[FB]My photo, your edit.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 19:05

_Tarzan schreef:
Zou ik misschien ook op het lijstje mogen? Ik wil ook graag meedoen :D

ja hoor dat mag! Essie73, wil je haar toevoegen aan het lijstje?

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:54

Hierbij dan mijn tips en tops:

Suzanne_K
Ik vind de sfeer die je in de foto's hebt gebracht erg mooi. De kleuren komen overeen met degene die ikzelf gebruik. Ik hou niet zo van een wazig filter eroverheen. Die achterwege laten is mijn enige tip

Horserider22
Ik vind hem prachtig, erg mooi helder. Foto brengt het goudenuurtje ook mooi naar voren.

Bellatrix
Ook echt een hele mooie nabewerking. Voor mij had de lucht iets minder oranje gemogen, maar vind het zeker niet storend.

Joy_Mennings
Mooie zachte sfeer. Omdat alles wat flets is geworden (wat ik mooi vind hoor) springt het wit op pony zijn koppie er wel erg uit. Ik had dat zelf nog wat aangepast in de witbalans.

Liselot
foto 1 Erg mooie bewerking, alleen vind ik het erg jammer dat de mooie paarse heide totaal wegvalt. Foto is meer herfststijl geworden.
foto 2 Echt erg mooi, zou zelf het oranje/rood nog in Maxx nog wat omlaag gezet hebben. Zo een kleur vacht heeft hij jammer genoeg nog nooit gehad.

MarliesR
Het lijkt alsof je alleen een filter hebt gebruikt, klopt dat? Zelf vind ik het mooier om handmatig een foto te bewerken. Je kunt dan ook met scherptediepte spelen.

Binau
Vind deze bewerking erg mooi. heel erg romantische geworden. Er lijkt een groenige zweem in Maxx te zitten, maar dat kan ook door mijn scherm komen.
Foto 2 Ook alweer erg mooi. Het zonnetje is misschien net iets te aanwezig.

MKango
Geweldige nabewerking. Enige minpuntje vind ik de uitsnede. Had pony iets meer in het midden gelaten.

8nnemiek
Mooie heldere nabewerking. Vind de foto nu alleen te overbelicht. De lucht is ook wat apart geworden. Ene kant blauwe lucht, andere kant gelig. Waarschijnlijk daar een extra zonnetje toegevoegd?

Katja_silke
Het lijkt of de foto's echt veel te veel verzadigd zijn nu. Het groen en oranje knalt er echt uit. Je hebt absoluut mooi alle storende elementen weg gehaald, maar qua nabewerking is het niet mijn smaak.

Maureen95
Ook een mooie zachte sfeer geworden zo. Zelf zou ik het verdorde bosje heide (waar onze namen nu staan) nog weg hebben gehaald. Net als bij Suzanne_K vind ik het jammer dat er een waas (filter) over hele foto heen zit.

Luna_2006
Hier mag je zeker trots op zijn, mooie paarse heide. de lucht had iets minder fel gemogen.

Discodip
Ik hou zelf erg van donkere nabewerkingen. Vind deze van jou dus prachtig. De hoge lichten hadden nog een stukje omlaag gekund zodat de lucht en wit op hoofd van pony zachter worden.

Aeckker03
Aan de foto te zien heb je geprobeerd de pluimen van het lange gras een paarse tint te geven? Maxx en de lichte delen in de achtergrond zijn ook erg paars geworden. Werk je met photoshop? Dan kan ik je wel op weg helpen hoe je alleen bepaalde delen qua kleur aan kunt passen, zodat de rest van de foto intact blijft.

ValliantS
Ondanks dat ik er zelf voor gekozen heb om deze foto donker te bewerken vind ik de lichte heldere en zachte bewerking van jou erg mooi. Zie dat jij ook graag de luminantie wat omhoog gooit, hou daar zelf ook van.
footo2, ik snap de keuze om deze foto om te draaien, maar ik vind het er nu heel raar uit zien. Ben zo gewend dat de pony de andere kant op kijkt. Doordat de bles nu ook contra staat is het ook helemaal niet meer het zelfde koppie. :D

MariaMaaike
Mooi! Het was die dag bloodie hot, en dat zie ik helemaal terug in de foto.

Gwennndolyn
Mooi bewerkt, ietsjes roze op het neusje.

Drico
Nette bewerking, ik mis alleen echt warmte in de foto.

Myponyhoward.
Van alle 3 de foto's vind ik de bewerking qua kleur echt erg mooi en warm
Foto 1 vind ik iets te veel gecropped aan de onderkant en staan paard en model teveel in het midden. Op de 1 of andere manier kijkt dat niet lekker. Ken je de regel van derden, gulde uitsnede?
Foto 2 staat pony ook teveel recht in het midden. Ook jij hebt het verdorde bosje heide laten staan.

Veertje99
Top, vind de nabewerking fantastisch

k_m
Nou je schreef het zelf al, er zit een rare overgang in Maxx zijn vacht. Verder nette nabewerking hoor

BoschA
Mooie bewerking, ik zou zelf het magenta uit de pony hebben gehaald. Deze is nu ook roze geworden.

Tenno7
Foto 1 Ook al zo een mooie zachte sfeer. Iets stoort mij wel aan Maxx zijn oog. Ik denk dat die te licht is geworden. Het is zijn oog niet meer zeg maar.
Foto 2 Prachtig! Helemaal mijn stijl.

Megane
Foto 1 Prachtig, echt een dromerig sfeertje
Foto 2 hele aparte nabewerking, gedurfd!

Letsdunit
De koele tinten zijn mooi, alleen is Maxx juist weer te warm bewerkt qua kleur. Er zit een paarse zweem in zijn vacht.

Tenno7

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 23:02

leuk, dankjewel Essie73!

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:07

Mijn eigen bewerkingen:

Afbeelding
Ik heb er voor gekozen om Maxx zijn halster niet weg te shoppen. Deels uit luiheid, deels omdat ik deze speciaal hiervoor om heb gedaan. Als ik een halster weg wil werken neem ik altijd een dun fotohalster.

Afbeelding

Afbeelding

En deze zien jullie niet aankomen:

Afbeelding

Uit dezelfde serie

Afbeelding

Afbeelding

Blijft leuk hoeveel je kunt met photoshop :D

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 23:33

super leuk om te zien! vooral je sneeuw bewerking inderdaad, die had ik niet zien aankomen! haha

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 00:04

Super leuk om te zien!

En bedankt voor het commentaar, ik moet echt meer letten op alles wat overbelicht gaat zijn!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 00:35

Super leuk zeg! Je hebt ze prachtig bewerkt en van de sneeuw zie je inderdaad niet aankomen. Bedankt voor je 'commentaar' super leuk om te horen :D

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 00:43

Dat iedereen zo anders en op haar eigen manier nabewerkt is juist leuk. Maakt het uniek vind ik. Er zit dan ook echt geen slechte bewerking tussen (vind ik)
Ik vond het zo leuk om alle bewerkingen te zien dat ik besloten heb ook een keer een my photo your edit op insta te plaatsen.

Heb zin in de foto die morgen geplaatst word.

katja_silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 01:11

Om 10 over 12 en dus 24 januari de nieuwe foto:
https://we.tl/t-QmTYKmeOfE
Misschien niet de meest bijzondere, aparte foto, maar ik denk wel een foto waar je echt de verschillende stijlen van iedereen in terug gaat zien! Ben ontzettend benieuwd naar alle edits en ook super leuk dat iedereen elkaar feedback geeft, ik heb ook nog geen een slechte edit gezien! :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 09:25

Oh, erg jammer dat het er schijnbaar uitziet alsof ik alleen een filter heb gebruikt, ben er zelf een half uur tot drie kwartier mee bezig geweest :') . Maar las al dat je zelf ook niet houdt van "wazig" terwijl ik juist er een beetje in was gestapt met "ik doe eens wat anders, ik maak er een beetje een zachte/dromige foto van" haha.

Je sneeuwfoto had ik al gezien op je instagram toen je de RAW foto's deelde, dus die kwam voor mij niet als een verrassing haha. Voor mij ook een reden om juist die foto niet te bewerken.

Maar wel leuk zo met wat feedback/inzichten/verschillende meningen/visies.

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:11

@essie73 die laatste met dat meisje is echt geweldig !!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:51

Afbeelding

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 14:22

ik heb eens een poging gewaagt met jou foto.
halster heb ik niet kunnen wegwerken, dus die heb ik alleen even netjes bijgewerkt.

hierbij mijn bewerking!
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:50

Jeej, een nieuwe foto! Leuke foto, ik ga er straks of morgen mee aan de slag :D

Essie73 schreef:
8nnemiek
Mooie heldere nabewerking. Vind de foto nu alleen te overbelicht. De lucht is ook wat apart geworden. Ene kant blauwe lucht, andere kant gelig. Waarschijnlijk daar een extra zonnetje toegevoegd?

Bedankt voor je commentaar!
De bewerking was niet overbelicht volgens het histogram, op de lucht na die wat uitgebeten was. Ik hou er niet zo van om de lucht te vervangen, dus ik heb de kleurinformatie die nog in de lucht aanwezig was iets meer benadrukt, vandaar dat die maar aan een kant zichtbaar is. Ik heb geen zonnetje toegevoegd, alleen een warme gloed over de foto gelegd.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:11

valiantS schreef:
@essie73 die laatste met dat meisje is echt geweldig !!

Eens! Die is echt prachtig! <3 Die sneeuw foto zag ik ook niet aankomen haha! Mooie bewerkingen hoor!

Bedankt voor jullie tips/tops Essie en Tenno!

En door naar de volgende foto! Deze keer een beetje uit mijn comfortzone en voor een donkere sfeer gekozen. Ik weet zelf nog niet zeker of ik het mooi vind, maar het was leuk om eens wat anders te proberen.

Afbeelding

Myponyhoward

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:47

Hier mijn bewerking! (:
Afbeelding

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:53

Afbeelding
Morgen even wat andere dingen proberen

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:20

@bellatrix, wauw wat een prachtig sprekende nabewerking!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:57

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:27

Mijn aandeel, ik heb er een herfst foto van gemaakt.
Excuses dat ik niet mooi heb afgewerkt, ik bewerk normaal met een wacom en nu met de muis :=
Afbeelding

Edit: via boktupload geupload :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:35

piffgek schreef:
@bellatrix, wauw wat een prachtig sprekende nabewerking!

Dank je wel! :)

LiselotJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:38

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:08

@liselot, heeel herkenbaar!! Was er aan begonnen maar mijn eigen stijl presets werken er allemaal niet op. Heb hem nog even links laten liggen daardoor. Mooi geworden bij jou!

gwennndolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:18

Afbeelding

Eerlijk gezegd wist ik niet zo goed wat ik met deze foto moest toen ik hem net opende :o

Maarrrr, ik ben gewoon begonnen en ben een wat uitgebreidere manier gaan proberen aan de hand van de filmpjes die ik had bekeken de afgelopen dagen.

Dit is de eerste keer dat ik sneeuw heb toegevoegd aan een foto en ben best verbaasd hoe goed het heeft uitgepakt. Had namelijk verwacht dat het helemaal niks zou worden, maar heb er al meer van kunnen maken dan ik in eerste instantie al dacht haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 14:16

Ik denk alleen dat je de bewegingsonscherpte in de sneeuw beter van boven naar beneden of schuin had kunnen laten lopen. Nu loopt het horizontaal, wat eigenlijk alleen gebeurt als het keihard waait, en dan zouden de manen van het paard niet zo netjes meer liggen. Verder wel een geslaagd experiment! :D