Wie maken er hier ook scrapbooken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse1979

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:15

Jazeker! Zoals ik al zei, het begin is er! En dat begin is goed hoor! Met het weinig wat je hebt, kun je heel wat leuks maken!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:50

Je moet ook niet alles in 1 keer willen kopen dan is het al niet leuk meer zo duur Je kan idd al een begin maken met de spulletjes die je gekocht hebt! En wel resultaat laten zien he!

mariellexxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:54

Staat er al Op de vorige pagina

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 00:58

Dat had ik even gemist
Nou dat ziet er al leuk uit!

inka

Re: Wie maken er hier ook scrapbooken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:09

Guinevere schreef:
Gebruikt er hier iemand een Sizzix machine? Ik wil hem graag voor mijn verjaardag en ben benieuwd hoe hij bevalt. Het lijkt mij ideaal!

Of anders iemand die een circle (scissors) systeem van EK of Fiskars gebruikt? Lijkt me erg handig voor foto's, maar ze zien er niet zo gebruiksvriendelijk uit.

Ik heb er ook wel eens aan gedach om een sizzix machine te kopen, maar ik vind het echt te duur.
Met alleen dat apparaat ben je er nog niet. Die ponsen maken het zo duur.
Bij de scrap winkel waar ik altijd heen ga kan je gratis ponsen met de sizzix dus dat doe ik daar altijd.
ik leg dan altijd een flinke vooraad aan. Ik hoef dan alleen het papier te kopen.
Van het weekend weer 3 hele mooie roze pagina's gemaakt

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:47

Ik lees al een tijdje mee, en ga binnenkort toch ook maar eens een begin maken

inka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:47

Yellowfish schreef:
Ik lees al een tijdje mee, en ga binnenkort toch ook maar eens een begin maken

Weet waar je aan begint!!
Het is net zo'n verslaving als paarden ( vind ik ).

Ilse1979

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:13

Ja ja zie je wel, gelijk aan het paardenvirus

inka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:45

Ik zei laatst al tegen mijn man "ik heb nu de ideaale combi tussen mijn 2 verslavingen. Over scrappen praten op bokt."

cecieltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:52

Ilse1979

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:14

Inka, geweldige spreuk

Cecieltje, lief hoor!!

Tanya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:06

Oeh ik ga ook beginnen denk ik
Morgen of binnekort maar even bij de hobbywinkel ed. gaan kijken...

inka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:20

Ilse1979 schreef:
Inka, geweldige spreuk

Goed is tie he!

Tanya schreef:
Oeh ik ga ook beginnen denk ik
Morgen of binnekort maar even bij de hobbywinkel ed. gaan kijken...

Weet waar je aan begint. Het stopt namelijk niet bij 2 leuke velletjes papier en een kartelschaar. Je wil telkens maar meeeeer
Nee, hoor het is echt leuk om te doen. Een echte aanrader.

Tanya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:30

Haha oke dan
Moet ik gewoon zo'n map nemen met insteekhoezen? En die vellen, koop je die per stuk of per meerdere? En die dingen (zoals die paardrijdingetjes paar blz terug) plak je die met lijm vast?

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:48

mijn moeder geeft elke woensdag avond ook workshops in het scrapbooken

mijn boek wordt erg mooi ze is er nog mee bezig
maar wordt al erg leuk
het is ook niet zo'n grootboek ofzo
maar dat vind ik wel leuk zo'n klein boekje

het wordt een erg leuke herrinering aan me overleden pony

Ilse1979

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 23:12

*plaatst eerst megabestelling bij Guinevere*
*chartert wenny's moeder voor Boktcropmeeting*

We komen er wel op deze manier

Ilse1979

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 23:15

Ho sorry Tanya. Je kunt gewoon een ordner met insteekmappen kopen in A4 formaat. Zo ben ik begonnen. Er zijn ook speciale albums te koop met insteekhoezen, maar die zijn meteen best prijzig.

Vellen kun je per stuk kopen, maar vaak maak je toch een dubbele layout (links +rechts) en heb je toch 2 vellen nodig om de eenheid te houden.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 06:14

Zo, mijn California lay-out zit nog steeds vast! Ik was het zo zat dat ik gewoon maar aan een andere begonnen ben en daar had ik net nog nieuw papier voor gekocht dus die was zo af (erg leuk geworden). Voor California heb ik nou al twee keer nieuw papier gekocht, maar het is het telkens net niet.

@Mariellexxx --> Ik vind ze erg goed gelukt! Vooral de tweede is erg leuk. Wat is eigenlijk dat groene ding linksboven op de foto van de spullen die je gekocht had? Lijkt wel zo'n klem om de chips vers te houden.

@Mistral --> Oh dat is wel zonde als je vaak uitschiet dan. Ik denk dat ik nog maar even rondkijk of die andere beter is dan.

@inka --> Oh je maakt me helemaal jaloers! Dat lijkt mij ook wel wat .. ik koop toch al mijn papier bij dezelfde winkel. Maar als ik het goed begrijp vind je de Sizzix dus wel een fijne machine? Als klinkt de Zipemate waar jacqueline het over had ook erg goed. Ik ben erg benieuwd naar je nieuwe layouts .. zet je ze op bokt?

@cecieltje --> Hoe maak jij die mooie glimmende puzzelstukjes? Die zijn echt geweldig!

@jacqueline --> beetje laat, maar die laatste layout is geweldig! Het lijkt alsof er flink wat verschillende soorten papier in zitten, maar alles past zo mooi bij elkaar dat het helemaal niet druk wordt. Knap gedaan!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 06:34

Maar even verder in een nieuwe post voordat het databeest weer de geest geeft ...

Hoe laten jullie dingen er ouder uitzien?

Ik heb al wat geexperimenteerd met thee, cola en verschillende specerijen (Mijn vriendin durfde bijna niet te vragen wat ik aan het doen was toen ze ineens allemaal schaaltjes water met stukjes papier er in in de keuken vond ... om mij vervolgens de natte velletjes de oven in te zien schuiven, maar dat terzijde ).

Thee werkt heel goed, maar kan je dat ook met foto's doen, of is dat slecht voor ze? En bij één van mijn papiertjes pakte het niet op bepaalde plekken waardoor er allemaal witte vlekken op zitten (erg leuk effect), maar ik heb geen idee hoe ik dat gedaan heb.

Oh ja, voor degenen die iets uit de VS willen. Hoe kunnen we dat het makkelijkst doen? Jullie weten niet wat je hier precies kan krijgen en ik weet niet wat jullie precies willen. Ik haal al mijn spullen bij Michaels, maar zij hebben lang niet alles online, dus dat maakt het een beetje moeilijker.

mariellexxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:18

Guinevere Dat groene ding is een papiervormer... voor 1 euro haha.
Je haalt je papiertje erdoor, en hij heeft van die streepjes zeg maar

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:04

inka schreef:
Ik zei laatst al tegen mijn man "ik heb nu de ideaale combi tussen mijn 2 verslavingen. Over scrappen praten op bokt."

Hahaha, geweldige opmerking

Ilse1979

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:10

Guinevere, hier doen ze de foto's ook wel bewerken met licht schuurpapier of een inktkussen. Verder gebruiken ze voornamelijk distressinkt geloof ik... Maar ik heb er geen ervaring mee...

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:18

Guinevere schreef:
Maar even verder in een nieuwe post voordat het databeest weer de geest geeft ...

Hoe laten jullie dingen er ouder uitzien?

Ik heb al wat geexperimenteerd met thee, cola en verschillende specerijen (Mijn vriendin durfde bijna niet te vragen wat ik aan het doen was toen ze ineens allemaal schaaltjes water met stukjes papier er in in de keuken vond ... om mij vervolgens de natte velletjes de oven in te zien schuiven, maar dat terzijde ).

Thee werkt heel goed, maar kan je dat ook met foto's doen, of is dat slecht voor ze? En bij één van mijn papiertjes pakte het niet op bepaalde plekken waardoor er allemaal witte vlekken op zitten (erg leuk effect), maar ik heb geen idee hoe ik dat gedaan heb.

Oh ja, voor degenen die iets uit de VS willen. Hoe kunnen we dat het makkelijkst doen? Jullie weten niet wat je hier precies kan krijgen en ik weet niet wat jullie precies willen. Ik haal al mijn spullen bij Michaels, maar zij hebben lang niet alles online, dus dat maakt het een beetje moeilijker.

ik zou ook wel wat bij jou willen bestellen
Misschien heb je wat voorbeelden van jezelf wat er allemaal verkrijgbaar is?

Ik ga deze maand een workshop doen in het ouder uit laten zien van foto's. Een workshop distressen.
Dit gebeurt met inkt, verf, schuurpapier en nog een aantal andere dingen.
Ik moet dan sepia foto's meenemen om daar dan een mini boekje van te maken in een ouderwetse stijl. Heb er echt mega veel zin in.

Tanya schreef:
Haha oke dan
Moet ik gewoon zo'n map nemen met insteekhoezen? En die vellen, koop je die per stuk of per meerdere? En die dingen (zoals die paardrijdingetjes paar blz terug) plak je die met lijm vast?

Je hebt bij de blokker een set met papier een boek met hoezen en nog wat dingetjes voor 10 euro. Misschien is dat een idee?
Ik koop die boeken zelf ook altijd omdat ze in de hobby winkel mega duur zijn.
Die embellisments plak je inderdaad gewoon met lijm vast.
Papier kun je in pakketen kopen. Dan heb je allemaal papier wat bij elkaar past. Hier betaal je wel ongeveer 20 euro voor.
Je kunt ook losse vellen kopen en die kosten gemiddeld 80 cent.
Ik heb trouwens nog steeds voor de liefhebber een mega stapel vellen papier. Die heb ik zelf uit behang gesneden. Echt op scrapbook formaat.
Ik gebruik het zelf alleen niet omdat ik toch liever op echt papier uit de winkel werk, maar er is niks mis mee en je ziet het verschil ook niet.
Wie interresse heeft die geeft maar een gil.

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:28

Oww bah, ik heb nu allemaal leuke ideen (heb ze maar even opgeschreven) en heb ook de materialen, maar niet het goede papier! Heb enkel oude kranten ( ) en gewoon printerpapier..

inka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:33

Yellowfish schreef:
Oww bah, ik heb nu allemaal leuke ideen (heb ze maar even opgeschreven) en heb ook de materialen, maar niet het goede papier! Heb enkel oude kranten ( ) en gewoon printerpapier..

Als je dat gewone papier dan bewerkt met bv verf?
Heb laatst iets leuks in een tijdschrift gezien.
Daar hadden ze een schoenendoos waar ze een vel papier in legden.
In die doos deden ze ook knikkers die in verf gedoopt zijn en lieten ze die knikkers over het papier tollen.
Dit deden ze net zo lang totdat het hele papier gekleurd was.
Dit gaf een super leuk effect en is vrij simpel te doen.