[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brenda36

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:19

Bedankt voor de feedback!
@naomi_g1998, ik had een klein uur staan tutten en poetsen en nog geen drie tellen in de bak en lekker rollen natuurlijk... :P vandaar de natte vacht.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:21

Mijn POTW #week06, heb het heeeel erg druk maar ga weer binnenkort proberen feedback te geven op iedereen, net overgehuist naar mijn nieuwe huisje en dus ja druk druk druk, deze foto heb ik deze week gemaakt in de studio hier op stage van mijn buurmeisje :j

Afbeelding

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:29

Een leuke foto DmNqUe,
Maar ligt het nu aan mijn laptop, of is de foto lichtelijk onscherp?
Alsof er beweging in zit.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 00:31

Ik zie het ook, deviltjh. De schouder lijkt scherp, het gezicht niet.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:31

Bij mij is de hele foto onscherp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:04

Wauwie! Bedankt allemaal voor het commentaar! Ik ga dit weekend zeker nog mijn best doen om iedereen van commentaar te voorzien. :D

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:09

Hoop dat t weer morgen optrekt of zondag helemaal geen foto's kunnen maken met dit snert weer

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:54

Heb deze week een keer wat anders dan paarden, even uit de comfort zone gestapt.. :P

Foto van week #6
Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:57

Racheel: ik vind 'em niet slecht! Goed dat je eens wat anders probeert en uit je eigen comfortzone stapt! +:)+ Ik had de foto misschien graag een tikkeltje lichter gezien.. Verder toppie foto hoor!

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:58

kani_ejj schreef:
Hoop dat t weer morgen optrekt of zondag helemaal geen foto's kunnen maken met dit snert weer

Of je moet binnen iets proberen :o

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:02

Bedankt Asselruiter! :o had hem zelf graag ook wat lichter gezien inderdaad, maar vond het dan weer te bewerkt...

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:19

Feedback week 6

Djura99 Vind het een leuk idee voor een foto, hij lijkt alleen niet scherp.. Misschien kan je een keer een andere uploadsite proberen?

Ann_Pam Erg gave foto! Kijkt lekker weg, fijne kleuren. Vind het oog er ook echt mooi uitspringen!

Mb_foto Mooie foto! Had zelf denk ik wel een overgang gezien tussen muur en spiegel, dan zit er wat meer diepte in.. kan het niet goed verwoorden maar het lijkt nu echt een hele lange tafel (kan ook zijn dat dit wel zo was, dan heb ik niks gezegd)

Kelszz_ Ik had liever alleen de roos scherp gezien en de rest onscherp en wat meer contrast in de kleuren. Vind hem wat flauwtjes

laurajoy15 Mooie foto! Je hebt de sfeer fijn te pakken

binky Ook al een gave foto!

Bellatrix Mooie foto! Vind de mast aan de ene kant wel storen maar aan de andere kant geeft het ook wel weer een extra effect

calice Niks over te zeggen.. erg mooie foto!

showteam Wat een schattig geitje zeg.. <3 vind het stro vooraan wel storen

Irene96 Ik vind hem erg geslaagd! Vooral ook dat je de sterren ziet

Jolandaa_ Mooie foto met mooie kleuren, vind hem zelf alleen een beetje saai

monbyou Het "black" gedeelte van je foto is erg goed gelukt! Vind de pony er alleen een beetje uit verhouding op staan, had hem liever op ooghoogte gezien en de pony wat minder licht

Fenneeee Gave foto! Er zit ook een fijne sfeer bij :)

JewEmm Jammer dat de kleren van het meisje een beetje overbelicht zijn, dat vind ik wat storen

TrendyLover Paard staat er mooi op! Vind de foto in kleur alleen wel wat mooier

Marit Wat een geweldige foto zeg... De band tussen paard en baasje straalt er echt uit!

Asselruiter Vind hem goed gelukt! Vooral voor de eerste keer een gebouw fotograferen

XiiaaooNaa Er zit echt een hele gezellige en knusse sfeer in de foto! Top gedaan +:)+

DmNqUe Meisje staat er leuk op, hij lijkt alleen niet scherp op het gezicht..

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:50

Vanmiddag met het rotweer naar Artis geweest en Nemo gespot! :D

Mijn week 6:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xLoki op 07-02-14 23:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:51

Wauw gave foto! Zou ook helemaal niet zeggen dat ie door het glas gemaakt is

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:53

Racheel schreef:
Wauw gave foto! Zou ook helemaal niet zeggen dat ie door het glas gemaakt is

Bedankt! :D
Dat is ie toch echt, hihi.
Nemo was alleen een beetje stout en ging zich steeds verstoppen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:00

Daarom heet 't Finding Nemo, toch? :=

Gave foto!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 23:05

Persoonlijk vind ik de foto in link mooier, aansprekender, omdat je Marlin (Nemo had een rare vin, zijn vader niet) helemaal ziet. Snabbu?

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:06

Racheel : die overgang kun je niet zien, want het licht komt langst achter = Tegenlicht :)

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:16

xLoki: wow! <3 hele mooie foto! Mooie kleuren, mooi scherp!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:25

Lieve bokkers, het spijt me dat ik dit moet delen met jullie.
Maar ik stop met dit topic.

Ik heb het inmiddels erg druk en ik kan echt geen tijd vinden om fatsoenlijk te kunnen reageren op jullie mooie fotos.

Bedankt voor jullie reacties!
En succes met jullie fotos!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:59

xLoki schreef:

Mijn week 6:

[ Afbeelding ]

Kan je mij vertellen welke lens je hebt gebruikt en wat je instelling waren? Heb er een paar weken terug ook even staan stoeien, maar kwam niet in de buurt van dit resultaat!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 01:11

Ik had hem al op tumblr gepost, maar aangezien Bokt er uit lag nog geen tijd gehad om het hier te posten.
Mijn week 6!

Afbeelding

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 02:47

Babel schreef:
xLoki schreef:

Mijn week 6:

[ Afbeelding ]

Kan je mij vertellen welke lens je hebt gebruikt en wat je instelling waren? Heb er een paar weken terug ook even staan stoeien, maar kwam niet in de buurt van dit resultaat!

Zo even uit mijn hoofd:
Nikon D300s met Nikkor 50mm f/1.8
Diafragma f/1.8
ISO afwisselend 640 en 800
Sluitertijd afwisselend tussen 1/80 en 1/160
Verder recht op het glas gaan zitten en heb bij deze foto handmatig scherpgesteld!

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:07

Mijn week 6:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:12

Mijn commentaar is nergens vervelend bedoeld. Ik zeg gewoon wat me opvalt in de hoop dat jullie er wat aan hebben. :)

Agossie; Ik vind het een mooie foto, maar eerlijk gezegd zou ik hem toch mooier hebben gevonden als ie vanaf ooghoogte was geweest.

Ann_Pam, De sfeer en de kleuren kloppen! Maar volgens mij heb je wat geblurd? Verder zou ik hebben scherpgesteld op de middelste koeien in plaats van op de voorste.

Ash_ Onwijs mooie foto! Mooie sfeer, netjes. De takjes bij de rand had ik wel even weggewerkt want die storen mij nu een beetje.

Asselruiter Ook dit vind ik een mooie foto met mooie kleuren. Het probleem voor mij is dat ik niet weet waar ik moet kijken. Het zou fijner zijn mocht er op een punt scherp gesteld zijn.

Babel Wáúwie! Hier heb ik gewoon niets op aan te merken. Prachtige foto, prachtige sfeer. :D

Bellatrix Een mooie foto, maar iets stoort me een beetje. Alleen de neus is scherp en dat terwijl het vrijwel de hele helft van het hoofd erop staat. Voor de rest wel een mooie foto!

binky Jammer van de ruis en van het huis op de achtergrond. Ook had ik de vogel wat meer in het midden geplaatst, en dus de camera wat lager gezet. Wel knap vastgelegd!

Bumblehorse Paard staat er netjes op, maar wat onwijs jammer van de nabewerking. Sommige stukken zijn zwarter dan andere en dat zie je echt duidelijk.

calice Mooie foto! Een fijn moment vastgelegd. :) Jammer van de achtergrond.

C_estmoi Hele mooie foto. Compositie klopt, kleuren kloppen. Paardje staat er mooi op. Wel mis ik de scherpte een beetje.

chip De lucht trekt nu de meeste aandacht, en dat is jammer. Ik denk dat ie mooier was geweest met minder lucht.

deviltjh Mooie foto, paardje staat er mooi op! Maar eerlijk gezegd mis ik wat contrast en scherptediepte.

Djura99 Leuk idee, mooie foto! Ook hier mis ik alleen wat meer scherptediepte en contrast.

DmNqUe Mooie foto! Vind het een gaaf idee, en het ook een interessante foto om naar te kijken door de kleuren en de compositie. Naar deze foto heb ik wat langer zitten kijken, wat je er nou mee wilt uitbeelden. Ik weet niet of je iets voor je had? Maar het maakt de foto wel interessant om naar te kijken. :)

eclair98 Jammer van de viezigheid van het oog. Verder mis ik hier nog wat contrast. Voor de rest een mooie foto!

EngeltjeS Prachtige foto! Niets op aan te merken. Mooie sfeer, voor je gevoel klopt alles. :D

faatxhorse Ook dit vind ik een prachtige foto. De sfeer en het weer in mooi vastgelegd.

Fellow Leuke foto! Mooie kleuren, en de compositie vind ik leuk bedacht.

Fennee De foto is onscherp, wat het jammerste is. De volgende keer zou ik voor een mooiere omgeving kiezen omdat hier banden op de achtergrond liggen en modder. Ook zou ik op ooghoogte gaan zitten. :)

Fenneeee Mooie foto! Maar op sommige punten mag er van mij wel iets meer scherptediepte. Nu is hij door de muur redelijk druk. Wel goed vastgelegd met mooi kloppende kleuren.

Gub Origineel bedacht! Het geeft een mooi rustgevend gevoel, en de grassprietjes die eruit springen zijn mooi gedaan!

Hanna_94 Mooie foto, de hond staat er mooi op. De halsband is een leuk detail. Volgens mij is hij wel net wat leuker in kleur, maar het is zeker geen slechte foto. :P

HeavensLove Originele compositie. Wel is het jammer dat je paardje modderig is, en eerlijk gezegd had ik hem waarschijnlijk ook even rechtgetrokken. Voor de rest een goede foto!

Iejoorr Jammer van de rommelige achtergrond! Volgende keer zou ik daar op letten voordat je een foto maakt. Verder vind ik de rand de foto niet mooier maken.

Irene96 Prachtige foto! Straalt een mooi gevoel uit. Zelf had ik hem op ooghoogte genomen, maar dit staat ook niet mis.

ismy Prachtige foto! Compleet plaatje, kan niet echt iets verzinnen qua commentaar. :)

Jessica_1998 Jammer dat je pony niet helemaal recht staat. Ook had ik hem nog wat meer op ooghoogte genomen en nog wat meer scherpte diepte. Het touw had ik ook weggewerkt. Maar je idee voor de achtergrond was goed! Dat is een mooi rustig punt, wat de foto met voldoende scherptediepte heel mooi kan laten uitkomen!

JewEmm Leuke foto! Dit is nog eens een originele compositie. :D Verder niets op aan te merken.

jilinda Mooie foto! Wel jammer van de kreukels in het witte gedeelte. Dat vind ik een beetje jammer.

JNSW Wauwie, mooie foto zeg. De sfeer is prachtig vastgelegd, en het gevoel straalt ervan af. Bij deze foto moest ik meteen glimlachen! <3

Joey Mooie foto! De sfeer vind ik hier mooi, zo met de zon. Wel had ik graag iets meer contrast gezien zodat de bizon (?) er wat meer uitspringt.

joey_lover Onwijs schattige foto, ik heb hier niet echt veel op te zeggen. :)

Jolandaa_ Mooie foto! Al had ik hier wat meer ingezoomd op de hond, zodat die centraler staat. Nu willen de (rommelige) struiken nog weleens afleiden.

kani_ejj De foto is op een leuk moment genomen!

Kelszz_ Mooie foto, iets meer contrast en scherptediepte zouden de foto nog mooier kunnen laten uitkomen.

_Kiki_ Leuke foto! Wat jammer dat ie zo donker is. Compositie is wel leuk gedaan en goed gelukt.

kimberley23 Prachtige foto! Al vind ik hem een beetje druk ogen doordat de bomen in een hoek zijn gepropt. Liever had ik gezien dat óf de bomen centraal stonden met de lucht erachter, of alleen de lucht. Verder vind ik het een onwijs gave foto met mooie kleuren! Knap vastgelegd.

laurajoy15 Mooie foto, wel vind ik het zwart-witte jammer omdat de foto er nu niet echt uitspringt. Verder had ik de volgende keer ook wat meer scherptediepte gebruikt en nog iets meer op ooghoogte genomen.

Lipydo Dit vind ik een prachtige foto! Wel trekt de deur aan de linkerkant gedeeltelijk mijn aandacht, doordat die nog redelijk licht is.

Lizaa01 Prachtig! Onwijs mooie foto, ik heb hier echt niets op te zeggen. Alles klopt.. De verhouding, de kleuren, de scherptediepte. Prachtig!

manonnevot Mooi paardje! Al had ik de oren er net iets verder afgesneden, dan ziet het er denk ik netter uit. Voor de rest is het een prima foto. Nog wel een beetje jammer van de achtergrond.

marit Prachtig! Die details, die scherpte, die kleuren. Niets op te zeggen. :D

MarijeR Leuke foto, mooie lichtinval. Al had ik zelf wel een andere compositie genomen.

Marjoow De dichte oogje maakt de foto mooier! Goed moment, wel mis ik volgens mij wat meer scherpte en contrast.

Mb_foto Leuke foto, wel een beetje jammer van de achtergrond. En anders had ik die met wat meer scherptediepte genomen zodat de achtergrond wat onscherper is. Nu trekt ie nog redelijk veel aandacht.

MichieldeM Jammer dat de foto overbelicht is. Verder mis ik wat, hij straalt niet echt iets uit.

monbyou Deze had ik wat meer op ooghoogte genomen van de uil, of zelfs wat van onder. Voor de rest zou wat contrast de foto goed doen.

MyHu Jammer van het vieze bakje, verder vind ik de foto niet heel erg geslaagd. Hij is niet zo aantrekkelijk om naar te kijken. Mede doordat ik het zwart-witte in combinatie met de kleur niet zo goed geslaagd vind.

De rest van week vijf doe ik later vandaag! :)