Bewerkingstopic, allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:58

waarom niet met dit paard ook?
bedankt voor het compliment mariellexxx

Wineds

Re: Bewerkingstopic, allemaal dezelfde foto bewerken, ronde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 21:22

Mijn bewerking:
Afbeelding
De letters zijn echt ontzettend pixelig geworden

Ben benieuwd naar commentaar Ik ga zometeen trouwens loten voor de nieuwe foto, dus de gelukkige kan vanavond of morgen een PBtje verwachten

*edit: wat ik gedaan heb: de foto van Girocco op de achtergrond geplakt en de nodige dingen gewist, daarna het strootje en een paar lichte puntjes weggekloond, vervolgens een gaussiaanse vervaging over de achtergrond van 0,50, daarna met randeffecten Girocco geaccentueerd, toen een tekstvakje gemaakt en een heel oud stukje van een gedicht van mij erin geplakt, dan de naam van Girocco en als laatste een randje erom

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:43

@Wineds. kvindt hem heeel mooi=D, alleen een beetje erg pixelig.

*edit. dat pixelig had je al gezegd zie ik nu

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 22:02

Gelijk maar weer wat dingen aangepast:
Afbeelding

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:37

Ik vind de tweede versie al 'vloeiender'.
Vind de naam van het paardje ook beter uitkomen.
Ik vind het lettertype van de tekst vreselijk. Past niet bij het geheel, sorry. Door de kleurten is het ook bijna onleesbaar.
Verder mooie achtergrond en netjes uitgesneden.

Kkkaren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:04

Oke, ik loop een beetje achter met de commentaren op de foto's, dus ik ga nog net even voor de eindstreep de rest doen. Vanaf mijn eigen bewerking:

@l0rdJ: Leuk idee. Alleen door het kleurgebruik (warme kleuren lijken nu eenmaal dichterbij) lijkt het achterste paard wat meer naar voren te komen. Ook een beetje rare overgang tussen de twee paarden.
@dessie: Mooie kleuren, ook mooi dat het groen van de bomen terugkomt in de letters. Alleen klopt het perspectief niet zo, of het paard is heel groot, of de bomen zijn heel klein zo.
@Astor: niet mijn stijl met die frutseltjes, beetje te druk, sorry.
@bliksem: het paard komt er zo niet goed uit, misschien beter in kleur...?
@kimmie1018: ook niet zo mijn stijl met die gedichtjes en die kleurtjes. Ook lijkt er aan de foto zelf weinig bewerkt behalve de lijstjes.
@Eros: sfeervol, maar zelfde commentaar als de anderen op de tekst, ik zie dat je een betere hebt gemaakt!
@fjordjuhh: mooie achtergrond, maar deze trekt meer de aandacht dan het paard.
@buster4ever: heel mooi! Alleen kun je hem bij de oren nog even beter uitknippen en ik vraag me af of het niet nog mooier was geweest als de lijnen rondom het paard meer scherp waren geweest.
@HardcoreLady: mooie dromerig sfeer, maar sommige dingen zijn denk ik mooier in kleur.
@soubieke: ik vind 'm er niet mooier op geworden... De randen van de oren zijn nog steeds lelijk, er zit ergens een rare zwarte vlek doorheen en van het achterste paard zie ik alleen nog maar de bles. De eerste was mooier!
@fjordjuhh: mooie sfeer, leuk dat het elfje en het paard naar elkaar lijken te kijken, maar wel een beetje te druk. Je kunt beter 1 thema kiezen en dat goed uitwerken.
@Cieltje90: donker, storend wit rondom de oren en weinig echt bewerkt.
@Palhaço: mooi verhaal erbij en goede compositie. De letters zouden voor mijn gevoel anders geplaatst moeten worden om het geheel er nog meer uit te laten springen.
@Palhaço(2): deze vind ik minder aansprekend, zelfs een beetje saai.
@Nicky_Ray: meer kleur maakt het levendiger denk ik.
@liezzie: leuk idee, maar ik vind de foto's niet bij elkaar passen qua scherpte, kleurgebruik en thema. Twee mooie foto's maken niet per se samen een nog mooier geheel. Bovendien is het paard niet scherp uitgeknipt.
@smeetjoew: hele goed aanzet! Met een paar puntjes (rondom het linkeroor meer netjes bewerken en het paard meer diepte geven, hij is nu te donker), is het een superbewerking! Ook mooi dat de letters vaag blijven, dat hoort bij dit thema...
@Palhaço(3): ik zie het logo van MijnAlbum.
@liezzie(2): iets beter, maar de foto van Harry Potter is al zo druk, dat je geen oog meer hebt voor het paard.
@Suzanne_k: mooie symmetrie. Als je nog niet zo goed bent in het uitsnijden, kun je beter een achtergrondkleur nemen die meer overeenkomt met de achtergrond van de originele foto, dan valt het niet zo op en kun je kleine foutjes ook nog goed bewerken.
@Otje_Merlot: ik zie een kruisje.
@Sanchowtju: er zitten veel leuke ideeen in, maar ik vind het zelf mooier als het niet zo druk is, nu blijf je kijken. Alle elementen passen niet direct allemaal bij elkaar.
@Nevony: ook een beetje rommelige compositie
@Heike: leuk idee, weer eens wat anders en goed uitgewerkt. Meest creatieve idee! Je zou denk ik ook nog eens kunnen proberen om het doek een meer centrale plek in de bewerking in te laten nemen, dus dat er nog meer aandacht op de tekening zelf valt.
@Dieuwke1989: haha, heel gaaf! Je hebt gekozen voor de crea-invalshoek en dat is erg goed uitgepakt. Het paard is alleen niet meer herkenbaar en dat is dan een keuze die je moet maken, of de focus op een mooi plaatje met het paard in de hoofdrol of het maken van een mooi plaatje met het paard als uitgangspunt.
@Otje_Merlot: ik hou niet zo van die gedichtjes (dat is persoonlijke smaak) en de compositie vind ik ook niet spannend.
@Miss_Monet: wel een goed resultaat hoor, als je nog niet zo lang bezig bent! Ik zou meer gaan uitproberen met kleuren en effecten.
@pipanda: goed! Duidelijke compositie, springt er echt uit! Alleen zou ik de achtergrond nog iets meer vervagen, nu is die helderder dan het paard.
@pipanda(2): alweer zo een! Heel mooi! En met humor... Zelfde commentaar...
@dierenlover: mooi kleurgebruik, maar ik vind hem niet meteen eruitspringen, hij lijkt wat te missen, ik weet niet wat.......
@dierenlover(2): beter! heel mooi....... Tekst mag van mij weg.
@Lipydo: heel gaaf, zoals altijd bij jou...... Ik zou alleen de foto van onderen wat meer hebben afgeknipt, maar dat ligt aan de foto, de benen komen zo wat ielig over en dan mist het geheel wat aan kracht. Mooi contrast tussen voor- en achtergrond, leuk crea idee met het lijstje en naambordje.
@Wineds: mooie sfeer, alhoewel de letters beter uitkomen in de tweede, vind ik de eerst qua contrast en kleur beter passen. Maar over het geheel... petje af, heel goed!

Zo pffff...klaar

pipanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 00:25

kkaren bedankt voor de tip bij de 2e is dat precies wat ik er niet aan vond kloppen.bij de eerste vindt ik dat roze van zijn neus er leuk in uit komen bij het vervagen van de achtergrond werdt dat minder. Ik heb wel girootjemeer contrastgegeven waardoor hij iets helderder wordt.
nu maar met een url wandt ze zijn anders wel groot.Ik weet nog niet hoe ik ze moet verkleinen.Ik hoop dat ze zo iets beter zijn.
http://i48.photobucket.com/albums/f240/ ... kopie2.jpg
http://i48.photobucket.com/albums/f240/ ... kopie4.jpg

Kkkaren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 00:30

Beter! Bij die roze zeg maar, is denk ik het probleem dat de roze, warme kleuren teveel naar de voorgrond springen ten koste van het donkere paard. Je kan de kleuren aanpassen, maar dan zou het weer wat flets kunnen worden. Ook zou je de schaduw groter kunnen maken, naar buiten toe steeds vager, dat het paard meer diepte in de tekening krijgt. Mmmm...moeilijk!
Bij de boomstam zou je misschien nog het hoofd groter kunnen maken, dan krijg je echt meer een KOEKOEK effect, als je snapt wat ik bedoel, dan springt hij er echt uit.
Bij Imageshack kun je de foto's bij het uploaden meteen verkleinen naar forumformaat (even aanklikken aan ze linkerkant).

Kkkaren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 00:33

Heb het even gedaan voor je...
Afbeelding

Afbeelding

Nou zijn ze wel weer heel klein.... beetje jammer....

Kun je ze niet verkleinen in je fotobewerkingsprogramma?

Eros

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 00:55

@ wineds : ik vind hem echt heel mooi! maar in tegenstelling tot een aantal anderen vind ik de eerste juist mooier, iedereen z'n eigen smaak hé

pipanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 01:08

Kun je ze niet verkleinen in je fotobewerkingsprogramma?[/quote]

kan denk wel weet jij misschien de maat die ik dan moet gebruiken

Maseike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 03:34

Ikke ga ook ff wat laten zien!!!
hahahaha ik kan er niks van maar ik waag mij er aan hihih!!
komt die kuch kuch

Afbeelding

Heidie en Monchique

NoaFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:07

@Otje_Merlot: Mooi gedaan alleen de tekst had ik persoonlijk ergens anders gezet. De neus is ook een beetje vaag.
@Sanchowtju: Niet echt mijn smaak, het paard is te licht ivm de rest. Paard is wel mooi uitgeknipt
@Nevony: Idee is leuk maar weer niet echt mijn smaak, ik hou meer van wat realistischere dingen.
@Heike: Dit vind ik de beste tot nu toe. De arm klopt imo niet, te smal en de schaduw stopt abruusk bij het begin van de tekening. Het potlood is ook nogal vaag.
@Dieuwke1989: Heel leuk maar de omtrek van het paard vind ik nogal scherp
@Otje_Merlot: Mooi maar het paard is wat donker en vaag en valt nu helemaal weg tov de opvallende roos
@pipanda: Mooi gedaan alleen had ik de kleuren van het paard wat meer verzadigd gemaakt. Hetzelfde geldt voor het paard in de boomstam, leuk bedacht maar de kleuren en lichtinval komen helemaal niet overeen met de achtergrond.
@dierenlover: ik vind hem wel leuk ondanks dit weer niet echt mijn smaak is.
@Palhaço: Jammer dat de tekst zo wegvalt, persoonlijk had ik deze in een andere kleur gedaan
@Lipydo: Heel jammer dat op sommige plaatsen het paard doorzichtig is geworden, je ziet in de rand waar je gegomd hebt. De lijst had ook wat verder mogen doorlopen naar beneden toe. Ondanks dat alles vind ik deze echt heel mooi en hoort dan ook, mijn inziens, bij een van de beste in dit topic.
@Wineds: Heel mooi, ook zeker een van de betere, maar ook hier kloppen de kleuren niet. Het paard heeft een blauwe schijn terwijl de achtergrond gans geel is. Als je dat zou kunnen aanpassen vind ik hem super.

Astor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:10

welke is nu het meest populair..? wanneer word er bekent gemaakt welke het mooist is?

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:20

Er wordt geloot.
Niet een winnaar gekozen.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:51

Ik heb ook maar eens iets in elkaar geknutseld...
Ik ben pas net een beetje bezig met psp dus ik kan nog niet zo veel, maarja..
Afbeelding

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:42

Ik heb m ook even bewerkt en ik kleur gedaan:

Afbeelding

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:31

als je thump/ ( of zoiets) uit je link haalt word ie ook groter:)

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:47

ik kan die van wineds niet zien... terwijl hij juist zo mooi moet zijn... (lees ik)

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:54

wanneer krijgen we eigenlijk weer een nieuwe foto?

Missy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:35

wneer komt nieuw paard om te bewerken? kan k ook me kunste late zien [welke?!?!]

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 19:20

Iedereen bedankt voor reacties op m'n bewerking, smaken verschillen, dat zie je maar weer Oh, en Palhaço: nu moet ie wel weer te zien zijn

Nicky_Ray: leuke bewerking, vind alleen het lettertype onduidelijk
Lisa_Melody: grappig, het kroontje past er alleen niet bij, zit ook te laag, maar blijf oefenen, je doet het leuk!
Monchique: sorry, maar ik vind het niks, het paard is helemaal niet meer duidelijk te zien...
pipanda: origineel, maar ze hebben het beide nét niet, bij die boomstam zit er nog een groot stuk platte leegte en die andere is best druk

Nieuwe foto komt vanavond, dus dan kan iedereen zich weer uitleven Mochten jullie trouwens nog leuke tips of ideetjes hebben voor dit topic, dan hoor ik het graag via een pbtje ofzo Ik zat zelf te denken aan een seizoens-special-bewerkings-week, dus aan het begin van de lente enzo, of een special-week met Pasen oid...

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:43

Misschien kan je inderdaad een bepaald thema aan de foto meegeven of een bepaald zinnetje waar het mee te maken moet hebben ?
Al krijg je dan wel minder orginele bewerkingen.

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 19:55

Daarom wilde ik voorstellen om dat alleen de eerste week van het nieuwe seizoen en met bepaalde feestdagen te doen, dan zijn de rest van de weken vrij

Ik ben nu aan het wachten op de nieuwe foto

Sirkatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:03

Afbeelding

ach de andere zijn veel beter maar ik verveelde me dus jah ...
ben maar een amateurtje hé