[verhaal] Afspraakje via msn..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

supertygetje

Re: [verhaal] Afspraakje via msn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 07:35

Er staan idd wel ERG veel reacties die te kort zijn, maar goed.

Ehm. Allereerst trekt het verhaal zeker mijn aandacht, en vond ik het boeiend om te lezen, hoewel het onderwerp eigenlijk enigszins cliche is.

Als je er een echt boek van zou willen maken zou je denk ik alles een beetje meer moeten uitrekken. Alles iets gedetaileerder vertellen, en over iets meer tijd laten lopen.
Het gaat nu nogal snel.
Ik heb op zich nog wel meer commentaar/advies, maar ik laat het maar ff achterwege. Ik ben tenslotte ook niet professioneel ofzo.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:23

supertygetje schreef:
Er staan idd wel ERG veel reacties die te kort zijn, maar goed.

Ehm. Allereerst trekt het verhaal zeker mijn aandacht, en vond ik het boeiend om te lezen, hoewel het onderwerp eigenlijk enigszins cliche is.

Als je er een echt boek van zou willen maken zou je denk ik alles een beetje meer moeten uitrekken. Alles iets gedetaileerder vertellen, en over iets meer tijd laten lopen.
Het gaat nu nogal snel.
Ik heb op zich nog wel meer commentaar/advies, maar ik laat het maar ff achterwege. Ik ben tenslotte ook niet professioneel ofzo.

Goede tips! Maar als ze dat zou verbeteren; dan zou ik het verhaal het zeker wel waard vinden om naar een Uitgever te brengen..

romytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:39

Super verhaal heb even bijgelezen...was geband namelijk haha;) nouja...de rest van de stukjes zijn ook al weer goed hoor!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:56

Even voor iedereen die zegt: moet je uitgeven etc.
Ze doen dat niet met boeken die door mensen <18 zijn geschreven ivm met de loon enzo. Ik en nog een aantal mensen hebben het eens geprobeerd... Helaas geen geluk.. Verder vind ik het een moi en boeiend verhaal, ik leef me helemaal in

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 17:20

Farouche schreef:
Even voor iedereen die zegt: moet je uitgeven etc.
Ze doen dat niet met boeken die door mensen <18 zijn geschreven ivm met de loon enzo. Ik en nog een aantal mensen hebben het eens geprobeerd... Helaas geen geluk.. Verder vind ik het een moi en boeiend verhaal, ik leef me helemaal in

Zwaar balen, want toch vind ik dat discriminatie!
nog even wachten dan..
wanneer schrijf je weer een nieuw stukje ?

J0yce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:12

Mijn vriendin sgrijft hier ook een verhaal op bokt. en zij heeft wel een uitgeverij gevonde voor onze leeftijd.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:23

J0yce schreef:
Mijn vriendin sgrijft hier ook een verhaal op bokt. en zij heeft wel een uitgeverij gevonde voor onze leeftijd.

Mischien handig om de naam van de uitgever hier dan neer te zetten!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:26

I want more Ik heb idd ook weleens gehoord dat er een aantal uitgevers zijn voor minderjarige, alleen k weet geen naam. Dit verhaak zou ik zo als boek kopen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:34

ja.ik.ook.maar.dan.wel.jammer.da.ikdan.al.beetje.weet.wat.der.gaat.koemn;)(A)

J0yce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:08

Ik weet niet hoe die uitgever heet ik zal het anders binnekort even vragen aan me vriendin.

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 02:11

Ik had eens gekeken bij Kluitman, en daar zeggen ze dat ze je verhalen graag willen hebben, hoor! Dat ze waarschijnlijk niet goed genoeg zullen zijn, maar je weet maar nooit.
En ook interviews met twee meiden die het wel gelukt was volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:22

Kluitman is niks, dat weet ik sowieso,
Iemand anders had een heel goed verhaal geschreven..
Maar het was niet hun genre ofzo..
Dat ging ovre Loverboys,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:34

Hoofdstuk 8:
De volgende ochtend wordt ik rustig wakker. Die lange nachtrust heeft me goed gedaan! Denk ik bij mezelf. Ik kijk op mijn wekker en zie dat het bijna tijd is om eruit te gaan. Ik sta op en ga onder de douche. Terwijl ik sta te douche gaat mijn telefoon. Ik schrik me rot, ik kan en durf niet op te nemen, ik ben bang dat het die engerd weer is. Als ik klaar ben met douche gaat mijn mobiel weer af. Ik kijk op de display wie het is en zie dat het Jeroen is. Ik neem mijn mobiel op. ‘Hey schat,’ zegt hij. ‘Gaat alles weer goed met je?’ ‘Ja hoor,’ antwoord ik braaf. ‘Oké en nu je echte antwoord hoe jij je voelt?’ vraagt hij. ‘Oké, wat jij wilt, het gaat wel,’ antwoord ik door de telefoon. Even later hang ik de telefoon weer op. Ik kleed me aan en kam daarna mijn haren. Ik zit te ontbijten als ik een sms’je krijg. Weer schrik ik van de paar woorden die er in staan. Ik wil het niet lezen, maar om het bericht te wissen, moet ik het openen en je kan niet doen alsof je die paar woordjes niet ziet! Het wordt steeds maar erger en erger. Hij blijft sms’jes sturen en hij maakt me daarmee helemaal bang. Geschrokken eet ik de laatste hap van mijn brood op. Op de klok zie ik dat ik weer eens heb lopen treuzelen. Snel doe ik mijn spullen achterop mijn fiets en fiets naar Rebecca. Ik zie Rebecca en Jeroen staan. Eigenlijk had ik ook wel verwacht en vooral gehoopt dat hij er zou zijn. Met zijn drieën fietsen we naar school. Het is best wel gezellig op de fiets, maar toch merk ik dat Jeroen af en toe even bezorgt naar mij kijkt. Ik probeer niks te laten merken en doe zo vrolijk mogelijk mee. ‘Jeroen, wat ben je stil?’ zegt Rebecca ineens. Ik zie dat hij verschrikt opkijkt. ‘Tja, ik was even ergens anders met mijn gedachte,’ antwoord hij. ‘Bij haar natuurlijk,’ zegt Rebecca terwijl ze met haar hoofd naar mij wijst. ‘Zou kunnen,’ antwoord hij tegen Rebecca en hij geeft mij een knipoog. Op school aangekomen kijken weer een paar klasgenoten om naar mij en Jeroen, volgens mij denken ze dat we een echt stel zijn! ‘Ik weet dat ze denken dat we een stel zijn,’ zegt Jeroen als we in het fietsenhok staan. ‘Kan je gedachte lezen of zo?’ vraag ik. ‘Nee, maar ik zag gewoon aan je dat je dat dacht,’ antwoord hij. ‘Oh,’ zeg ik zacht. Hij komt dichter bij me staan en pakt mijn hand. ‘Wil je..’ begint hij en hij stopt even met praten, alsof hij naar de goeie woorden moet zoeken. ‘Wil je verkering met me,’ vraagt hij. Ik schrik eerst van zijn zin, want dit had ik helemaal niet verwacht. Ik weet niet wat ik moet antwoorden, hoe kan ik met hem nemen als ik in de problemen zit? ‘Het maakt me niet uit wat jou problemen zijn, ik hou toch wel van je en je hoeft het me niet te vertellen als je dat niet durft of wilt,’ gaat hij verder. Het blijft even stil. ‘Ja, ik wil met je,’ antwoord ik zacht. Zijn ogen beginnen te stralen en hij slaat zijn arme om mij heen. Een geweldig gevoel gaat door me heen. We lopen hand in hand naar buiten en iedereen lijkt te merken dat we nu een echt stel zijn. Iedereen kijkt ons na.

Tijdens de lessen kan ik mijn aandacht er niet bijhouden, ik probeer te bedenken of ik het aan Jeroen zal vertellen of niet. Ik wil het wel, maar ik durf het niet. Ik ben bang voor zijn reactie en bang voor de problemen die er van zullen komen. Ik ben blij als het eindelijk pauze is. Even geen gezeur van leraren aan mijn hoofd. Samen met Jeroen en Rebecca loop ik het lokaal uit en met zijn drieën gaan we naar buiten. We gaan buiten op een bankje zitten, ik zit lekker warm tegen Jeroen aan, die zijn arm om mij heen heeft. Het voelt fijn om iemand te hebben die om mij geeft, want mijn ouders zijn niet erg vaak thuis en Rebecca is gewoon een hele goede vriendin, maar bij Jeroen voel ik me gewoon echt welkom en vooral heel veilig. Na de pauze lopen we naar binnen in de bosjes zie ik iemand zitten, het lijkt op de engerd! Zou het hem zijn of niet? Een schok gaat door mij heen, deze keer van angst. Mijn blik blijft rusten op de plek waar ik een gezicht zie. ‘Wat is er?’ vraagt Jeroen en hij volgt mijn blik. ‘Niks,’ antwoord ik en snel ren ik naar binnen. Tijdens de laatste lessen kan ik me echt niet concentreren. Ik ben bang dat hij me opwacht uit school. Hoe kom ik hier ooit veilig wel? Eindelijk gaat de laatste bel. Ik wil zo snel mogelijk naar het fietsenhok lopen. Maar Jeroen pakt me bij mijn arm. Help! Is de eerste gedachte die door me heengaat. ‘Help! Laat me los!’ flap ik eruit, voordat ik in de gaten heb dat Jeroen het is. ‘Sorry,’ zeg ik, zodra ik zie dat Jeroen het is. ‘Ik dacht niet dat jij het was,’ ‘Het is al goed,’ antwoord hij. Maar ik zie in zijn ogen dat hij weet dat dit met mijn problemen te maken heeft. Samen fietsen we naar huis, hij wil me graag naar huis brengen, waarom weet ik niet. Thuis probeer ik mijn huiswerk te maken, maar het lukt niet echt. Ik moet denken aan Jeroen zijn reactie van vanmiddag. Hij mag echt niks doorhebben!

‘Eten!’ wordt er geroepen. Ik schrik op uit mijn gedachte. Hoe laat is het? Een blik op de klok verteld mij dat het al half zes is, de hele tijd zat ik in mijn gedachte verzonken! Ik loop naar beneden om te gaan eten. ‘Hoe was het op school?’ vraagt mijn moeder. Het standaard gesprek weer. ‘Nog cijfers gehad?’ Het enigste waar zij zich in interesseren is hun werk en mijn school. De rest van mijn leven vinden ze blijkbaar niet interessant! Ik ben blij als we eindelijk klaar zijn met eten! Al die leugentjes over mijn cijfers! Mijn cijfers zijn namelijk de laatste tijd nog al omlaag gegaan, vooral de afgelopen week. Ze mogen dat niet weten, want dan worden ze echt boos op mij. Want school vinden ze belangrijk! Zodra we klaar zijn met eten vlucht ik naar boven en probeer weer mijn huiswerk te maken. Ik ben nog maar net bezig of ik krijg weer sms’jes binnen. Weer allemaal sms’jes van de engerd. Ik wis ze snel en maak mijn huiswerk half af. Daarna gooi ik mijn boeken aan de kant en ga tv kijken. ‘Nee hé!’ zucht ik, alle programma’s lijken weer eens te gaan over baby’s of verkrachting. De dingen die ik juist niet wil horen! Snel zet ik de tv aan en ga onder mijn dekens liggen. Ik wil niet denken aan die dingen! Ik wil gelukkig zijn! Langzaam zakken mijn ogen dicht en val ik in een onrustige slaap.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 14:20

Hardstikke leuk om te lezen weer
Zulke lange stukken zijn eigenlijk wel beter om te lezen, je kunt je dan echt weer helemaal indenken in het verhaal, dat maakt het nog leuker om te lezen
Goed geschreven weer hoor!

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 15:33

weer zo'n leuk stuk, het wordt echt iedere keer weer beter en leuker
ga zo door ! maar wat mij wel opvalt is dat ze wel elke keer smsjes kijgt maar we niet te horen krijgen wat hij zegt.. je kunt daarmisschien wat aan veranderen ofzo ?

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 16:01

jij schrijft zulke goede stukken! je kan je heel goed in de persoon inleven en het lijkt heel echt! super!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 16:15

fantastisch geschreven hoor
ik heb alweer zin in het volgende verhaal

litatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:07

je schrijft echt heel goed... ik heb het weer bijgelezen en ik kan haast niet wachten op het volgende stuk... hier moet je als schrijver
volgens mij wel veel inlevingsvermogen hebben. erg knap!

Hv_Ramon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:08

wOoW,, ik lees het nu pas!, maar wat een super geweldig verhaal!! echt zo mooi ,, ik ga hem nu zeker volgen! wat kan jij dat goed!! Snel verder haha

kus eva

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:16

leuk verhaal, ik volg het al een tijdje.
ht laatste stukje klopt net helemaal, ze zet de tv aan maar alle progamma's gaan over verkrachtingen/baby's en daarna zet ze de tv aan. ik neem aan dat het uit moet zijn

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:23

dat viel mij ook op!! maar verder echt super, ben ook benieuwd of er nog een onverwachte wending in het verhaal komt ofzow, maar verder echt SUPER!!

BEN FAN GEWORDEN!!

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:42

Echt super geschreven !!!!!!

echt spannend!!!!

Ben fan

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:50

Je schrijft goed, hoor! Maar eventjes een tip:
Bij dit laatste stukje vind ik dat het iets minder goed loopt. Het lijkt of je heel erg in het verhaal opging en de woorden toen gewoon snel opgeschreven hebt. Waarschijnlijk krijg je dan de beste verhalen, maar misschien is het verstandig dat je het dan daarna nog even doorleest en misschien hier en daar wat aanpast, zodat het iets beter loopt.
Ik weet niet of je het snapt en of je er wat aan hebt, maar dit was mijn idee...

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 13:55

Ik denk dathet juist spannend is dat je niet wet wat er in de sms'jes staan, verder *applaus*

Karnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 13:56

Mooi stukje weer! snel weer verder ?

En ik denk ook dat het juist spannend is dat we niet weten wat er in die smsjes staat.. al kan je het wel een beetje raden