Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fizz schreef:Ik ben voor portret- en modelfotografie op zoek naar een nieuw objectief.
Ik ben in het bezit van een Canon eos 50D.
Tevens heb ik een zoomlens.
Mijn maximale prijs ligt bij de 500,- euro.
Ik hoop dat jullie mij iets kunnen aanraden, ik sta ook open voor lenzen met een vaste brandpuntsafstand.
Bagheera_206 schreef:Ik heb zelf de 50mm en 85mm van Canon. Die Sigma's waren destijds nog niet uit of net uit...Die Sigma's zijn misschien zelfs nog beter dan de bovengenoemde lenzen van Canon.
Fizz schreef:Ik heb net wat reviews zitten lezen en de meningen zijn toch erg verdeeld over de canon lenzen.
Wat vind jij uit ervaring een fijner objectief?
Canon EF 50mm f/1.4 USM
of
Canon EF 85mm f/1.8 USM
Nouks schreef:Kort gezegd heb je twee soorten fisheyes:
- Met autofocus
- Zonder autofocus
In de laatste categorie heb je er een hoop, soms ook optisch hele mooie, maar daarmee zul je dus wel handmatig moeten scherpstellen. Fisheyes met AF zijn vaak erg prijzig.
Maaltje schreef:Hallo,
Ik heb een Canon EOS 400d, kitlens en een zoomlens Canon 80-200mm. De zoomlens is al wat ouder, en ben de laatste tijd ontevreden over de kwaliteit ervan. Daarom zit ik er nu aan te denken om de Canon 55-250 f/4-5.6 IS II te kopen. Vinden jullie dit een logische beslissing of hebben jullie andere ideeën? Ik heb niet een heel hoog budget dus kan helaas niet gaan voor een lichtsterker objectief..
Movement schreef:Hallo
Ik vroeg me eigenlijk af wat nou de meest geschikte telelens is voor mijn camera.
Ik heb een Nikon D60 dus dat is al een wat oudere. Ik heb nu een Nikkor AF-S 70-300 VR telelens maar ik heb het idee dat de lens echt hele onscherpe foto's maakt. En ik denk niet dat het aan mijn instellingen ligt want dat is allemaal prima verder. Ik heb ook niet echt een budget voor een lens.
Ik wil denk ik ook wel graag een nieuwe body met meer mogelijkheden. En omdat ik nog weinig glas heb weet ik niet of ik wil overstappen op de Canon of gewoon bij de Nikon blijf en welke body ik precies wil.
Ik fotografeer het meest dieren dus de snelheid is wel belangrijk. Ik heb niks met nachtfotografie dus een lens die goed is in foto's maken in het donker dat maakt mij niks uit.
Alvast bedankt
Movement schreef:Hallo
Ik vroeg me eigenlijk af wat nou de meest geschikte telelens is voor mijn camera.
Ik heb een Nikon D60 dus dat is al een wat oudere. Ik heb nu een Nikkor AF-S 70-300 VR telelens maar ik heb het idee dat de lens echt hele onscherpe foto's maakt. En ik denk niet dat het aan mijn instellingen ligt want dat is allemaal prima verder. Ik heb ook niet echt een budget voor een lens.
Ik wil denk ik ook wel graag een nieuwe body met meer mogelijkheden. En omdat ik nog weinig glas heb weet ik niet of ik wil overstappen op de Canon of gewoon bij de Nikon blijf en welke body ik precies wil.
Ik fotografeer het meest dieren dus de snelheid is wel belangrijk. Ik heb niks met nachtfotografie dus een lens die goed is in foto's maken in het donker dat maakt mij niks uit.
Alvast bedankt
Movement schreef:ja kan het ze altijd vragen natuurlijk. Maar hadden hun geen canon??
Het was heel donker op die dag dus ik moest wel in de 800 iso.
Ik vond de 3e ook wel onscherp eigenlijk. Beetje wazig.
JolandaS schreef:Movement schreef:
Voor ISO 800 en 1/200 ziet dit er niet verkeerd uit qua scherpteMovement schreef:
1/80 op 300 mm is een gewaagde sluitertijd, het resultaat bij ISO 800 is ook hier niet verkeerdMovement schreef:
wat is hier je probleem met de scherpte?