Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GuitarLove schreef:Ik heb ook nog een vraagje. Ik wil me iets meer gaan richten op de macro-fotografie, liefst zowel binnen als buiten. Ik was eigenlijk van plan daar een geheel nieuwe lens voor aan te schaffen, maar ik ben vandaag eens naar de winkel gegaan. Daar heb ik begrepen dat de officiele macro-lenzen pas vanaf ongeveer 400 euro beginnen (ik had gekeken naar een 60 mm, maar dat schijnt nog niet echt macro te zijn). Nu heb ik een alternatief getest, namelijk een opzetlens of tussenringen. Daar had ik al wel wat dingen van gehoord, maar eigenlijk voornamelijk negatief. Het zou het beeld enigszins veranderen of chromatische abberatie versterken.
Maargoed, het is dan ook stukken goedkoper! Wat zouden jullie me aanraden? Die 400 euro toch maar besteden aan een echt goede lens, of eerst maar eens beginnen met een voorzetlens of tussenringen? Ik heb een Tamron 18-200 F3,5-6,3 (niet echt geschikt leek me) en een Nikkor 50 mm F1,8. Zou een voorzetlens goed op deze laatste kunnen?
Paoline schreef:Hahhaha, snugger.Weet jij al welke je neemt?
Paoline schreef:De F4 met USM?
manzano schreef:Paoline schreef:De F4 met USM?
IS neem ik aan. USM hebben ze allemaal
Paoline schreef:Is de kwaliteit/scherpte/whatever van de Canon beter dan die andere van Sigma? Want als dat zo is lever ik liever wat lichtsterkte in, ben toch weinig van plan binnen te fotograferen..