Loiz schreef:JolandaS schreef:Er is een aantal goeie paardenfotografen en verder zijn er heeeeel veel mensen met een camera die zichzelf fotograaf vinden.
Binnen een maand na aanschaf van de camera is er een website en bieden ze fotoshoots aan (omdat ze hun camera terug willen verdienen).
Fotograferen is nog steeds een vak, al wordt dat tegenwoordig niet meer zo gezien.
Er is maar werk voor een beperkt groepje paardenfotografen, dus een heleboel wannabees haken vanzelf wel weer af als blijkt dat er geen droog brood mee te verdienen valt.
Degenen die wat meer kunnen, een eigen stijl hebben etc. die drijven wel boven.
Op Bokt kom ik er trouwens niet veel tegen. De meeste profs zullen het wel te druk hebben om hier veel rond te hangen.
Dat vind ik niet helemaal kloppen, er zijn een flink aantal bokkers die prachtig fotograveren hoor!
En de mensen die fotoshoots aanbieden (waaronder ikzelf) doen het niet altijd om de camera terug te verdienen, aangezien het gewoon leuk is om veel verschillende paarden op de foto te zetten en daardoor te verbeteren.
Wat denk je van Hypofocus trouwens? Die is zeker proff
Zoals ik
Ik vind het erg leuk om langs te komen en te oefenen op andere paarden om daarmee mijn eigen handigheid en vooral creativiteit (wat ik persoonlijk ook erg leuk vind) ook te verbeteren. Dit is voortgekomen uit het feit dat ik inmiddels elke vierkante cm van de merrie al op de plaat heb (bij wijze van dan), dan zijn andere paarden een grote uitdaging om verder te leren. En wat ik er later mee ga doen dat weet ik niet, ik vind het zo ook wel leuk, nieuwe mensen leren kennen en er een gezellige dag van maken en bovenal leren van de platen die ik geschoten heb en van daaruit tips opdoen voor de volgende keer. 
KiWiKo schreef:ik vind het knap als de fotograaf de emotie kan fotograveren..........
plaatje schieten kan iedereendas niet echt heel erg moeilijk............ maar de emotie kunnen vastleggen op de plaat is wat anders
Daar streef ik naar. Een plaatje schieten dat kan al aardig, maar nu wil ik proberen echt foto's te maken die er uit springen, en dat is oefenen, oefenen en oefenen (ofwel km's maken).
Fiffill schreef:De mensen die de foto's van Six kunnen waarderen zullen Tim Flach ook wel mooi vinden denk ik, daar lijkt het heel erg op.
http://www.timflach.com
Vind het persoonlijk een geweldige fotograaf.
Daar kijk ik zeer regelmatig naar, wat een prachtige foto's heeft hij. Alleen al de voorpagina vind ik leuk om naar te kijken (met die wandelende hond).