[INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jettiiy

Re: [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:06

die brushes zijn gewoon plaatjes moet je op internet opslaan en dan weer openen in photofiltre. ik heb de engelse ja. een polygon is ipv een lasso losse lijnen, trek je streepjes zegmaar

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:37

gewoon brushes intypen in google?

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:45

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:16

jettiiy; Dankjewel :)

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:25

drafbalk schreef:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... G%26um%3D1

deze site heb ik gevonden, maar als ik dan bijv. die sterretjes wil plaatsen (1na laatste foto?) dan krijg ik die witte achtergrond erbij. hoe krijg je die dan gewoon doorzichtig dat je alleen de sterren ziet.

Ik heb het even geprobeerd, met de info van jettiiy, en je moet de afbeelding (brushes dus) openen in photofiltre, en dan kopiëren. Daarna ga je naar de foto waar je de afbeelding op wilt hebben, en dan doe je EDIT > Paste Special > Mask.
Ik heb hem in het Engels, maar in het Nederlands kom je er hopelijk ook wel uit met deze uitleg :)

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:31

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:31

_Pansy_ schreef:
drafbalk schreef:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... G%26um%3D1

deze site heb ik gevonden, maar als ik dan bijv. die sterretjes wil plaatsen (1na laatste foto?) dan krijg ik die witte achtergrond erbij. hoe krijg je die dan gewoon doorzichtig dat je alleen de sterren ziet.

Ik heb het even geprobeerd, met de info van jettiiy, en je moet de afbeelding (brushes dus) openen in photofiltre, en dan kopiëren. Daarna ga je naar de foto waar je de afbeelding op wilt hebben, en dan doe je EDIT > Paste Special > Mask.
Ik heb hem in het Engels, maar in het Nederlands kom je er hopelijk ook wel uit met deze uitleg :)

bedankt, maar als je nou bijv. een paardenhoofd hebt waar verschillende kleuren op zitten, hoe krijg je het dan zo dat die kleuren nog wel gewoon hetzelfde zeg maar blijven. ?

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:33

Wat bedoel je precies?:p

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:13

als je die mask doet, dat je die afbeelding dan in de kleur krijgt van welke kleur je hem in je scherm hebt staan zeg maar, maar als je hem wilt plakken zonder die witte achtergrond, maar toch die zelfde kleuren wil behouden, hoe je dat dan moet doen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:17

Hoi allemaal

Ik heb even een vraag aan de doorgewinterde fotoshopgebruikers, heb even niet alle 80 pagina's doorgeploegd hoor, maar wist wel dat er een apart topic over was, dus dat even opgezocht.

Het zit zo, binnenkort moet ik een 20-tal fotos' bewerken. Ik heb dat nog nooit gedaan maar wilde dat sowieso altijd al graag leren. Heb weleens wat geprutst met programmaatjes van internet, beetje gemorft en zo, maar mijn vraag is:

Als ik foto's wil bewerken (die redelijk groot zijn) en ik wil daarbij EN de kleuren aanpassen, EN achtergronden bv wazig maken, EN morhen, kan fotoshop AL die zaken of heb ik dan een apart morphing pakketje nodig? En welke photoshop moet ik in vredesnaam hebben? (ik heb windows XP, niet vista). Wat is photoshop elements eigenlijk? Ik ben trouwens ook van plan er een boek bij te halen anders kom ik er toch niet uit. Ik moet alleen even heel zeker weten dat ik er ook mee kan morphen want dat is 1 van de opties die ik nodig heb.

Ik hoop echt dat iemand me hierop antwoord kan geven, heb geprobeerd het te googelen maar word helemaal gek van alle info en vaktermen die je om de oren vliegen en ik vind maar niet een concreet antwoord op deze vraag.

Als iemand het weet, plop ik vanmiddag direct nog even naar de stad en haal het. Als ik maar weet wat ik koop.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:21

Hallo,
waar kan je gratis een redelijk fotobewerk programma downloaden ?
Alvast bedankt

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:36

heey wie kan mij helpen??
ik werk met corel paint shop pro x2 ultimate, ik vind het een heerlijk programma maar nu heb ik per ongeluk mijn studie centrum weg gedrukt en dit was toch wel mijn stuun en toeverlaat hoe haal ik deze terug kan het nergens vinden ook niet in help van het programma zelf..

DUS mede bokkers HELP!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:53

Bij paint shop pro X1 zit het studiecentrum bij 'paletten' (F10)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 23:28

Ik weet er nog niets an maar dat nicoletje weet ik toevallig WEL. Als je help in de menubalk aanklikt zie je studiecentrum staan en dan heb je hem weer terug.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:32

@HannahFrouk,
Photoshop kan idd al die dingen goed aan. Gimp of Paint Shop Pro ook natuurlijk, maar photoshop wordt toch wel het meest gebruikt. Aan Elements heb je al genoeg in jouw geval. Deze kan heel goed daarvoor gebruikt worden en is vooral niet moeilijk te hanteren. Elements 7.0 is een zeer fijne versie van Elements waarmee je heel veel kan doen. Ik weet niet precies of je hiermee kunt morphen, maar dat zou je in de winkel kunnen navragen of op internet kunnen nazoeken. Ik denk persoonlijk dat het wel kan gezien het een zeer uitgebreid programma is, maar ik geef je er geen garantie op :)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 15:32

Bedankt! Is Elements dan niet een soort verkorte versie van photoshop? Ik was bang dat warpen en morphen daar dus niet in zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 15:38

Hmmmm mijn ervaring met Elements is dat het juist zéér beperkt is. Ik ben bij een vriendin geregeld onwijs verrast doordat het nog beperkter bleek te zijn dan ik had gedacht.

Met Photoshop kun je in feite álles, mits je weet hóe. Je kunt ook veel automatiseren, maar opnieuw, mits je weet hóe. Je moet van Photoshop niet verwachten dat je kunt zeggen "ik wil dit morphen, doe dat voor mij", je zult het wel zelf moeten doen. In die zin is andere software misschien minder ingewikkeld, maar met Photoshop heb je dus wel zelf volledige controle.

Maar @HF, zowel Elements als de volledige Photoshop kun je op www.adobe.com downloaden en een maandje uitproberen. Kun je kijken of Elements kan wat je nodig hebt, kun je kijken of je eruit komt met Photoshop (en daarmee de resultaten kunt verkrijgen die je voor ogen hebt), en kun je kijken of misschien toch minder controle maar meer eenvoud je voorkeur zou hebben.

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:34

Kan iemand mij vertellen waar je adobe photoshop kunt downloaden ?

graag via pb.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:37

pb mij dan ook meteen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:23

Zie mijn post hierboven... Gewoon op www.adobe.com, 30 dagen trial.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:58

en kan je er daarna nix meer mee ?

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:05

Nouks, gezien HF aangaf er nog niet zoveel ervaring mee te hebben en vrij makkelijke veranderingen wilde uitvoeren, voldoet Elements prima. Als HF echt meer wilt doen dan alleen de makkelijkste uitvoeringen doen op foto´s, dan is Photoshop zeker het overwegen waard. Maar mijn beleving is dat je met Elements behoorlijk ver kunt komen :)

Eva_D, nee daarna kun je hem niet meer gebruiken, mits je de uitvoering koopt natuurlijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:21

geluksvogel schreef:
[***], gezien HF aangaf er nog niet zoveel ervaring mee te hebben en vrij makkelijke veranderingen wilde uitvoeren, voldoet Elements prima. Als HF echt meer wilt doen dan alleen de makkelijkste uitvoeringen doen op foto´s, dan is Photoshop zeker het overwegen waard. Maar mijn beleving is dat je met Elements behoorlijk ver kunt komen :)

Eva_D, nee daarna kun je hem niet meer gebruiken, mits je de uitvoering koopt natuurlijk ;)

Hoe weet jij dat? Kun je met Elements "morphen"? :+

Kleuren aanpassen en achtergrondjes vervagen kun je in Elements prima, maar zoals je uit m'n verhaal wel kunt opmaken hangt het behoorlijk af van de eisen die HF zou stellen aan het eindresultaat. Ik zeg daarom "allebei proberen", en mocht PS te ingewikkeld zijn, Elements te beperkt of meer automatisering gewenst zijn, op zoek gaan naar een derde stukje software voor het morphen :+

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:59

Het GAAT juist om het morfen en het warpen.
Als ik dat er niet mee kan, hoef ik het hele pakket niet.

Ik ga eens naar die trial kijken, bedankt voor de tip.

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:41

drafbalk schreef:
als je die mask doet, dat je die afbeelding dan in de kleur krijgt van welke kleur je hem in je scherm hebt staan zeg maar, maar als je hem wilt plakken zonder die witte achtergrond, maar toch die zelfde kleuren wil behouden, hoe je dat dan moet doen.

Dan moet je hem gewoon plakken met je rechtermuisknop en niet met mask... :+