[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:11

Misschien leuk als jij ook alle andere tekeningen taxeert Iwan_Fjord. Knipoog

Plaudar: Ik vind hem erg mooi, al is hij ietwat uit verhouding. €50,-
Janique: Jouwe heb ik gehad. Knipoog
Iwan_Fjord: Leuk! Ik denk €5,- voor jou.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:13

_Evelijn_ schreef:
Misschien leuk als jij ook alle andere tekeningen taxeert Iwan_Fjord. Knipoog

Plaudar: Ik vind hem erg mooi, al is hij ietwat uit verhouding. €50,-
Janique: Jouwe heb ik gehad. Knipoog
Iwan_Fjord: Leuk! Ik denk €5,- voor jou.

Lachen Ik schrijf zo veel mogelijk steeds bij hoor! En ik doe idd niet alles maar als ik denk iets zinnigs te kunnen zeggen over de prijs plaats ik het ook. Soms kan ik het niet echt bepalen en dan zet ik liever niks neer.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:23

Okee. Maar het komt op mij(en op misschien anderen) over alsof je nogal selectief bent. Ik vind het jammer dat je de één wel beoordeelt en de ander niet.
Maar goed, maakt niet uit.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:25

_Evelijn_ schreef:
Okee. Maar het komt op mij(en op misschien anderen) over alsof je nogal selectief bent. Ik vind het jammer dat je de één wel beoordeelt en de ander niet.
Maar goed, maakt niet uit.

Idd zo kan het overkomen, maar wil niemand benadelen hoor het is niet zo van ooh die is niet mooi die doe ik niet. Ook voor hele mooi schilderijen enz weet ik het soms ook niet.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:32

Okee, ik begrijp het. Lachen

Ik was nog wat vergeten:
Janique, ik denk niet dat ik geschikt ben om op de markt te gaan tekenen, ik teken daar namelijk echt te langzaam voor. Misschien als ik oefen om sneller te tekenen kan ik het wel eens proberen. Tong uitsteken

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:41

Even opmerking tussendoor voor Evelijn:
Ik vind niet dat je tekensnelheid iets te maken heeft met de markt/opdrachten !
Een goede tekening kost nu eenmaal tijd, ook voor die tijdsinvestering wordt je betaald. Het gaat om de kwaliteit die je aflevert (en die ik bij jou echt goed genoeg vind).
Portretten zijn nu eenmaal geen lopende band werk die je er zomaar uitschud Lachen .
Reken er ook maar op dat in de "mooiste" werkjes vaak echt wel een flink aantal uren zitten Lachen . Niet dat snelle werken daardoor op enige manier minder zijn hoor, maar ik vind het zeker normaal dat je gewoon tijd nodig kan hebben voor een mooie tekening Ja .

Ik taxeer later even bij, heb even trubbels met mijn Internetverbinding en kan de meeste afbeeldingen nu niet zien...

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:53

Naomi:
Dat is waar, tijd is zeker belangrijk, maar als je op de markt wilt tekenen, denk ik niet dat mensen uren voor een tekening willen blijven zitten.
Dan heb ik echt zeker een paar uur nodig om de schets goed op te zetten, de schaduwen te zien en alle details goed op papier te krijgen.
Ik kan natuurlijk wel voorbeelden op de markt laten zien en zo opdrachten aannemen, maar echt tekenen daar gaat nog niet lukken, omdat dat de mensen daar niet zo lang voor willen zitten. Knipoog

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:56

Ah zo Eef! Ja
Ik dacht dat je het over opdrachten algemeen had!
(ik kan de vorige pagina bijna niet laden, staan teveel foto's voor mijn o zo trage PCtje Scheve mond ) .
Hihi, maar dan zou t eigenlijk een goede oefening zijn om zoiets te doen Ja .
Of heel geduldige mensen treffen uiteraard Clown .

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:59

Zo kan je het ook opvatten inderdaad. Tong uitsteken
(Arme pc, arme jij Ach gut)
Zou inderdaad een goede oefening zijn, maar ik probeer eerst maar even echt goed te worden in portretten, voor ik me op tijd instel. Knipoog
Maar ik kan het wel eens proberen. Ja

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 09:29

Ik heb een klein schilderijtje gemaakt met acrylverf. Heb daar nog nooit eerder mee gewerkt en kan ook niet zo goed tekenen, maar stiekem was ik hier toch best trots op. En nu was ik wel benieuwd wat de kenners onder ons ervan vinden. Taxeren doe ik zelf (nog even) niet aangezien ik er compleet geen verstand van heb, maar lees wel mee en hoop er wat van op te steken Haha!

Hier dan mijn verfprutsdingetje
Diddl met vriendjes +- 20x18 in acryl
Tips zijn welkom!!

Afbeelding

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:01

Wendy15: Ik zou hier niets voor willen geven, aangezien het compleet overgenomen is en er geen eigen draai aan zit.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:00

_Evelijn_ schreef:
Wendy15: Ik zou hier niets voor willen geven, aangezien het compleet overgenomen is en er geen eigen draai aan zit.

Ben ook zeker niet van plan om het te verkopen hoor Haha! Wil alleen graag tips, en de meeste betere tekenaars reageren vaak niet in de 'gewone' topics, maar taxeren hier wel.. En ik hoopte dus eigenlijk op tips over hoe met het materiaal te werken Vork Ik heb dit plaatje genomen omdat er wel wat kleurovergangen in zitten, maar niet te moeilijk Schijnheilig haha

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:04

_Evelijn_ schreef:

Wat ik me net bedenk... Als je een foto precies overneemt is dat IMO hetzelfde, alleen dan moeilijker Clown . Ik heb het plaatje niet overgetrokken, maar ook gewoon nagetekent en zelf geverft.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:09

Daar heb ik helaas geen tips voor.

Als je een foto overneemt is dat niet hetzelfde. Dit is een stripfiguurtje bedácht door iemand, een paard of mens is een echt levend wezen, door niemand bedacht. Dit zijn simpele lijntjes, geen schaduwen, geen karakteristieken, alleen een wezentje dat ingekleurd is met een paar kleuren.
Dat is imo tè makkelijk. Knipoog

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:25

Daar heb je gelijk in, maar toch voor de 1e keer wel erg fijn om te oefenen! Met potlood heb ik ook wel eens dieren getekent (kan ik ook wel eens iets van plaatsen). Maar nogmaals, de 1e keer met verf en kleuren (mengen ed) oefenen is zo wel fijn. Daarbij vraag ik dus ook geen commentaar op het plaatje, maar over hoe je het beste met dit materiaal werkt Knipoog

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:27

Daarvoor moet je niet hier zijn. Je kunt dan toch het beste een eigen topic openen, desnoods mensen pb'en die er ervaring mee hebben.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:32

Heb ik ook gedaan Ja Maar overal kun je van leren he Knipoog Haha!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:45

Ben het met _Evelijn_ eens, ik hecht hier ook niet echt waarde aan aangezien je de kleurovergangen ook letterlijk kunt overnemen van de echte tekenaar. Overigens absoluut niet aanvallend bedoelt hoor! maar om echt met kleurovergangen te leren werken kun je IMO bijvoorbeeld eens je huisdier proberen! want zo te zien gaan deze diddl plaatjes je ontzettend makkelijk af want het ziet er hartstikke goed uit, maar het is gewoon niet ""eigen"" snappie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:42

En ik ben het met Janique en Evelijn eens. Het is een leuk plaatje geworden, maar het is niet iets om zomaar aan de muur te hangen. Voor een diddlfan is het leuk, voor iemand anders zit er gewoon geen waarde aan vast Knipoog.

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:35

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 00:38

Tijd voor een nieuwe ronde van mij en ik moet gelijk beginnen met een lastige zie ik Clown

@ sexy_back: Milo en Lila!! Haha! Mijn supernijntjes zijn dat Ja (heb de tekening geloof ik nog niet bijgezet in mijn profiel Bloos! ) Afijn terug tot de orde van de dag... Ik vind dat je Milo echt heel erg goed hebt neergezet (linker konijn), op de 1 of andere manier heb je zijn uitstraling 'gevangen' maar... qua vacht zie ik nog wel puntjes die verbetert kunnen worden. In plaats van inkleuren zou je kunnen proberen om plukjes vacht na te tekenen. Je bent dan wel langer bezig maar meestal is het resultaat er wel naar. Lila vind ik wat minder gelukt, bij haar kloppen de verhoudingen net niet helemaal. Overall vind ik dit een heel leuk plaatje geworden. oeh.. nu het moeilijke deel... tussen 10 en 15 Geld, geld!

@ Vajente: ik vind die schilderijen van jou wel zo mooi gedaan steeds! moeilijk... ik denk dat je voor je werk zeker niet onder de 100 euro moet gaan zitten en dan heb ik het over A4. Echt geweldig gewoon OK dan!

@ Dydy: 1. Bull terrier ik mis wat diepte nog in je werk deze vind ik van de 3 die je geplaatst hebt het minst mooi, geen taxatie nog 2. je potloodtekening daarentegen is beter van kwaliteit. Je zou kunnen gaan proberen om i.p.v. je onderwerp te omlijnen die afbakening te krijgen d.m.v. meer schaduwgebruik, ongeveer 5 Geld, geld! 2. De eekhoorn vind ik het best gedaan Ja ongeveer 7,50 Geld, geld!

@ wizzy: bij jou vind ik de potloodtekening duidelijk minder dan het schilderij. door dat je bij de eerste de neus bijna even breed gehouden hebt dan de bovenkant van het hoofd, lijkt het geheel uit verhouding. De neus had imo smaller gemogen. Het schilderij vind ik wel heel mooi gedaan die schat ik op ongeveer 20 a 25 Geld, geld!

@ WannieSannie: Wow! wat een verschil is dat! Jammer van de vlekken op het papier maar ik vind de manen heel leuk gedaan! Ja Ik denk zo'n 10 Geld, geld! als hij goed lijkt Ja

@ Carita: hele mooie tekening, wat jammer van de oortjes daar mis ik wat diepte maar verder ziet deze er goed uit. Geld, geld! 10 a 15

@ Lunas: wat een mooi oog heb je daar neergezet!! de manen vind ik iets minder. wat voor hardheid potlood heb je gebruik? ik vind ietsje streperig maar desalniettemin denk ik toch aan zo'n 20 Geld, geld! voor deze.

@ Stravero: wist Mijntjuh dat je deze geplaatst had? Ik zou het vervelend vinden als ze er niks vanaf wist. Afijn de taxatie het geheel is nog wat 'vlekkerig' door de overgangen van lichter naar donker. Het hoofdstel zou wat netter afgewerkt kunnen worden. Het kan helpen om het hoofdstel met een harder potlood te omlijnen dan die waar je de vacht etc. mee doet. 2,5-5 Geld, geld! + verzendkosten.

@ Alison: 1. het veulen lijkt niet geheel te kloppen en dan met name de ogen. verder is hij geloof ik vrij klein? Als dit op A4 is zou ik het ongeveer op 5 Geld, geld! schatten. 2. het lijkt alsof er tussen sper- en neusriem een bult zit, als je dit stukje een tintje donkerder gemaakt had richting onderkant is dit effect weg. Ik vind dat je de neus heel erg mooi gedaan hebt. Geld, geld! 5 a 7,50

@ janique: deze is zo leuk!! ik denk een 50 a 60 Geld, geld!

@ _Evelijn_: Hessel!!! Haha! ik vind hem echt heel goed gelukt, de jas is wat krasserig maar het gezicht OK dan! 20 a 30 Geld, geld! zeker Ja (als je de jas nog wat netter maakt denk ik zelfs aan rond de 40)

@ edelweis1: mooi die kop, ik krijg wel een beetje het gevoel dat de rest van de vacht wat snel getekend is. De kop heeft een hele mooie uitstraling maar in de rest van de vacht mis ik wat structuur. Als het formaat A4 is denk ik zo'n 10 a 15 Geld, geld!

@ Plaudar: hij/zij glimt je tegemoet Haha! ik denk zo'n 50 Geld, geld!

@ Iwan_Fjord: ik zou nog even lekker oefenen met de pastel, ook de verhoudingen kloppen nog niet helemaal, verzendkosten.

@ Wendy15: leuke tekening, leuke oefening, denk alleen niet dat dit verkoopbaar is.

zo *veegt zweet van voorhoofd* Clown dat was het dan weer...

==>> Even nog een opmerking, uit de reaktie van mijntjuhh boven mij maak ik op dat ze niet wist dat er een tekening van haar geplaatst was voor taxatie? Ik denk dat als je iets van iemand anders plaatst om te laten taxeren het wel zo netjes is om het die persoon ook te laten weten, dit om misverstanden te voorkomen. In dit geval was er in ieder geval wel eerlijk bij gemeld dat het van iemand anders was Knipoog OK dan!

Doei!

*gaat vast een opening bedenken voor het nieuwe taxatie topic... gaat hard ineens Ja *

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 08:33

janique schreef:
Ben het met _Evelijn_ eens, ik hecht hier ook niet echt waarde aan aangezien je de kleurovergangen ook letterlijk kunt overnemen van de echte tekenaar. Overigens absoluut niet aanvallend bedoelt hoor! maar om echt met kleurovergangen te leren werken kun je IMO bijvoorbeeld eens je huisdier proberen! want zo te zien gaan deze diddl plaatjes je ontzettend makkelijk af want het ziet er hartstikke goed uit, maar het is gewoon niet ""eigen"" snappie?

Dat dit zo goed zou lukken had ik zelf ook niet verwacht Bloos . Ik wilde gewoon snel wat proberen om te kijken of het lukte. Daarbij had ik ook alleen maar erg kleine papiertjes om op te verfen. Nu ben ik met iets anders bezig! Maar nogmaals, dit was de 1e keer proberen met verf kliederen en het is ook niet de bedoeling om het te verkopen!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:19

Lontje, het oog is met 6B en 8B afgewerkt.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 14:27

het oog is ook erg mooi gedaan!
voor de vacht heb je daar een wat harder potlood gebruikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:16

Lontje bedankt voor je taxaties!! Haha!