[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 18:47

Wie zegt dat dat moet dan? Niemand moet feedback geven hoor... Ik ga, als ik er tijd voor heb, de alleen de foto's af waar ik iets op aan te merken heb. En dan hoop ik ook ècht opbouwend commentaar te geven en niet "hij staat scheef", maar echt meer te doen. Kost wel even tijd, daarom doe ik dat in Word. Maar je hoeft nu echt nog niet te gaan schrijven hoor... We zitten nu al op 48 en het weekend moet nog komen!! Ik verwacht dat we tegen de 100 aan zitten deze week...

magda_90

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 18:51

Natuurlijk is het geen "moet", maar alleen maar je foto plaatsen en er verder niets van zeggen voor een lange tijd vind ik ook niet aardig ergens.
Ik zeg ook niet dat je "nu" moet schrijven, volgende week of van mijn part over 3 weken is mij om het even.
Maar we zitten hier met zijn allen voor een doel toch? Hoe veel foto's ook, ik vind het persoonlijk wel fijn dat je blijk geeft dat je ze i.i.g. hebt gezien. Een kleine opmerking laat dat al zien. Als er geen opmerking geplaatst wordt dan kan dat een naar gevoel geven.

Maar dat is mijn bescheiden mening.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 18:53

Ik hoop dit jaar ook weer mee te doen ;)
Toch vaak weer net die schop onder de kont om de camera te pakken wanneer het er anders niet van zou komen.
Dit weekend dus maar weer tijd vrij maken.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 18:55

Ik denk dat het voor sommigen al krap wordt om alleen al een foto te maken, bewerken plaatsen oid. En veel mensen zitten met werk en school.
Ik vind het zelf ontzettend leuk om feedback te geven en te krijgen, omdat je daar zoveel van leert! Maar ik ga dat met rond de 100 foto's écht niet redden qua tijd, ik was met de laatste week van vorig jaar al een uur bezig :+
En om van 5 foto's wel wat te zeggen en de rest over te slaan, tja daar ben ik niet zo goed in, en dan gebruik ik mijn tijd liever voor school...

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 18:56

WEEK 1
Mocht je naam er niet tussen staan, dan vond ik het lastig om er opbouwend kritiek op te geven, de volgende keer probeer ik je er dan wel bij te pakken.
Commentaar is vanuit mijn oogpunt en is daarom niet direct de waarheid, maar wellicht helpt het om te begrijpen hoe je foto overkomt. Oftewel: sla op wat je nuttig vind van mijn bericht en vergeet de rest. :D
Bovendien kan het soms overkomen als geitenwollensokken-gebazel, omdat ik erg veel waarde hecht aan het verhaal achter de foto.

(Ik heb in dit geval een link geplaatst naar je foto, zodat je niet helemaal hoeft terug te bladeren)

rosslover
http://boktimg.nl/img/m/shSyOk.jpg
Je hebt op het goede moment geklikt, waardoor je midden in de actie zit. Het is duidelijk dat de hond opgegooide sneeuw probeert te vangen, zonder dat de sneeuwvlokjes een overheersend element worden.
Wel lijkt je foto wat karakter te verliezen doordat je de foto staand hebt geschoten. Als je had gezeten, dan had de kijker zich door de overeenkomst in ooghoogte beter in het moment kunnen inleven. De houding, de actie, van de hond was dan beter overgekomen en op die manier zet je bovendien de hond meer los van zijn omgeving. Ook had ik hem wellicht wat lichter gemaakt, zodat de sneeuw witter zou zijn en er meer details van de hond zichtbaar zouden zijn.

Fellow
https://farm8.staticflickr.com/7471/155 ... a5d9_c.jpg
Toffe foto! Je hebt heel mooi en subtiel de ongedwongen sfeer weten vast te leggen. Door het verloop van scherpte geef je je foto veel diepte mee en dit nodigt de kijker uit om verder te kijken dan alleen maar het sterretje. Bovendien heb je het vuurwerk een belangrijke rol gegeven, doordat het gezicht enkel door dit licht beschenen wordt zonder dat hierbij details verloren gaan. Je creeert hiermee een samenhang tussen de twee elementen.
Verder laat je zien dat je ontzettend goed om bent gegaan met het aanwezige licht, door correct te belichten zonder dat er elementen onder- of juist overbelicht raken.

MyHu
https://farm8.staticflickr.com/7492/161 ... f8bc_c.jpg
Je hebt goed rekening gehouden met de kijkrichting en de ruimte die om je onderwerp heen zit. Hierdoor pak je een stukje van de omgeving mee, zonder dat dit stoort. De kleuren van de achtergrond gaan namelijk mee met de algemene tint van je foto. Je lage standpunt zorgt er bovendien voor dat we de hond in de ogen kunnen kijken, wat een belangrijk stukje emotie mee geeft.
Ik zou me als ik jou was niet zo zorgen maken om een perfect scherpe foto. Wat veel belangrijker is, is dat je gevoel voor het beeld ontwikkelt. Een feeling voor fotografie. Als je dat hebt, dan komen die snufjes scherpte en kleur er later wel bij. De onscherpte van deze foto is dan ook geen fout van je fotografie, maar een logische achteruitgang door het verwerken van de foto. Het verkleinen en uploaden doet een hoop met je foto. Het duurt altijd even voor je daar de handigheid krijgt om dit op te lossen en te voorkomen.

HeavensLove
https://farm9.staticflickr.com/8598/159 ... 7bf9_o.png
De effecten geven het een mooie huiselijke, warme sfeer. De passieve uitstraling van het paard, het rustige tuig (Lage neusriem is veel rustiger dan een gecombineerde), de zachte bruine tinten in de vacht en bovendien; het ontbreken van harde schaduwen in de achtergrond. Een mooi samenspel een daardoor ook een perfect uitgekozen en toegepast effect wat je er overheen gelegd hebt. De locatie van je kunstmatige lichtbron lijkt, als ik iets moet noemen, wel wat ongelukkiger. Het lijkt tegen de natuurlijke lichtval in de foto te spreken en neemt daardoor ook wat contrast uit het hoofd en dan voornamelijk de ogen van het paard.
Volgens mij kun je dit al een heel stuk terug brengen door de waas van je kunstmatige lichtbron van het hoofd weg te halen. Dan zou hij mijn inziens nog wat beter overkomen.

Magda en verography, bedankt voor jullie feedback! Wordt er bijna verlegen van, haha
Verder fijn dat sommige ook daadwerkelijk wat aan het commentaar hebben, dat motiveert mij ook weer om het de volgende keer weer te doen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 18:59

Magda, natuurlijk verdienen foto's van niet-volhouders ook een feedback. Ik heb nooit gezegd dat dat niet zo is. Echter vind ik het verspilling (zo noem ik het nu even) van mijn tijd wanneer ik een uitgebreide feedback schrijf van 5 zinnen per persoon, en de helft daarvan vervolgens na 3 weken alweer afgehaakt is. Dan weet ik namelijk niet of mensen er serieus mee aan de slag gaan en er echt wat mee doen. ;)

Verder, ik heb ook niet gezegd dat 'voorlopig' inhoud dat het pas over een half jaar is. Het kan ook zo zijn dat ik het over 2 maanden al doe, of eerder. Echter wil ik graag mensen uitgebreid commentaar geven, maar wel alleen de mensen die er serieus mee bezig zijn. Wanneer er af en toe mensen binnen vallen met huis-tuin-keuken kiekjes en 'die het wel leuk lijkt', die geef ik minder graag feedback. Niet omdat ze het niet verdienen, maar omdat ik mijn tijd liever steek in mensen die er dus wél serieus mee aan de slag gaan. :j Met die tijd die ik overhoud (door mensen die niet serieus zijn niet te doen) kan ik die mensen (die graag vooruit willen gaan en daar tijd in steken) uitgebreider feedback geven.

Wederom, niemand hoeft zich persoonlijk aangevallen te voelen. Er zullen altijd gevallen zijn waardoor het mensen niet lukt om mee te doen/het vol te houden/mensen die net beginnen. Maar er is voor mij wel een verschil in net beginnen en er tijd in steken en het 'af en toe voor de lol een fotootje maken en wat posten'.

Ik heb dus weinig tijd en tegelijkertijd wil ik het uitgebreid doen. Daarom wacht ik nog eventjes totdat de lijst wat kleiner is. :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-01-15 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:00

Wauw, wat zijn er al veel foto's geplaatst en heb al mooie voorbij zien komen. Feedback geven en krijgen vind ik ontzettend leerzaam, maar het lijkt mij een beetje overbodig als iedereen dat ook iedere week gaat doen. Dus ik kan mij heel goed voorstellen als sommige er nog even mee wachten...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:03

De meningen verschillen daarover, maakt ook niet uit verder, men kan tenslotte niet gedwongen worden.

it_is_me, waarom zou wekelijkse feedback overbodig zijn? Gewoon nieuwsgierig hoor.

Leonyr schreef:
Magda en verography, bedankt voor jullie feedback! Wordt er bijna verlegen van, haha
Verder fijn dat sommige ook daadwerkelijk wat aan het commentaar hebben, dat motiveert mij ook weer om het de volgende keer weer te doen. :)

Dat motiveert mij ook. Elkaar helpen om verder te komen. :j

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:06

Magda_90, Ik had hem inderdaad iets opgelicht, volgende keer niet meer doen bij zulke donkere ogen. :)

Ik vind Feedback krijgen en geven ook altijd leuk, je leert er zo veel van. Ik probeer dan ook zoveel mogelijk feedback te geven.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:07

Over de discussie wel of geen feedback, veel mensen hier (waaronder ik) doen hier aan mee ivm het te vaak laten liggen van de camera vaak door tijd gebrek.
Wanneer ik kan zal ik feedback geven maar helaas red ik dat niet elke week, ik werk 6 dagen in de week onregelmatig, heb een paard staan, huishouden en ook niet andere dieren.
Ik geef dus feedback waar mogelijk maar soms lukt het gewoon simpel weg niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:09

Ik vind feedback krijgen & geven ook onwijs leuk hoor! :D Daarom probeer ik het ook zo veel mogelijk en uitgebreid te doen. Maar het is wel wat Ash_ zegt. School, paarden, sporten, vriendinnen etc. Zelfs dan lukt het niet altijd om nog feedback te geven. Wanneer de lijst korter is is dat gewoon makkelijker. :j

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:11

magda_90 schreef:
Asselruiter
Dat vind ik een interessante foto, het lijkt nu net of je een bont paardje hebt. Leuk gedaan!

Dank je wel Magda ;) ik had eerlijk gezegd wat schrik voor de reacties, maar de jouwe is al heel leuk om te lezen. Wil mezelf wat meer gaan uitdagen dit jaar, omdat ik toch merk dat ik het mezelf vaak te gemakkelijk maak. Voor volgende week zit er ook alweer een (moeilijker) idee in mijn hoofd. Nu nog uitgevoerd krijgen. Heel erg bedankt voor je feedback!

En jouw eerste analoge foto vind ik ook best knap hoor! Het lijkt een simpele foto, maar aangezien hij analoog is e.d.: knap hoor! Moet erg leuk zijn om te doen denk ik. Ik kijk uit naar meer van je analoge foto's!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:19

ik maak morgen mijn foto :)

feedback zal ik vaak ook niet aan toe komen, vanwege mijn studie en 2 dagen stage. maar ga het wel proberen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:20

Ik heb dit weekend lekker helemaal niets, zal er morgen eens voor zitten. Wordt wel een hels karwei met zoveel ingestuurde foto's. :')

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:20

Het wel of niet geven van feedback is een volledig eigen keuze en als iemand besluit het niet te doen, om wat voor reden dan ook, is het denk ik het beste om dat gewoon te laten. Uiteraard is het fijn om feedback te krijgen, maar er gaat flink wat tijd in zitten en het is lang niet altijd even dankbaar werk.

De reden dat ik feedback geef, zij het selectief, is omdat je er zelf zo ontzettend veel van leert. Als je feedback geeft, ga je ook heel anders naar je eigen foto's kijken en train je jezelf onbewust in je minpunten.
Daarom ga ik ook erg uitgebreid in op de foto's die ik selecteer. Door duidelijk te benoemen wat een foto bij mij doet, leer ik mezelf ook hoe mijn eigen beeld overkomt. En dat is een veel belangrijkere les, denk ik zo.

Ondertussen ben ik op pagina 5 en als ik zin heb, ga ik eens langs een paar foto's. Als ik maandag niet iedereen heb gehad dan is dat jammer, maar er komen nog zat weken.

Rianne_
https://farm9.staticflickr.com/8582/161 ... 8b20_c.jpg
Door je beuwst gekozen standpunt en compositie geef je je foto een verloop in componenten mee. Hiermee bedoel ik dat je duidelijk hebt gewerkt met een voorgrond, het onderwerp en vervolgens de achtergrond. Door dit verloop krijgt je foto een extra diepte mee, het stapt van het standaard cliche af. Misschien dat voor jou even een snelle foto tussendoor is, maar daardoor geef je hem juist een stukje huiselijkheid mee. Hierbij komt dat je je hond meer een positie in de foto hebt gegeven, in plaats van dat hij stijf geposeerd in de omgeving is geplakt. Wat ook meehelpt is je afwerking van de foto; het ontbreken van harde schaduwen, een goed verwerkte rustige kleur en een prettige scherpte.

glenstorm
http://boktimg.nl/img/m/6ieYNO.jpg
Fijne sfeer heb je weten te pakken! Het gene wat mij echter wel direct van het daadwerkelijke beeld af haalt is je naamsvermelding. Ik snap dat het niet prettig is als je foto wordt overgenomen, maar helaas is dat anno 2015 bijna niet meer te voorkomen. Als men daadwerkelijk je foto wilt hebben, dan nemen ze hem. Naamsvermelding of niet. Dit betekent niet dat men best mag weten dat hij van jou is. Maak het daarom onderdeel van je foto. Kies een ontwerp wat bij jou past en wat prettig wegkijkt als het op je foto staat. Op die manier kun je zelfs een foto versterken, in plaats van afbreken.

_Elke
http://boktimg.nl/img/m/m2CpdG.jpg
Een zonsondergang is altijd mooi om in te fotograferen. Het typische gele, zachte licht geeft je foto een prettige sfeer mee. Het is echter wel licht met een gebruiksaanwijzing. Zo kan het met de verkeerde inval zorgen voor een volledig verlies aan contrast, terwijl contrast juist een heel belangrijk element is in een foto. Het zorgt voor nadruk en kan de sfeer in een foto ontzettend bepalen. In jouw foto lijk ik echter wat contrast te missen, waardoor de hond bijna wegvalt tegen de achtergrond. Bovendien ontstaat er een vervelende ruis op de donkere delen van de vacht. Dit kun je corrigeren met nabewerking, maar vaak loont het om het de volgende keer gewoon in gedacht te houden als je positie kiest ten opzichte van de zon.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:24

Ik vind het erg leuk feedback te krijgen dus zal voortaan ook mijn best doen het te geven voor zo ver ik dat kan........is inderdaad wel zo leuk als je er even de tijd voor kan vinden.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:32

Iedereen die al feedback gegeven heeft: top! Bij deze mijn feedback. Ik ga proberen wat vaker feedback te geven dan vorig jaar.

_Elke: Erg schattige foto. Persoonlijk vind ik vierkante foto's niet zo mooi. Op deze foto vind ik de gele waas ook wel iets té. Maar wat misschien nog het meest jammer is, is dat het riet scherp is en niet de pup.
Ash_: Heerlijke foto! Mooie lucht en mooi om de industrie zo te zien. Alleen jammer dat je horizon iets scheef is.
Asselruiter: fototechnisch goede foto, maar ik zie niet zo goed wat het is. Daarvoor zit de linker roos toch iets te veel in de weg.
Babel: Prima foto!
Bellatrix: Mooie kleuren! Hij is misschien wel wat overbelicht. Heb je hem uit de hand geschoten? Hij ziet er namelijk bewogen uit.
calice: erg leuke foto weer.
CrazyIris: Heerlijke foto! Eigenlijk niets op aan te merken.
Crazymel: Heel erg jammer van die zwarte randen. Het is een leuke foto, maar ik heb wel het idee dat het hoofd niet scherp is, maar de achterkant van het lijf wel.
Deetjeeuh: Top foto!
EskeGirl: Mooi beeld! De blik van de vrouw zegt veel. Het is alleen jammer dat hij met tegenlicht geschoten is. Als je hem op deze manier met tegenlicht wilt schieten, dan is het een aantrekkelijker beeld om de zon er meer recht achter te hebben, in plaats van links. De foto is ook qua kleuren een beetje aan de grauwe kant, maar dat komt ook deels door het tegenlicht.
Fellow: Leuke foto! Geeft de sfeer goed weer. De eerste foto is beter dan de 2e upload. De korrel kan komen doordat er net te veel verscherpt is, te veel lokaal contrast of te veel ruis, en dat zi je dan wanneer de foto op kleinere formaat wordt weergegeven. Je logo staat trouwens nog op 2014 ;)
femmelz: Heel mooi! Al zou ik zelf Het voorste dak met de takken scherp proberen te krijgen, inplaats van de schoorstenen erachter.
glenstorm: Prima foto, alleen is de foto qua witbalans wat geel-groen uitgevallen.
Gub: Heel erg mooi! De kleuren, het beeld. Alleen het zwart is iets té zwart om natuurlijk te zijn.
Heavenslove: Prachtig! Het enige is dat ik door de wijde stand van de benen meer op de hoeven let dan op het hoofd.
Iejoor: Wat jammer dat de foto niet scherp is! De kleur is wel mooi. Je sluitertijd had ook iets langer gemogen voor een leuker effect.
Irene96: Prachtig!
Ismy: zoals altijd weer een prachtige foto, waar ik niets op aan te merken heb.
it_is_me: Niet verkeerd! Maar door de (hoog)lichten wat donkerder te maken (of de sluitertijd korter), kwan je meer van het contrast op de maan zien.
Jespri: Leuke foto! Het wit is bij mij alleen iets te wit en verder vind ik de foto wat grauw.
joeluna: Erg leuke foto! Goed scherp ook, en je kan aan de lucht zien dat het een echte winter foto is!
Leonyr: Prachtig! Als de achtergrond nog donkerder was, dan zou het zeepaardje er meer uit springen. Daarnaast vind ik de foto iets té blauw, ook voor onderwater.
Magda_90: Voor een van je eerste analoge foto's vind ik hem goed gelukt! Het donkere gedeelte vind ik zelf nog wat donker. Verder is de hele boom net niet helemaal scherp en had een grotere diafragma wel gebruikt kunnen worden. Het doorkijkje naar het huis zorgt er wel voor dat ik naar de foto blijf kijken. En je logo staat nog op 2014 ;)
MarBri: Lief! Foto technisch ook okee, al zie je wel duidelijk dat je aan de linker kant van de foto gekloont hebt. Daarnaast ishet jammer dat er nog net een schaduw over z'n voorhoofd valt.
Marijepagter: Leuke foto! Alleen de onderkant van de taks is wel heel erg donker.
Marit: Hele mooie foto! Ik wilde zeggen dat ik er niets op aan te merken had, maar eigenlijk stoor ik me toch een beetje aan de scheve achtergrond...
Marjoow: Vuurwerk! Jammer dat de bomen en het huis niet scherp zijn, dat zorgt er toch voor dat je langer naar de foto blijft kijken.
Mb_foto: prima foto, toch jammer dat er links van de hond niet iets meer ruimte is.
Monbyou: Leuke foto! De koolmees is goed scherp geworden. Er zou wel iets meer kleur in mogen, waardoor de mees zelf (en de achtergrond ook) wat minder grauw wordt.
Murthul: Bijzondere vuurwerk foto, niet standaard.
MyHu: Je geeft het zelf inderdaad al aan dat je scherpte mist. Een deel hiervan kan je (op klein formaat) beter terug laten komen door de foto te verscherpen in de nabewerken en door het (lokaal) contrast te verhogen. Als je in dit geval de zwarte tinten donkerder maakt, dan komt de hond ook verder los van de achtergrond.
Nefertarie: Duidelijke en goede foto. Jammer dat het geweer van de dichtstbijzijnde jager net voor de andere jager gehouden wordt.
NESCAFE: De ogen van de kat kleuren mooi bij de achtergrond. Maar kan het kloppen dat de neus scherper is dan de ogen? Daarnaast bedoel je denk ik 1/100s ipv 100s. Voor (bewegende) dieren zou ik zelf voor maximaal 1/160 of nog liever 1/200s gaan, zodat je amper bewegingsonscherpte hebt. Ook jammer dat het linker oog van de kant een beetje dichtgeknepen is.
Quartel: leuk moment heb je vast gelegd. Ik had dan alleen graag de tong en/of lippen scherp willen zien. Nu zit er bewegingsonscherpte in bij de tong en ligt de focus op de mondhoeken.
Rianne_: Je hebt zelf aangegeven dat je weinig inspiratie had. Het is fototechnisch een proma foto, maar niet heel interessant. Door een langer standpunt te nemen, of de foto in de breedte te maken, waarbij er relatief veel meer water op staat, wordt het al interessanter.
Racheel: Kleuren zijn mooi, misschien wel iets te over belicht, maar je sluitertijd had langer gemogen denk ik.
Robin_rikkie: Goed gelukt! Jammer dat het sterretje half voor een lichte plek in de achtergrond zit.
Rosslover: Het moment dat je hebt vast gelegd is echt erg leuk. Probeer volgende keer ook de hond goed scherp te krigjen. Het lukt nu alsof er voor de poten van de hond het scherpste punt ligt.
Sanne_com: Prima foto. Het formaat van de foto vind ik alleen niet mooi. Ik mis wat ruimte boven het beeldje.
Showteam: Simpel, prachtig!
SuperLiesje: Qua kleuren en compositie ene hele mooie foto. Alleen lijkt er iets in de nabewerking te zijn gebeurd waardoor hij onscherp lijkt en de achtergrond wat "blokkerig". Verder staat je naam nog op 2014 ;)
Suuszels: O wat heerlijk! Al zou ik het nu nog toffer vinden om ook de poten liggend in de sneeuw er op te zien.
taarss: Prima foto! Het was nog leuker geweest als je sluitertijd langer was. Misschien dat de blauwe puntjes dan ook duidelijker naar voren waren gekomen.
TeSzSz: Leuke foto! De kleuren zijn wel wat aan de fletse kant.
Verography: Leuk! Qua compositie zou er wel iets beter kunnen, namelijk dat je het einde van de huizen links er niet op hebt staan. Je ziet ook (aan de schoorstenen) dat je niet loodrecht op het midden van de rij huizen fotografeert, dat zou het beeld ook sterker maken.
WiancaR: Mooie foto! De kleuren van het vuurwerk staan er goed op, maar ik vind het contrast met het zwart van de lucht te groot. Ik heb het idee dat de lucht iets té zwart is. Daaranast ziet het vuur werk er een beetje "trillerig" uit, maar dat kan ook het type vuurwerk zijn.
XiiaaooNaa: Prima foto!

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:36

JewEmm schreef:
Heavenslove: Prachtig! Het enige is dat ik door de wijde stand van de benen meer op de hoeven let dan op het hoofd.

kan ik in meegaan, had zelf wat problemen met de houding van het paard, is niet helemaal goed, het paard stond dan ook erg vervelend te doen en de persoon in kwestie kreeg hem niet goed stil, het geduld van het paard was nogal op (dit was trouwens ook de laatste foto die ik getrokken had van hem tijdens die shoot) maar ik begrijp wat je bedoelt
iemand anders had mij als tip gegeven dat het ook eerder komt omdat het zonnetje een waas over de oog teweegbrengt en daar dus minder contrast is, moest ik idd meer nadruk leggen op de ogen dan zou ik meer contrast in het hoofd moeten steken :)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:41

Iedereen heel erg bedankt voor de feedback. Tot nu toe allemaal positief, waar ik heel blij mee ben aangezien ik deze camera nog maar net heb *D
Ik verzamel hier

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:42

Irene, bedankt! Van mijn logo klopt, de foto is ook in 2014 gemaakt namelijk.
Qua scherpte, de analoge foto zelf is wel scherp maar ik krijg kwaliteitsverlies na het inscannen met mijn HP huistuinenkeuken scanner. Ik ben er nog niet achter hoe ik dat weer goed krijg en of ik dat met deze scanner goed ga krijgen, tenzij ik een negatievenscanner aanschaf a honderden euro's.
Het donkere kan ik achteraf oplichten, dank u. Dit idee ligt sowieso weer bij de tekentafel en ik zal dan ook een groter diafragma proberen. :j

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:47

JewEmm schreef:
Sanne_com: Prima foto. Het formaat van de foto vind ik alleen niet mooi. Ik mis wat ruimte boven het beeldje.

Dankje, me thet formaat had ik ook wat ruzie. Recht op vond ik weer te veel ruimte overal, dus heb uiteindelijk maar voor deze grote gekozen :+

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:50

magda_90 schreef:
De meningen verschillen daarover, maakt ook niet uit verder, men kan tenslotte niet gedwongen worden.

it_is_me, waarom zou wekelijkse feedback overbodig zijn? Gewoon nieuwsgierig hoor.

j

Wekelijks feedback ontvangen is natuurlijk prettig, maar om nu 48x (of hoeveel deelnemers er dan ook zijn) feedback te ontvangen over een foto lijkt mij onnodig. Dan liever per week een aantal mensen die feedback geven. Lijkt mij ook wat beter vol te houden. Maar he, weerhoud je er niet van om het wel wekelijks te doen ;-).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:50

Ik weerhoud mijzelf daar zeker niet van, om de eerder genoemde redenen. ;)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:51

Bedanky voor je feedback JewEmm. Leuk om te lezen dat iedereen er ook anders naar kijkt. Zo ging ik express voor het einde van de huizen om het interessanter te maken. Qua rechtzetten zal ik nog even kijken, had het nu op de dakpannen recht gezet.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:52

Afbeelding
                                                                            Week 1