Bij mij was die altijd mega scherp! Heb nooit problemen met di elens gehad, vind het nog steeds een super ding! Ben er echt fan van

En dat doe ik nu ook Iv

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HLPhoto schreef:Texas1 schreef:Moet zeggen dat m`n sigma retescherp is! Misschien heb ik precies een goede versie??
Dat zou goed kunnen idd. Die verschillen zijn grooooot soms.
70-200IS type 1 van Canon, ken een aantal mensen die zo'n ding hebben. Eén was al scherp (ook op f/2.8) en is na calibreren nog een stukje beter geworden, je zou de foto's bijna blurren om putjes, pukkeltjes enz. weg te werkenVan een andere bekende weet ik dat die in principe nooit boven f/3.5 schiet, omdat ie dan écht soft wordt.
Nouks schreef:Mijne (Canon 70-200 F2.8 met IS, eerste versie) is goed voorbeeldje ragscherp
lifaya schreef:Jeetje Nouks lekker scherp haha! ik moet mijn lens ook nog eens optimaal uityproberen, maar hij is naar mijn idee veeeeel scherper dan de sigma, zoiezo niet zo´n ' randje' eromheen wat veelal voorkomt bij sigma(of zeg ik nu iets doms?
)
Nouks schreef:Hmm ok, en sowieso slecht te beoordelen op 800 pixels, maar punt blijft dat 't scherptepunt op de juiste plek ligt
Julia schreef:lifaya schreef:neer er zit geen IS in, maar het is toch wel andere kwaliteit dan de sigma he
Ligt er maar net aan wat voor exemplaar je hebt..
Fairytail schreef:Ik had een goed exemplaar van Sigma maar ik zie toch wel degelijk de verschillen met de canon. De Sigma is voor een kleiner budget zeker geschikt maar ik ben van mening dat je ze echt niet kunt vergelijken
HLPhoto schreef:Fairytail schreef:Ik had een goed exemplaar van Sigma maar ik zie toch wel degelijk de verschillen met de canon. De Sigma is voor een kleiner budget zeker geschikt maar ik ben van mening dat je ze echt niet kunt vergelijken
Sterk afhankelijk van hoe goed het exemplaar precies is. Je mening baseren op jouw exemplaar is natuurlijk niet heel "betrouwbaar", gezien er genoeg anderen zijn die véél slechter zijn en misschien ook wel een aantal die véél beter zijn...
...daarnaast bestaat bij mij als scherpste telezoom-objectief EVER nog steeds een gedeelde hoofdprijs voor de Canon 70-200L f/4 IS USM en een bepaalde Sigma die ik binnenkort hopelijk blijvend in de kast heb staan...
yvonnepuntnl schreef:Dat zeker! Als ik 'm heb, want ze zijn zeldzaamHLPhoto schreef:Ik mag hopen dat je daar wel een keer mee uit de kast komt........... en een bepaalde Sigma die ik binnenkort hopelijk blijvend in de kast heb staan...
HLPhoto schreef:Snap ik Fairytail!Fairytail schreef:Tamron 17-50?Sigma 17-70 weet ik zo snel dan weer geen vervanger voor die scherper is en niet 3/4 x zo duur
HLPhoto schreef:Dat zeker! Als ik 'm heb, want ze zijn zeldzaamyvonnepuntnl schreef:Ik mag hopen dat je daar wel een keer mee uit de kast komt