[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:17

Inderdaad!
Het viel me vooral op omdat de eerste pony niet echt "fel" van kleur is en daardoor een beetje een schutkleur krijgt :+
Wat, als je er langer naar kijkt, eigenlijk juist super mooi is!

Milan_lover

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:18

Ja, haha :P
Dankjewel!

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:19

Ook twee van mij, zijn gemaakt met nogal veel mist helaas..

Afbeelding
Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:22

Marlinda schreef:
Marjoow schreef:
Marlinda: Ik snap niet dat jullie dit een prachtplaat vinden. De ogen zijn zó extreem nabewerkt dat het gewoon erg onnatuurlijk lijkt. Nee ik vind dit een enkeltje prullenbak eerlijk gezegd.

Jammer marjo. De aanpassingen in de foto zijn standaard: contrast & helderheid. De ogen komen daarbij extra goed uit door het licht & de daarop volgende contrast/ helderheidsaanpassingen. Heb echt niets raars gedaan zoals kleuren aanpassen ofzo, dan is het niet meer dezelfde kat. Dat jij deze foto in de prullenbak zou gooien.... tsja, dan verschillen we duidelijk van mening lijkt mij

In de standaardaanpassingen kun je ook te ver gaan, en in mijn ogen heb je het gewoon overdreven met de ogen. Ik vind het (ook op de andere foto) enorm onnatuurlijk lijken.

Ik kijk dan veel liever naar de foto van Puk (die ik overigens onwijs mooi vind, wat een rust straalt die foto uit!) daar zijn de ogen gewoon zoals ze horen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:24

@FemkeRoosje
Prachtig!
Alleen jammer van die grasspriet...

Niemand een reactie op mijn foto's ? :(:)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:32

Lipydo: Een foto die ik zo op mijn Heartpage zou zetten! Heel mooi! :D

lifaya: Hmm ik vind je eerste foto wat vreemd, maar dat ligt vooral aan de houding van het paard :P Die van Puk vind ik echt heel mooi. Lekker rustgevend! +:)+

hafjesliefde: Leuke kleurwerking heeft deze foto! Vind hem erg creatief :)

xLoki: Je eerste foto zou ik weggooien. Het paard staat er heel ongeïnteresseerd op en dat stoort mij heel erg. Je tweede foto is heel schattig, maar niet echt bijzonder eigenlijk.

WildWings: _/-\o_ Wauw! Prachtige plaat!

Kaus: De zebra's lijken nogal uit verhouding, daarbij vind ik het licht/contrast niet echt interessant.

1906: Eerste foto is teveel van boven genomen. Bij Shetlanders moet je echt door je knieen gaan, en soms zelfs nog lager. De tweede foto is zoals je zelf al zegt prut. Pony half afgesneden, meisje half afgesneden, achtergrond is druk en rommelig en voor mij zit er geen sfeer in.

robincera: Mooie platen! Vooral de zwart witte vind ik een hele fijne sfeer hebben :)

Jette: Eerste foto doet me helemaal niets. De tweede vind ik erg leuk! Ik mis alleen wat ruimte aan de onderkant en aan de rechterkant :)

Milan_lover: 2 mooie platen, al zou ik de eerste wat meer gecropt hebben. Er staat voor mij nog te veel lijf op de foto.

FemkeRoosje: Mooie platen, maar niet bijzonder eerlijk gezegd :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:35

@Marjoow
Bedankt voor het commentaar :)
Hoe bedoel je uit verhouding?
er is niks aan bewerkt :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:37

Bewerken heeft ook niets met verhoudingen te maken ;)
De onderste vind ik de zebra uit verhouding lijken, weet niet precies hoe ik dat beter moet toelichten ;)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:38

Kan wel komen omdat ie met z'n achterbenen op een heuveltje stond?

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:27

@ Jette, bij mij zijn ze allebei gewoon scherp :j

@Marjoow, bedankt!

Jette
De eerste vind ik heel mooi, ook kwa kleur. De tweede spreekt me niet echt aan, hier is hij ook wat te donker. Denk dat hij in zwart-wit mooier zou zijn!

Milan lover
De eerste vind ik gaaf. Paard heb je mooi vastgelegd. Wat ik wel jammer vind is dat je niet voor een groter diafragma hebt gekozen! Dan was de foto nog meer tot zijn recht gekomen. Bij de tweede vind ik het mooi dat het hoofd centraal staat, maar toch jammer dat er een deel mist. Hier vind ik de DOF wel weer veel beter :j

Femke_roosje
Mooie foto's! Vind alleen je compositie wat raar kijken. Vooral bij de fjord, die is echt half nu zeg maar :+ Wel goed scherp en fijne kleuren.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:39

Komen veel erg mooie foto`s voorbij !

Hier een paar foto`s van mij :o

Afbeelding

Afbeelding

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:00

Lipydo schreef:
Ojajoh: Mooi paard, mooie vacht. Het lijtk alleen alsof het paard een dikke buik heeft. Ik denk dat de compositie niet helemaal goed gekozen is. Ruimte er boven is te veel. Tweede foto is van een mooie hoek genomen, goed moment en mooi vignet. Kleuren zijn lekker! Het huis stoort mij wel.

Ojajoh: Vind de eerste foto het effect wel geinig, maar het doet me verder niets. Er is te veel ruimte boven en de afgesneden armen storen me. De tweede foto is in mijn ogen iets te druk. Ook valt de jongen van het platform af, de positie vind ik dus niet helemaal lekker.

.

Het paard heeft idd een mega buik :j dus het lijkt niet zo, het was zo ;)
overigens heb ik geen compositie gekozen maar is het gewoon zo de shot geweest , maar ik zou dan misschien volgende keer beter kunnen letten op de positie waar ik zou staan?

jongen van het platform afvallen? sorry ik snap m niet :+
jongen is perfect blijven zitten en heeft geen schade opgelopen :+

ik ben niet zo een techniek mens :o
ik schiet gewoon maar wat :=

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:07

wow doe kat en die ogen!
wildwings ook een prachtplaat!
die wc had ook wel wat al vindt ik zoiets mooier met een model erin met bepaalde stijl

de rest vind ik moeilijk om te beoordelen, zoals ik al zei, heb de balle verstand van techniek of compositie's enz....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:45

LIfaya; de paardenfoto vind ik gaaf, mooie omgeving ook, paard past er perfect in. Kattenfoto doet me niet veel.
Hafjesliefde; vind het eigenlijk een hele leuke foto. Kleuren steken mooi af tegen elkaar.
Loki; de 1e foto doet me weinig. Contrast en kleuren zijn wel mooi, maar de houding van het paard boeit me niet. Meisje met pony vind ik erg geslaagd.
Wildwings; mooie kleuren, lekker scherp, maar het lijkt of het paard een enorm hoofd heeft in verhouding. En daar blijft mijn oog op vallen, dus hij doet het niet voor mij.
Kaus; leuke zebra's,maar vind de foto's heel standaard.
1906; vind het erg standaard plaatjes. De onderste foto vind ik niet prettig uitgesneden.
Robincera; nice. De onderste kijkt erg fijn, veel uitstraling.
Jette; jammer van de uitsnede zo, de hond komt niet echt uit. Het paardvalt bijna weg omdat de bloem voorin zo duidelijk aanwezig is.
Milanlover; nette platen. Paard komt prima uit.
Femkeroosje; er lijkt wat scherpte temissen bij de fjord? Vind de paarden niet heel bijzonder kijken.
Threefingers; je eerste onderwerp pakt me absoluut niet. De tweede is fraai hoewel de flink opgetrokken neus me stoort haha. Mooi dier wel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:49

Van mij twee sportfoto'tjes vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:00

Wauw erg gave foto's! Wat voor een apparatuur heb je?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:15

Dank je, de foto's zijn gemaakt met een canon 350D met een 70-300 lens.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:18

Aha, dan ga ik me eens even verdiepen in die lens, want vind de foto's echt geweldig! :D

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:53

Threefingers
Eerste vind ik niet bijzonder, kan ook niet goed terugzien waar je op scherp hebt willen stellen. Tweede is mooi, jammer van de achtergrond (de omheining) maar vind m verder fijn :j

Goof
Stoer die eerste! Mooie foto. Tweede is leuk, maar de eerste doet me meer.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:07

deze pagina... (ik ga niet van de mega quotes maken hoor :') )

Femkeroosje, Ik vind donkere paarden altijd moeilijk op kleur te brengen bij geen zon of druilerig weer. Verder nette pose.
De haf zou van mij wat meer contrast mogen hebben.

Threefingers, De eerste foto kan me niet bekoren. Moest eerst kijken wat het was. Gezichtje is niet scherp genoeg imo.
De 2e foto vind ik wat meer hebben.. wat ruwer al is hij wat donker.

Goof, mooi scherp, mooie kleuren en mooie actie foto's. Niks op aan te merken.

Ik heb ook een spetter foto

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:10

Bedankt voor de reacties allemaal :) Goof, scherp gezien, was mij niet opgevallen (dus stoort me ook niet echt, maar ik zie wat je bedoeld!)

Femke, ondanks de mist zijn ze toch mooi van contrast. Fijne, herfstige platen.
Threefingers, eerste plaat vind ik niet echt bijzonder. De tweede vind ik wel wat hebben, inderdaad iets 'ruws' zoals Ivonka zegt. Fijn licht ook zo.
Goof, prima platen, fijn scherp en goed moment van de actie vastgelegd! Gaaf, die spetters.
En voor Ivonka dus ook, die spetters :D Echt heel gaaf! Mooi contrast ook!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:40

@ xLoki en . Ik heb bij mijn foto een gat gemaakt in een tijdschrift, waardoor dus de korrel te zien is van het drukwerk. Ik heb er verder niets aan bewerkt naast het veranderen van wat kleuren. Thanks voor commentaar!

Pagina 8

lifaya: Het stomme is (voor mij dan), is dat ik nu al meerdere van deze foto’s ben tegengekomen van jou waardoor deze foto het niet echt meer doet voor mij. Komt ook doordat die zwart-witte van de hengst zo anders is in je serie. Deze komt dan zo gewoontjes over. Het ís een prachtige foto, maar ook niet meer dan dat. Ik vind de wazige voorgrond heel fijn, daarentegen de zwarte vlek in de manen een stuk minder. Zie daar liever wat meer detail in. De foto van Puk past zó in een Sheba reclame! Fijne ‘luxe’ ogende sfeer, een beetje chillen met mijn homies gevoel.

hafjesliefde: Fijne foto. juist doordat hij zo regelmatig druk is. Herhaling en oneindig. Ik zou hem krapper kaderen zodat de ruimte bovenin niet meer te zien. Hij mag ook wel wat feller zijn qua licht, zodat de paddestoelen er nog knallender uitkomen.

xLoki: De eerste foto had heel gaaf kunnen worden als er onder meer grond te zien was. Het is nu een klein sliertje. Ook vind ik de lucht niet netjes bewerkt, je ziet de kleurbanen lopen. Dat stoort. Kan ook aan uploaden liggen. Bij de tweede foto weet ik nog niet helemaal of ik het wel lekker vind dat het meisje compleet andere kant op kijkt dan de pony. Ik zie hierbij niet echt een mooie band. Verder een nette heldere foto! Positie van de boom ligt er fijn achter.

WildWings: Prachtig. Heel fijn. Best wel lekker. Haha. Die beweging door dat opkomende zand....

Kaus: Ondanks het heldere van het zwart-wit komt de foto wat grauw over. Ook de zebra’s erboven ver weg storen het beeld. Mooi uitzicht! ;) Ik kijk dus naar een gat in plaats van de blik van de moeder die op zijn veulen let. Ik had dus liever de focus daarop willen zien. Tweede foto is mooi in compositie door de -hoe heten die dieren ookalweer- op de achtergrond. Laat een mooie samenleving zien in een niveauverschil. Ook hier mag de foto wat sprankelender zijn van kleur en contrast. Ik mis ook een beetje scherpte.

1906: Eerste foto staat voor mijn gevoel ietsje scheef naar rechts. Het lijkt wel een soort lichtbal die uit de donkere ruimte komt, haha. Leuke foto. Tweede foto is inderdaad een leuke sfeer maar door de felle, slechte belichting vin dik hem niet zo bijzonder. Het zwakt de sfeer af.

robincera: Zijn fijne foto’s, kalme sfeer. Door het diffuse licht oogt het wel wat flets. Ik denk dat de eerste foto het ook beter zou doen in zwart wit en contrast lekker omhoog gooien.

Jette: Leuk lomp moment bij de eerste foto. Goed scherp en fijne kleuren. Compositie is niet helemaal fijn, doordat de hond alleen de linkerhelft van het gebied in beslag neemt. Niet in balans zo. Tweede foto valt helemaal in het niets door de kwaliteit van de eerste. Te weinig detail te zien door te hoge contrast.

Milan_lover: De eerste is zeker de beste van de twee: de kleuren van de achtergrond stemmen erg goed op het lichaam van het paard. Ik mis alleen net de helderheid; zwarte vlakken. Mooie compositie met een lekker hangbuikje! Tweede vind ik niet zo heel bijzonder, ookal vind ik blauwe gloed wel fijn in combi met het halster. Matcht mooi.

Pagina 9

FemkeRoosje: De eerste vind ik net niet helemaal lekker wegkijken door de sprieten die de rand raken en het touw. De tweede daarentegen klopt wel. Nette plaat, maar mis wat contrast.

ThreeFingers: De eerste vind ik qua onderwerp niet boeiend genoeg. Snap het niet helemaal. De tweede daarentegen heeft een prachtige sfeer en compositie. Zwart wit doet het erg goed! Lekker ruig. Jammer dat er een witte blaan voor het hoofd loopt en zou misschien ook iets van het oog willen zien.

Goof: Heerlijke kwaliteit! Kijkt fijn weg. Leuk detail dat de vlag dezelfde lijn volgt als het paard.

Ivonka: Mooie spetterss... zou hem ietsje dichterbij halen door stuk van de onderkant weg te croppen, wel het groene gras behouden.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:03

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:06

Ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden :j

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:07

Nice lipydo, mooi in zwart-witook. Gave plaat.
Ivonka, ook een nette plaat.