[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:23

Bagheera_206 schreef:
annoouukie schreef:
Hhaha, inderdaad! Jij snapt me (: Ik maak daar wel lekker gebruikt van.
Hetwas ook wel even wennen hoor, gewoon uitvogelen. Zolang jij plezier hebt met je Canon,lekker laten zo !

Inmiddels al veel te veel geinvesteerd om een overstap te kunnen doen. :+

Dan heb ik nog geluk gehad, want zo lang fotografeer ik nog niet eens

annoouukie

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:24

Leuk dat je een D3000 hebt gekocht, veel plezier ermee! Gaat vast wel lukken ;)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:17

Ik heb zojuist de D3100 gehaald!:) de batterij is aan de oplader, ben enorm benieuwd!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:17

ZONNEbrill13 schreef:
Oke ben dus net naar de foto winkel gegaan en heb een D3000 gekocht van Nikon !!

Gefeliciteerd! Was mijn eerste DSLR prima camera om mee te beginnen :j

ZONNEbrill13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:22

lovey_ou schreef:
ZONNEbrill13 schreef:
Oke ben dus net naar de foto winkel gegaan en heb een D3000 gekocht van Nikon !!

Gefeliciteerd! Was mijn eerste DSLR prima camera om mee te beginnen :j

Het is ook mijn eerste 'echte' camera na mijn makkelijke uitgestorven camera.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:55

Goeiemiddag!
Ik ben mij nu ook aan het oriënteren voor een spiegelreflex.
Maar wat is een goede aanrader?
Mijn budget is rond de 300-400 euro en wil graag portret foto's maken.
Iemand een idee? :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:07

Celiien schreef:
Bagheera_206 schreef:
Wat is jouw budget? Instapper met kitlens kost 350 euro. Eventueel nog een telezoom erbij als je paardjes wilt fotograferen en dan ben voor nog geen 600 euro klaar. :)

Budget moet nog worden bepaald :+ Moet veel werken met de kerst en ben 10/01 jarig, dus ja, even kijken!
Wil inderdaad onder andere paarden fotograferen, in ieder geval proberen! natuurfoto's, hondjes, katjes, eigenlijk van alles wat ik onderweg een beetje tegenkom :=
Lijkt me gewoon gaaf om dan een paar keer op zondagochtend vroeg op te staan en richting het park te gaan en dan mooie plaatjes kunnen schieten, snappen jullie wat ik bedoel :+ Ga ook een paar boeken hierover vragen (iemand tips?) en ben al verschillende sites aan het doorlezen haha!
Weet dus nog niet zoveel erover, maar ben bereid te leren :)) !

Bagheera_206 schreef:
moelly schreef:
Beste mensen die verstand hebben van (spiegelreflex) camera's ,

Ik ben nu bijna 2 jaar in het bezit van een Canon Powershot SX130 IS.
Nu wil ik over een halfjaar ongeveer(eerst even sparen) een spiegelreflex camera aanschaffen, om van betere kwaliteit foto's te kunnen maken. Daarbij heeft mijn huidige camera niet heel mooi kleurgebruik meer en valt hij vaak uit. Denk dat ik hem al te veel heb genruikt . Ik weet natuurlijk dat dat eerst een aantal uren proberen vereist.
Maar nu weet ik niet zo goed welke camera ik het beste kan aanschaffen en waar ik die het beste kan aanschaffen.
Ik heb zelf wel goede ervaringen met Media Markt. Verder moet de winkel in Groningen, Assen, Drachten of Leeuwarden zitten. Zwolle of Emmeloord mag ook nog. Liever niet verder weg.

Dus nu mijn vraag:
Welke spiegelreflex camera kan ik het beste kopen en is een mooie camera voor de beginnende fotografe?
Liefst niet direct de duurste van de duurste uitkiezen, ik mot het wel kunnen betalen
Heb dus niet echt een max budget.

Alvast bedankt!!

EDIT: Ik wil er graag paardensport mee fotograferen, andere dieren, denk aan katten en vogels. Ook natuur en portretfoto's van paarden.

Ik zag de Canon 1100D (of iets dergelijks) en dit leek me wel een mooie camera, maar wat moet ik er allemaal bij kopen om meteen goed aan de slag te kunnen?

Canon 1100D met kitlens en bijvoorbeeld Canon 55-250mm is voldoende om helemaal los te kunnen en ben je voor nog geen 600 euro klaar.

Bagheera_206 schreef:
Canon 1100D en Nikon D3100 zijn prima spiegelreflexcamera's om mee te beginnen.

Ik quote... :+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:08

@Sandra: _O_

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:07

Bagheera_206 schreef:
Inmiddels al veel te veel geinvesteerd om een overstap te kunnen doen. :+

Ik zou wel het een en ander willen overkopen hoor! ;)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:15

Ik heb dus de D3100 maar het is nog wel lastiger dan ik dacht..

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:00

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:11

heeft iemand toevallig tips. ik ben eigenlijk opzoek naar een camera waar je gewoon super mooie foto's mee kan maken. Ik had een Casio digitale camera, maar ik ben daar ver van tevreden mee. Op het scherm van je fotocamera ziet het er mooi uit, maar dan wil je ze op de computer kijken en dan zijn ze allemaal hartstikke wazig. Nu wil ik meer richting de spiegelreflex camera's kijken omdat je daar toch echt het mooist mee kan fotograveren, alleen voor mij moet het niet al te ingewikkeld zijn, aangezien ik daar eigenlijk nog nooit mee gewerkt heb. Nu las ik dat de Nikon1 J2 een hele handzame camera is, en ik vroeg me af of er anderen zijn die deze ook hebben? Of mensen die eventueel nog andere camera's aanraden.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:19

Celiien schreef:
Bagheera_206 schreef:
Wat is jouw budget? Instapper met kitlens kost 350 euro. Eventueel nog een telezoom erbij als je paardjes wilt fotograferen en dan ben voor nog geen 600 euro klaar. :)

Budget moet nog worden bepaald :+ Moet veel werken met de kerst en ben 10/01 jarig, dus ja, even kijken!
Wil inderdaad onder andere paarden fotograferen, in ieder geval proberen! natuurfoto's, hondjes, katjes, eigenlijk van alles wat ik onderweg een beetje tegenkom :=
Lijkt me gewoon gaaf om dan een paar keer op zondagochtend vroeg op te staan en richting het park te gaan en dan mooie plaatjes kunnen schieten, snappen jullie wat ik bedoel :+ Ga ook een paar boeken hierover vragen (iemand tips?) en ben al verschillende sites aan het doorlezen haha!
Weet dus nog niet zoveel erover, maar ben bereid te leren :)) !

Bagheera_206 schreef:
moelly schreef:
Beste mensen die verstand hebben van (spiegelreflex) camera's ,

Ik ben nu bijna 2 jaar in het bezit van een Canon Powershot SX130 IS.
Nu wil ik over een halfjaar ongeveer(eerst even sparen) een spiegelreflex camera aanschaffen, om van betere kwaliteit foto's te kunnen maken. Daarbij heeft mijn huidige camera niet heel mooi kleurgebruik meer en valt hij vaak uit. Denk dat ik hem al te veel heb genruikt . Ik weet natuurlijk dat dat eerst een aantal uren proberen vereist.
Maar nu weet ik niet zo goed welke camera ik het beste kan aanschaffen en waar ik die het beste kan aanschaffen.
Ik heb zelf wel goede ervaringen met Media Markt. Verder moet de winkel in Groningen, Assen, Drachten of Leeuwarden zitten. Zwolle of Emmeloord mag ook nog. Liever niet verder weg.

Dus nu mijn vraag:
Welke spiegelreflex camera kan ik het beste kopen en is een mooie camera voor de beginnende fotografe?
Liefst niet direct de duurste van de duurste uitkiezen, ik mot het wel kunnen betalen
Heb dus niet echt een max budget.

Alvast bedankt!!

EDIT: Ik wil er graag paardensport mee fotograferen, andere dieren, denk aan katten en vogels. Ook natuur en portretfoto's van paarden.

Ik zag de Canon 1100D (of iets dergelijks) en dit leek me wel een mooie camera, maar wat moet ik er allemaal bij kopen om meteen goed aan de slag te kunnen?

Canon 1100D met kitlens en bijvoorbeeld Canon 55-250mm is voldoende om helemaal los te kunnen en ben je voor nog geen 600 euro klaar.

Bagheera_206 schreef:
Canon 1100D en Nikon D3100 zijn prima spiegelreflexcamera's om mee te beginnen.

Ik quote nog een keer. :))
Als beginnende spiegelreflexcamera's zijn de bovengenoemde camera's ideaal, maar als je een systeemcamera zoekt ( want dat ik volgens mij de camera die je noemt ) dan is deze volgens mij inderdaad ook een instapmodel.
Verder, loop een zaak in waar alle camera's geshowd worden en neem ze in je handen en houd ze eens vast.
Ik persoonlijk vond de 1100D verschrikkelijk in de hand liggen en mijn 550D een stuk beter en dat heeft mij doen besluiten de 550D te nemen.

O, alleen de camera maakt geen goede foto's. Het gaat ook om jouw kennis met betrekking tot de functies van de camera, de aanpassingen, de kijk naar situaties etc.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:01

HorseTimeXL schreef:
heeft iemand toevallig tips. ik ben eigenlijk opzoek naar een camera waar je gewoon super mooie foto's mee kan maken. Ik had een Casio digitale camera, maar ik ben daar ver van tevreden mee. Op het scherm van je fotocamera ziet het er mooi uit, maar dan wil je ze op de computer kijken en dan zijn ze allemaal hartstikke wazig. Nu wil ik meer richting de spiegelreflex camera's kijken omdat je daar toch echt het mooist mee kan fotograveren, alleen voor mij moet het niet al te ingewikkeld zijn, aangezien ik daar eigenlijk nog nooit mee gewerkt heb. Nu las ik dat de Nikon1 J2 een hele handzame camera is, en ik vroeg me af of er anderen zijn die deze ook hebben? Of mensen die eventueel nog andere camera's aanraden.

De Nikon 1-serie..de J1, J2, V1 en V2 zijn gèèn spiegelreflex camera's maar systeem camera's met verwisselbare lenzen..mijn broer heeft de V1 en dit toestel maakt prachtige foto's!
Aangezien je aangeeft een makkelijk toestel te willen hebben en hij moet niet te ingewikkeld zijn zou ik het toch misschien houden bij een compactje..om met een Nikon 1 serie of een speigelreflex op de paniekstand te fotograferen is ook zonde.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:12

Ik zie dat deze week de D3100 in de aanbieding komt. Zie veel goede reacties hierover, dus denk dat ik hem deze week ga halen :)

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:22

ik zag het ook net ja, d3100 + 18-55 voor 355 euro

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:23

IloveAnoukje schreef:
ik zag het ook net ja, d3100 + 18-55 voor 355 euro

waar dan?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:24

Media markt :)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:25

Iejoorr schreef:
Media markt :)

Ah okee, heb je daar dan wel alles bij?;)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:27

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:28

Ohja! je hebt er trouwens geen USBkabel en geheugenkaart bij;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:35

Bij Canon zit er wel een USB kabel bij. := Volgens mij is de Canon 1100D met kitlens ook rond de 350 euro.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:35

Bagheera_206 schreef:
Bij Canon zit er wel een USB kabel bij. := Volgens mij is de Canon 1100D met kitlens ook rond de 350 euro.

Helaas bij de Nikon niet:\ iig niet bij de 3100

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:36

Bagheera_206 schreef:

Jij bent erg trouw aan de Canon he :=?
Ik ben me nog helemaal aan het oriënteren over wat ik wil :) Alle tips zijn dus welkom.
Ik ga de camera gebruiken voor vanalles, natuurlijk voor paardenfotografie maar ook op vakantie moet 'ie lekker te gebruiken zijn :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:37

Bagheera_206 schreef:

hahaha, de meest trouwe Canon fan he :P :D

Ik heb nog nooit de usb kabel gemist :) en ben zeer tevrede over de D3100