Myukii schreef:Ik heb vandaag al een topic om CB geopend, maar kan ik er nog een openen voor foto's van de objectieven?Of moet ik dan wachten tot morgen?
Nee, dat kan gewoon. Er komt namelijk toch een slotje op.

Toegevoegd: Canon EF 50mm F1,8
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Myukii schreef:Ik heb vandaag al een topic om CB geopend, maar kan ik er nog een openen voor foto's van de objectieven?Of moet ik dan wachten tot morgen?
Millenium schreef:Hoi,
Ik wil een telelens kopen bij mijn canon 400D.
Nu leek mij de Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS USM lens wel wat. Ik wil er vooral paarden mee foto graferen (springen) en op het circiut fotograferen. Welke lenzen zouden jullie mij aanraden?
Myukii schreef:Millenium schreef:Hoi,
Ik wil een telelens kopen bij mijn canon 400D.
Nu leek mij de Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS USM lens wel wat. Ik wil er vooral paarden mee foto graferen (springen) en op het circiut fotograferen. Welke lenzen zouden jullie mij aanraden?
Als je springen ook in het binnenseizoen wilt fotograferen, zal je echt niet genoeg hebben aan F4.. Dan zou ik minstens voor een objectief met F2.8 gaan, anders krijg je óf bewegingsonscherpte, óf te donkere foto's..
litteltje schreef:Oke nu weet ik het even niet meer.
Ik heb een Nikon D50 en wil een nieuwe lens.
Een 70-300mm.
Het liefst een sigma omdat die goedkoper is. Nu heb ik bij een fotozaak gekeken daar was ie 260 euro.
Nikon zou veel duurder moeten zijn, staat er op marktplaats een nikon lens, dezelfde als goed is, en die is dan 200 euro nieuwprijs..
Er is dus wel iets anders aan maar wat?
Nikon AF-G 70-300mm f/4,0-5,6
Dat is de lens, en ik ahd opgezocht, die G stond voor geen diafragmaring. Maar wat is nou precies het diafragmaring? Is het handig om dat te hebben? (kan zijn dat ik het wel weet, maar niet weet wat ze ermee bedoelen)
En welke lens kan ik dan het beste pakken? een apo of maakt dat ook niet uit? AF-S?
litteltje schreef:Ooh zo dankjewel![]()
Maar hoe kun je dan zien dat die lens kwalitatief goed is?
JW18 schreef:Dan kun je alleen de canon 70-200 f2.8 IS nemen. Deze kost geloof ik rond de 1700 Euro.
Ciinderella schreef:Zins 25 mei ben ik ook een trotse eigenaar van een canon 400D (kan het nog bijna niet geloven). Nu wil ik naast mijn 18-55 kitlens ook een goeie lens hebben voor het fotograferen van paarden, zowel binnen als buiten. Ook wil ik graag portret kunnen fotograferen. Welke lens raden jullie mij aan?
ik kan niet meer als 350,- uitgeven.
Millenium schreef:JW18 schreef:Dan kun je alleen de canon 70-200 f2.8 IS nemen. Deze kost geloof ik rond de 1700 Euro.
Dat vind ik weer een beetje overdreven. Ga toch meer buiten fotograferen dan binnen. En dan vind ik 500 euro voor een lens wel genoeg. toch bedankt!
Citaat:Je vraagt om een lichtsterk objectief met is. Dan is dit je enige keuze of je moet een prime willen.
Ik zou dan denk ik de 70-300 is usm nemen. Is een erg goed objectief.
WildWings schreef:Ik wil nu waarschijnlijk de Sigma 28-70 f2,8 EX (ASP) gaan kopen voor m'n canon, heeft iemand ervaringen met deze lens?Als ik een 1.4 of 2x converter zou kopen, blijft het diafragma dan nog altijd 2.8 over de gehele lengte?
Millenium schreef:Wat bedoel je met prime?