld is, maar om nu 82 bladzijdes te gaan lezen.. :o

Vraag maar raak ;)

AnneXxX schreef:
Ja..ze staan ook op mijn verlanglijstje :(:)
Maargoed, het heeft me nu ook weer geld uitgespaard.
Had eerst al bijna goedkopere gekocht waar ik dus uiteindelijk niks aan zou hebben.

Well .. ik weet niet welke set je nu hebt ( kon ik zo snel even niet vinden in de posts ) maar of je moet een snel verdienend baantje hebben, of een objectief voor tussendoor aanschaffen :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:17

flooredking schreef:
Hallo! :wave:

Ik ben bijna jarig (yay :D ) en nu krijg waarschijnlijk geld van mijn ouders om een camera te kopen.
Ik heb het altijd al leuk gevonden, om foto's te maken en dan ook vooral paarden. Ook maak ik graag mooie foto's voor vriendinnen die rijden of zoiets. Zelf nam ik dan altijd echt de moeite om het perfecte moment te nemen, met springen of gewoon dressuur. Als er dan iemand van mij foto's maakt, baalde ik soms dat die niet zo mooi gelukt waren als wat ik voor hun deed.

Ik wil graag een fijne spiegelreflexcamera die ook kan filmen. Ik fotografeer nu af en toe met de Olympus van mijn vader alleen vind ik deze niet echt fijn..
Verder ben ik dus even aan het zoeken geweest, en nu ben ik wel geïnteresseerd in de Nikon D3100.
14.2 megapixel DX-format CMOS image sensor
EXPEED 2: Nikon's advanced image processing engine
High ISO (100-3200) light sensitivity - extendable up to 12800
GUIDE mode: intuitive in-camera assistance
D-Movie: full HD (1920 x 1080) movie clips
Licht van gewicht

Dit is alleen de body. Ik wil liever niet de hoofdprijs betalen, want het is gewoon leuk voor mijzelf omdat ik foto's maken gewoon erg leuk vind.
Wat voor lens zou ik hier het beste bij kunnen nemen, en hebben mensen ervaring met deze camera? :)

Alvast bedankt!

Groetjes, Floor

:) de vraag was eigenlijk al een beetje gesteld, maar wat voor lens kan je het beste hier bij gebruiken die niet al te duur is?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:23

Om even algemeen je laatste vraag te beantwoorden; alle instapmodellen die nu op de markt zijn zijn praktisch gezien wel goede bodies, dus at any rate doe je niet zo snel een miskoop.

Ligt er een beetje aan wat je budget is, ik kan niet in jou portomonee kijken :)
Ook wat je ermee wilt gaan fotograferen.
Vaak krijg je een kitlens ( als je een kit koopt ) bij je body, de 18-55mm.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:25

Ik geloof dat de body €300 was, dus dan voor een les iets van 100/200 euro? Zit ik dan een beetje goed te denken? Ik weet er verder niet veel van af, wel wil ik dit graag.
Het is de bedoeling dat ik hem gewoon voor het plezier gebruik en ik wil hem graag vooral voor paarden gaan gebruiken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:26

Focussed schreef:
Hartstikke bedankt voor de tip, ik ga eens hun site bekijken!!

Ik heb de LowePro Fastpack 350. Daar past ook body + BG + 70-200mm in. :)

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:28

Hoi! Ik heb even een vraagje. Dit jaar ga ik naar Zuid-Afrika. Natuurlijk neem ik mijn camera mee. Dit is een Canon 1000D met een 70-200 F4.0 en een 50mm F1.8. Nu wil ik eigenlijk nog graag een groothoekobjectief aanschaffen. Aangezien ik deze lens hier thuis niet zo vaak zal gebruiken ben ik niet van plan €500+ euro uit te gaan geven. Ik heb zelf al wat zitten google'n en ik kwam op deze lenzen uit:

-Canon EF 35mm F2.0
-Tamron 10-24mm F3.5-4.5 DI II LD Canon (die past toch op mijn Canon?)

Iemand hier ervaring met een van deze lenzen? Af/aanraders?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:30

Misschien een tweedehands Tokina 11-16mm f/2.8?

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:32

Ik ben zelf altijd een beetje huiverig voor tweedehands objectieven, maar ik zal eens rondkijken op internet.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:36

MerelxG_R schreef:
Ik ben zelf altijd een beetje huiverig voor tweedehands objectieven, maar ik zal eens rondkijken op internet.

Hoezo, als ik vragen mag? :)

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:41

Omdat ik zelf de kennis niet heb om te zien of ze nog in een nette staat zijn en vanwege de garantie die vaak niet meer geldt. :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:45

MerelxG_R schreef:
Omdat ik zelf de kennis niet heb om te zien of ze nog in een nette staat zijn en vanwege de garantie die vaak niet meer geldt. :)

Je kan eventueel een occassion kopen bij een winkel, zoals bij Kamera Express, Camera Nu etc. Daar heb je iets meer zekerheid (maar zijn ze ook duurder omdat hun winstmarge boven de inkoopsprijs komt) omdat je dan niet particulier koopt. En je moet net geluk hebben dat ze jouw lens tweedehands hebben op het moment.

En heb je anders iemand in je omgeving die goed met fotografie is? Ik heb bij mijn Canon 70-200 2.8 een goede vriend die fotograaf is meegenomen. Deze heeft de lens dik een half uur uitgeprobeerd met mijn body, vervolgens nog helemaal geïnspecteerd (hoe de foto's waren, of de lens geen rare geluiden maakte, kwaliteit van het glas etc.). Zijn daar zeker een uur op de koffie geweest bij die verkoper. Maar uiteindelijk "goedgekeurd" en meegenomen. En nog geen dag spijt van gehad.
Heb zelfs nog contact met de verkoper (hij was professioneel fotograaf voor makelaars) en stuur zo nu en dan een foto naar hem om te laten zien hoe de lens me bevalt. :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:51

MerelxG_R schreef:
Hoi! Ik heb even een vraagje. Dit jaar ga ik naar Zuid-Afrika. Natuurlijk neem ik mijn camera mee. Dit is een Canon 1000D met een 70-200 F4.0 en een 50mm F1.8. Nu wil ik eigenlijk nog graag een groothoekobjectief aanschaffen. Aangezien ik deze lens hier thuis niet zo vaak zal gebruiken ben ik niet van plan €500+ euro uit te gaan geven. Ik heb zelf al wat zitten google'n en ik kwam op deze lenzen uit:

-Canon EF 35mm F2.0
-Tamron 10-24mm F3.5-4.5 DI II LD Canon (die past toch op mijn Canon?)

Iemand hier ervaring met een van deze lenzen? Af/aanraders?

Hier een topic waarin de tamron 10-24 is gebruikt. Sinds dit topic staat ie ook op mijn verlanglijstje :')
[FK] [FOTO] Jaar lang beginner :)

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:03

Bagheera_206 schreef:

Jij ook al? :D
Fijne tas hè?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:08

JolandaS schreef:
Bagheera_206 schreef:

Jij ook al? :D
Fijne tas hè?

Heerlijke tas, maar alleen mee als ik wil/ga zeulen. Anders is "snuitje" met alleen body, BG en teletoeter voldoende. :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:20

Ik heb de Case Logic SLRC-206-BLACK
Echt een heerlijke tas, veel bergruimte en er passen 2 bodies(met BG) in, flitser en ca.4 lenzen(afh.van de grootte.Je kunt zelfs de tas zo indelen dat je een lens aan 1 van de bodies laat zitten.
Ik kan er echt ontzettend veel in kwijt en er zitten zelfs straps aan voor je statief.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:27

Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ik ben van plan in de toekomst (nog even sparen) een nieuwe body te kopen die ook kan filmen. Nu vroeg ik me af om eens leuk bij de paarden te filmen, gewoon wat te spelen. Wat zijn dan leuke objectieven? Mogelijk is het kopen van een objectief in combi met body aantrekkelijk.

Momenteel ben ik in het bezit van een Sigma 50-150 F2.8, wel ouder type.
En verder nog simpele kitlens 18-55mm en een Tamron 55-200mm.

Ooit wil ik een 70-200 F2.8, maar dat duurt nog heel lang, haha. Het moet wel hobby blijven.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:31

Met het filmen ben je vaak aangewezen op handmatige focus dus dan maakt het niet dat je lens iets ouder is. Ook speelt beeldkwaliteit een iets minder grote rol, omdat de resolutie veel lager is en het gaat om bewegende beelden. Denk dat je Met je Sigma/Tamron prima moet kunnen filmen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:33

Die Tamron gebruik ik niet meer sinds ik de Sigma heb.
Maar hoe zit je qua afstand? Ik dacht dat mogelijk 18-135 ofzo makkelijker is?
Al heb ik geen idee. Het moet ook niet te duur worden. Filmen is natuurlijk bijzaak, maar lijkt me wel leuk eens wat mee te spelen als het kan.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:39

Dyonne schreef:
Die Tamron gebruik ik niet meer sinds ik de Sigma heb.
Maar hoe zit je qua afstand? Ik dacht dat mogelijk 18-135 ofzo makkelijker is?
Al heb ik geen idee. Het moet ook niet te duur worden. Filmen is natuurlijk bijzaak, maar lijkt me wel leuk eens wat mee te spelen als het kan.

Om paarden te kunnen fotograferen is vanaf 70mm wel fijn. Minder millimeters zul je bij de paardjes niet vaak gebruiken tenzij je op zoek bent naar een groothoekeffect. Dat geldt dan hetzelfde ook voor filmen. Dus als je body kan filmen kun je gewoon je Sigma gebruiken. Met filmen is statief wel weer handig. Zeker met telezooms zonder beeldstabilisatie ontkom je er bijna niet aan. :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:07

Vandaag maar even de factuur van mijn kitlensje naar mijn verzekeraar gestuurd en dat ze mijn 17-55mm eruit konden halen. Kan ik met een gerust op pad met mijn nieuwe "kitlens". :+

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:54

waarom moeten ze nou bij de mediamarkt weer korting gaan doen nu wil ik toch wel echt heel graag een 70-200 f2.8 gaan kopen ...
maar dan bestel ik natuurlijk ook een 50 mm met f 1.8 (is die goed om te gebruiken in een binnenbak heb meestal al genoeg aan mijn kitlens kwa lengte) maar wil gewoon wat meer licht sterkte (sta midden in de bak vandaar dat ik er genoeg aan heb haha)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:13

Wanneer begint die korting bij de mediamarkt? :P