Gaaf! Mag ik je wel als tip meegeven om ook sneeuw over het paard te laten gaan? Nu is er een plaatselijke sneeuwbui achter het paard namelijk
Balou_k
Geplaatst: 03-12-16 00:49
Voor:
Na:
Ik lees al een tijdje mee en zal morgen uitgebreid reageren.
Mijn bordercollie reu van bijna 6 maanden op de gevoelige plaat. Foto is van Facebook dus de kwaliteit is er niet op vooruit gegaan.
pradadaan
Geplaatst: 03-12-16 11:24
Tigress schreef:
Gaaf! Mag ik je wel als tip meegeven om ook sneeuw over het paard te laten gaan? Nu is er een plaatselijke sneeuwbui achter het paard namelijk
Dat had ik, maar dat vond ik niet mooi Dus heb ik besloten om tegen de regels van de natuur in te gaan en het zo te doen Maar het is inderdaad natuurlijk niet realistisch
Hoi Pradadaan, leuk je hier te zien, hoe is het met de paardenkinders?
Ik vind de foto zeker wat hebben, maar bewerk zelf niet op die manier.
_Sanne
Geplaatst: 03-12-16 19:48
MariaMaaike: Mooie kleuren!
pradadaan: Jemig!! Knap gedaan!
Marit: Mooi gedaan zeg!
Captain: Netjes!
Tigress: Heel leuk! Maar is dit een snow brush? Vind de vlokjes wat nep ogen..
pradadaan: Ook bij deze vind ik de vlokjes nep ogen? En zou ze ook beetje voor het paard door laten dwarrelen.
Balou_k: Lijkt wel of er een heel stuk scherpte weg is gegaan bij de bewerkte foto? En de kleur vlekken voegen voor mijn gevoel niet veel toe.. Zou persoonlijk de hond alleen wat opgelicht hebben.
Nee, het is geen brush. Het is een template die je kunt gebruiken. Inmiddels ben ik andere gaan gebruiken die ik realistischer vind. Ik liep tegen hetzelfde aan namelijk
pradadaan
Geplaatst: 04-12-16 22:46
na wat zoekwerk heb ik ook iets meer realisme in de sneeuw bewerking gestopt
Origineel:
Eerst bewerking (beetje te sprookje):
Tweede bewerking (meer 'echt'):
Mariett
Blogger
Geplaatst: 04-12-16 23:30
Mooi gedaan! Als ik je een tip mag geven: Zet eens een laagmasker over je 'sneeuwvloklaag' en haal de kleine vlokjes voor je onderwerp weg (kleur zwart over je laagmasker). Nu is het duidelijk een 'opgeplakte laag'.
Zelf vond ik het leuk om nog een beetje bewegings-blur over de sneeuw te doen, voor het dramatische effect:
Persoonlijk zou ik niet voor de 'eerste' versie gaan, ik dacht ook eigenlijk eerst dat dat gewoon meer een soort sprookjesachtig glitter-idee was. Ook erg leuk overigens! Maar ik vond het niet erg sneeuw-achtig. Het beste kan je een keer een foto met flits maken van vallende sneeuw (het liefst in het donker), dan heb je een mooie sneeuwlaag die je vervolgens kan gebruiken
ODonoghue
Geplaatst: 06-12-16 17:57
pradadaan schreef:
Ik heb de filmpjes van Tigress ook even in de praktijk gebruikt [ Afbeelding ]
_Sanne : Erg mooie sfeer vind ik!! En wat een leuke puppy pradadaan : De laatste bewerking vind ik heel knap gedaan!
ODonoghue : Vind hem persoonlijk iets te hoog in contrast, maar wel een mooie foto hoor!
Captain
Geplaatst: 16-12-16 12:29
De laatste twee zijn echt prachtig! Vind bewerkingen met sneeuw sowieso altijd heel mooi! Heb gisteren ook wat geprobeerd.. Misschien een beetje té sneeuwerig maar ik kon even geen betere texture vinden. Moet echt even het geduld kweken om een filmpje te kijken op YT hoe je zelf in Photoshop sneeuw maakt.
Origineel:
Bewerkt:
xniieeenke
Geplaatst: 16-12-16 12:39
Ik vind hem idd iets te heftig, íets minder was echt perfect geweest.
-
Voor:
Na:
Ik vind niet dat de foto er beter op is geworden, maar ook niet slechter. Denk dat dat komt omdat het origineel eigenlijk ook al heel netjes was en de tussenstap ook. Misschien vinden mensen het effect net wat te heftig, dat mag hoor maar ik vind hem wel leuk
Ik bewerk eerst een beetje in het programma van nikon zelf, dat gratis ding om bijv het licht wat aan te passen en de retoucheer tool even te gebruiken en daarna zet ik ze op flickr, sla ze op op mijn telefoon en ga dan aan de slag in Enlight (app), daar gaat de kwaliteit niet zo erg verloren en je kunt er echt hele mooie dingen mee maken! Echt fijn dat jullie zo positief reageren dankjewel!