[FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:31

Mijn week 2
Afbeelding

Bnet

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:49

Bedankt voor je feedback Cynn! Ik heb de draden proberen weg te werken, maar dat lukte niet zo best, vooral niet voor die boom/struik. Dus maar zo gelaten. Hij is op mijn computer overigens wel scherp, ben bang dat bokt er weer een zooitje van gemaakt heeft. Ik vond het zelf wel een leuk plaatje. Inderdaad geen fototechnisch hoogstandje, maar wel leuk. Maar ik ben bevooroordeeld, het is mijn eigen merrie op de foto. Toch fijn om dan even een onafhankelijk paar ogen eroverheen te hebben! :)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:08

Bedankt voor je compliment, Cynn! :) Ik fotografeer nu zo'n 3 à 4 maanden dus ik vind mezelf nog een echte beginner, haha.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:19

Bedankt voor de feedback Cynn! Ik zal het even toelichten, het witte vlak links is de muur. Het grijze met allemaal spullen (?) erop is het kunstwerk. En er was dus een muur vol kunstwerken die werden verlicht door de tl-buizen die er voorlangs van laag naar hoog hingen. Vond dat een grappig iets dus leek me leuk om dat als verlichting te laten zijn. De storende deur op de achtergrond is dus eigenlijk deel van het kunstwerk :) :')

Waar halen jullie inspiratie voor foto's vandaan als jullie geen foto-plannen hebben?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:02

Mijn Week 2
Afbeelding
Ik verzamel hier

Zet je een studio'tje op, kies je voor deze foto :+
Iets met een half oor en halve snorharen maar deze foto kan het hebben denk ik zo. :j

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:15

Wat leuk het advies!! Later nadat ik veel van de adviezen had gelezen en de foto bekeek dacht ik al wat je me als raad gaf, dus heel blij mee.

Week 2
Afbeelding

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:22

Oke ik heb mijn best gedaan om iedereen feedback te geven voor week 1.
Grotendeels ook voor mezelf om beter naar foto's te leren kijken. Heb geprobeerd om er meer dan alleen maar wauw mooie foto van te maken maar ja sommige foto's zijn gewoon echt heel gaaf.

Oke hier is het dan:
Agossie: Ik vind de scherptediepte in de foto erg mooi maar had het mooier gevonden als de foto net iets meer licht had gehad vooral in het gezicht van de kat. Dan trekt het oog toch sneller daar naartoe.
Annetjuuh: Mooie compositie! En ik vind de kleuren ook mooi passen bij de sfeer van de foto. Het lijkt alleen alsof haar gezicht niet helemaal scherp is maar dat kan ook door het uploaden komen.
annikeee19: Mooie foto, mijn oog trekt alleen wel naar het rode in de heide vlak bij haar schoen. Als het kan zou ik dat persoonlijk nog een beetje wegwerken.
Arianne: Cool zo dat vuurwerk!
Athelas: Die is lekker vies, leuk hoofdje. Waar ik met wel een beetje aan stoor is dat de ruimte onder zijn/haar neus veel kleiner is als de ruimte boven de oren en daardoor valt de bomenrij in de horizon ook net niet lekker in mijn ogen.
Babette: Cute, Ik vind hem alleen net iets te overbelicht. Het effect van de overbelichting vind ik mooi maar nu net iets te.
Bellatrix: Dit vind ik echt een extreem gave foto! Zeker met de wolken op de achtergrond maakt hem Uniek.
BernetteO: Paard staat er mooi op, van mij had hij net iets meer naar het midden gemogen. De lintjes zijn een beetje storend dus die zou ik er af shoppen als dat lukt.
Bo_Y: Leuke hond, vind alleen de verwarming echt afbreuk doen aan de foto. Maar met zoveel pech moet je toch iets.
Caaramel: Jouw bureau is een stuk opgeruimder als de mijne toen mijn thesis deadline eraan kwam. Leuke foto.
Calice: Ahh lief, en mooie foto!
Cathyenbeau: Voor een cybershot zeker goed geslaagd. Zelf had ik de sluitertijd iets korter gezet zodat de ballen in het vuurwerk iets minder bewogen waren maar dat is niet altijd haalbaar met vuurwerk fotografie.
Cynn: De tijger lijkt echt recht in je camera te kijken echt heel stoer. Ik vind de foto net een ietsie pietse donker, al zal dit ook deels door het gebrek aan zonlicht komen.
Dandy200: Mooi setje zo samen. Het meisje lijkt alleen een beetje bleek en lijkt ook niet zo mooi scherp als de hond.
Fading: Erg mooi portret. Het oog van het paard vind ik heel gaaf, geeft een boel expressie in het hoofd.
Fem: Knappe Harley, mooie houding en compositie. Vind hem alleen net een tikje overbelicht waardoor de overgang van zijn nek naar zijn hoofd een beetje weg lijkt te vallen.
Fris: Altijd leuk zulke foto’s, goed geslaagd.
Gianti: Wauw mooi portret. Blijf er echt naar kijken
Gub: Smelt wat een schatje, die oren vooral zijn briljant. Qua scherpte verlies vind ik wel meevallen hoor, ziet er goed uit.
Hamsterfan: Ik weet niet hoe de andere versie eruit had gezien maar deze vind ik zeer goed geslaagd.
Hannemarie: Ahh mooi moment, vind het vooral erg mooi dat de foto niet zo geposeerd is maar heel natuurlijk overkomt.
Herfstwind: Ik zou mezelf geen absolute beginner noemen hoor als ik deze foto zie. Vind het erg goed gelukt.
horses_m: Leuke foto van je knappe hond. Past goed bij het winterse weer van de afgelopen tijd.
Jesicaaaa: Mooi vuur, vind alleen de witte rand boven en links een beetje afbreuk doen aan de foto. Hij voegt ook niets toe dus ik zou hem persoonlijk weghalen.
JewEmm: Interessante compositie! Vind het zeker geslaagd.
Knudd: hele gave close-up
kristen4: Ik vind het jammer dat de foto zo donker is, hierdoor vallen veel details weg. De scherptediepte vind ik wel goed geslaagd.
LoveSenna: Mooie kleuren, ik vind alleen de ruimte boven het hoofd van je paard vrij groot
LoveUggs: Jammer dat het net niet meer op het mooiste moment van ontploffing was maar belichting en de scherpte vind ik wel goed.
magda_90: Hele mooie foto. Mag ik vragen hoe je het ‘effect’ van het beweging in je foto hebt gekregen terwijl de balletjes allemaal scherp zijn?
MariaMaaike: Mooi sfeer op de foto. Zeker door de zon die opkomt, maakt het plaatje compleet.
Mariett: wauw!
MarijeR: Leuke hond, hij had er van mij iets meer uit mogen springen. Zeker omdat het een zwart wit foto is.
MarjanB: Cool zo dat ze door het water heen stept, geeft een mooie sfeer.
Marjoow: Mooi moment zo met die verschillende pijlen. Ik zelf zou het zwarte net iets zwarter proberen te krijgen zodat het vuurwerk er nog meer uit knalt.
MichieldeM: Hele mooie foto.
Monbyou: Cool effect met die lampjes, heb je die op de achtergrond gelegd met een spiegel onder de poppetjes?
Murosch: Knap paard, staat er goed op. Alleen een beetje zonde van het hek/lint op de achtergrond.
Nayomie: mooie foto.
NESCAFE: Ik vind het een hele mooie foto maar zie het riet verbranden er niet echt in terug. Misschien omdat het riet voor de rok scherper is als de rook. Al vind ik het daardoor juist een mooie foto, geeft een mysterieus effect.
Neverland: Mooie foto, alleen lijkt het alsof de hoge piek in het midden net niet in het midden valt.
Niobe: Wauw heel mooi portret.
Nooor_: Ik vind het zeker geen slechte foto, alleen mis ik een beetje het concept wat je in gedachten had.
Nynkster: CUTE!
Pauley: Mooi zo dat licht, zeker doordat de horizon een soort op lijkt te lichten door de zon.
Quir: Ziet eruit als een goed begin van het jaar met goede voornemens.
R_emkee: Mooie foto, vind de regenachtige sfeer een mooie toevoeging aan de foto!
Revanches: Mooi contrast. De scherpte in het voorhoofd en rond de ogen vind ik echt prachtig maar mis die scherpte wel in de neus. Op zich vind ik het concept dat de neus niet helemaal scherp is wel tof maar voor mijn smaak is hij nu net iets te onscherp.
Rosslover: Ik vind het moment en de belichting erg mooi maar heb het idee dat de persoon niet helemaal scherp is. Het lijkt alsof je scherpstel punt op de box onder de persoon ligt.
Sharani: De kip had iets lichter gemogen en iets scherper. Dan krijg je meer diepte in je foto.
Talithah: De honden staan er erg leuk op, om dat te benadrukken zou ik meer scherptediepte in de foto willen zien.
Tesseke: Leuke foto, is alvast een kerstkaart voor aankomende kerst! Zelf vind ik hem net iets te warm qua kleur maar dat zal waarschijnlijk door je scherm komen.
Tigress: Mooie foto, volgens mij heb jij echt de meest fotogenieke hond op deze planeet.
xEliesx: Mooie close-up hoor. Het contrast mag net iets omlaag, het zwart is net te zwart en het wit is net te wit.
xMayo: prachtig. Kleuren en scherpte diepte vind ik erg gaaf en dan de schattige puppy maakt het helemaal compleet.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:32

Mijn week 2
Afbeelding

De zee bij texel en zee meeuwen.
Ik ben een beginnend hobby fotograaf :o

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:04

Dankjewel Cynn en Fientj voor de feedback!

Cynn: je hebt gelijk dat hij redelijk overbelicht is, maar ik wou een lichte foto, en dan stoorde het me niet zo dat delen overbelicht waren. (Toch zeker niet voor die vijf minuten die ik er meer bezig ben geweest :o deze week ga ik héél wat meer tijd hebben om te kunnen fotograferen :D )
Fientj: Dit was de 'goede' kant van mijn bureau... En dan zie je de rest van mijn kamer nog niet :+

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:06

Fientj: Dankjewel!! Hij had inderdaad lichter gemogen maar heb hem helaas al heel veel moeten oplichten haha. Nu moet ik ook zeggen dat hij op m’n laptop lichter leek dan bijv op m’n telefoon. Met de scherptediepte was ik ook blij ja :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 10:38

JewEmm... _/-\o_ Mijn dank is groot!! Ik hoop vrijdag weer mijn pc te kunnen gebruiken.

En dan een paar feed-backers! Heerlijk! Dank je wel. En helemaal gelijk wat betreft het licht, hoor. Ik moet gewoon meer gaan fotograferen weer. Dit waren echt 'kiekjes'. En ze was dus het tegendeel van grumpy! :oo :=

Ik hoop dit weekend wat meer te kunnen doen met fotograferen, al heb ik het wel bijzonder druk. Volgende week wordt moelijker, ben ik bang...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:32

Dank je wel voor je reactie fientj <3

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:36

Cynn, Fientj, thanks <3

Mijn week 2

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:51

Agossie Leuke foto. Maar fototechnisch vind ik hem eigenlijk niet erg goed. Naar mijn mening te donker en de foto is niet scherp. Ik vind wel dat de kat echt enorm lief kijkt!
Annetjuuh Mooie foto. Mooi scherp dat kijkt altijd fijn! Alleen vind ik de blik van het meisje niet fijn. Ze kijkt naar mijn mening erg boos. Dat vind ik jammer. Verder had ik hem misschien ook iets lichter gezien. Goed gebruik gemaakt van je scherptediepte!
annikeee19 Ik vind de compositie niet fijn. Had hem liever horizontaal gezien en liever minder ruimte onder. Wel echt een super schattige positie! Hij oogt trouwens ook niet helemaal scherp!
Arianne Mooie plaat. Ik heb zelf niet veel verstand van vuurwerk fotografie. Vind hem erg mooi! Mijn enige opmerking kan zijn dat ik hem liever helemaal zwart had gezien, Dus de huizen die er staan niet!
Athelas Knap paard. Alleen ik vind hem veel te krap, waardoor ik hem niet fijn vind kijken. Ook had ik hem misschien liever in kleur gezien, maar dat is smaak. Verder is hij wel goed scherp!
Babette Leuke foto, mooi licht. Maar wat is er met de kwaliteit gebeurd? Heb je hem extreem opgelicht of scherper gemaakt. Echt zonde. Had als hij kwalitatief goed was een enorm mooie foto kunnen zijn!
Bellatrix Toffe plaat! Erg mooi!
BernetteO Vind deze foto erg tegenvallen. De kwaliteit en compositie zijn niet fijn voor me. Ook vind ik de draadjes op de achtergrond erg tegenvallen.
Bo_Y Gewoon een kiekje naar mijn mening, valt fototechnisch niets over te zeggen omdat het gewoon even snel een foto gemaakt is voor mij. Probeer de volgende keer in daglicht buiten iets meer moeite te doen!
caaramel Leuke foto en erg leuk idee. Alleen enorm zonde dat de kwaliteit zo tegenvalt.. Hij is ook niet scherp! Zonde.
Calice Ahhhh wat een schatje! Zonde van de ruis. Anders was het een hele goede foto geweest in mijn ogen.
cathyenbeau Mooie plaat, lekker scherp en mooie kleuren! Tof!
Cynn Ik vind het persoonlijk altijd jammer dat fotos vaak van boven worden gemaakt. Als je bij deze foto door de knieen was gegaan (als dat kon) had hij veel mooier uitgepakt. Ik had hem ook liever iets lichter gezien. Foto is wel mooi scherp!!
Dandy200 Ik vind aan deze foto weinig goed. Hij is niet scherp, hij lijkt enorm verscherpt, de foto is scheef en de compositie vind ik onder veel te krap. Blijf oefenen!
Fem Prachtig!
Fientj Leuke foto, maar ik vind hem niet bijzonder! Wel mooi scherp ook.
Fris Heel leuk bedacht! Super
Gianti Hele toffe plaat. Ik heb verder geen verstand van portret fotografie.
Gub Ah wat een schatje. Mooie kleuren en mooi scherp! Mooi!
hamsterfan Leuk idee! Mooi uitgewerkt ook. Alleen toch trekt de foto mij op de een of andere manier niet.
Hannemarie Zonde dat hij niet scherp is. Vind het een heel leuk idee en mooie foto verder. Mooi licht ook maar die scherpte is echt jammer!!
Herfstwind Hele mooie plaat!
Horses_m Mooie foto, alleen het tuigje van de hond stoort me wel enorm!
jesicaaaa Leuke foto, maar hij trekt mij niet ofzo. Verder is hij ook niet scherp.
JewEmm Leuke foto, mooie kleuren en mooie compositie!
Knudd Mooie scherpte. Ik houd altijd wel van marco foto's! Heel mooi!
kristen4 Erg donker en ik mis wel echt scherpte. Zonde want als hij ook iets lichter was geweest had hij mooier uitgepakt denk ik!
LoveSenna Ik vind dit geen goede foto. Veel te veel verzadiging, geen fijne compositie en omdat het paard een deken op heeft lijkt het me meer een kiekje. Jammer..
Loveuggs Toffe vuurwerkfoto!
magda_90 Ook een erg toffe vuurwerkfoto! Mooi.
MariaMaaike Mooie foto, ook erg mooi licht! Heel fijn om naar te kijken :)
Mariett Zonde dat het rechteroog helemaal wegvalt omdat hij donker is. Kleuren vind ik heel mooi! Alleen de kwaliteit wel iets minder!..
MarijeR Ik denk dat ik het heel jammer vind dat deze foto in zwartwit is. De blik van de hond valt nu weg. Mooie scherptediepte heb je wel in deze foto!
MarjanB Leuke foto, maar verder spreekt hij me totaal niet aan. Er gebeurt niet echt iets in deze foto.
Marjoow Ik vind dit een mindere vuurwerkfoto. De kleuren zijn niet fel maar dof. En de foto is niet echt zwart. Zonde.
MichieldeM Ja wauw, hele toffe plaat! heel fijn om naar te kijken!
monbyou Leuke foto, maar spreekt me verder niet echt aan!
Murosch Zonde van de omgeving, ook vind ik de compositie van het paard niet heel fijn. Maar verder wel een leuke foto!
Nayomie Weer een toffe vuurwerkfoto!
NESCAFE Toffe plaat, alleen stoort me toch iets. Ik had denk ik liever heel de voorkant scherp gezien in plaats van alleen de spiertjes in het midden. Wel mooi kleurgebruik! Fijne plaat verder!
Neverland Leuke foto, maar in mijn ogen meer een kiekje..
Niobe Leuke foto, alleen een beetje donker en de compositie een beetje krap voor mij. Wel mooie scherpte!
Nooor_ Leuke foto, maar voor mij niet bijzonder of speciaal. Ook meer een kiekje.
Nynkster Wat een schatje. Mooie kleuren, scherpte en scherptediepte. Als ik een kleine opmerking mag geven had ik het hoofdje liever precies in het midden gezien. Maar dat neemt niet weg dat ik het een hele goede foto vind!
Pauley Mooie foto! Alleen vind ik de kwaliteit net niet fijn ogen. Verder hele mooie kleuren! Die wolken zijn echt mooi!
Quir Mooie foto, enige puntje vind ik dat de rechter vuurwerk er niet helemaal op staat, dat vind ik jammer.
R_emkee Kwalitatief niet de beste foto, maar wel leuk bedacht. Ook deze had ik liever in kleur gezien denk ik. Maar dat is ook een kwestie van smaak!
Revanches Ahhhh wat zonde dat zijn neusje niet scherp is. Daarbij vind ik hem wel iets krap. Maar verder vind ik het een toffe foto!
rosslover Foto is totaal niet scherp, dat vind ik dan gewoon heel erg jammer. Want de compositie en timing is wel erg goed. Maar dat hij niet scherp is vind ik hem echt niet goed. Sorry, echt zonde!
Sharani Als ik eerlijk ben vind ik deze foto helemaal niets. Gewoon een kiekje met wat scherptediepte.
Talithah Ook in mijn ogen een niet te beste foto. De compositie is niet fijn om naar te kijken, hij is niet scherp. Wel knap dat je alle drie de honden leuk hebt kunnen laten kijken. Ik weet uit ervaring dat dat soms best wel erg lastig is haha!
tesseke Ah! Wat schattig. leuk bedacht en uitgewerkt!
Tigress Mooi scherp en mooie compositie. Alleen had ik hem persoonlijk net iets lichter willen zien!
xEliesx Hmmmm, kwalitatief niet erg goed. Compositie is wel leuk!
xMayo Hele leuke foto, alleen deze had ik ook liever iets lichter gezien. Ook mis ik net wat scherpte. Maar verder echt een hele mooie plaat!

Zo! Dat was het. Sorry als ik soms wat bot of negatief overkom, maar ik bedoel het goed! Mocht je vragen hebben over je Feedback. PB me maar of natuurlijk hier in het topic kan ook!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:54

Grappig hoe verschillend de meningen over 1 foto kunnen zijn :D Bedankt voor je feedback Fading!

Ik heb er helaas geen tijd voor. Ik hoop dat ik nog tijd vind deze week om überhaupt een foto te maken...

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:56

Fading schreef:
Cynn Ik vind het persoonlijk altijd jammer dat fotos vaak van boven worden gemaakt. Als je bij deze foto door de knieen was gegaan (als dat kon) had hij veel mooier uitgepakt. Ik had hem ook liever iets lichter gezien. Foto is wel mooi scherp!!

Achteraf heb ik hem ook iets lichter gemaakt, maar het was sowieso een erg donkere dag toen. Helaas! Bij deze foto was ik al op m'n knieën gegaan, het hok van de tijgers is alleen een stuk lager. Je keek echt naar beneden. Dusja, het 'van boven' idee blijft dan nog steeds bestaan in dit geval. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:07

Cynn schreef:
Fading schreef:

Achteraf heb ik hem ook iets lichter gemaakt, maar het was sowieso een erg donkere dag toen. Helaas! Bij deze foto was ik al op m'n knieën gegaan, het hok van de tijgers is alleen een stuk lager. Je keek echt naar beneden. Dusja, het 'van boven' idee blijft dan nog steeds bestaan in dit geval. :)

Dat dacht ik al inderdaad, is met wilde dieren ook erg lastig. Zonde vind ik dat dan altijd haha!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:19

Vind het helemaal niet erg om kritiek te krijgen, dat is alleen maar leerzaam en als totale beginner kan ik niet verwachten meteen juichende kritieken te krijgen.

Vind het ook erg leerzaam om te lezen wat er over de andere foto’s wordt gezegd, las dat vorig jaar ook wel maar nu ik zelf ook meedoe bekijk ik de foto’s en kritieken toch anders.

Deze week al heel wat keren de camera vast gehad, maar nog niet DE foto gemaakt die ik in wil sturen. Vind het echt moeilijk om leuke onderwerpen te bedenken :o .

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:43

Ik sluit me aan bij Sharani, bedankt voor de feedback fading, cynn en fientj!
Zelf ben ik ook een totale beginner en zal dit weekend ook een feedbackrondje doen voor week 2.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:11

Wat misschien ook wel leuk is, voor degenen die het moeilijk vinden een onderwerp te bedenken, is gewoon de straat op gaan en kijken wat je zien. Kijk of je een mooie compositie ziet, of misschien een beeld dat een heel verhaal op zich verteld. Dan hoef je geen onderwerp te bedenken, maar leer je wel kijkr en krijg je er bovenop nog eens nieuwe inspiratie!

En bedankt voor de feedback!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:20

Moest ik nog speciaal melden dat ik mee doe?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:27

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:16

Ik denk dat ik ga stoppen met potw... heb gisteren uitslag van wat onderzoeken in t ziekenhuis gehad en moet komende tijd heel rustig aan doen en ook heel goed gaan kijken wat ik per dag kan doen. Ik denk er nog even een nachtje over maar merk dat het me teveel druk geeft vooral nu de groep zo groot is.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:48

Fading: Kwalitatief kan, hij komt uit mijn messengergesprek van facebook maar ik denk eerder dat jij het overbelichte bedoelde. Verscherpt is hij niet, hij is alleen verkleind in photoshop en dat zou geen extra scherpte met zich mee moeten brengen dacht ik.

Het overbelichte is een bewuste keus, smaken verschillen nu eenmaal en als ik hem donkerder liet kwam zijn snoetje niet genoeg tot zijn recht in mijn ogen :)

Thanks voor de feedback voor degene die dat hebben gedaan, even voor mijn idee dit is niet een verplicht item toch om iedereen van feedback te voldoen? Ik zag dit topic als een mooie stok achter de deur voor mijzelf om mij te motiveren om lekker te blijven schieten in rustige weken en ik vind het heerlijk om de foto's van anderen mee te kijken zonder daar verder op in te gaan met feedback...

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 00:16

@fientj bedankt voor je feedback :)

@Fading bedankt voor je feedback :) het tuigje stoort mij ook maar kreeg hem helaas niet weggewerkt en zonder is helaas niet mogelijk met een puber met bananen in zn oren :')