[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 00:04

Dames en heren, Over een uurtje is het maandag! (sorry...) Ik ga dus de inzendingen voor deze week sluiten. Vanaf morgen gaat Week 2 in!! Hierbij nog even een samenvatting met alle namen, foto's en eventueel links naar een verzamelalbum. Volgende week zullen er meer links voor de verzamelalbums bijkomen en zondag ga ik weer een mooie verzamellijst maken met link naar alle foto's.

May I present to you...

Definitieve foto's van Week 1!!

Agossie verzamelt hier
Ash_ verzamelt hier
BlackDancer
brandylove2 verzamelt hier
carice
F_Orumster
Gianti
hazira
Iejoorr verzamelt hier
ismy
Jacobeho
Jolijnn
KirstenVosje
Lara verzamelt hier
Lipydo
lovey_ou
Lunaeekie
magda_90 verzamelt hier
Monster_tos
Nooor_ verzamelt hier
RobinBuck verzamelt hier
tesseke
Tinky12 verzamelt hier
XiiaaooNaa
xMayo

Lara

Re: [FOTO] Picture of the week!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 08:04

Twijfel twijfel, heb gisteren (al zeg ik t zelf) gave plaatjes kunnen maken, nu moet dus nog n keuze maken :+

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 08:46

Luna idd.. In de lucht is niet helemaal goed gegaan, verder vind ik het wel een mooie foto

die laatste (sorry naam vergeten) wauwwww wat een foto zeg :oo

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 08:54

Zal ik dan maar beginnen?
Week 2

Afbeelding

Heb getwijfeld om het haar onder zijn kin ook zwart te editen, maar ben van mening dat hij dan te vormloos word..

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:58

Vind het idee en de kleuren heel mooi Lara! Alleen het lijf is een beetje een grote zwarte vlek. Mis iets te veel vorm.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:57

Mooie foto Lara, mooie sfeer mooie kleuren. Jammer alleen dat het hoofd geen gekleurde optrek heeft zegt maar en weg valt in het zwarte gedeelte waardoor het een beetje vormloos word.

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:59

Wauw mooie foto!
Zelf had ik idd ook net iets meer vorm willen zien, vooral van het hoofd

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:37

Zal ik mij ook eens gaan wagen aan commentaar,bij mensen die meerdere foto's geplaatst hebben beoordeel ik de 1e foto :)
Deze zijn trouwens enkel van week 1.Week 2 doe ik later weer...

Agossie:op zich grappig bedacht,ik moet wel zeggen dat mijn oog toch iets teveel trekt naar het hoofd.Misschien de hoek volgende keer iets anders zodat er een minder vaag stuk op de voorgrond is. (Mijn album had je geloof ik al veranderd he)

KirstenVosje: Vuurwerk is altijd erg moeilijk,deze vind ik er goed uitzien.Mooi moment als het net uit elkaar spat.

Lipydo: Leuk zelfportret,vind altijd knap.Heb er ooit eens zelf een gemaakt en dat was echt een toevals treffer :P Interessante compositie :)

Blackdancer: Mooie hond alleen zonde dat er een deel van zijn koppie mist en de lichtval in zijn oog is net even teveel.Hij kijkt zo verschrikt.

Lara:Ik ga mee met het commentaar van F_Orumster
Citaat:
valt niet mee, en wit paard in een witte omgeving. Met een wijder diafragma mag ze iets meer 'los' komen van de achtergrond en ik zou m iets afsnijden onder, het paard krijgt nu net een beejte een dikke vorm onder. Verder mooi

Ook opletten op je achtergrond.De gespikkelde donkere snuit lijkt net even weg te vallen met de achtergrond.

Ash: Mooie foto met zachte kleuren.

xMayo: Leuke foto,er is wel iets wat mij stoort met de belichting op de achtergrond.

Gianti: Mooie heldere foto.

XiiaaooNaa :Mooie kleuren en compositie.Enige minpuntje vind ik het ene oog van je model.Doordat de iris in de hoek bij de neus zit en het licht over het gezicht valt,raakt het wat overbelicht en uit balans.Misschien haar hoofd een fractie laten draaien.

brandylove2 : Meer een kiekje dan een foto,varkens zijn enorm leuke en interessante dieren.Ga een spelen met verschillende hoeken.Let er goed op dat je object mooi scherp wordt :)

ismy :Moeilijk...het vrouwelijk model kijkt het meest interessant,jammer dat je model in het middel overbelicht is.

Iejoorr :Vuurwerkfoto's uit de hand zijn enorm moeilijk,probeer volgende keer je camera te fixeren(statief).Je hebt een lange sluitertijd in het donker en elke beweging wordt vastgelegt in je beeld.Geeft ook wel weer grappige effecten :)

magda_90 :Fijne foto om naar te kijken,mooie kleuren...straalt rust uit.Zweepje sepia?

hazira :Geweldige dieren...probeer volgende keer je scherpte/diepte iets meer te focussen op zijn kop.Die is nu net iets onscherp.

tesseke :Lief snoetje...iets meer met witbalans werken,je kleuren zijn nu te geel.

Jacobeho :Commentaar heb je zelf al gegeven :D

F_Orumster :Mooie foto,voor mijn gevoel staat hij een fractie teveel naar rechts gekanteld.

Jolijnn : Vlam is mooi scherp,mooi als stockfoto :j

lovey_ou : Zou de foto iets meer croppen,er is nu iets teveel zwart te zien

Monster_tos :Mooi scherp,zou alleen het gezicht nog iets willen retouceren,de foundation ligt er wat dik op.

RobinBuck :Grappige foto,zou kijken of je de haar iets bij het oog weg kunt halen.De kleurenversie vind ik mooier.Probeer met zw/w ook eens te spelen.Afhankelijk van je programma kun je daar soms enorm veel mee.Probeer ook eens een klein beetje sepia,geeft ook vaak mooie kleuren.

Nooor_ :Rustige foto,mooie kleuren.Wel ietsje te krap bij het hoofd.

Lunaeekie : Grappige foto,alleen de kleuren vind ik iets te hard.Probeer er iets minder contrast in te gooien en verzadeging.

calice :Daar zal mamma erg blij mee zijn,fijne foto.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:05

Tinky12 schreef:
Monster_tos :Mooi scherp,zou alleen het gezicht nog iets willen retouceren,de foundation ligt er wat dik op.

Dankje Tinky! Daar erger ik mezelf ook aan. Als ik haar weer als model neem vraag ik of ze iets minder foundation kan dragen :P Weet je misschien een goed progamma waarmee ik dit mooi kan bewerken?
Ben echt nog een leek op dat gebied.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:07

Bedankt voor jullie commentaar :) Ik wilde graag nog even op deze 2 reageren...

F_Orumster schreef:
Feedback:

Tinky: Mooi. Ik vind dat je de weerspiegeling in het oog iets te heftig hebt neergezet, ik wil graag iets meer van het oog zien, verder vind ik het wel heel leuk om dat in het oog te maken.

De weerspiegeling is indedaad "heftig",dat is het nadeel als er sneeuw op de achtergrond ligt,aan de andere kant,zonder sneeuw krijg je niet zo'n duidelijk beeld.Meer van het oog zien was niet haalbaar omdat je zelf in het oog komt te staan.Ik heb het toen wel geprobeerd maar dan zou het een zelfportret zijn geworden.Ik kwam voor mijn andere pony te staan :D

Jolijnn schreef:
Tinky12: heel erg leuk, vind het ook mooi dat het oog schoon is (gaat bij veel mensen mis, vind ik jammer)

Heb ook een hekel aan prut-ogen hoor...even schoonmaken...of van te voren en anders met retoucheren.

Monster:
Ik gebruik zelf Photoshop...erg uitgebreid programma :j Als je wilt kan ik evt laten zien hoe de foto er na retoucheren uitziet.
Stuur maar een pb als je interesse hebt ;)
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 07-01-13 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:08

Ik begin vanaf deze week,

Lara vind hèt idee leuk en de kleuren mooi maar ik ga met de rest mee,
Ik had eerder hèt paard wat schuiner gezet zodat je beter de vorm van hèt paard ziet.
Haha ik kan moeilijk dingen uitleggen vanaf de laptop.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 13:40

xliisaa, je staat erbij! Aan het einde van de week maak ik weer een lijst met alle foto's (in link) en de link naar de eventuele verzamelalbums.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:12

Mijn week 2 staat er ook op :)
Afbeelding
Stalgenootje waarvan ik wat foto's heb gemaakt. Had zelf graag de achtergrond wat waziger gewild.

kwaliteit achteruit gegaan, ik kon m via photobucket niet uploaden was te groot

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:27

Ik hoop dat dit niet vervelend over komt maar ik vind je foto helemaal niks.
Ik mis scherpte en scherpte diepte.
Achtergrond is storend, ook met het kleine stukje ander paard.
Compositie is saai, ik zou dan eerder kiezen voor een mooie galop foto schuin van voor.
Iig iets dat je kan zien dat het paard ook echt beweegt laat maar zeggen.
Sorry vind het nog steeds moeilijk om comentaar duidelijk uit te leggen, ik hoop toch dat je er iets aan hebt.
En dat je het ziek als opbouwend kritiek want zo is het ook echt bedoeld, ben hier zeker niet om iedereen af te kraken :)
Ben ook vooral erg benieuwd hoe jij je gaat verbeteren dit jaar met het comentaar dat je hier krijgt :))

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:36

Ik moet hierin mee gaan met Lisa. Je vorige foto was spannend, had kleur en bleef je naar kijken.
Deze foto heeft helemaal niks. Zonde want je vorige laat wel zien dat je beter kan.
Compositie is op deze locatie erg saai. Met een mooie achtergrond was het beeld waarschijnlijk al veel beter geweest. Binnen foto's zijn altijd erg lastig als je niet het juiste matriaal hebt.
Probeer dit topic echt te gebruiken om jezelf te motiveren.
Ik ben al een paar dagen bezig met te bedenken wat voor foto ik wil maken, waar ik deze wil maken en of ik er een thema aan ga hangen. Ik plaats mijn foto dan ook pas zondag, zo heb ik de hele week de tijd om foto's te maken. En kies ik op het einde de foto die ik hier wil plaatsen.

Dus voor volgende week: Ga met voorbedachte rade de deur uit! Liefst een dag met wat zon of andere mooi licht. Bedenk wat je wil, en hoe je dit spannend kan maken!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 14:39

xliisaa, ik ben het wel met je eens, maar gelukkig is het doel van dit project om te leren en te groeien in onze fotografie.
Monster_tos: goed gezegd! Dat is inderdaad ook wat ik bedacht!

Iejoorr, je foto is niet scherp en iets te donker. Het is meer een "snapshot" dan echt een fotografisch meesterwerk. Je onderwerp kijkt ook heel serieus. := Misschien kun je haar volgende keer vragen even naar jou te kijken?

Wat voor camera heb je? Als er een mogelijkheid is om buiten te fotograferen, zou ik dat eerder doen. Dan misschien iets meer de zijkant van het paard, zodat je beter ziet dat het stapt. De beweging zie ik namelijk wel, het paard stapt rustig naar je toe. Of echt rècht ervoor en dan je horizon ook recht maken. (is nu scheef en vertekent wat)

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:54

Iejoorr schreef:
Had zelf graag de achtergrond wat waziger gewild.
kwaliteit achteruit gegaan, ik kon m via photobucket niet uploaden was te groot

Wat voor camera gebruik je? Hoe groot was je foto...ik kan makkelijk 2mb laden bij PB :) misschien storing op de site?
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 07-01-13 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:11

Bedankt voor het commentaar, vind het totaal niet vervelend hoor! Ben er alleen maar blij mee, zo leer ik tenminste :)
Scherp lijkt hij inderdaad niet te zijn, maar denk ook dat dat ook komt door het uploaden, op picasa vind ik hem wel scherp :)
Helaas was het met deze pony niet mogelijk naar buiten te gaan, erg jammer, en inderdaad is de bak iets to donker voor het goede, heb geprobeerd mijn sluitertijd zo hoog mogelijk te houden zodat er niet teveel licht verloren zou gaan.
Ik fotografeer met een Olympus e-pl1, met een 14-150 mm lens :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:26

Hmmm kan zijn dat je lens niet toerijkend is tov je voorwerp.
Foto's maken in binnebakken is meestal waardeloos...de lichtval is afschuwelijk en de achtergrond vaak te druk.

Heb tijdje geleden een aantal gemaakt maar toen was het heel zonnig buiten en er waren dakramen aanwezig,redelijke foto's geworden.Toch ben ik er geen liefhebber van.Je hebt zoveel extra lichtbronnen nodig... :\

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:33

Ik heb in mijn leven 1 geschikte binnenbak tegen gekomen om foto's te maken :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:56

et voila

http://picture-of-the-week.weebly.com/

willen jullie iets anders hebben, zeg het maar. Ook andere Header foto is welkom, of we doen dat we elke keer eentje van de afgelopen week uitkiezen??

Paar dingetjes, jullie krijgen zo een email dat jullie ook beheerder zijn. Dan moetje alleen nog een weebly account maken en van uit daar kan je hem dan beheren!

Nu staan jullie op jullie gebruiksnaam. Ik heb het al veranderd onder de naam dat ik fotografeer. Willen jullie ook een andere naam, dan moet je naar Pagina's gaan --> je eigen 'blog' aanklikken. En dan kan je de naam veranderen.

In dat zelfde menu'tje kan je kiezen of je een header wilt. Ik heb dat bijv. wel gedaan. Bij jullie staat die uit.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:00

Iejoorr schreef:
Bedankt voor het commentaar, vind het totaal niet vervelend hoor! Ben er alleen maar blij mee, zo leer ik tenminste :)
Scherp lijkt hij inderdaad niet te zijn, maar denk ook dat dat ook komt door het uploaden, op picasa vind ik hem wel scherp :)
Helaas was het met deze pony niet mogelijk naar buiten te gaan, erg jammer, en inderdaad is de bak iets to donker voor het goede, heb geprobeerd mijn sluitertijd zo hoog mogelijk te houden zodat er niet teveel licht verloren zou gaan.
Ik fotografeer met een Olympus e-pl1, met een 14-150 mm lens :)

Mijn complimenten hoe je het commentaar aanneemt!!! Echt super.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:08

Monster_tos schreef:
Mijn complimenten hoe je het commentaar aanneemt!!! Echt super.

Zeker weten en ik hoop dat je veel kunt met de tips...ben benieuwd hoe je foto's er over een jaar uitzien :j leuk om te zien hoe iemand zich ontwikkeld :)

Gianti...dat ziet er mooi uit zeg.Ik zet er aan te denken of het misschien niet leuker is om iedereen hierin te plaatsen :)
Weet niet of dat veel werk is en hoe de anderen daar over denken.
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 07-01-13 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:09

Gianti schreef:
et voila

http://picture-of-the-week.weebly.com/

willen jullie iets anders hebben, zeg het maar. Ook andere Header foto is welkom, of we doen dat we elke keer eentje van de afgelopen week uitkiezen??

Paar dingetjes, jullie krijgen zo een email dat jullie ook beheerder zijn. Dan moetje alleen nog een weebly account maken en van uit daar kan je hem dan beheren!

Nu staan jullie op jullie gebruiksnaam. Ik heb het al veranderd onder de naam dat ik fotografeer. Willen jullie ook een andere naam, dan moet je naar Pagina's gaan --> je eigen 'blog' aanklikken. En dan kan je de naam veranderen.

In dat zelfde menu'tje kan je kiezen of je een header wilt. Ik heb dat bijv. wel gedaan. Bij jullie staat die uit.

Ziet er goed uit! Ben nu aan het werk, dus moet even kijken wanneer ik de foto er op zet.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:29

Ik zit nu op mijn laptop, kijk morgen even!