[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:39

:+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:40

:')

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:46

oo, ze willen dat je dat er lekker bij gaat kopen :+

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:49

IloveAnoukje schreef:

Hij is niet voor niets in de aanbieding :=

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:49

Iejoorr schreef:
IloveAnoukje schreef:

Hij is niet voor niets in de aanbieding :=

:j :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:11

Zijn er hier ervaringen met de Canon EOS 7D? :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:13

Marit schreef:
Zijn er hier ervaringen met de Canon EOS 7D? :)

Ja. :) Heerlijke body. :D Ideaal voor sportfotografie. Sylvana had mijn 7D geleend op het strand bij IJmuiden. Jij mag hem bij een volgende meeting ook wel uitproberen hoor. ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:16

Oh das fijn! Want ik kwam bij die camera uit wat betreft de film functie die geweldig schijnt te zijn :D Hoe zit het met de lichtgevoeligheid? Maar hij heeft geen uitklapbaar schermpje toch? Anders moet ik toch aan de hoekzoeker :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:17

Wat is eigenlijk de reden dat je die nu niet meer gebruikt?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:22

Marit schreef:
Wat is eigenlijk de reden dat je die nu niet meer gebruikt?

Ik gebruik hem nog steeds hoor. ;) Maar bij de paardjes gebruik ik maar 1 body met 1 objectief. :=

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:27

Pff, ik kan niet wachten met kopen! Vandaag even naar de MM geweest om te kijken naar de camera's, vond de nikon en canon die hierboven stonden aangegeven, beide in hand gehad. voelen moet ik zeggen beide erg lekker aan!
Ga vd week naar een fotowinkel, laat ik me daar nog meer adviseren enzo, Maar wil het wel bij canon/nikon houden!

Kan niet wachten om te beginnen, maarja verjaardag is pas januari -O-
(maar krijg toch los geld, dus of ik het koop als ik het al heb of pas in januari maakt mij niks uit haha! )

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:28

Celiien schreef:
Pff, ik kan niet wachten met kopen! Vandaag even naar de MM geweest om te kijken naar de camera's, vond de nikon en canon die hierboven stonden aangegeven, beide in hand gehad. voelen moet ik zeggen beide erg lekker aan!
Ga vd week naar een fotowinkel, laat ik me daar nog meer adviseren enzo, Maar wil het wel bij canon/nikon houden!

Kan niet wachten om te beginnen, maarja verjaardag is pas januari -O-

Wachten duuuuuuuuuuuurt lang. :P

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:40

Jaaa :')
Zit wel allemaal fotografie sites door te lezen, met tips enzo. Erg leuuk! :)) !

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:40

Celiien schreef:
Jaaa :')
Zit wel allemaal fotografie sites door te lezen, met tips enzo. Erg leuuk! :)) !

Wel fijn dat je je iig alvast kunt inlezen. :) Kun je volgend maand helemaal los! :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:42

*\o/* !

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:44

Kan je mij een paar linkjes pben?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 01:01

Je hebt pb!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:53

HorseTimeXL schreef:
heeft iemand toevallig tips. ik ben eigenlijk opzoek naar een camera waar je gewoon super mooie foto's mee kan maken. Ik had een Casio digitale camera, maar ik ben daar ver van tevreden mee. Op het scherm van je fotocamera ziet het er mooi uit, maar dan wil je ze op de computer kijken en dan zijn ze allemaal hartstikke wazig. Nu wil ik meer richting de spiegelreflex camera's kijken omdat je daar toch echt het mooist mee kan fotograveren, alleen voor mij moet het niet al te ingewikkeld zijn, aangezien ik daar eigenlijk nog nooit mee gewerkt heb. Nu las ik dat de Nikon1 J2 een hele handzame camera is, en ik vroeg me af of er anderen zijn die deze ook hebben? Of mensen die eventueel nog andere camera's aanraden.

De belangrijkste reden waarom je met een spiegelreflex zulke schitterende foto's kan maken is omdat je zo'n beetje ALLES zelf kan bepalen en instellen. Jij weet wat je wil fotograferen en hóe dat eruit moet komen te zien, je camera weet dat niet. Voor een camera zijn paard/hek/boom etc. allemaal even interessant. Die schitterende foto's krijg je dan ook NIET op de automatische stand. Daarvoor moet je begrijpen wat je doet, begrijpen hoe je camera werkt (en dan bedoel ik hoe stel je hem in om een foto zo te krijgen als jij hem wil hebben, en dat is géén auto of semi-auto stand zoals bv. een sportstand), héél veel leren en héél veel oefenen.
Fotograferen is een kunst, het is iets wat je moet leren en wat moeite kost. Natuurlijk kan iedereen gewone foto's maken. Maar voor mooie foto's zoals jij die nu waarschijnlijk bedoelt is ervaring en kennis nodig. Een goede camera is fijn, maar je zal je verbazen wat een goede fotograaf voor foto's kan maken met een simpele compactcamera ;) Andersom zal zelfs een dure spiegelreflex in handen van iemand zonder enige kennis vaak tot teleurstelling leiden.

Fotograferen met een spiegelreflex is ingewikkeld, nou ja, het leren van hoe alles werkt en zo komt gewoon veel bij kijken. Een spiegelreflex op auto stand is als een Ferrari als boodschappenauto, het kán wel maar het is niet waar het voor gemaakt is. ;)

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:43

Er worden steeds meer camera's gemaakt met allerlei slimmigheden zoals gezichtsherkenning e.d. In de reclames wordt de indruk gewekt dat je met zulke camera alleen maar geweldige, prachtige foto's maakt. En allemaal vanzelf. Maar voor een goeie foto is het nog steeds nodig om zelf een interessante compositie te bepalen, het moment van afdrukken te kiezen, je instellingen, je standpunt etc.
Die systeemcamera's hebben ook verwisselbare lenzen maar dan passen ze niet meer in je jaszak. Bovendien zijn die camera's behoorlijk aan de prijs.
De basis van de fotografie is echt geen rocket-science. Ik ben helemaal niet technisch en ik kan het ook. ;)
Fotograferen wordt alleen maar leuker als je de beelden die je om je heen ziet, ook daadwerkelijk kunt maken met je camera. Maar daarvoor is tijd en moeite nodig en heel veel oefenen. Dat oefenen kan wel heel makkelijk en goedkoop tegenwoordig...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:41

Ik ben zojuist lang zo'n 'echte fotozaak' geweest, en heb mij daar goed laten informeren. hij heeft gevraagd wat ik wilde gaan doen enzo, en kwam toen uiteindelijk ook met een Nikon 3100 aan zetten. Heb hem in mijn handen gehad en mocht zelfs een paar plaatjes schieten! :d Prachtding, en hij voelde heerlijk in mijn handen :j liet me gelijk een paar dingen bij de instellingen zien, was echt een aardige vent :j

Moet nu alleen nog sparen, en dan even bedenken of ik een lens van 18-55 of 18-105 erbij wil.. wat denken jullie := ?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:16

ik ben zlf gegaan voor de combit 18-55 en 55-200 :) heeeel erg blij met die combi!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:24

Celiien schreef:
Ik ben zojuist lang zo'n 'echte fotozaak' geweest, en heb mij daar goed laten informeren. hij heeft gevraagd wat ik wilde gaan doen enzo, en kwam toen uiteindelijk ook met een Nikon 3100 aan zetten. Heb hem in mijn handen gehad en mocht zelfs een paar plaatjes schieten! :d Prachtding, en hij voelde heerlijk in mijn handen :j liet me gelijk een paar dingen bij de instellingen zien, was echt een aardige vent :j

Moet nu alleen nog sparen, en dan even bedenken of ik een lens van 18-55 of 18-105 erbij wil.. wat denken jullie := ?

105 of 200 als dat kan, ik heb de 55 en had eigenlijk liever de 105 of 200 gehad

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:31

Hij raadde mij idd af om de 18-200 te nemen, omdat de foto's dan minder zouden worden..
Dan zou ik idd beter volgens hem de 18-55 en dan de 55-200 kunnen nemen, of de 18-105 met daarnaast de 55-200.. lijkt mij de 18-105 in t begin een goede, en tzt de 55-200 toch?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:57

Bagheera_206 schreef:
:+

Vandaag een canon 1100D in m'n handen gehad, lekker ding zeg :)
Wat voor een lens(zen) heb jij?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:27

Celiien schreef:
Hij raadde mij idd af om de 18-200 te nemen, omdat de foto's dan minder zouden worden..
Dan zou ik idd beter volgens hem de 18-55 en dan de 55-200 kunnen nemen, of de 18-105 met daarnaast de 55-200.. lijkt mij de 18-105 in t begin een goede, en tzt de 55-200 toch?

Ik denk dat je met de 18-105 meer plezier gaat beleven aangezien je meer bereik heb en dat is vaak iets waar de beginners tegen aan lopen. Ik weet niet hoe de 105 kwalitatief is vergeleken met de 18-55 maar denk dat je zeker als beginner niet zoveel verschil in zult merken :)

Maar dit soort vragen horen eerder in het onderstaande topic:
[FK] [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #3