[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:40

Week 5
Afbeelding

Vind het jammer van de rook, wegbewerken lukte niet helemaal helaas, moet nog goed oefenen wat dat betreft.

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:25

Even een klein rondje feedback van week 5.

Mariett: Leuke foto, niet heel erg bijzonder interessant maar toch wel een leuke opname.

Irene96: 1 woord; WAUW. *\%/* Wat super origineel, creatief en bijzonder is deze foto zeg. Echt heel erg mooi. Jij bent maar goed bezig met de zelfportretjes, schitterend!

Taars: Jeetje wat mooi! _/-\o_ Mooi dat het contrast uit de achtergrond weg is en de voorgrond er zo uit springt. Super gedaan!

Wendy1987: Hmm wat dit is.. Wel interessant! Fototechnisch goed uitgevoerd, fijne scherpte diepte.

Glenstorm: Mooi paardje! Zonde dat de foto zo hard over komt, het contrast is behoorlijk hoog en de witbalans is ook niet helemaal zoals het zou moeten zijn. De achtergrond lijkt wel aardig goed belicht, terwijl het paard te donker is. Probeer een paar stops langzamer te belichten (dus de sluitertijd naar een lager getal brengen) of je diafragma ietsjes open te gooien. Mocht de lucht dan overbelicht worden, dit kun je heel gemakkelijk weer herstellen in lightroom en photoshop (mits je in RAW fotografeert).

Joysieee: Leuke keuze voor zwart wit, geeft toch een bepaald sfeertje met zich mee wat passend is bij dit soort foto's. Ik mis wel wat scherpte. Daarnaast zou het misschien interessanter worden om naar te kijken als je de compositie verandert. Neem eens een ander standpunt en je zult zien dat het een totaal andere foto oplevert!

Ismy: Pff echt een hele gave foto, die lucht, de compositie en de kleurtjes.. De sneeuw maakt het af, super gaaf!

Eskegirl: Leuke foto, vind de vlakverdeling van de foto alleen niet echt geslaagd, al zal dat wel een kwestie van persoonlijke smaak zijn. Slechts 1/4 van de onderkant komt in beeld en 3/4e deel lucht. Ik zou er zelf wat een balans tussen zoeken. Wel mooie kleurtjes, de zonsondergang blijft een mooi iets hé!

Week 5

Afbeelding

wendy1987

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:32

Dankjullie voor de leuke feedback. Voorin is die inderdaad iets flets. Maar dat was de steen, want dat is het, zelf ook wel. Moet nog flink oefenen. Maar het is erg leuk materiaal om mee te oefenen.

Het is dus een amethist mineraal :)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:56

Week 5
Afbeelding

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:02

glenstorm
Ik vind de kleuren niet echt mooi eigenlijk, volgensmij staat het contrast ook iets te hoog..

Joysieee
Opzich een leuke foto zo zwart-wit maar de uitsnede vind ik niet echt passend, misschien had je de hele oren er op kunnen zetten of ze er helemaal af kunnen halen!

Ismy
Super mooie foto, hele fijne kleuren!

EskeGirl
Ik vind de vlek van de zon te 'erg', misschien had je lager kunnen zitten, zodat de zon achter de bomen valt! De rook vind ik niet storend trouwens, daar had je goed gebruik van kunnen maken!

laurajoy15
Erg mooi, de kleuren komen mooi uit zo!

SharonPlugge
Hele mooie kleuren, het onderwerp staat wel een beetje centraal, misschien had je de compositie iets anders kunnen doen

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:13

SternPhoto schreef:
Ja helaas is dit ook z'n geval van halsband af hond weg. Hij gaat graag achter alles aan haha.

Jaa, dat dacht ik al. Soms kan het niet anders :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:30

Mijn week 5 :D

Afbeelding

KimdeGroot94

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:34

Erg mooi Marit! :)

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:41

Deze week voor het eerst geoefend met newborn foto's! Echt onwijs leuk om te doen zeg! Ik heb in een week tijd al vier verschillende baby's op de foto gezet! Het was dus ook erg lastig om voor deze week een foto uit te kiezen! Maar dit is m uiteindelijk geworden, omdat ik het zo schattig vind, zn vinger voor zn mond!

Week 5

Afbeelding

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:44

Bedankt voor alle feedback!

Helaas geen sneeuw hier, dus ben binnen maar wat aan het prutsen geweest met druppeltjes en een flitser.

Week 5
Afbeelding

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:45

jeeeesszzz gub :wow: *-:)

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:30

Wat een geweldig gave foto's komen er deze weken voorbij. Kom ik zo aanzetten met mijn prutswerkje :+ Eentje van vorige week dit keer, afgelopen maandag zijn mijn amandelen verwijderd dus ben futloos en aan huis gebonden. Ik zal alle feedback nog even bij lezen maar in ieder geval hierbij mijn week 5.

Ik ben zelf niet heel tevreden maar wauw toch wat anders proberen, ietsjes spookachtiger. Het is mij niet helemaal gelukt helaas en ben niet tevreden met de harde overbelichting van het hek maar dat kreeg ik niet weggewerkt.

week 5
F3.5
1/800
ISO 800
50 MM

Afbeelding
Spooky - POTW5 by hiltsjew, on Flickr

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:27

Ik ga deze week ook mijn best doen om feedback te geven. Is voor het eerst en ik ben zelf een beginner dus neem me niks kwalijk ;) Puur opgeschreven wat ik zag en wat me opviel.

Eline91
Leuke locatie en mooie foto! Misschien had je t bureau nog iets meer uit het midden kunnen halen.

Niene87
Ik ben benieuwd hoe t in originele kwaliteit. Ik zou m zelf niet helemaal vierkant hebben gedaan maar iets meer ruimte aan de zijkanten over hebben gelaten.

Sodeletuut
Gaaf, super vastgelegd met die damp!

MarBri
Lucht is idd wat saai en de foto lijkt daardoor wat grauw, maar volgens mij is t doel van een groothoekfoto goed gelukt.

Mallow
Mooi scherp! Ik mis een beetje kleur of licht bij het oog waardoor het er meer uit zou springen.

Showteam
Mooie foto, heel gaaf sfeertje :)

Lipydo
Wow, super gave foto! Ik vind de hand wel iets afleiden, trekt voor mij net een klein stukje aandacht van haar gezicht weg.

Manonfleur
Leuk idee, netjes uitgevoerd, misschien had de foto nog iets lichter gekund?

SternPhoto
Mooi vastgelegd, knap oud koppie.

Magda
Gaaf met die druppels! Verder niks op aan te merken

Mb_foto
Ook niks op aan te merken, heel sprekend zo in zwart-wit

Mariett
Brrrr koud, liever jij dan ik :D Leuke foto, hij lijkt wel wat grauw/grijs qua kleur.

Irene96
Wat maak jij geweldige zelfportretten, mooie kleuren

Taarss
Mooi! Fijne sfeer met de kleuren zo

Wendy
Ook niks op aan te merken, heel mooi!

Glenstorm
Knap paardje en qua compositie vind ik het een mooie foto, ik vind m alleen zelf wat donker. Ik denk dat het paard er meer uit zou springen als alles iets lichter was.

Ismy
Wow, die zou ik zo aan de muur hangen!

EskeGirl
Mooie foto, ik vind alleen dat er wat teveel lege lucht is aan de bovenkant. Misschien had je iets meer van de bomen mee kunnen nemen waardoor de zon wat hoger op de foto komt.

LauraJoy
Mooi, helemaal niks op aan te merken :)

SharonPlugge
Leuke foto en fijne kleuren om naar te kijken.

Marit
Mooi! :j

KimdeGroot94
Wat lief! Goed gelukt, heel leuk dat vingertje.

Gub
Wow hoe heb je dat gedaan met die kleuren? Super!

Hilly200
Ik vind het wel een mooie foto hoor! Het hek lijkt idd wat hard, maar mooie compositie en alles trekt mijn oog naar dat hek toe.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:44

Mijn week #5:

Afbeelding

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:49

laurajoy15 schreef:
Taars: Jeetje wat mooi! _/-\o_ Mooi dat het contrast uit de achtergrond weg is en de voorgrond er zo uit springt. Super gedaan!
makkelijk weer herstellen in lightroom en photoshop (mits je in RAW fotografeert).

Wauw, dankjewel voor de leuke feedback! Vond de foto toen ik hem op m'n display zag op de camera al erg goed gelukt en met wat rommelen in photoshop werd de foto eigenlijk nog mooier qua kleur maar je weet natuurlijk nooit of andere je foto ook mooi vinden maar echt leuk dat de foto bij de meeste zo in de smaak valt! Is voor mij een bevestiging dat ik goed bezig ben hihi :)

MZorro schreef:
taarss
Dit vind ik een hele mooie foto! Leuk zo 4 op een rijtje; heel romantisch! Het lijkt wel op mijn laptop of de kern van of de echte zon of het neppe zonnetje een duidelijk puntje is en niet alleen de gloed ervan. Als dat een nep zonnetje is, vind ik dat een beetje jammer, maar ik weet niet of dat zo is? De kleuren en gloed vind ik wel heel fijn!!

Het zonnetje heb ik inderdaad toegevoegd en nu je het zo zegt en ik beter ga kijken zie je inderdaad net dat puntje in het midden en ook een beetje dat ronde, had ik misschien beter wat onopvallender kunnen maken maar ach, iets voor de volgende keer om mee te nemen! :)

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:51

Mijn week 5
Afbeelding

Bedankt nog voor de feedback van week 4!!
showteam schreef:
TeSzZz Toffe actie foto! En wat een prachtige honden <3 De foto oogt goed scherp, alleen qua compositie had ik liever boven de honden nog wat extra ruimte gehad en onder wat minder. Maar dat is super lastig, zeker met bewegende dingen. Je moet op zoveel dingen tegelijk letten :))
Mallow schreef:
TeSzZz
Leuk plaatje, je hebt de honden leuk vastgelegd, mooi scherp beeld zo. Jammer dat de honden iets wat aan de bovenkant van de foto geplaatst zijn waardoor je aan de onderkant wat 'loze' ruimte hebt.

Thnx allebei, wat meer ruimte aan de bovenkant (en/of wat minder aan de onderkant) was idd misschien mooier geweest. Ga ik volgende keer op letten! Ze gingen zo snel dat het me op dat moment niet opviel haha

weslyjune schreef:
TeSzZz; mooi moment, die bruine hond kijkt wel veel intenser dan die zwart witte, dus ik vind het bijna jammer dat ze niet andersom rennen. (fototechnisch niets aan te doen. Dit was het moment en dat heb je gepakt.)

Dankjewel :) De bruine hond heeft idd een intensere blik, maar ik denk dat dat ook komt doordat ze zulke lichte ogen heeft, dat springt er toch meer uit.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:13

Ik vond het moeilijk kiezen, maar toch voor deze gekozen :) (mijn eigen punten zijn de onscherpe neus en de achtergrond, had achter meer sneeuw mogen zijn ipv dat donkere). Tips voor een scherpe neus + ogen misschien?

Week 5

Afbeelding

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:14

NESCAFE schreef:
Hilly200 Prachtig al die glanzende druppeltjes in de takken. Wel zoals gezegd een kleurzweem, in de tweede bewerking zie ik het nog steeds.

Dankjewel, is zo jammer dat ik nooit eens mee kan kijken vanaf een andere laptop om te zien hoe de kleuren uitkomen ;) . Maar ik begrijp het wel, moet toch een kijken naar een serieuze kalibratie van mijn scherm maar denk dat dit niet mogelijk is bij deze laptop.
Sicayes schreef:
hilly200: Mooi die druppels aan de takken. Klein beetje kleurzweem nog in je tweede bewerking maar vind de foto verder wel geslaagd.

Dankjewel :o
joeluna schreef:
hilly200
Ik vind de kleuren nu wel mooi, mis alleen wat scherpte op de boom?

Hmmm bij mij is hij verder haarscherp, wat gek dat dit bij jou wel zo is. Heb daar verder ook nog niks over gehoord van iemand anders.

billionache schreef:
hilly200: gave foto! ik vind dat rozige echt een meerwaarde geven aan de foto!

Dankjewel, mijn bedoeling was ook om het wat romantisch te houden,dus inderdaad dat roze vond ik ook wel er bij passen maar ik begrijp dat het bij sommigen net iets teveel is. Ben blij dat jij hem dus wel ziet zoals ik hem zie :D

Eline91 schreef:
hilly200 Knappe foto, ik vind hem helemaal goed zo!

Super, dankjewel :$

magda_90 schreef:
hilly200
De DOF is prachtig maar wel dermate aanwezig dat de achtergrond eigenlijk het onderwerp overheerst. Een andere compositie had dit kunnen oplossen.
De kleuren zijn prachtig, niets meer aan doen.

Dankjewel, wat betreft de achtergrond ben ik het helemaal met je eens, ik heb nog geprobeerd om het wat rustiger over te laten komen maar dit is niet gelukt. Wellicht had een andere compositie dit op kunnen lossen maar deze foto was eigenlijk een ‘test’ foto die ik maakte om te kijken of ik mijn instellingen wel goed had op de camera, later kwam ik er pas achter dat hij best wel leuk was :P Maar dit is zeker iets wat ik meeneem voor een volgende keer :)
Citaat:
Kanzi
hilly200 ; Mooi contrast tussen de rode takken en de besneeuwde bomen.

Dankjewel :)

TeSzZz schreef:
Hilly200
Ik vind het wel een mooie foto hoor! Het hek lijkt idd wat hard, maar mooie compositie en alles trekt mijn oog naar dat hek toe.
De compositie ben ik zelf ook het meest tevreden over, dus dankjewel :D

Ik word zo blij altijd van de positieve feedback en de evt. verbeter punten. Erg leerzaam en zo krijg ik ook een beetje het idee dat ik op de goede weg zit om beter te worden :)

edit:

IsaCalixa, prachtige foto, storende punt vind ik vooral de neus, achtergrond stoort mij niet zo eigenlijk ogen en oren vind ik ook gewoon precies goed. Denk dat je voor het rechteroog wat iets (echt maar iets en vind het niet heel storend :P) wegvalt de foto vanuit een andere hoek had moeten nemen zodat de lichtval anders was geweest en die kant minder in de schaduw valt..
Laatst bijgewerkt door hilly200 op 30-01-15 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:16

Bedankt voor het commentaar iedereen!
Ik zat ook al te twijfelen met de lucht, maar anders zou ik huizen erop krijgen:
http://oi59.tinypic.com/11iiusl.jpg
Dus heb toen voor dat gekozen

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:19

IsaCalixa schreef:
Ik vond het moeilijk kiezen, maar toch voor deze gekozen :) (mijn eigen punten zijn de onscherpe neus en de achtergrond, had achter meer sneeuw mogen zijn ipv dat donkere). Tips voor een scherpe neus + ogen misschien?

Week 5
https://farm9.staticflickr.com/8590/16217370707_985bc97c59_c.jpg

Hogere F-stop kiezen. Hoe groot was je F stop hier?

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:23

Gub
Wauw, meestal zijn druppel foto's allemaal een beetje hetzelfde, maar deze is echt uniek!

hilly200
Ik snap je idee, maar de uitwerking is nog niet helemaal goed.. Maar dat geeft niks natuurlijk, daar kun je van leren! Overbelichting kun je makkelijk aanpassen met de nabewerking!

MarijeR

Echt heeeel mooi, ook het doorkijkje vind ik erg mooi! Niks op aan te merken!

TeSzZz
Wel mooi, maar niet bijzonder.. De scherptediepte is erg mooi zo, misschien dat de compositie iets interessanter had gekund

IsaCalixa

Heel mooi! Ik vind het persoonlijk niet storend dat het neusje niet scherp is, wat meer sneeuw ipv het zwarte ben ik het mee eens. Om het neusje ook scherp te krijgen moet je in ieder geval een hoger diafragmagetal kiezen

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:23

Mijn week 5, geïnspireerd door alle andere druppeltjes hier. Zo makkelijk is dat nog niet ben ik achter gekomen. :=
Vooral het scherpstellen is echt n dingetje, druppeltje is helaas ook niet helemaal scherp, wellicht dit jaar nog maar eens proberen, maar deze week kom ik er niet meer aan toe, ben niet helemaal tevreden dus. :P

Afbeelding

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:30

Ik ga zelf ook eens wat feedback geven. De foto's van deze pagina :)

Eskegirl: Ik heb mijn twijfels bij deze foto, was de lucht echt zo geel of heb je dit zo bewerkt? Zo niet dan is het wel een hele mooie lucht :) Wel jammer dat er niet meer van de bomen onderen zichtbaar is, maar zo te zien stond er een huis in de weg, haha vervelende situaties! Ik had de foto toch van een ander punt genomen zodat je toch meer bomen/grond had en minder lucht.

Laurajoy15: Heel tof met die sneeuw! Ik vind het ook niet storend dat het aandachtspunt nu centraal staat eigenlijk. Mooie kleuren, verdeling en goed scherpgesteld.

SharonPlugge: Een beetje onduidelijk waar nou precies de focus ligt, ik zie namelijk een scherp blaadje maar ook enkele scherpe druppels. Toch vind ik het niet heel erg storend, de kleuren zijn erg mooi en de druppels voegen nog dat ''extra'' toe. Prima foto.

Marit: Mooi perspectief met het hek zo, en een goed overzicht van het landschap. Ook erg tof dat je aan het einde van de sloot zonlicht ziet. Geeft een erg duidelijke sfeer van de omgeving, mooi.

Kimdegroot94: Mooie zachte kleuren, goede uitsnede en leuk hoe het babytje erbij ligt. Alleen ik heb wel het gevoel alsof er nog een beetje scherpte mist in de ogen. Sowieso lijkt het linkeroog (dus die nu onderaan is) ietsje scherper dan het rechteroog. Als het beide echt scherp was geweest had de foto nog beter gemaakt.

Gub: WOW, wat een kleuren! En vlijmscherp. Als ik al een puntje zou moeten hebben zou het slechts zijn dat ik de plons iets meer naar rechts of juist in het midden had willen zien. Maar ach, dat maakt niet heel veel uit, supergaaf joh!

hilly200: Wow, het hek is echt heel erg fel. Doet bijna een beetje pijn aan mijn ogen :') Maar het trekt wel je aandacht, dat was zeker ook je bedoeling met deze foto? Ik vind het een prima foto, misschien alleen nog even dat blauwe dingetje (slot?) op het hek wegwerken.

MarijeR: Echt een superfoto. Vogeltje en takjes mooi scherp, goede compositie en de vage dingetjes op de voorgrond maken het af. Lijkt me erg lastig om een vogeltje goed op de foto te krijgen, dus erg goed gedaan!

TeSzZz: Interessante foto! Ik vind de scherpstelling mooi gedaan, mooi in het midden van het draadje. Ik zou persoonlijk alleen het onderste gedeelte van de foto ook wit maken, want nu is dat zo'n vaag ''zwart gat'' :')

Nog even aangepast, Murthul had nog net na mij een foto geplaatst :)

Murthul: Ik vind de foto goed getimed, alleen je mag het contrast nog wel wat omhoog gooien om de ''rimpels'' in het water nog dieper te laten lijken en beter zichtbaar te maken. En zou hem nog ietsje naar links kantelen, hij lijkt een beetje scheef. Verder prima foto!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:39

Babel schreef:
IsaCalixa schreef:

Week 5

3,2 :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:41

IsaCalixa schreef:
Babel schreef:
IsaCalixa schreef:

Week 5

3,2 :)

Hoe groter dat getal, hoe "breder" het gebied wat scherp is, een kleiner F-getal is een kleiner scherp gebied. Volgende keer kun je dus proberen daar eens mee te spelen. :j