[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:53

Marit schreef:
Oh ik vind 50 tot 60 euro echt veeeel te weinig! Vind je foto's makkelijk 100+ waard Fosco :)

Thanks Marit! Wat een compliment zeg! :D

Deetjeeuh schreef:
Ik ben het hier deels mee eens, helaas zie ik soms ook foto's voorbij komen die ik echt niet mooi vind (te heftige nabewerking). Dat maakt het lastiger (vind ik) om een prijs te kiezen. Dus ik vind 80-90 een nette prijs. :j

Hier kan ik ook wel inkomen, ik heb een tijd met een laptop gezeten die alle kleuren een beetje verkeerd weergaf.. ben ook echt niet trots op de foto`s van toen en ga deze nog een keer opnieuw bewerken wanneer daar tijd voor is. Maargoed geen excuus, enkel dat ik het met je eens ben over dit :)

xBVN schreef:
Fosco: Heerlijke foto’s, echt helemaal mijn stijl. Enige wat ik kan bedenken is dat ik bij de 3 foto het oog iets minder bewerkt zou hebben, ik vind hem er nu nét iets te fel uitzien, waardoor hij een beetje nep lijkt, en ik vind je hondenfoto’s echt veel sterker dan de foto van het paard, die zou ik weggelaten hebben. Voor de rest vind ik je foto’s echt prachtig, leuke composities, mooi gebruik van licht en heerlijke scherptediepte. Ik zou hier wel 90-100 euro voor over hebben, als ik ooit foto’s van mijn hond zou willen maken zou ik denk ik wel bij jou komen.

Bedankt! Kan hier wel mee uit de voeten :D Die hond waar je het over hebt heeft trouwens van zichzelf heeeeele lichte ogen. Zie hier: klik. Dus met een zonnetje heb ik hier weinig meer aan gedaan haha. Maar wellicht had ik wel wat kleur uit kunnen halen om het minder nep te laten lijken :)

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:48

Hier bij mijn taxaties.

blz 77

Fizz || Leuke foto's en duidelijk || 20,-
Terrabeertje || Sommige zijn onscherp en standaard || 5,-
Gerdjehoran || Mooie / duidelijke foto's || 40,-
Anne_Joy || Mooie / leuke foto's || 25 ,-
Horserider22 || leuke foto's || 25,-
Puppy1128 || Lieve foto's || 20,-
Brenda_85 || Mooie foto's || 15,-
Joeluna || Mooie / heldere foto's || 20,-

Blz 78

Louiisaa|| Leuke foto's || 15 ,-
Hes_han || Mooie effect over de foto's || 30,-
xTitanic || sommige vind ik wat te overbelicht || 15,-
_silliehil || Wat standaard. Oefen lekker door || 5,-
Crazyiris || Leuke foto's || 25,-
Effect2109 || Leuke foto's || 15,-
Lovesushi || Leuke foto's || 15,-

Probeer van de week de pagina's 79,80,81 nog te doen!! :o

Hier bij een paar foto's van mijn kant

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Door het uploaden is de kwaliteit wat achteruit gegaan jammer genoeg.

Anniek22

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:47

Miroxmill: ik geef je nu gewoon laag omdat ik het heel jammer vind qua kleurgebruik. Ik mis het scherpe, het knallende.. Probeer scherper en met meer kleur te fotograferen :) dan wordt t bij mij veel meer dan 5-15 euro..
Fosco: wow wat heb je mooi kleurgebruik en de scherpte is ook perfect ;) tussen 30 en 60 euro, mag zelfs hoger qua prijs :)
Fading: ook heel mooi, zeker als je kijkt maar de ogen van de dieren-ze zijn mooi scherp :) denk tussen 25 en 50 euro.
Jesicaaa: vind het erg jammer dat de foto's zo wazig zijn. Zie nergens echt iets scherps.. Daarom helaas maar 5-10 euro. Gewoon dooroefenen op scherpte, achtergrond en kleurgebruik :)

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:45

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:35

jesicaaaa schreef:
Hier bij mijn taxaties.

blz 77

Fizz || Leuke foto's en duidelijk || 20,-
Terrabeertje || Sommige zijn onscherp en standaard || 5,-
Gerdjehoran || Mooie / duidelijke foto's || 40,-
Anne_Joy || Mooie / leuke foto's || 25 ,-
Horserider22 || leuke foto's || 25,-
Puppy1128 || Lieve foto's || 20,-
Brenda_85 || Mooie foto's || 15,-
Joeluna || Mooie / heldere foto's || 20,-

Blz 78

Louiisaa|| Leuke foto's || 15 ,-
Hes_han || Mooie effect over de foto's || 30,-
xTitanic || sommige vind ik wat te overbelicht || 15,-
_silliehil || Wat standaard. Oefen lekker door || 5,-
Crazyiris || Leuke foto's || 25,-
Effect2109 || Leuke foto's || 15,-
Lovesushi || Leuke foto's || 15,-

Probeer van de week de pagina's 79,80,81 nog te doen!! :o

Hier bij een paar foto's van mijn kant

x
x
x
x

Door het uploaden is de kwaliteit wat achteruit gegaan jammer genoeg.

Hierbij betere kwaliteit foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:49

DShots: Mooie foto's, sprekende kleuren, ik zou zelf alleen nog het lint en halstertouw wegwerken bij de 1e foto. 2e foto vind ik het ook ook te donker/te hoog contrast € 30,-

LOLLYYwood: Ik mis wat scherpte in je foto's en kleuren zouden wat sprekender mogen € 15,-

Joysieee: Black foto vind ik erg mooi qua scherpte! Foto met de tinker vind ik erg licht en lijkt of paard erg op de voorhand 'hangt'. 1e linkje vind ik erg mooi qua compositie en kleurgebruik. 2e blackfoto in het linkje vind ik minder sommige delen van het paard vallen erg weg. € 30,-

louka69: 1e foto jammer dat de pony er niet helemaal opstaan en zo in de hoek van de foto. De 2e foto had ik liever gezien op hoogte van de pony's. Ik zou nog lekker blijven oefenen. :)

Joy_Mennings: scherptediepte van de 1e foto vind ik mooi. 3e foto had ik iets meer ruimte gelaten onder het paard er minder aan de zijkant. € 10-15,-

love__mandy: 1e hondenfoto vind ik erg sprekend. Paarden zou ik nog wat oefenen € 15-20,-

miroxmill: Zou wat meer op de uitsnedes van de foto letten. Of het is heel krap of ik mis net iets € 5-10,-

Fosco: Vind jou kleurgebruik en scherptediepte erg gaaf! Bij de foto van der Border jammer dat de staart er niet helemaal op staan. Voor de rest niks aan te merken! :) € 60-70,-

Fading: Foto's van die Dalmatier... Zoooo gaaafff!! € 70-80,-

xBVN: Heel veel gevoel in je foto's erg mooi en knap gedaan! € 75,-

jesicaaaa: Mis wat scherpte in je foto's en zou wat gaan spelen met de composities € 10,-

Nu mijn foto's! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-x ... e=56B0AEF0

http://i1028.photobucket.com/albums/y34 ... yzkhrp.png

http://i1028.photobucket.com/albums/y34 ... zxhx8l.png

http://i1028.photobucket.com/albums/y34 ... j447vw.png

https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-x ... e=56CCD9A0

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:08

Bedankt voor de tips allemaal :)
Nog even een paar taxaties:

Fosco: 70/80 euro, echt hele mooie foto's.
Fading:60/70 euro, ook jou foto's vind ik erg mooi.
xBVN:50 euro.
jesicaaaa: 20 euro, ik vind je foto's niet heel speciaal en de kleuren zijn best saai.
Priscilla__: Leuk om jou hier ook tegen te komen, jij hebt een aantal jaar geleden foto's van mijn hondje en konijnen gemaakt voor je portfolio. Toen vond ik je foto's ook al mooi. 50/60 euro zou ik er voor geven:)

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:14

Priscilla_: Mooie foto's. Mooie kleuren! Ongeveer 40 euro.
Jessicaaaa: Ik mis nog iets in je foto's wat ze speciaal maken €15
Xbvn: Jouw foto's vind ik echt Super gaaf! Ik denk rond de €80 zeker weten.
Fading: Mooie foto's gaaf kleur gebruik!heel natuurlijk maar toch apart. Ongeveer €50

Ik ben al een tijdje hobby-matig bezig met foto's maken. Gewoon omdat ik het Super leuk vind om te doen! Maar de laatste tijd krijg ik steeds vaker de vraag om foto's te maken en mensen die er voor willen betalen maar dit vin dij best moeilijk. Ik vind het leuk om te doen maar of het daadwerkelijk geld waard is en wel bedrag vind ik lastig. Misschien dat jullie me hiermee een beetje kunnen helpen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _kimm op 03-11-15 12:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:20

Het zou fijn zijn als je andere mensen ook taxeert :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:35

Mijn taxaties:

_kimm: Ik zou er nog niets voor geven, de eerste foto is onscherp en de andere twee vind ik meer kiekjes. De laatste foto is wel leuk :)

Priscilla__: Erg mooie warme en scherpe foto's, 50 euro

xBVN: Je hebt echt een mooie, unieke sfeer in je foto's! 60-70 euro

Fading: Wauw super mooi. 90-100 euro?

Fosco: had ik al eens getaxeerd, bij nader inzien zou ik er toch meer voor geven. rond de 80 denk ik :)

miroxmill: Ik zou nog wat meer dooroefenen, misschien zou ik er 10 euro voor geven. Maar je bent al wel goed bezig!

Joy_Mennings: Ik vind sommige foto's nogal verscherpt overkomen, er mist voor mij ook nog wat sfeer. 10 euro

love__mandy: Zitten leuke foto's bij maar nog niet heel bijzonder, 20 euro

louka69: Voor de paardenfoto's zou ik niks geven, de foto van de bloem vind ik wel goed gelukt. Daarvoor misschien 10 euro

Joysieee: Mooie foto's, al vind ik sommige wel wat te veel verscherpt en/of gesatureerd. Toch zit er wel een fijn sfeertje in, 25 euro

Joysieee: Het zijn leuke foto's, er lijkt alleen wat scherpte te missen, vooral bij het paard. Ik denk 20 euro.

DShots: De eerste twee foto's vind ik erg mooi! De rijfoto iets minder. Voor die eerste zou ik zeker 30-40 euro over hebben

marijacindy: Bij de eerste foto mist scherpte, de compositie is wel mooi. De tweede foto vind ik de uitsnede wat raar. De derde foto vind ik wel mooi getimed maar de bewerking iets te geel/groenig. Voor het geheel 20 euro.

GerdjeHoran: Er zitten zeker leuke foto's bij, sommige wel wat veel verscherpt maar ik vind het niet heel storend. Bij de eerste foto zou ik wel letten op de bewerking, zit een rare rand om het meisje. 30-40 euro.

Cleo_: Je bent leuk bezig! Leuke spontane foto's. Er mist alleen soms nog wat sfeer voor mij, ik zou bij sommige foto's meer met bewerking spelen. (eerste foto is redelijk neutraal). Ik denk 20-30 euro.

LOVESUSHI: Prachtige foto's! 60-70 euro

sheena_4ever: Je foto's hebben een leuk sfeertje! Apart. Ik denk 25 euro?

Eefsel2109: Mooie foto's! De eerste twee lijken mooi scherp, de andere vind ik soms iets te donker of onscherp. 20, 30 euro.

Murosch: Je bent al leuk bezig, ik zou vooral nog blijven dooroefenen! Voor nu 15 euro.

Elin_: Zijn leuke foto's, maar nog niet heel uniek o.i.d. Ik denk 15-20 euro.

CrazyIris: Zitten erg leuke en sfeervolle platen bij! 40-50 euro

Naomi_King: Je bent goed bezig! Ik vind soms alleen de uitsnede wat minder en bij sommige mist wat scherpte. De laatste foto vind ik wel erg geslaagd! 20 euro

_Sillebil: Zitten leuke platen bij! Ik denk 15 euro

xTitanic: Ik vind jouw foto's altijd zo gaaf he. Zeker wel 80 tot 100 euro.

Hes_Han: Waanzinnig mooie foto's. 100 euro

louiisaa: Mooie scherpe platen. 70 euro

Ik heb overigens van onder naar boven gedaan steeds, even goed kijken of je erbij staat dus :D

Wat foto's van mij van de laatste periode. Ik fotografeer nu sinds april serieus en vraag nu 30 tot 40 euro (afhankelijk van aantal foto's etc).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En doe soms ook mensen portret:

Afbeelding

Meer van mijn foto's staan op Flickr!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:59

IsaCalixa schreef:
Joy_Mennings: Ik vind sommige foto's nogal verscherpt overkomen, er mist voor mij ook nog wat sfeer. 10 euro

Bedankt voor je taxatie. Dat verscherpt zag ik dus ook al. Dit is ergerns gebeurt tussen het bewerken met Photoshop & Lightroom en het uploaden op Flickr. Ik het het idee dat het vooral nadat ik ze geüpload had, ze er zo uit zagen. Was dus niet de bedoeling;)

Ik uploadde ze eerst via Tinypic maar dan zagen ze er juist onscherp uit. Iemand goede sites voor het uploaden?

En dan nog even mijn taxaties:

_kimm Ik zou er nog niets voor geven. De eerste foto is niet scherp. De rest van de foto's zijn wel scherp. Maar vind ik persoonlijk niet heel speciaal. De foto van de hond vind ik een beetje raar afgesneden. De laatste vind ik wel mooi.
IsaCalixa Mooie foto's, vooral die van de paarden. Die laatste vind ik iets minder mooi maar weet niet precies waardoor. 40/50 euro.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:06

Ik haal mijn foto's ook altijd van Flickr. Maar ik zet ze er dan op boktformaat op (900x600) en dan kun je ze als ''original'' kopieren :) Dan worden ze niet verscherpt!

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:01

Bedankt allemaal. Dat dacht ik al maar wilde het toch even jullie mening. Ik ga gewoon nog even verder met oefenen

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:42

IsaCalixa;
De laatste 2 paarden foto's springen er echt boven uit! ik zou bij de shet de achtergrond nog iets waziger maken, dan oogt de foto wat rustgevender en dat zorgt er ook voor dat de shet er echt uit springt. De haflinger oogt naar mijn mening wat schuin genomen. op basis van de laatste 2 foto's vind ik het prima wat je er nu voor vraagt! die springen er echt goed uit. Je bent echt goed bezig!

_kimm:
Ik mis wat kleur en scherpte in de foto's, waar fotografeer je mee? ik zou beter op de achtergrond gaan letten, maar dat komt naarmate je het vaker doet vanzelf wel. Als mensen je gaan vragen kun je altijd een klein bedrag vragen. Al is het maar 5 euro, je kan wel veel oefenen met geplande shoots en je bent als je doorgaat in nabewerken ook bezig door veel tijd in je foto's te steken. Ik zou photoshop aanschaffen of een ander nabewerk programma en daar door filmpjes lekker veel mee oefenen. Dan kom je er wel.

Priscilla__:
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik je knaagdieren foto's echt OMG CUTE vind :) echt super lief! ik vind dat je omhoog moet gaan in je prijs ;) je pakketten zijn nu rond de 30 ongeveer zag ik, maar ik vind dat je gerust naar de 40 kunt gaan! ik vind je foto's echt mooi! en je bent heel goed bezig!

xBVN:
WOUW, echt hele gafe foto's! die zou iedereen wel aan de muur willen hangen denk ik ! ik verwachte dus ook dat je rond de 75-100 euro zat... tot ik me dood schrok op je site. Je portfolio is prachtig en je site ook! En dan vraag je 30 voor kinderen en paarden en portret... Je mag van mij echt een heel stuk hoger gaan zitten met je prijs! rond de 75 voor de kinderen portret en paarden en 100 voor familie fotoshoots! super gaaf bezig!

Ik zal de volgende keer nog verder gaan met andere taxeren :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

/3 /3

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:15

Pagina 78

louiisaa: Leuke foto's! 25,-
Hes_Han: Hele gave platen! Krijg er echt een dromerig gevoel bij! 50-60
xtitanic: heel mooi! vooral die derde vind ik enorm gaaf! 50-60
_Sillibil: Ik vind ze nog wat simpel, ik zou nog even door oefenen! :)
Naomi_King: De laatste foto vind ik erg mooi! 15,-
CrazyIris: de eerste is zo leuk <3 25,-
Elin_: Leuke foto's 25,-
Murosch: Vind ze nog niet heel erg bijzonder en soms wat onscherpte 10,-
Eefsel2109: de tweede vind ik erg leuk! 25,-
Sheena_4ever: vind ze wel wat hebben 25,-
LOVESUSHI: Heel mooi! de derde foto vind ik een heel mooi sfeertje hebben! 30-40
Cleo_: Ik vind ze heel creatief, mooi! 30-40
GerdjeHoran: Mooi scherp, maar de kleuren vind ik soms wat raar 30,-
marijacindy: de laatste foto heeft een rare groenige gloed, de eerste vind ik wel wat hebben 15,-

pagina 79

Dshots: wat een aansprekende foto's! vooral de tweede vind ik echt gaaf! 40,-
LOLLYYwood: Ze zijn nog een beetje simpel 15,-
Joysieee: leuke foto's! 25,-
louka69: Ik zou nog even lekker door oefenen!
Joy_Mennings: ze spreken me nog niet echt aan 15,-

pagina 80

Love_mandy: zitten leuke foto's tussen! 20,-
miroxmill: ik vind ze nog iets te simpel en geef het onderwerp wat meer ruimte 10,-
Fosco: Prachtige foto's! 60-70
Fading: Heel gaaf! mooie kleuren ook! 60-70

pagina 81

Jesicaaaa: je foto's doen het niet helaas
xBVN: heel mooi! 60,-
Priscilla_: mooie scherpe foto's! 50,-
_kimm: Ik zou er nog niets voor vragen, mis ook wat scherpte
IsaCalixa: mooi! de vierde foto vind ik echt gaaf 30,-

Hier dan mijn foto's! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:26

louiisaa schreef:
_kimm:
Ik mis wat kleur en scherpte in de foto's, waar fotografeer je mee? ik zou beter op de achtergrond gaan letten, maar dat komt naarmate je het vaker doet vanzelf wel. Als mensen je gaan vragen kun je altijd een klein bedrag vragen. Al is het maar 5 euro, je kan wel veel oefenen met geplande shoots en je bent als je doorgaat in nabewerken ook bezig door veel tijd in je foto's te steken. Ik zou photoshop aanschaffen of een ander nabewerk programma en daar door filmpjes lekker veel mee oefenen. Dan kom je er wel.

Ik maak foto's met de Nikon d3100

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:34

_kimm schreef:
louiisaa schreef:
_kimm:

Ik maak foto's met de Nikon d3100

Oh! dan moet het zeker goedkomen! ik zou proberen in de tv stand te gaan op je camera en de sluitertijd bij portret rond de 200 zetten/250. Als je wat meer beweging hebt kun je het naar 500 ophogen. Ook kun je de iso aanpassen (even googlen naar wanneer je welke iso waarde kunt gebruiken.) ik denk dat als je even op onderzoek uit gaat op internet en even op een kladbaadje schrijft wanneer je welke instellingen het best kunt gebruiken, je veel op gaat schieten. probeer lekker aan de slag te gaan op plekken waar je achtergrond niks 'aparts' heeft, dus geen schuurtje of kassen of iets dergelijks. Ook kun je je onderwerp het beste zo ver mogelijk van de achtergrond af laten staan. dan krijg je een mooie wazige achtergrond. :) ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar in ieder geval heel veel succes! :j :D

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:04

Ik ben ergens op pagina 70 gebleven geloof ik na mijn laatste taxatie.

Deze taxaties lopen vanaf pagina 75;
Joysieee: 20 euro. Foto 2 lijkt wat scheef te staan en bij 1 had ik geprobeerd om de grassprietjes niet over zijn neus te laten lopen :)
xBVN: Ik vind jou stijl qua fotografie echt heel tof. Zeker 60-70 euro.
Matedor: Ik mis veel scherpte.. Rond de 10-15 euro
xTitanic: Ik had je al eerder getaxeerd maar zeker rond de 55-60 euro :D
EsraKirstie: 10 euro. Ik mis veel scherpte.
Strasshorse: Ik mis scherpte. Sommige foto's hebben een groenige gloed, draf moment van het paard is verkeerd gepakt. 20-30 euro.
_Ilsee_: Probeer op je horizon te letten :) Wel goed op weg. De ene laatste honden foto heeft hier een erg gekke kleur. 20 euro.
ismy: 65-70. Vind vooral de eerste foto erg bijzonder en gaaf.

louiisaa: Ik zou zo rond de 15-20 vragen :)
edit; Na je post daarna zo rond de 25.

Suuszels: Ik mis scherpte, zonde, want ik vind de foto's verder wel goed. 40 euro.
romyloverr: Ik zou nog even dooroefenen!
Fizz: Je foto's zijn bij mij erg uitgerekt?
terrabeertje: Oefen nog lekker door!
Gerdjehoran: 40-50 euro
anne_joy: De kleuren zijn wat grauw, verder netjes. 20 euro.
horserider22: 20-25 euro
puppy1128: 30 euro
Brenda_85: 30-35 euro
joeluna: 20 euro
_Sillebil: Nog even dooroefenen, vind ze erg standaard.
Naomi_King: 10-15. Gebruik voor harde schaduwen zoals op de eerste foto een reflectiescherm :) De andere foto's vind ik ook te donker.
Crazyiris: 30-35. Fijn kleurgebruik.
Elin_: 25 euro
Murosch: Ik denk dat je met 10 euro inderdaad nog goed zit :)
Eefsel2109: Sommige foto's tonen onscherp, rond de 25 euro.
Sheena_4ever: Lastig beoordelen. 20 euro?
Lovesushi: 35 euro. Nette platen, maar ik mis toch 'iets'.
Cleo_: 40 euro.
marijacindy: Ik zou het nog bij die 10 euro houden.
Dshots: Jammer dat op de 2e foto het oog zo donker is. Op basis van deze foto's 40 euro.

Ik hou het heel even hier bij :Y)

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:40

Even taxeren sinds mijn laatste post...
Vanaf p73

evelien1000: de tweede foto vind ik geweldig! Zo schattig! Jammer dat het hoofdje wat overbelicht is, maar wel een leuk sfeertje. Die van de honden ziet er een beetje gephotoshopt uit, ook de halsbanden zitten een beetje vreemd. Je kan makkelijk wat omhoog lijkt me, sowieso 25 euro.
Leonie_M: mooie scherpe foto's. Jammer van die twee stijgerende paarden, want die lijkt me niet scherp. De tweede en derde spreken me het meeste aan. Ook zoiets rond de 25 euro.
IsaCalixa: Ik mis kleur in je foto's, maar vind ze wel mooi scherp. Wat meer spelen met minder scherptediepte zou ik ook graag terug zien. Minstens 25 euro.
aniek1985: beetje braaf met composities, maar vind ze wel mooi. Opletten dat het niet snel meer van hetzelfde wordt. Die valkuil ben ik ook in gevallen. 40 euro.
D_Desteny: Bij de eerste twee foto's storen de harde schaduwen wel, zeker bij een zwarte hond. Verder wel mooie kleuren en scherptediepte. 40 euro.
Believe: het lijken 4 keer dezelfde foto's. Iets meer afwisseling zou leuk zijn. 25 euro.
Joysieee: Op de eerste twee foto's zie ik een kleurwaas. Maar vind vooral de twee eerste wel leuke ideeen. 30 euro.
xBVN: 1 en 3 zijn met stip mijn favorieten. Daar zou ik vlot 50 euro voor geven.
matedor: de foto's zijn niet meteen mijn ding. Ik zou niet meer dan 15 euro geven. Al denk ik wel dat de ideeen goed zijn. Voor de uitvoering zeker blijven oefenen.
xTitanic: Heel knappe platen. Die 3e!! Bij de eerste 2 paardenfoto's stoort het waasje op de voorgrond net iets teveel. Ik vind het over het algemeen wel mooi, maar hier net iets teveel waasje. 60 euro
EsraKirstie: Wat een leuke kat. Ik denk dat je best nog wat kan oefenen aan composities. En het vermijden van harde schaduwen. 10 euro
Strasshorse: 3 en 4 zijn mijn favorieten met stip. 50 euro zeker! De anderen kijken net iets minder leuk.
_Ilsee_: Opletten met kleurwaasjes en schaduwen. Voor de rest wel leuke platen. 35 euro.
ismy: Heel mooie foto's! Hier word ik wel blij van :-) 75 euro minstens
louiisaa: Leuke foto's, maar trekken mij niet zo, behalve dan de 4e. 30 euro
Suuszels: Mooie foto's, leuke composities! 50 euro
romyloverrr: de 2e vind ik het beste, maar nog wat dooroefenen lijkt me. 10 euro
jesicaaaa: ik zie geen foto's meer, enkel moved or deleted.
xMaxxiee: ik zie geen foto's meer, this photo is no longer available
Fizz: de laatste spreekt me het meest aan. 15 euro
terrabeertje: de foto's missen scherpte, en lijken ook een rare resolutie te hebben? Hier zou ik nog niets voor vragen, maar zeker blijven oefenen.
GerdjeHoran: Die eerste is super! 50 euro
anne_joy: de foto's van de rotweilers vind ik niet zo leuk. De hond is ook niet helemaal zwart heb ik het idee (blauwe waas). Hier zou ik niets voor vragen. De foto's op de heide vind ik beter. 25 euro
horserider22: de paarden vind ik heel mooi. Die met het hondje vind ik te krap uitgesneden. 30 euro.
puppy1128: het bokeh bij de dalmatier is super! De anderen vind ik een beetje 'gewoon'. 30 euro.
Brenda_85: mooi sfeertje, zeker bij die eerste! 40 euro
joeluna: de eerste 2 vind ik met voorsprong de beste, voor deze 25 euro. De anderen vind ik niet zo...
louiisaa: de foto's met zon hebben een mooiere kleur dan die zonder zon. 25 euro
Hes_Han: deze zijn weer super!! 80-90 euro zou ik wel durven
xTitanic: mooie foto's, alleen kadrering vind ik soms een beetje geforceerd. 35 euro
_Sillebil: beetje gewoontjes. 20 euro
Naomi_King: de laatste is mijn favoriet, maar lijkt niet helemaal scherp. 25 euro
CrazyIris: Tot en met 4 super! Voor die vlot 50-60 euro
Elin_: beetje gewoontjes. 20 euro
Murosch: de 3e en laatste spreken me het meest aan. 30 euro
Eefsel2109: mooie platen, maar misschien net dat ietsje meer proberen toe te voegen. 30 euro
sheena_4ever: intrigerende foto's. Ze spreken me zeker wel aan. 50 euro
LOVESUSHI: heel mooi, zoekende naar een eigen stijl precies. 40 euro
Cleo_: iets teveel contrast naar mijn zin. Niet altijd even duidelijk. 25 euro
GerdjeHoran: mooi om te zien hoe je de stijl grotendeels doortrekt. 50 euro
marijacindy: kleurwaasje zit er over je foto's. Blijven oefenen. 15 euro
DShots: de tweede is mooi, maar mist meer detail/emotie in het oog. De andere zijn niet zo... 25 euro
LOLLYwood: gewoontjes, met wat nabewerking zou je er veel meer uit kunnen halen denk ik. 10 euro
Joysieee: mooie foto's. 30 euro
louka69: de laatste is de mooiste, voor de rest zou ik niets vragen, maar oefenen. 10 euro
Joy_Mennings: beetje gewoon. 10 euro
love__mandy: 15 euro
Joy_Mennings: deze reeks lijkt me al beter. 15 euro
miroxmill: de eerste is mijn favoriet. 15 euro
Fosco: ik ben fan!! 80 euro
Fading: die eerste is om te verdwijnen in die lieve aussie-oogjes. 60 euro
jesicaaaa: ik zie geen foto's. Moved or deleted
xBVN: mooie beelden, met elk hun bijpassende bewerking. 60 euro
Priscilla__: mooie kleuren en scherpte. Misschien nog wat nabewerking (schaduwen oplichten bv). 40 euro
_kimm: ik mis heel wat scherpte. De laatste vind ik wel leuk. 10 euro
IsaCalixa: de eerste is favoriet, maar ook de andere zijn mooi. De laatste vind ik de minste 40-50 euro
louiisaa: meer van hetzelfde, maar wel nette platen. 40 euro
btjeetje: leuke sfeervolle platen, enkel die van de hond vind ik te donker. 40 euro

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:43

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:13

Pagina 78
louiisaa
Probeer op de schaduwen te letten, niet dat bijna het hele hoofd in de zon staat en er dan net een vlek schaduw op het hoofd valt ;) Ook kun je op een paar foto’s het weg shoppen van het touw zien ;) €20,-
Hes_Han
De nabewerkingen zijn net ietsje te naar mijn smaak, maar helemaal niet verkeerd hoor :) Ik denk rond de €40,- ?
xTitanic
Wauw, hele gave natuurlijke foto’s! Vind ik erg mooi! Ik denk tussen de €50,- en €60,-
_Sillebil
Je hebt erg mooie scherpe foto’s! De eerste twee zijn meer kiekjes, de laatste is wel erg gaaf. Rond de €25,-?
Naomi_King
Ik mis bij sommige foto’s net even wat scherpte en kleur, het is bij sommige foto’s ook net of er een soort lichte waas over zit. Ik denk rond de €25
CrazyIris
Ik vind nummer 1, 2, 3 en 6 heel gaaf! Nummer 4 en 5 vind ik een heel stuk minder. Bij nummer 4 doordat het paard het ene oor wat opzij heeft staan, dat vind ik persoonlijk niet mooi op een foto en de roze bewerking erbij vind ik ook niet zo super. Bij nummer 5 vind ik het jammer dat er over de hond zo’n enorme grijze waas lijkt te zitten. Ik schat rond de €40,-
Elin_
Je foto’s zijn niet verkeerd maar vind ze ook niet heel bijzonder ofzo, ik denk dat een andere nabewerking al veel zou veranderen ;) Rond de €25,-
Murosch
De ene foto vind ik persoonlijk mooier dan de andere. Ik denk rond de €15,- en €20,-
Eefsel2109
Wauw die 2de springt er wel echt uit! Ik denk gemiddeld rond de €20,-
sheena_4ever
Gave foto’s met mooie nabewerking! Ik schat rond de €50,-
LOVESUSHI
Je hebt veel verschillende stijlen in deze foto’s, maar vind ze erg mooi! Rond de €40,-?
Cleo_
Goed dat je je eigen stijl zoekt en veel dingen uitprobeert, ik moet eerlijk zeggen dat ik je foto’s tot nu toe nog niet geweldig vind maar ik weet zeker dat dat na veel oefenen vanzelf komt :j Ik mis vaak wat scherpte en de kleuren zijn niet altijd heel mooi ;)
GerdjeHoran
Ik vind jouw foto’s altijd zo ontzettend mooi en scherp! Hoe doe je dat toch?! *is stiekem een beetje jaloers* :o Ik schat rond de €40,-
marijacindy
Jammer dat bij foto 1 de scherpte niet op het paarden hoofd ligt, foto 3 lijkt niet helemaal scherp en mist wat kleur. Ik denk tussen de €15,- en €20,-

Pagina 79
DShots
Mooie scherpe foto’s! :j Rond de €35,-
LOLLYYwood
Mis een heel klein beetje scherpte. Jammer dat je er maar 2 hebt geupload, maar ik schat rond de €20,- tot €25,-
Joysieee
Bij de eerste foto lijkt het erop alsof hij overbelicht was en je hem wat donker hebt gemaakt, maar hierdoor zijn haar benen en gezicht wat oranje uitgevallen. Dat is erg jammer. De 2de foto vind ik wat overbelicht, 3de vind ik erg mooi en de 4de een beetje flets qua kleur. Ik schat rond de €20,-
louka69
Je eerste foto mist wat scherpte en is niet zo heel speciaal, het paardje op de achtergrond stoort ook van het onderwerp. De tweede foto is gewoon een kiekje van bovenaf, zonder mooi scherpte diepte etc. De derde foto is iets totaal anders, die is echt heel gaaf qua kleur en alles! Ik vind het dus echt lastig taxeren, maar ik reken de mindere foto’s ook mee dus dan rond de €15,-
Joy_Mennings
Probeer in de nabewerking de kleuren nog wat sprekender te maken. Qua scherpte niet verkeerd, probeer ook eens een andere compositie. Voor nu rond de €15,-

Pagina 80
love__mandy
Mooie scherpe foto’s! Ik denk rond de €25,-.
miroxmill
De eerste foto zegt me niet zoveel. Probeer verder goed op je compositie te letten, bijvoorbeeld foto 2 is wat krapjes bij het meisje en de pony, foto 3 is wat krap aan de bovenkant, foto 4 ook krap aan de bovenkant het oortje wordt net afgesneden en de kleur van het paard lijkt nu blauw op de foto, op foto 4 stoort het gras in de mond van het paard ;) Voor nu €10,-
Fosco
Prachtige foto’s!! Kleuren en scherpte zijn geweldig, heel gaaf! Ik schat rond de €60,-?
Fading
Hele mooie foto’s! Niets op aan te merken eigenlijk haha. Ik schat rond de €40 - €50,-

Pagina 81
xBVN
Wauw je hebt hele gave sprekende foto’s met echt emotie erin! Ik denk €60,-?
Priscilla__
Leuke foto’s! Ik denk tussen de €30 en €40,-
_kimm
Op de eerste foto is het paard onscherp en de achtergrond scherp, erg jammer. De tweede foto vind ik best leuk! De andere zijn wat saai en grauw van kleur. Probeer goed te letten op de scherpte en compositie. Voor nu nog even door oefenen ;)
IsaCalixa
Mooie foto’s! Verschillende stijlen zie ik in deze foto’s :j Ik schat rond de €40 à €50,-
louiisaa
De eerste foto vind ik niet zo mooi, het paard kijkt niet zo mooi op de foto. De tweede foto is al een stuk beter, alleen ogen die 2 foto’s wat blauwig. De derde foto is qua kleur een heel stuk mooier. De vierde foto is wat overbelicht en de laatste twee konijnen foto’s vind ik wel geslaagd :j Ik denk €20,-
btjeetje
Mooie foto’s! Ik denk rond de €35,-
Lynn85
Hele mooie sprekende foto’s! Ik denk rond de €40,-

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:24

En dan nu mijn foto's, ben benieuwd wat jullie ervan vinden :D
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:14

Nou ik zal me ook maar eens aan wat taxaties gaan wagen:

Bladzijde 78:

louiisaa: €30,- De composities zijn niet altijd even mooi of ze zijn wat 'safe'. Kleuren zijn wel mooi, de belichting ook prima.

Hes_Han: €45,- Mooi sfeer heb je weten vast te leggen. Allemaal centrale compositie, zou daar wat meer speling in willen zien (mogelijk heb je dit wel bij andere foto's, maar enkel getaxeerd op deze foto's).

xTitanic: €60,- Uitdagende composities, anders dan anderen, eigen stijl zou je kunnen zeggen. Mooie belichtingen, contrasten en juiste technieken.

_Sillebil €10 Afgaand op de laatste foto zou ik er die prijs voor willen geven, dat is de sterkste foto van degene die je geplaatst hebt. De rest is vrij normaaltjes, veel afleidende factoren in de foto's, onjuiste belichtingen, etc.

Naomi_King: €10,- Je foto's zijn vrij standaard qua compositie, de belichting klopt hier en daar niet, hier en daar wat storende factoren in de achtergrond, sommige foto's missen scherpte.
Maar ga zo door, veel oefenen!

CrazyIris: €40,- Mooie sferen, mooie uitdrukkingen, juiste momenten en bij de meeste foto's ook de juiste belichting en techniek. Ik vind je foto's erg sprekend! :)

Elin_: €25,- Vrij gewone foto's. Er mist voor mij net wat dat de foto aantrekkelijk en spannend maakt om er langer dan 10 seconden naar te kijken.

Murosch: €20,- Is er een rede waarom je alle foto's vierkant uitgesneden hebt? Het geeft namelijk geen fijne 'kijkrichting'... Probeer wat meer te oriënteren op schertpediepte, sommige foto's hebben naar mijn idee te veel scherpte diepte.
En sommige foto's missen scherpte.

Eefsel2109 €25,- De belichting klopt op een aantal foto's niet. Zo zijn de honden onderbelicht terwijl de achtergrond goed belicht is, probeer juist te belichten op je onderwerp.
De foto's zouden ook wel wat spannender mogen qua compositie en kleurgebruik.

sheena_4ever: €45,- Mooie composities, oog voor detail! Sterke foto's!

LOVESUSHI: €50,- Mooi kleur gebruik, verschillende composities, technisch prima.

Cleo_: €35,- Je bent goed bezig om op zoek te gaan naar waar je stijl licht, maar ik mis wat scherpte hier en daar en ook de belichting is niet overal goed.
Ik zie dat je aan het experimenteren bent met kleuren.
Bij de ene mis ik contrast of warmte, bij de ander is het juist oververzadigd.

GerdjeHoran: €45,- Ik geloof dat ik een tijd terug foto's heb gezien van je en in vergelijking ben je behoorlijk gegroeid. De compositie mag hier en daar net wat spannender en probeer te letten op je achtergrond, die is hier en daar wat storend. Maar mooie scherpte en mooie bokeh.
Ga zo door!

Marijacindy: €10,- Ik zou je prijs nog niet omhoog gooien, gewoon nog even lekker door oefenen. Het is helemaal niet slecht, maar de kleuren kloppen niet, probeer in je nabewerking op zoek te gaan naar de kleuren die het meeste waarheidsgetrouw zijn.

Bladzijde 79:

DShots: €30,- De tweede foto vind ik erg sterk qua compositie en belichting, de eerste foto klopt niet qua kleur, wel mooi scherp! De derde foto vind ik niet zo geweldig. Het is een erg drukke achtergrond en er is te veel scherptediepte. Het lijkt nu net alsof er een paal uit het hoofd van het meisje groeit.

LOLLYYwood: €10-20 De eerste foto is niet scherp en de hond is helaas onderbelicht. Probeer te belichten op de hond i.p.v. op de achtergrond, dan krijg je misschien wel een overbelichte achtergrond, maar die kun je makkelijker bewerken achteraf dan een onderbelicht voorwerp.
De tweede foto vind ik een prettige sfeer hebben.
Op basis van de eerste foto zou ik 10 euro geven, op basis van de tweede 20 euro.

Joysieee: €40,- Technisch prima in orde, mooie scherpte op de juiste plaatsen.
De composities zouden misschien wat spannender mogen.

Bladzijde 80:

love__mandy: €15,- Probeer wat meer af te wisselen qua compositie, nu vooral veel centraal en dat maakt de foto wat minder interessant. Probeer ook goed op te letten dat je op het onderwerp belicht. De paarden zijn nu wat onderbelicht, dat is jammer.

joy_mennings: €15,- ook voor jou geldt, probeer meer af te wisselen met composities, de zijn nu vrij standaard (en in mijn ogen dus een tikkeltje saai).

miroxmill: €10,- Let op bij het maken van de foto dat je weet wat je wil qua kader, al je foto's zijn nu heel krap gekaderd, je onderwerp staat er maar nét op. Geef wat meer ruimte aan je foto door het kader net wat te verruimen.

Fosco: €85,- Prachtig, heerlijk warme kleuren! Bij jou zou ik zo een fotoshoot boeken wanneer ik op zoek was naar een mooie reportage voor mijn hond of paard!

Fading: €75,- De foto's die je hier plaatst vind ik echter qua compositie een tikkeltje 'saai', ze zijn allemaal erg centraal. Maar het neemt niet weg dat je prachtige foto's maakt en dat de kwaliteit erg hoog is.

Bladzijde 81:

jesicaaaa: Je foto's zijn verdwenen, dus ik kan je niet taxeren ;) !

xBVN: €85,- Doet me erg denken aan de stijl van Elena Shumilova, zij is overigens echt een inspiratie voor mij, dus jou foto's vallen ook precies binnen mijn straatje qua smaak. Technisch ook prima in orde.. Heel erg mooie sfeer.

Priscilla__: €50,- Mooie foto's, prima qua techniek, maar ze trekken mij niet helemaal aan, ik kan niet zo goed de vinger erop leggen waarom niet.

_kimm: €0,- Ik zou er nu nog niets voor geven. De foto's missen scherpte, ze hebben weinig contrast of warmte. De kleuren komen ook niet optimaal over.
Gewoon lekker door oefenen.

IsaCalixa: €40,- Mooie sfeer, goede belichtingen. Scherpte ook prima in orde en ook wisselende composities.

louiisaa: €30,- De paardenfoto's zijn vooral veel hetzelfde als bij je eerdere taxatie.
Het konijntje vind ik wel erg leuk, maar de belichting op het konijntje klopt niet helemaal. Hij/zij is wat onderbelicht.

btjeetje €25,- De eerste foto is technisch erg sterk, maar de rest van de foto's kunnen verbeterd worden op het gebied van belichting, contrast en compositie.
Ga vooral wel zo door, ga vooral je verdiepen in het technische gedeelte!

Lynn85: €75,- Hele sterke platen. Erg uniek en onderscheidend van de rest. Je weet echt het moment en de emotie te vangen. Heel sterk, zeker ook op technisch vlak.

joeluna: €25-35,- Ik heb volgens mij wel eens betere foto's van jou gezien. De composities zijn prima, de ideeën ook, maar op technisch vlak kloppen ze niet helemaal. De belichting, de scherpte en de kleuren zijn wel puntjes om mee te nemen qua verbetering.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:36

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:42

Bedankt voor de taxaties iedereen :) Zo te zien zijn ze redelijk wisselend, maar over het algemeen zit ik nu wel op een juiste prijs denk ik! :D