[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:24

Hij is bij mij nog steeds het zelfde als de laatste die je hebt geplaatst.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:30

Ik vind het orihineel ook gewoon mooi. Zie beide ogen goed :j

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:31

Hey, mijn vriendin heeft een mooi schotje gedaan vind ik, ik heb hem bewerkt van dit:
Afbeelding
Naar dit:
Afbeelding

Het was misschien mooier geweest als het deel van de staart er op stond ipv het zadel etc én als ik geen bandjes aan had :+
Ik weet niet wat jullie er van vinden! (onthoudt, mijn vriendin heeft het getrokken)
Ik vind het licht wel mooi zitten

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:41

Het is lastig te zien wat het moet voorstellen. Daardoor vind ik hem eigenlijk best rommelig.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:45

Tjah mijn vriendin de trekt ook geen foto's met een doel :+

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:46

Dat is een paardenkont met een hand erop, en een regenboogje erop gestoepkrijt (denk ik) :P Ik vind het idee heel leuk!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:53

Jorinda__ schreef:
Dat is een paardenkont met een hand erop, en een regenboogje erop gestoepkrijt (denk ik) :P Ik vind het idee heel leuk!

Haha bedankt :p

Tis waterverf :=

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:35

Oh ik zag wel gelijk wat het was eigenlijk. Vind de foto heel indianen-achtig.
Tweede bewerkte versie vind ik trouwens mooier :j

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:16

De bewerking boven mij vind ik weinig toevoegen ten opzichte van het orgineel. Het geeft imo geen extra waarde aan de foto zelf.

Nieuwe macro techniek voor mij gaf deze foto:
Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:39

leonyr wat een enorme hoeveelheid ruis zit er in je foto

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:40

Wat voor techniek heb je toegepast Leonyr?

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:52

Leonyr: Ben ook wel benieuwd hoe je dit gedaan hebt :)

Mijn nieuwste foto:

Afbeelding

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:23

Vind het idee erg leuk xTitanic :)

Loontje_: Mooie kleuren!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:29

NathalietjeB schreef:
leonyr wat een enorme hoeveelheid ruis zit er in je foto

Dat valt me niet eens op? Het stoort imo niet, maar ik moet toegeven dan ik héél snel ruis heb op mijn foto's. Vaak al vanaf ISO 400. Binnenkort koop ik een nieuwe lens en dan even kijken hoe het daar mee gaat.

Loontje en Revanches: Klinkt heel stom maar: Kinderspeelgoed.
Hét ultieme materiaal om met iedere lens (Dus ook kitlens) macro foto's te maken.
Oftewel: Gewoon een vergrootglas voor je lens houden. :)
Zeer simpel maar onzettend effectief.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:32

Leonyr: haha echt? Wat vet, oke eens zoeken of ik nog ergens een vergrootglas heb liggen!

Twee foto's van fotoshoot van gisteren:
Afbeelding
Afbeelding

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:32

Wat voor camera heb je leonyr? Ruis van de iso zit hem in je body niet in je lens :n

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:52

lovey_ou schreef:
Wat voor camera heb je leonyr? Ruis van de iso zit hem in je body niet in je lens :n

Echt? Oh, dat is nieuw voor me. :')
Een Sony Alpha 350 Met Kuren.

Misschien dat jullie mij daar trouwens mee kunnen helpen?
Onze camera is nu al zeker 4 jaar of ouder en heeft het altijd goed gedaan. Helaas begon hij twee weken geleden de eerste problemen te vertonen. Na een paar dagen rust was de erste foto altijd zwart. Alsof de sluit bleef hangen oid. Hedendaags hoe ik hem maar een uurtje uit te zetten of de eerste foto is al zwart. Ik wil niet weten hoe het er over een half jaar aan gaat.
Nu wilde ik sowieso morgen naar de winkel (Had al een mailtje gestuurd maar geen antwoord gekregen) om even te informeren.
zijn er hier mensen die dit herkennen?

@ Yvttheid: Je moet wel een krasvrij en schoon vergrootglas hebben, dit zie je namelijk heel snel.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:22

Leonyr schreef:
Gave foto's weer!
Nora: Probeer wat meer te letten op je belichting, scherpdiepte en nabewerking. Dat maakt je foto's een stuk spannender. :)

Een echte macro foto dit keer, maar zonder macro lens. Toch een geslaagd resultaat vind ik zelf. :D
http://farm9.staticflickr.com/8015/7482 ... 42c3_c.jpg

Lekkere duistere foto!

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:15

Super leuke tip van dat vergrootglas! Eens uitproberen :)

Na een weekendje Texel ook weer wat foto's geprobeerd te maken. Conclusie: Moet nog een heeeel veel oefenen :')

Afbeelding

Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:19

Ik zal straks even bijlezen! :)
McJonnas <3
Afbeelding
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:54

wat een gaaf beest die cremello! Is die van een bokker?
Vind het alleen bij de eerste foto heel zonde dat je een stuk hebt afgehakt en bij de tweede foto had ik meer borst willen zien :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:59

Mooi is hij he! Volgens mij zit de eigenaresse wel op bokt ja, 't is McJonnas, dekhengst. :)
Ben ik met je eens, vind ik ook jammer, het was geen op commando steiger, dus mijn camera stond gewoon op de hoogte van gewoon standfoto's. :')

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:08

Channiiiej: Bij mij is hij ook een beetje groenig, vooral bij de kin en de buik van de hond. Ook vind ik de ogen aan de donkere kant, voor de rest leuke foto!

Gianti: Ik vind hem boven erg krap gekaderd. Maar voor de rest goede foto! En wat een schattig hondje!

Peer_hvj: - Jammer van de schaduw die over de borst en het hoofd van het paard valt. Dat is nu erg donker vergeleken met de rest van de foto. Probeer de volgende keer dus het paard richting de zon te zetten.
- Ik vind hem niet heel bijzonder. En die lantaarnpalen en die auto kun je in photoshop (als je dat hebt) wegwerken ;) gaat heel gemakkelijk via de optie klonen. (Kun je eens googlen)

Nora175: -De manen zijn erg licht en de rechter kant van de hals is weer erg donker. Dit komt doordat de zon van links komt. Probeer er de volgende keer voor te zorgen dat je het paard richting de zon hebt staan. Ook vind ik het touw erg aanwezig. Voor de rest leuke foto.
-Ik vind je uitsnijding voor mijn gevoel niet helemaal kloppen. Je had of de hele neus op de foto moeten zetten of nog een klein stukje moeten afsnijden. Hetzelfde met de oren die missen nu ook zomaar een stuk.

Leonyr: Leuke foto, alleen ik vind hem erg donker. Het oogje had er ook iets meer uit mogen springen.

Channiiej: Hij heeft bij mij nog steeds die groene waas bij de kin (voor de rest nergens meer), maar ik denk dat je dat gedeeltje het beste appart kunt bewerken en dan dat stukje iets minder verzadigen. En ik vind hem nu erg licht en flets. Het contrast vond ik op de andere foto beter, ondanks de harde schaduwen maar die krijg je toch niet meer weggewerkt.

xTitanic: Leuk idee maar Ik had iets meer van het paard laten zien, nu zie je alleen een gedeelte van zijn kont. Ik had op zijn minst de staart er nog bij gepakt. Ook vind ik het bontje van het zadel storen, de foto is zoals Loontje al zei een beetje indianen achtig en die reden nog niet met bontjes.
En ik vind de tweede foto een beetje kil, ik vind de eerste foto met de warmere kleuren mooier. Wel komt op de tweede foto de regenboog mooier naar boven.

Leonyr: Mooie foto, mooie duistere kleuren! En een leuke techniek, wel inderdaad jammer van de ruis.

Loontje: Ik vind hem in het gezicht erg licht, maar hij brengt wel een goede sfeer over!

Annelindeeee: -Ik had als ik jou was je diafragma kleiner gezet, zodat hij overal goed scherp word. Dat is meestal bij landschapfoto’s mooier. En ik vind de paaltjes jammer, die zou ik als ik jou was proberen weg te werken, maar ik vind het een mooie foto!!
- Mooie scherpte diepte! Alleen jammer dat een stukje van het pootje is afgesneden, zorg in vervolg dat je het hele dier/persoon op de foto hebt!

Sodeletuut: -Als ik eerlijk ben vind ik je kader helemaal niks. Boven en onder mist er een deel van het paard. Ook lijkt het paard niet helemaal scherp.
- Deze foto vind ik dan een stuk beter! Goede scherpte diepte, en je hebt hem nu ook beter uitgesneden.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:11

Het valt me trouwens op dat er steeds meer foto's worden geplaatst en steeds minder tips.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:14

dit is een verzameltopic ;) tips zijn in mijn ogen niet verplicht. dus zal aan mijn reet roesten of iedereen reageert of niet :P