Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Celiien schreef:Pff, ik kan niet wachten met kopen! Vandaag even naar de MM geweest om te kijken naar de camera's, vond de nikon en canon die hierboven stonden aangegeven, beide in hand gehad. voelen moet ik zeggen beide erg lekker aan!
Ga vd week naar een fotowinkel, laat ik me daar nog meer adviseren enzo, Maar wil het wel bij canon/nikon houden!
Kan niet wachten om te beginnen, maarja verjaardag is pas januari
HorseTimeXL schreef:heeft iemand toevallig tips. ik ben eigenlijk opzoek naar een camera waar je gewoon super mooie foto's mee kan maken. Ik had een Casio digitale camera, maar ik ben daar ver van tevreden mee. Op het scherm van je fotocamera ziet het er mooi uit, maar dan wil je ze op de computer kijken en dan zijn ze allemaal hartstikke wazig. Nu wil ik meer richting de spiegelreflex camera's kijken omdat je daar toch echt het mooist mee kan fotograveren, alleen voor mij moet het niet al te ingewikkeld zijn, aangezien ik daar eigenlijk nog nooit mee gewerkt heb. Nu las ik dat de Nikon1 J2 een hele handzame camera is, en ik vroeg me af of er anderen zijn die deze ook hebben? Of mensen die eventueel nog andere camera's aanraden.
Celiien schreef:Ik ben zojuist lang zo'n 'echte fotozaak' geweest, en heb mij daar goed laten informeren. hij heeft gevraagd wat ik wilde gaan doen enzo, en kwam toen uiteindelijk ook met een Nikon 3100 aan zetten. Heb hem in mijn handen gehad en mocht zelfs een paar plaatjes schieten! :d Prachtding, en hij voelde heerlijk in mijn handenliet me gelijk een paar dingen bij de instellingen zien, was echt een aardige vent
![]()
Moet nu alleen nog sparen, en dan even bedenken of ik een lens van 18-55 of 18-105 erbij wil.. wat denken jullie?
Celiien schreef:Hij raadde mij idd af om de 18-200 te nemen, omdat de foto's dan minder zouden worden..
Dan zou ik idd beter volgens hem de 18-55 en dan de 55-200 kunnen nemen, of de 18-105 met daarnaast de 55-200.. lijkt mij de 18-105 in t begin een goede, en tzt de 55-200 toch?