Ik denk dt mensen die hun paard verkopen, laten inslapen of wegbrengen naar de slacht, meer er voor over hebben om mooie foto's te hebben van hun paard. Het is immers een vaarwel en het kan niet meer overnieuw. Die mensen zullen dan eerder kijken naar de kwaliteit en resultaat dan naar het prijsplaatje
terwijl ik dan een leuke prijs - kwaliteit verhouding heb. Vind ik zelf. Meer vragen ben ik niet waard, maar ga niet gratis iedereen zijn fotoalbum opvullen als ze foto's willen. Dan is een klein bedrag vragen toch niks mis mee voor enkel de tijd die je erin steekt. Ik zet mezelf niet neer als fotograaf maar iemand die graag fotografeert. Zouden wij dan helemaal niets mogen vragen omdat we anders jullie markt verpesten? (niet bot bedoeld)
ik doelde meer over prijzen in het algemeen. 
)
Wél de goede fotografen die bijna niks voor een shoot vragen, dat zie ik eerder als "marktverpesters" omdat zij dus weldegelijk concurentie zijn en hierdoor mensen eerder naar hun stappen dan naar iemand die 2 of 3x zoveel vraagt voor een shoot van een gelijkwaardig niveau.