AnneXxX schreef:Als er op P stand overbelichting is staat je iso waarschijnlijk wel erg hoog. Hoe hoog staat het meest rechtse getal in de P stand?
Ik heb net de slechtsten al verwijderd
, maar ik heb er nog een waarvan ik niet zeker weet of ie overbelicht is maar echt mooi is het niet:

Ik vind de kleuren hier te flets ofzo (er waren dus veel slechtere foto's maar die heb ik nier meer
). Op het fototoestel staat hierbij nu 1/125 4.5, en iso had ik op 100 of 200. Misschien komt het ook omdat de zon er hier bij was (had hem alleen wel op witbalans met dat zonnetje), want heb ook nog bijv deze en deze foto waarbij ik het licht opzich wel goed vind (iemand nog tips hier voor? aan de compositie moet ik sowieso nog werken
). Deze foto's zijn trouwens gemaakt met een 70-300mm en 1:2 macro, dus niet de standaard lens.
AnneXxX schreef:Ja ik heb het idee dat Loose het verschil nog niet erg begrijpt tussen de automatische, gedeeltelijk automatische (Av, Tv, P) en de handmatige stand (M-stand).
Klopt.
Bedankt voor de uitleg!
Ik had een beginnersfilmpje bekeken waarin die man de camera in P-stand zette, dus vandaar dat ik dat ook maar heb gedaan. 
Nou, ik ga even weer verder snuffelen. Beetje zonde om hier zo'n mooie camera te hebben liggen (al tijden) maar er niks mee te kunnen. De foto's die ik hier nu plaatste zijn trouwens al wel vele malen mooier als eerst.