[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:32

Mooie vlinderfoto's Colorado!

Foto van vanmiddag (:
Afbeelding

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:38

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:40

Een hele mooie foto Mandy, hier beginnen ze ook mooi te bloeien :j

Heeft hier ook iemand ervaring met de 50mm/ F1.7 van Minolta of een vergelijkbaar ander merk? Ervaringen en/of voorbeeldfoto's zijn zeer welkom in dit topic ([FK] [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #3) of via pb. :j

[edit] Voor iemand die zo kort actief is op Marktplaats vertrouw ik dat soort kopen niet.

Carliijn

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:41

Nee ik ook niet, of iemand hier moet toevallig ervaring met deze verkoper hebben maar 15 euro? Dat lijkt me heel, héel sterk..

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:43

Anita, ik vind het paard ook geen fijne foto vanwege het bit gebruik.

Saskia heerlijke veulenplaten, hou zelf ook enorm van zwart wit

Colorado, mooie plaat van de vlinder vooral.

Goof heerlijke lenteplaat!

HD vind de knop wel goed scherp maar het lijkt of er wat schaduw op de punt valt?

Mandy vind het een super fijne plaat, mooie kleuren!

Zelf heb ik een nog wat oudere foto, spontaan genomen op het juiste moment van mijn geweldige neefje
verder ook niks aan bewerkt of iets:

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:44

Colorado, bij de tweede foto moest ik even goed kijken voordat ik de vlinder erin zag maar wow zeg, prachtige foto's!

Fiffill schreef:
Ik denk dat als hij iets lichter is (vooral de vlinder), hij net wat meer "knalt". Dat de vlinder er nog iets meer uit gaat springen, dat bedoel ik. Wan op zich is die donkere achtergrond dan juist wel mooi, als je vlinder dan iets lichter is (wat je ook met nabewerking kunt doen) of iets feller dan springt hij er niet wat meer uit.
Kan zijn dat hij wel scherp is hoor, is tenslotte lastig te zien op zo'n klein formaat!

Die vlinders zijn gaaf zeg :+: prachtige kleuren en mooie DoF!

Ik snap hem, bedankt!

Soophia: Die is echt spontaan haha, niet charmant maar wel leuk.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:59

Horseydude: Kuikentjes kont is idd niet veel 'boeiend' , de knop daarin tegen is veel beter :j

Goof: Erg mooi! Mooie felle kleuren, ja! echt lente! leuk!

Colorado: eerste erg gaaf! Mooi neergezet :j , tweede vond ik eng :))

MAndy: mooie foto! Had het denk ik persoonlijk mooier gevonden als je hem |_____| had uitgesneden! (kan het even niet beter 'verwoorden' :))

Soophia: _O- _O- _O- _O- Is het enige wat ik uit kan brengen! :+

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:12

dankjullie wel :D
@ Liins : dat had misschien wel mooier geweest inderdaad! bedankt (:
haha leuke foto Soophia xD

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:57

Bedankt allemaal :D Erg leuk om te horen!

Jorinda_, Leuk kiekje! Had persoonlijk de oren er wel liever af gezien denk ik.
Sodeletuut, Ik zou ook het zwarte bovenin wat zwarter maken, of juist iets lichter laten waardoor je de takken wat duidelijker ziet. Verder vind ik hem wel fijn!
Saskiaa_, Fijne zwartwitomzetting, die 2e vind ik leuk :)
anita, De eerste vind ik niet zo, o.a. inderdaad door hoe het bit erbij hangt, maar ik vind hem ook wat donker. De 2e vind ik leuk, ik zou er zelf wel graag iets meer been bij hebben gezien, tot net achter zijn schouder bijvoorbeeld.
Saskiaa_, Die 2e vind ik leuk! Ik ben niet zo'n fan van de uitsnede van de eerste, vind wel je zwartwitomzetting weer erg fijn!
HD, Die eerste vind ik weer geen fijne compositie hebben, ik heb ook niet het idee dat je iets nieuws geprobeerd hebt eerlijk gezegd. De 2e vind ik ook niet zo, hij mag van mij wat lichter en kleurrijker.
Goof, fijne foto! Lekker lente-achtig!
Mandy_8, Fijne foto, ik vind de uitsnede juist erg fijn, zo wat meer richting vierkant.
Soophia, inderdaad lekker spontaan haha, heerlijk, kinderen. Iets meer contrast zou deze foto denk ik niet misstaan, en dan bedoel ik niet meer kleur maar echt meer donker/licht.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:25

anita Het is al gezegd, maar ook ik vind de eerste niet zo fijn kijken omdat de ruiter er in de mond hangt, en hij is ook wat donker, misschien waren anders de tulpen wat aan de lichte kant geweest maar die zou je dan ook apart wat donkerder kunnen maken bijvoorbeeld. Tweede vind ik al veel mooier kwa kleur ook, alleen had ik daar ietsje meer van het paard willen zien en ietsje minder van de lucht, het is nu niet echt in balans zegmaar (:

Saskiaa Haha, ik ben ook fan van zwartwit, hoewel ik de 2e wel liever in kleur had gezien. Maar van die spreekt de compositie me ook niet heel erg aan, 1e vind ik veel beter! Had hem zelf nog ietsje verder omhoog gedaan, omdat je nu net nog zo'n stukje oor ziet en dat vind ik een beetje afleiden (:

HorseyDude Eerste foto vind ik niets, ik vind de kleuren niet mooi en vind het ook niet echt bijzonder om een kont te zien zegmaar.. 2e vind ik al een stuk intressanter, want daar moest ik echt even kijken wat het nu eigenlijk was, maar daar had ik wat meer met de kleuren gedaan, omdat hij nu nog een beetje saai oogt.

Goof Oeh, wat een lekker plaatje zeg :D Word er helemaal vrolijk van, heerlijke kleurtjes :D!

magda_90 schreef:
xNavatu, Wauw wat een prachtige macro foto! Heb je dit uit de hand gedaan of met een statief? Dat zit ik mij al een tijd af te vragen met dit soort foto's namelijk. :o

Thanks :D Uit de hand, heb nooit zin om mijn statief erbij te pakken, haha.

Colorado Gave foto's weer! Het is dat er boven stond dat het een vlinder was, anders had ik nooit geraden wat die 2e was xD Lekker mysterieus!

Bailey_4ever schreef:
pff ja ik zag de andere prijzen en toen viel die 200 euro ineens wel mee maar dat had ik echt niet verwacht! :+

Precies Fee, dat is met heel veel dingen zo. *begint gelijk met graafwerk op internet*

Bizar he! Ik heb vorig jaar een licentie gekocht voor 1 jaar (was dan wel gelijk het de hele master suite) maar was ook gelijk 120 euro kwijt, voor 1 jaartje..
Ben nu maar weer overgegaan in cracken, haha.

mandy_8 Mooie foto! Mooie dof en lekker scherp :D

Soophia Haha lol, lekker charmant. Ik zou persoonlijk iets meer doen met de nabewerking :D maar daar heb ik nogal een handje vol van

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:26

En dan ga ik jullie weer even vervelen met nog meer lieveheersbeestjes, lol :D

Afbeelding

Afbeelding

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:31

Navuta: Wauw! Die tweede! :+: Love it!

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:33

Ik ben gek op jouw heerebeestjes, erg mooi!
Lins, vind hem erg donker.
Soophia, fantastische foto, perfecte timing.
Mandy, ook zo'n heerlijk lenteplaatje!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:40

Ik lees al een heel tijdje mee.. Ik zie heel veel hele mooie foto's voorbij komen..

Ik vind die foto's van het lieveheersbeesje heel er mooi..
Ook het kindje vind ik mooi..
Het eendje wat ik voorbij zag komen vind ik echt jammer dat hij van de achterkant te zien is..

Nu wil ik ook graag even 2 foto's van mij laten zien..

ben benieuwd wat jullie ervan vinden..

Afbeelding

Afbeelding

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:40

Nadine, je foto's zijn echt heeeeeeel mooi. _/-\o_

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:43

xNavatu: geweldig mooie foto's!!

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:29

navatu: in één woord WAUW. Echt geweldige foto's!
mooie foto Desiree, misschien mooier geweest als zijn weerspiegeling te zien was in het water? :o

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:43

die met de lieveheersbeestjes :+: macrofoto's boeien mij echt zo hard! vind het altyd heel mooi dat een lens iets kan weergeven dat we met het blote oog (bijna) niet kunnen zien :)

deze?
Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:05

Wauw, die lieveheersbeestjesfoto's (zo zeg dat eens 10 x achter elkaar!!!)
Practig gewoon, gewoon laten afdrukken op groot formaat! Gewoon doen!

Afbeelding
Afbeelding

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:11

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal snel even op iedereen reageren! :)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:20

Ik moet ook nog bijlezen maar het loopt even helemaal in de soep hier :') Sorry dames, bijlees komt zo snel mogelijk hoor!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:20

Bailey_4ever schreef:
Ik moet ook nog bijlezen maar het loopt even helemaal in de soep hier :') Sorry dames, bijlees komt zo snel mogelijk hoor!

...En heer :') Crasht je pc soms?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:21

Vind de onderste erg mooi, Lipydo!
Duif is netjes, HD. Dolfijn doet me helemaal niks.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:34

En heer :P Nee dat gelukkig niet maar ik ben bezig voor mijn opleiding, tegelijk download de laptop adobe (heb hem om de tuin kunnen leiden voor nog een proefversie), mijn mail doet het weer na een maand niks dus ik wordt overspoeld door vragen etc.

Beetje druk dus := Straks als het rustig is even rustig voor zitten en goed reageren.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:47

:wave:

xNavatu: Dat is weer een prachtige close-up serie die hier neergezet hebt. Heerlijk scherp en mooi van kleur en compositie.

Liins: Een bijzondere sfeervolle foto. Wellicht dat je links onder wat opgelicht krijgt?

DesireeK: De eerste is mooi gedaan, wellicht dat je wat meer met de compositie kunt spelen voor spannender opnames? De Gehakkelde aurelia heb je prachtig vastgelegd.

hafjesliefde: Leuke opname, wel wat druk op de achtergrond.

HorseyDude: Allebei mooie opname, wellicht dat je linksonder bij de duif nog wat opgelicht krijgt?

Lipydo: Aan beide opname niets meer aan doen. +:)+

Vanochtend ben ik heerlijk vroeg uit bed gegaan met de hoop om de IJsvogel in het naar bij gelegen recreatie/natuur-gebiedje te spotten maar helaas het is mij niet gelukt. Wel ben ik veel andere soorten vogels tegengekomen die ik voor een deel voor het eerst gezien heb (Groenling, Putter, Tjiftjaf, Grote Bonte Specht). Ik hoorde deze wel altijd maar vandaag dus voor het eerst gezien. Ik heb wel foto's gemaakt maar het was nog mistig vanochtend dus ik moet even kijken of ze noemenswaardig voor het internet zijn.

[edit] Veel foto's zijn helaas niet noemenswaardig voor het internet, wel jammer want op zich had ik de Tjiftjaf en Groenling er wel mooi op, maar die verrekte mist. :n Dat wordt dus een herkansing bij een heldere zonsopgang.