Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

steefvicky

Re: Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:22

Dank jullie Detroit en fiffill!

En ja hoor je mag best wat met m'n foto proberen! Ik ben benieuwd!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:23

Zou je hem in kleur kunnen pb'en naar me dan? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:36

Mijn week 2, ik zal later deze week tijd zoeken om jullie ook feedback te geven, wel zo aardig :o Bedankt overigens voor degenen die mij feedback hebben gegeven, neem ik zeker mee!

Afbeelding

Overigens staat het origineel op http://www.irenevanderspoel.com/blog.html mochten jullie geïnteresseerd zijn :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 21:41

Wat zijn jullie heerlijk creatief en actief aan het meedoen, ik wordt er gewoon blij van. :D

Inhoudelijke reacties van mijn kant volgen later, ben even druk met school namelijk. :o

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:52

Ooooh wat leuk dat je mee doet Nikki! Van jou kan ik vast nog een hoop leren, vind je werk altijd heel interessant en leuk! Leuk motto heb je ook! Niks op je foto aan te merken eigenlijk.. Weer zo'n interessante plaat..

Bedankt voor de feedback, ik zal ook zoveel mogelijk proberen te reageren, vind het zelf ook heel fijn namelijk!

@Irene96 Jeetje wat een om tovering als je ziet hoe de foto eerst was en nu. Je hebt echt een hele erge stijl wat ik zie tot nu toe? Leuk zeg, werk je graag met zwarte achtergronden? De foto heeft wat maar vind m aan de ene kant ook to much bewerkt. Kan zijn dat het niet mijn smaak is hoor. Vind je gezicht en ogen heel erg aanspreken op deze plaat, het verteld wat op de een of andere manier..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:33

Dankjewel Froukje! Ik werk niet graag met zwarte achtergronden, maar ik heb geen achtergronddoeken :') Zwart maken gaat dus vrij eenvoudig in photoshop, de woonkamer of mijn behang op de achtergrond laten staan is ook zo wat... Ik snap dat je 'm overbewerkt vindt, is inderdaad denk ik ten dele mening. Ik ben ook gewoon nog erg aan het experimenteren, voorheen weigerde ik iets extreems te veranderen aan een foto :D

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 01:33

Leuke foto Nikki! :D Voor mijn gevoel had een koudere / ijzigere kleur hier beter bij gepast :j

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 01:35

Irene96 schreef:
Mijn week 2, ik zal later deze week tijd zoeken om jullie ook feedback te geven, wel zo aardig :o Bedankt overigens voor degenen die mij feedback hebben gegeven, neem ik zeker mee!

[ Afbeelding ]

Overigens staat het origineel op http://www.irenevanderspoel.com/blog.html mochten jullie geïnteresseerd zijn :D

Deze spreekt mij qua houding / compositie zeker aan :D misschien alleen iets te overbewerkt naar mijn smaak

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:14

Irene96 schreef:
Dankjewel Froukje! Ik werk niet graag met zwarte achtergronden, maar ik heb geen achtergronddoeken :') Zwart maken gaat dus vrij eenvoudig in photoshop, de woonkamer of mijn behang op de achtergrond laten staan is ook zo wat... Ik snap dat je 'm overbewerkt vindt, is inderdaad denk ik ten dele mening. Ik ben ook gewoon nog erg aan het experimenteren, voorheen weigerde ik iets extreems te veranderen aan een foto :D

Daar dacht ik inderdaad aan, heb weleens topics van je gezien waar bewerken inderdaad naar boven kwam en waar je aangaf dat je daar eigenlijk niet zo open voor stond. Gaaf om te zien dat je er nu mee aan het experimenteren bent!

Zal binnenkort even op iedereen reageren, pik er nu soms wat uit wat me opvalt/heel erg aanspreekt, maar de rest komt ook zeker aan de beurt. Zit alleen even met mijn rij-examen waar ik absoluut niet voor mag zakken dus mijn concentratieboog is niet zo hoog op het moment :=

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:59

Ai Succes Colorado!

Irene: Ik zie je toch wel veel met zwarte tinten werken, grappig om te zien. Goed dat je aan het experimenteren bent hoor, doe ik momenteel ook heel erg! :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:54

Irene96, leuk om de voor- en nafoto te zien. Ik vind hem mooi geworden, maar ik vind vooral de onderkant van de foto mooi :P dat streperige is voor mij in het zwart wat te aanwezig. Aan de onderkant is het subtieler in het haar, ik had dat persoonlijk ook liever zo gezien in het bovenste stuk van de foto. Verder vind ik hem niet te overbewerkt oid, vind hem fijne kleuren hebben zo :j

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:45

Wat bedoelen jullie precies met flets, te wit of dof oid?
Het was mijn bedoeling om mijn huid aardig wit te laten lijken, kan goed zijn dat ik mijn beeldscherm nog niet zo goed heb gekalibreerd want alles kijkt nu ook aardig donker zal het dadelijk nog eens proberen.

Ik vind het ook zo lastig om foto's te beoordelen denk dat sommige dingen ook maar net je smaak moeten zijn zal toch eens een poging wagen.

Fiffill; Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik er van moet vinden, in je gedachten gang van de dood kan ik mee gaan. Ook vind ik dat handen een prima zelf portret kunnen zijn alleen lijkt er dan toch wel wat te ontbreken. De foto die je in het linkje hebt gezet vind ik ook mooier, het spreekt wat meer.

EmmyJoycee; Week 1 heb ik weinig op aan te merken, vind dat je daar een mooie houding hebben.
Alleen zit er volgens mij een filter over de foto waar jij een beetje in weg valt.
Week 2.. Ik weet niet of het nu gaat om een smaak kwestie, maar de foto doet me eigenlijk vrij weinig heb het idee dat de aandacht ook vooral naar de neus uit gaat.

K_im; Mooie foto, maar zoals eerder vermeld was een grotere uitsnede denk ik mooier geweest.
De kleuren mogen denk ik ook wel iets zachter.

Ismy; Ik vind hem echt onwijs gaaf!! Heb er dan ook helemaal niks op aan te merken.

Detroit; Week 1 vind ik een prachtige foto! Alleen je linker oog mag wat lichter.
Week 2, mooie originele foto! Ook weinig op aan te merken, vind het denk ik alleen wel wat jammer dat het blaadje wat voor je gezicht zit denk dat ik hem net nog wat mooier had gevonden als de bladeren beetje rondom je gezicht vlogen.

XxJustinexX; Mooie foto, je hebt hier een fijne blik!

Steefvicky; Leuke foto! Denk dat hij inderdaad alleen wel wat zachter mag.

Wildwings; Prachtige foto! De kleuren geven hem ook een fijne sfeer!

Irene96; Leuk dat je experimenteert in photoshop, mijn smaak is het alleen ook niet. Maar het is niet verkeerd om eens lekker te knoeien in photoshop zo leer je ook meer mogelijkheden.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:22

Ik ga morgen ook nog even de tijd nemen om even te reageren op foto's, was ik nog niet aan toegekomen helaas!

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:08

Colorado schreef:
Irene96 schreef:

Daar dacht ik inderdaad aan, heb weleens topics van je gezien waar bewerken inderdaad naar boven kwam en waar je aangaf dat je daar eigenlijk niet zo open voor stond. Gaaf om te zien dat je er nu mee aan het experimenteren bent!

Zal binnenkort even op iedereen reageren, pik er nu soms wat uit wat me opvalt/heel erg aanspreekt, maar de rest komt ook zeker aan de beurt. Zit alleen even met mijn rij-examen waar ik absoluut niet voor mag zakken dus mijn concentratieboog is niet zo hoog op het moment :=

succes *\o/* *\o/* wanneer moet je op ?

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:09

Ik ga morgen een nieuw plaatje halen voor mij statief omdat ik die nu al kwijt ben :')
Ik hoop morgenmiddag een foto te kunnen maken als het weer meezit :D heb wel al een idee!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:17

lieke123 schreef:
succes *\o/* *\o/* wanneer moet je op ?

Morgen! :wow: %)
Thnx trouwens! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:43

Inhaalpost! *\o/*

Lieke: Gave kleuren, heeft iets surrealistisch. Mooie blik heb je vastgelegd, ik vind 'm tof! +:)+

Yvonne: Ik vind 'm erg donker, maar de sfeer heel erg gaaf! Daarmee vergeef ik je direct het donkere. Het hopeloze dat je vast hebt gelegd en de achtergrond die nog een extra stukje sfeer mee geeft, ik ben fan! _/-\o_

Rudina: Mooie plaat, maar helaas inderdaad te donker. Ik zou proberen de ogen er wat meer uit te laten springen. Je hebt wel een heel mooi concept te pakken!

Loki: Mooie heldere ogen heb je! Jammer dat de foto scherp is op je neus, vlakbij je ogen. Hiermee leg je net de nadruk verkeerd waardoor de foto minder straalt. Ik vind je compositie wel tof!

Froukje: Mooi licht! Wat me stoort is dat je de achtergrond nog ziet, op een of andere manier leidt die af bij deze foto. Ook stoort het me dat de ogen net geen contact maken met de camera, maar vlak erlangs kijken. Wel mooie sfeer!

Colorado: Gave foto, mooie houding! Ik mis wel wat scherpte door het gebouw dat je erdoorheen geshopt hebt. Ook had er van mij iets meer contrast in gemogen. Ik ben heel erg fan van je concept, erg sterk!

Rudina: Deze is qua belichting een stuk mooier! Echter vond ik de compositie van de vorige wat mooier, deze is iets te veel van bovenaf genomen en heeft wat te veel ruimte als je 't mij vraagt. Je hebt wel hele mooie sprekende ogen zeg!

Minjon: Natural beauty ben je! Mooie blik heb je vastgelegd, lekker simpel maar toch veelzeggend, ik vind 'm tof!

Loki: Mooi bewerkt! Ik vind het verschil tussen de 'glitters' en de vogels tegenover hoe jouw gezicht zit niet helemaal passend. Hiermee bedoel ik de helderheid en het contrast. Daarnaast ben jij veel scherper dan de vogels, dat stoort ook een beetje. Ik vind je concept wel heel gaaf en zeker goed uitgevoerd, maar dat het net niet past is wat minder. Desalniettemin mijn complimenten!

Colorado: Gave foto zo met dat oog! De hoeveelheid ruis en daardoor gebrek aan een echt scherp punt vind ik niet zo lekker kijken, maar je hebt het wel heel knap voor elkaar. 'Leuk' ook dat je weergeeft wat je letterlijk voelt: het oog dat het niet doet.

Hinke: Hee, leuk je hier ook te zien! Gaaf idee zo, ook met de verschillende kleuren ogen! Ik zou liever wat minder ruimte hebben gezien aan de bovenkant, maar ik vind je idee erg leuk. Lekker doorgaan!

Yvette: Mooie variatie op je andere foto's! Je blik is nog steeds ietwat hetzelfde, maar je bent zeker meer gaan kijken naar compositie en omgeving. Gave en mooie plaat!

Ymor: Ik vind je idee leuk, alleen de uitvoering wat minder. De foto's zijn erg geel (dit ligt aan je witbalans) en de schaduwen op de muur achter je maken 't minder fijn kijken. Ook mis ik wat scherpte. Ik denk dat doordat je het licht van een bureaulamp (?) hebt gebruikt je gewoon niet zulk mooi licht hebt. Mocht je geen beschikking hebben over flitsers, dan zou je natuurlijk licht kunnen proberen. Dit kan ook gewoon binnen achter een raam!

Rudina: Mooi, je make-up heb je ook leuk gedaan! Ik zou 'm denk ik 't liefste iets meer gekanteld zien, maar je belichting, scherpte e.d. is allemaal prima in orde, gaaf!

Fifill: Jeetje, een vogel doodmaken voor de foto hoeft niet hoor. := Erg gaaf! Leuk ook dat je varieert in het idee van een zelfportret. Persoonlijk vind ik zelfs dat je zelf niet op een zelfportret hoeft te staan, als het iets (een gevoel, iets belangrijks oid) van jezelf weergeeft. Erg tof!

Emmy: De eerste vind ik erg mooi qua kleuren, al stoor ik me dan wel een beetje aan de rode nagellak en het groene bandje, die zijn te hard in vergelijking met de rest. De tekst op het bandje vind ik wel weer wat toevoegen en de blik die je hebt vind ik erg tof! De tweede foto vind ik wat minder omdat het rode onder je ogen te verzadigd is, te overheersend. Dit haalt de essentie een beetje uit de foto. Wel een leuk idee overigens!

Kim: Ik vind deze foto wat te fel en ik mis scherpte op het gezicht. Ik vind wel dat je een mooie blik hebt en ondanks dat ik wat minder ruimte aan de bovenkant zou willen zien, vind ik het wel een mooie compositie! Je hebt erg sprekende ogen, mag je trots op zijn!

Froukje: Heel gaaf! De kleuren zijn mooi, belichting is prachtig en je rekwisieten (de ballonnen) voegen echt wat toe! Ik stoor me een beetje aan de hand (?) rechtsonderin en de scheve horizon, maar die zijn niet overheersend. Al met al een prachtige foto!

Arianne: Mooi gezicht heb je! Mooie scherpe foto's met een goede betekenis erachter, gaaf!

Justine: Ik vind dat jij een heel mooi gezicht hebt, lekker apart! De foto is ietwat klein, maar zeker gaaf. De vlakkleuren passen mooi bij de oppervlaktekleuren en je blik geeft een gevoel aan de foto. Tof!

Stephanie: Mooie foto! Ik vind je ogen ietwat te opgelicht, dat stoort een beetje. Je hebt wel een erg mooie blik en ik ben heel jaloers op je haar, prachtig!

Nikkie: Gave badkamer selfie :)) Ik vind het heel interessant hoe je haar van de linkerfoto overgaat in de rechter en daar ook het scherpe punt is, terwijl het duidelijk twee afzonderlijke foto's zijn. Ik vind 'm wel ietwat geel en ik had denk ik liever wat minder ruimte aan de bovenkant te zien. Desalniettemin een hele toffe foto!

Zo dat was 'm voor zo weer even! Wat Colorado (volgens mij) zei, ik ben inderdaad een beetje anti-bewerken, maar dat ligt er meer in in dat ik vind dat ik eerst goed moet fotograferen, voordat ik vanalles ga aanpassen. Ik wil een fotografe zijn en geen beeldmanipulator. Betekent niet dat het hele gave resultaten op kan leveren, maar je basis moet eerst in orde zijn. Hierom heb ik heel lang niets tot weinig nabewerkt, om mezelf te dwingen de foto zo mooi mogelijk te maken, heb ik nu alleen maar profijt van!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-01-14 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:54

Respect voor de lange bijlees zeg :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:07

Ik neem aan dat dat van die vogel doodmaken een grapje was? :') Maar zo denk ik er dus ook over, wbt de zelfportretten! Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:11

Ja vandaar het := erachter, haha!

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:14

Irene, heel gaaf bewerkt zeg! Respect!
En dankjewel voor je feedback! Maar over mijn ogen, ik heb er helemaal niks aan gedaan :') ze zijn van zichzelf zo fel :') En haha dankjewel over mijn haar, je mag het gratis hebben hoor hahaha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:19

steefvicky schreef:
Irene, heel gaaf bewerkt zeg! Respect!
En dankjewel voor je feedback! Maar over mijn ogen, ik heb er helemaal niks aan gedaan :') ze zijn van zichzelf zo fel :') En haha dankjewel over mijn haar, je mag het gratis hebben hoor hahaha!

Dit kan ik bevestigen ik heb gister die foto nabewerkt en haar ogen zijn echt zo :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:21

Wow dan heb je hele gave ogen! Dan zou ik eerlijk gezegd met de bewerking toch ze iets meer contrast geven, dan spreekt het wat meer! En dankjewel voor je compliment! :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:23

Ik weet niet of ik mijn versie(s) hier mag plaatsen? Ik had er een in kleur die ik ook wel mooi vond, springen de ogen er ook meteen uit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:24

Ik zou ze dan eventjes in link doen, dan houd je het overzichtelijk voor als iemand commentaar wil geven op de posters :)