[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:43

Ja dat klopt! Maar heb je dan niet het probleem dat je geen mooie scherptediepte krijgt tussen de hond en de achtergrond?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:43

Klopt, dan word de scherpte-diepte ook minder. Dat is een keuze die je moet maken dan. :j

Meer scherpte-diepte kun je ook krijgen door je onderwerp verder van de achtergrond te plaatsen, dat kun je ook proberen, maar is met een hond wellicht iets lastiger.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:46

Oh ja inderdaad! Zal volgende keer eens F 5 ongeveer proberen :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:47

Wauw wat komen er mooie foto's langs!! Ik ga vanavond een rondje feedback proberen te geven. Net weg geweest met camera. Ik wou tegen de zon in fotograferen met een silhouette ofzo maar toen ik over de brug wandelden kwam er net een groepje ganzen langs gezwommen :)

Zie hier het resultaat :)

Afbeelding

Camera NIKON D5100
Lens 55.0-200.0 mm f/4.0-5.6
Focuslengte 125 mm
Belichting 1/100
F-nummer f/4.8
ISO 400

Het is ook gelukt om de ISO lager te krijgen dan vorige week !

PS; hier verzamel ik! :D
https://plus.google.com/u/0/photos/1099 ... 7724452513
Laatst bijgewerkt door _Elke op 30-01-15 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:49

Ik ga jammer genoeg voor een foto uit de oude doos. Trap van een paard gehad en ik loop nu kreupel :\

Afbeelding

PenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:59

Afbeelding

Week 5

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:00

IsaCalixa schreef:
Eskegirl: Ik heb mijn twijfels bij deze foto, was de lucht echt zo geel of heb je dit zo bewerkt? Zo niet dan is het wel een hele mooie lucht :) Wel jammer dat er niet meer van de bomen onderen zichtbaar is, maar zo te zien stond er een huis in de weg, haha vervelende situaties! Ik had de foto toch van een ander punt genomen zodat je toch meer bomen/grond had en minder lucht.

De lucht was al mooi, maar heb het een handje geholpen met bewerking :)
Ander punt is lastig, ik hing nu half uit m'n raam, volgende keer ga ik de polder in, had nu weinig tijd maar vond de lucht zo mooi.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:19

Week 5

Afbeelding

Voor het eerst in RAW geschoten en bewerkt.

Brandpuntafstand 55mm
1/250 sec.
f/ 4,5
ISO 100

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:36

Oh ik dacht dat het feedback geven wel ging lukken, maar door het indoor deze week schiet het er helemaal bij in :(
Mijn excuses!!
Ik heb er nu ook geen tijd voor, maar ik ga mijn best doen volgende week :oo
Ik zag wel super mooie foto's voorbij komen deze week :D

Hierbij wel mijn week 5:
Ik heb expres het logo in het midden geplaats zo. Ik ben anders bang dat er misschien misbruik van gemaakt wordt. Je weet maar nooit ;)
Ik heb ook speciaal voor deze week een ander logo gemaakt, maar die verpest eigenlijk een beetje de foto, haha :o

Dit is mijn eerste indoor springfoto. De mooiste die eruit is gekomen van gisteren en vandaag. Gisteren heb ik ook even de tweede camera van de fotograaf vast mogen houden, daar is deze uit gekomen. Ben heel blij dat ik hem even mocht proberen! :D
En ik ben best blij met het resultaat! :o

Afbeelding

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:44

@hilly200, het is wel een beetje ingewikkeld maar je kan met je kleurpipet in LR of PS zien of je een kleurzweem hebt. Je zoekt dan het lichtste stukje van de foto op en kijkt (met het pipetje) wat de RGB waarden zijn. De waarden voor Rood, Groen en Blauw moeten ongeveer aan elkaar gelijk zijn en moeten hoger zijn dan 7 (anders zijn je witten uitgebrand). Als een van de waarden erg afwijkt dan heb je dus een kleurzweem in je foto zitten. Hetzelfde kan je doen bij zwart alleen heb je dan andere RGB waarden.

En wat een mooie foto's komen er voorbij!

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:19

week 5
Afbeelding

Foto was veel scherper voor de upload

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:21

NESCAFE schreef:
@hilly200, het is wel een beetje ingewikkeld maar je kan met je kleurpipet in LR of PS zien of je een kleurzweem hebt. Je zoekt dan het lichtste stukje van de foto op en kijkt (met het pipetje) wat de RGB waarden zijn. De waarden voor Rood, Groen en Blauw moeten ongeveer aan elkaar gelijk zijn en moeten hoger zijn dan 7 (anders zijn je witten uitgebrand). Als een van de waarden erg afwijkt dan heb je dus een kleurzweem in je foto zitten. Hetzelfde kan je doen bij zwart alleen heb je dan andere RGB waarden.

En wat een mooie foto's komen er voorbij!

Ik zal dat direct eens proberen! Dankjewel voor de tip :D

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:28

Wat apart ik heb het even nagekeken, rood is 241, groen is 247 en blauw 243 dat ligt niet zo heel veel uit elkaar toch?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:46

Vervolg week 5

Sodeletuut: Mooi die damp om het paard heen. Wat heeft het paard gedaan, dat het zo aan het dampen is? De achtergrond lijkt scheef of komt het doordat het scheef afloopt en het paard staat wel erg centraal.

MarBri: Knap gedaan! Ik zie het er totaal niet vanaf dat de foto ontstaan is uit zes samengevoegde foto's. Ik ben wel erg benieuwd hoe je dit hebt gedaan. Verder vind ik de foto niet echt bijzonder ofzo.

Mallow: De foto vind ik niet echt bijzonder. Het oog staat erg centraal en daaromheen is te veel ruimte. Liever had ik gezien dat er meer ingezoomd was op het oog.

Showteam: Mooie foto, mooie lijnen zijn er in terug te vinden!

Lipydo: Gave foto! Verder niets om op aan te merken.

Manonfleur: Leuk probeersel. De lampjes erachter vind ik wel wat hebben. Misschien had je nog wat met de ondergrond kunnen doen en het flesje uit het midden kunnen halen.

Sternphoto: Mooie foto, mooi scherp op de ogen.

Magda_90: Mooie foto! Leuk idee om een foto twee keer in dezelfde foto te gebruiken.

Mb_foto: Wauw, top foto! Een foto met een verhaal erachter.

Mariett: Brr, lijkt mij erg koud op blote voetjes in de sneeuw ;-). Leuk zo met die afdrukken in de sneeuw, maar verder niet echt heel bijzonder.

Irene96: Lekker bezig met zelfportretten. Erg mooi! De blauwe kleur van de vlakkere gedeeltes zorgt voor meer afwisseling in de foto. Dat vind ik wel wat hebben.

Taars: Mooie foto. Mooie zachte kleuren.

Wendy1987: Dit lijkt mij een steen Amethiest? Mooie steen, alhoewel de foto niet helemaal scherp lijkt?!

Glenstorm: Mooi paard, maar de kleuren vind ik niet zo mooi overkomen.

Joysieee: Op zich leuk idee om een deel van het hoofd op de foto te zetten, maar desondanks spreekt mij de foto niet aan. Het zwart/wit vind ik in dit geval wat saai overkomen en jammer dat de frontriem scheeft zit.

Ismy: Wauw, mooie zachte kleuren in de lucht, mist en sneeuw. Mooie combinatie!

Eskegirl: Niet echt een bijzonder plaatje. Wel mooi met dat geel/oranje in de lucht.

Laurajoy15: Mooi hoe de sneeuw op de foto is vastgelegd. Wel vind ik dat de bloem erg centraal staat en daaromheen nog erg veel ruimte is.

SharonPlugge: Mooi hoe de druppels aan de takjes hangen. Misschien had je daar wat meer op kunnen inzoomen? Dan werd het plaatje, denk ik, wat mooier.

Marit: Wauw, mooie foto! Al lijkt de horizon iets scheef te staan...

KimdeGroot94: Lieve foto.

Gub: Wauw! Mooi hoe de kleurtjes in het water reflecteren en het water uiteenspat.

Hilly200: Het kapotte hek heeft inderdaad iets spookachtigs. Misschien had je nog een andere compositie kunnen uitproberen. Verder vind ik het niet echt een bijzonder plaatje.

MarijeR: Wauw, mooie foto! Mooi scherp en mooie kleuren.

TeszZz: Leuk geprobeerd, maar had denk ik toch net iets meer van de omgeving willen zien en een iets andere compositie, zodat het onderwerp meer uit het midden is.

IsaCalixa: Leuke hond. Jammer van het zwart bovenaan de foto en de foto had aan de linkerkant iets meer ruimte mogen hebben. Wel mooi scherp op de ogen.

Murthul: Jammer van het onscherpe druppeltje. Verder wel leuk geprobeerd!

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:51

mijn week 5, de eerste keer oefenen met mijn (waarschijnlijk) nieuwe lens. Ik ben er niet helemaal tevreden over maar ik heb dit weekend geen tijd meer om fotos te maken.

Afbeelding
Hij is best donker maar ik heb de laatste weken erg weinig tijd en ik ben doordeweeks pas laat uit dus tegen de tijd dat ik mijn camera eindelijk uit de kast kan halen is het alweer donker :(

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:38

Even snel week 5 inleveren :')
foto is vandaag gemaakt, ik heb waarschijnlijk nog betere en mooiere foto's, maar omdat ik zometeen op skireis vertrek, heb ik geen tijd om alle foto's te bekijken :)
Bij gebrek aan tijd, heb ik deze wel al klaar :D

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:42

Ik zie gelijk dat je niet goed geshopt hebt. :o
Vooral bij de buik, tussen de voorbenen en links langs het lijf...

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 05:46

Bellatrix schreef:
Ik zie gelijk dat je niet goed geshopt hebt. :o
Vooral bij de buik, tussen de voorbenen en links langs het lijf...

Thans op mijn pc ziet het er zwart uit (laptop) en ook als ik mijn scherm kantel (zodat het bleker wordt) is dus wel een beujke hmmm maar ik kijk daar wel eens voor als ik terug thuis ben dan

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:02

Vervolg op mijn feedback van week 5:

taarss Heel gaaf, mooi scherp en de kleuren komen er goed uit :)

Wendy1987 Leuk gedaan, scherpte en kleuren zitten helemaal goed :)

glenstorm Gaaf zo met die reflectie in het water :) Scherpte en kleuren vind ik ook goed gedaan, alleen lijkt het alsof je foto wat te veel ingezoomd is.

Joysiee Ik vind de foto wat raar uitgesneden, en ik ben echt van mening dat zulke close-ups enkel leuk zijn als je daarmee echt dingen kan vastleggen die we anders met ons blote oog niet opmerken.

ismy Ontzettend gaaf met dat licht en die mist! Ik vind hem helemaal goed :)

EskeGirl Leuk gedaan, de rook stoort helemaal niet hoor. Ik vind het alleen jammer dat de zon een heel lichte vlek op je foto maakt, ik denk dat een filtertje hier wel goed was geweest :)

laurajoy15 De kleuren komen heel mooi uit :) Maar wat zijn die witte vlekjes op je foto? Ik probeerde eerst het stof van mijn scherm te vegen voor ik doorhad dat ze op je foto zitten.

SharonPlugge Wat gaaf zeg, die kleuren komen heel mooi uit zo. De scherpte zit volgens mij ook helemaal goed :)

Marit Gaaf landschap zeg, wat een kleuren! Alleen jammer dat de reflectie van de zon zo fel is, misschien had je dat kunnen oplossen met een polarisatiefilter?

KimdeGroot94 Leuke foto, hij lijkt alleen niet helemaal scherp?

Gub Ontzettend gaaf zeg, wat heb je dat leuk gedaan ;)

hilly200 Die van jou is anders helemaal niet slecht hoor, leuk sfeertje!

MarijeR Schattig vogeltje, leuk geschoten ook :) Ik had alleen het vogeltje nog iets scherper willen zien, en misschien ook de kleuren ervan wat beter laten uitkomen.

TeSsZz Best bijzonder zo met die onscherpheid, ik had misschien nog iets meer detail willen zien in de sneeuw.

IsaCalixa Die is mooi scherp geworden bij de ogen zeg :) Ik had alleen voor een iets meer contrasterende achtergrond gekozen of de foto iets minder uitgesneden, nu is de hele foto 'gevuld' met hond ;)

Murthul Ik mis ook wat kleur in je foto, het water ziet er grauw uit. Ik ga me voorlopig niet aan druppels wagen want het lijkt me retemoeilijk :P

_Elke Leuk geschoten :) Ik heb alleen de indruk dat de ganzen niet helemaal scherp zijn, of komt dat door het uploaden?

WiancaR Ik vind de zon te veel aanwezig op je foto, misschien was een polarisatiefilter hier wel aangewezen?

PenS Ik vind hem best leuk, vooral die contrasten komen mooi uit :)

it_is_me Knap gedaan, de scherpte zit helemaal goed :) Ik heb alleen de indruk dat de sneeuw een beetje grauw is, had je misschien wat langer kunnen belichten?

S_imonee Indoor-foto's nemen is heel lastig, vooral als de piste zo weinig verlicht is. De foto valt een beetje te donker uit maar de omstandigheden zijn dan ook echt niet ideaal.

horserider22 Ik vind hem echt heel gaaf met die kleuren zo! Ik ben best wel benieuwd naar het origineel als dat veel scherper is :=

rosslover Het was een heel leuke foto geweest als hij niet zo donker was, jammer. Als er weinig licht is kan je dat oplossen met
- een grotere diafragma-opening, als je lens dat toelaat want zulke lenzen zijn best duur :o
- een hogere ISO-waarde, maar dan loop je wel het gevaar dat je ruis krijgt
- een langere sluitertijd, maar om te voorkomen dat je foto bewogen is kan je daarvoor best een statief gebruiken.
Ikzelf sleep altijd overal een statief mee, dus mijn persoonlijke voorkeur zou geweest zijn om mijn sluitertijd een stuk hoger te zetten en met statief te werken :)

Heavenslove Leuke blackfoto :) Ik mis wel wat scherpte rond de ogen van het paard. Veel plezier op skireis!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:04

^Oh ik heb de foto overigens niet zo uitgesneden, zo issie genomen :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:24

Eline91, jaaaa dat had ik graag gedaan! Alleen heb ik nog geen polarisatie filter :') Maar hij staat in de planning!

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:31

Bedankt voor alle feedback!
Ik had hem niet gecropt trouwens, foto was zo genomen :) Maar ik snap jullie feedback helemaal, die oortjes.. Dit is hem even snel gecropt zonder oortjes er op en in kleur:
Afbeelding
Is dit beter?
Zelf vind ik dat de uitdrukking van het paard veel minder te zien is zo en het net een konijn zonder oren lijkt :') Maar dat is natuurlijk eigen smaak.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:17

Week 5
Afbeelding

Deze foto is onbewerkt. Ik ben op reis en heb deze foto van mn camera op mn telefoon gezet. Ik heb hem dus alleen op klein scherm gezien.
Als ik kon bewerken zou ik de tak in de opening van de tunnel wegwerken en misschien de foto iets oplichten.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:35

Week 5 feedback

Eline91: Mooie foto, toffe locatie, goed dat je hem in het zwart wit heb gezet. Ik had wel wat meer contrast willen zien. Dus een wat uitspringendere foto (dmv hdr ofzo).

Sodeletuut: Leuke foto! Ik vind het geweldig hoe de stoom er vanaf komt en zo het paard lost komt van de achtergrond. Ik stoor mij alleen enorm aan de scheve horizon en vind de kadering niet prettig (te in het midden ipv op 1/3e van de foto).

MarBri: Leuk idee maar ik had hier een iets andere compositie gepakt. Ik had wat dichterbij gegaan en met een kleine lens (18 mm) uitgezoomd en een lagere positie aangenomen om het interessanter te maken. Ook had ik het onderwerk meer naar rechts geplaatst omdat het uitsteeksel op het einde naar links zit om balans te krijgen in de foto.

Mallow: Sorry, ik vind de foto niet goed. Het paard is vies op zijn hoofd, de belichting is niet optimaal en het paard kijkt slaperig. Je kan er de volgende keer voor zorgen dat de zon aan de juiste kant staat door het paard om te draaien, een borstel over zijn hoofd te halen en dan te wachten op een opgewekte blik. Je positie vind ik wel goed zo van voren zonder dat je een achtergrond hebt (dus het volledige paard).

showteam: Mooie foto! Goede positie, in zijn geheel interessant! Mooie kleuren en contrast.

Lipydo: :~ prachtige foto. Geweldige look van de het model en mooie pose! Ook compositie vind ik geweldig in deze foto. Hoe heb je het rode kleed rechts zo omhoog gekregen? Ik weet alleen niet of de zichtbaarheid van haar hand mij stoort of niet in de foto. Als je hem eenmaal ziet leidt hij wel wat af :P .

magda_90: Ik vind deze foto niet geweldig, maar dat is smaak. Ik had ook in je topic gekeken en aangegeven welke ik geweldig vond. Technisch is de foto gewoon goed.

Mb_foto: Mooie foto, keuze z/w is erg goed gemaakt. Goede pose zo en ook het kleedje wat ze aan heeft past bij de sfeer. Er had iets meer (denk een paar cm) ruimte rechts nog gemogen, maar verder goed. Alleen is de fot wel heel ruizig bij mij.

Mariett: Brrr koud is de eerste gedachte. Toffe foto, goede compositie!

Irene96: LOVE IT! Wat een plaat, zo mooi, zelfs apart dat je kleurbalans zo apart hebt gemaakt met je blauwe huid. Niet storend.

Volgende keer ga ik verder met pag 79.

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:53

yeaaah, ik heb de tentamenweek ook weer overleefd! :Y)

Vanaf maandag ga ik feedback geven :D

Bij deze mijn week 5, voor het eerst via flickr geupload, maar ik zie dat hij hem best heeft 'verscherpt', maar via tinypic wordt ie juist weer waziger :P

"it doesn't matter what colour you are, in the end we're all human"

Afbeelding