[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenneeee

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:05

Xiiaaoonaa ik heb heel veel foto's en ook met de voeten maar daar staat het bruidsmeisje net huilend op omdat die er helemaal klaar mee was !

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:00

XiiaaooNaa schreef:
monbyou, wat een schatje! alleen zou ik nog meer naar beneden zakken met de camera.
met welke lens heb je deze foto gemaakt? want het hooft is echt enorm vergeleken met het lijfje.

Dank je wel! ik heb de foto gemaakt met mijn 18-55 lens, Maar mijn pony is niet helemaal correct gebouwd en stond ook een beetje apart :')

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:14

@ EngeltjeS: de foto was niet gedraaid. Pony strekte zijn hals tijdens het kroelen, met zo'n leuke tuit lip en draaide z'n neus in mijn richting!

En hier is mijn week 6. Wat een prachtig stel om op de foto te zetten!

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 12:28

EngeltjeS schreef:
Agossie: De neus vind ik het mooiste op deze foto. Ter hoogte van het oog, vind ik de foto "te" verscherpt. Als ik naar de bles kijk (naast het oog) dan valt het me nog meer op. Een beetje zonde.
Als je het paard iets meer in de zon had laten staan/kijken, dan was het probleem waarschijnlijk minder. Het schaduw "overbluft" het paard nu op de foto.

Ik wil hier toch even op reageren.
Normaal kan ik helemaal geen normale foto's van mijn paard maken, omdat ze steeds naar me toe komt. :\ (maar ook wel <3 ) Positioneren is dus vrijwel onmogelijk, mede omdat ik alleen was en mijn paard geen halster of iets dergelijks om had. De schaduw heb ik iets verminderd, maar te veel nam de kracht van de foto weg, dus ik heb het zo gelaten.
Over het scherpe... Tja, dat is wellicht jouw mening, maar hij is nauwelijks verscherpt... Wat je denk ik ziet is wat los haar en huidschilfers. Madam houdt nogal van "koppie krabben" en ik had het niet schoongemaakt voor ik de foto nam. Het lijkt daardoor waarschijnlijk verscherpt.

Technisch ben ik het eens met de schaduw. Mijn paard had iets meer in de zon kunnen kijken om de foto perfect te maken, maar op dat punt na, is hij technisch nagenoeg perfect in mijn ogen.

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:40

Tromgeroffel, hier mijn commentaar!

Citaat:
Agossie mooi scherp, misschien wat jammer van de schaduw aan de linkerkant van het hoofd.

Ann_Pam Mooie foto, goed scherp en ik vind de 2e koe erg sprekend erop staan :)

Ash_ Wat een lucht zeg! Prachtig met die molen erop, staan daarnaast huizen? Dat vind ik namelijk wat jammer dat je de bomen niet helemaal ziet maarja de huizen gaan niet aan de kant ;)

Asselruiter Scherp! mooie kleur en het geeft me wel een vrolijk gevoel, misschien jammer van (ik denk het sprietje ervoor) de onscherpte ervoor…

Babel Erg mooi! Waar is dit?

Bellatrix Scherp op de neus, misschien oog nog iets scherper? Verder erg lief!
binky Leuk! Jammer van de storende achtergrond, misschien volgende keer fotograferen in een park/bos/weiland? (maar dat zei je zelf ook al volgens mij)

Bumblehorse Black-foto, naar mijn zin goed gelukt (heb er niet zoveel ervaring mee) jammer van die teugels…

calice lief zeg! jammer van de achtergrond… Die verhouding is wel ontzettend leuk gedaan qua been/jongen :)

C_estmoi Erg mooie foto, mooie achtergrond ook! Alleen vind ik de arm wat storend, ik denk dat als je hem zonder arm had het nog een mooiere foto was! :j

chip Het heeft een apart gevoel, wel fijn! Jammer dat ie zo donker is… Wel goed dat de hond niet precies in het midden zit!

Deetjeeuh Had al gezegt dat ik dit een hele aparte foto vond! Erg leuk gedaan! :D

deviltjh Lief koppie, mooi scherp, geen commentaar!

Djura99 Aparte foto, is weer eens iets anders! Jammer dat de linker kant van het hoofd wat donker is door de schaduw, achtergrond is wel mooi.

DmNqUe Gaaf! Misschien volgende keer ietsje meer gezicht? Maar ik zit te twijfelen of dat mooier is ;)

eclair98 Oog is mooi scherp, misschien iets levendiger maken? Wel leuk dat je jezelf erin ziet!

EngeltjeS mooi, lekker scherp en SNEEEUWWW <3 Geen commentaar verder

faatxhorse haha moest wel even lachen, vind het een leuke foto. Mooi scherp en de focus ligt er erg goed op!

Fellow Lief! Misschien iets minder van de buik aan de voorkant en snuitje iets groter? Verder erg leuk!

Fennee Hahah grappig gezichte, vind de hoek waaruit je de foto genomen hebt iets minder, probeer daar op te letten:)

Fenneeee mooi! wat een beest!

Gub Leuk gedaan, achtergrond mooi zo met die bomen! Geen commentaar

Hanna_94 Erg fijne foto! Prachtig, die achtergrond de scherpte, toppie!

HeavensLove Hihi leuke foto, goed scherp!

Iejoorr Ik vind hem leuk, de achtergrond totaal niet storend, vind het wel leuk zo met al die spulletjes in de stal!

Irene96 wat wat goed bedacht zeg, erg mooi!

ismy Erg fijn de kleuren, ruimte erboven vind ik er ook goed bij passen!

Jessica_1998 Lief, jammer van de viesheid, maarja witte pony ;) Achtergrond wel mooi

JewEmm Hahahah, ik moest echt heel erg lachen, heel erg leuk en ook nog goed scherp! Toppie!

jilinda Goed scherp, alleen een beetje sombere gezichtsuitdrukking… Misschien idee voor de volgende keer?

JNSW Wauw, prachtige sfeer, erg fijn

Joey Erg mooi! Prachtige sfeer en wat een beest!

joey_lover Wat lief! mooi zo met die zon, misschien ietsje croppen?

Jolandaa_ Vrolijke foto! Mooi scherp, misschien iets croppen?

kani_ejj hahaha leuk! mooi scherp, misschien iets levendiger maken?

Kelszz_ mooi, prachtig met het water, misschien iets croppen?

_Kiki_ Erg donker, probeer hem wat lichter te maken, dan wordt hij denk ik een stuk beter!

laurajoy15 mooie houding, goed scherp en een fijne achtergrond toppie dus!

Lipydo Wauw wat een sfeer! Prachtig

Lizaa01 Erg leuk! mooi scherp! Heb je hem verscherp? dat lijkt namelijk een beetje maar het kan ook verbeelding zijn ;)

manonnevot Wat een lief koppie, jammer van de achtergrond, wel een leuke compositie!

marit één woord: Prachtig! Wat een beest zeg wauw <3

MarijeR Had al gezegt dat ik hem heel lief vond, volg je cam zo vaak mogelijk helaas geboorte van het 3e veulen niet kunnen zien :(

Marjoow Lief, mooie zachte rustgevende foto, mooi scherp.

Mb_foto Goede foto, jammer van het hekwerk erachter.

MichieldeM Wow, erg mooi gedaan, misschien in de nek iets overbelicht? Erg goed!

monbyou Wauw, ik vind uilen acht prachtige dieren! misschien kopje croppen of iets levendiger maken?

MyHu erg leuk, lekker strak en goed scherp

naomi_g1998 mooie foto, ik vind de zonnestralen wel wat hebben, misschien iets levendiger maken?

NatassJa Gave plaat zeg! Erg goed gelukt, <3!

Nayomie Leuk zeg! Al die zwart/wit tinten, mooi gedaan.

Nefertarie Wat wat is dat prachtig, ik vind de lantaarnpaal wel wat storen helaas :(

Racheel Erg mooi, goed scherp en heel erg sprekend! Toppie gedaan!

Revanches Mooie plaat! goed scherp, de bomen in de achtergrond vind ik er erg goed bij passen het maakt het plaatje af!

Robin_Rikkie Wow, heerlijk, knalblauw water, zomerrrrr! Mooie foto

SachemLover Leuke foto, misschien ietsje oplichten en het paaltje links van het paard weghalen? Dan wordt hij denk ik nog beter!

Sanne_com Prachtig, lekker scherp en mooie compositie!

showteam hahaha wat goed bedacht zeg! Erg leuk

Sodeletuut Wauw, heel erg mooi bewerkt met z/w achtergrond en een gekleurd oog! Maakt hem heel sprekend

Suuszels Vrolijke zomerse foto ondanks is het winter haha, jammer van al die gebouwen op de achtergrond, misschien zou je die nog weg kunnen halen?

TammyVN mooie foto, erg leuk kikker-perspectief om het zo maar even te noemen!

tesseke Leuke actie foto! Goed scherp geen commentaar!

Tinky12 hahahah leuk, volgens mij wel goed scherp maar ik kan het niet zo heel erg goed zien…

TrendyLover Mooi zo die zon links boven, misschien nog zo bewerken dat er stralen door de bomen komen? ;)

XiiaaooNaa Mooi, goed scherp, geen commentaar! :D

xLoki Deze vind ik echt ontzettend lief, een van de leukste van deze week! Mooi scherp en een hele fijn en zachte sfeer!

Yvonne_V Mooie diepte maar hij zegt niet zo heel veel misschien zo hem wat te bewerken kan je er nog een mooie sfeer aan hangen :)

20282 Leuke foto, lekker vrolijk. Wel heel erg jammer van de achtergrond probeer daar op te letten de volgende keer :) Wordt de foto nog beter van!

Zo hehe, eindelijk klaar hier voor iedereen commentaar! Weer geprobeerd een tip/top te doen! :)
Zal niet iedere week commentaar geven maar ik ga proberen om de week :) Anders kost het me echt te veel tijd.

Iedereen die al commentaar heeft gegeven super bedankt ben er erg blij mee :)

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:06

kimberley23 schreef:
Lizaa01 Erg leuk! mooi scherp! Heb je hem verscherp? dat lijkt namelijk een beetje maar het kan ook verbeelding zijn ;)

Dankjewel! Nee ik heb hem niet verscherpt, ik heb hem via flickr geüpload en daar worden mijn foto's altijd scherper van.. :roll:

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:45

Dankjewel kimberley! :D :o

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:35

Hier is mijn commentaar voor week 5!

Agossie verzamelt hier - Technisch mooie foto. Jammer dat het grootste deel van het hoofd in de schaduw is. En ik had links, beneden en boven iets meer ruimte willen zien.
Ann_Pam - Leuke foto! Wel stoor ik me er aan dat de foto scheef is.
Ash_ - Mooi....! Jammer van de takken ervoor rechts.
Asselruiter - In eerste opzicht interessant, maar hij blijft me niet boeien. Ik had meer op de druppels in willen zoomen, maar waarschijnlijk is het dan weer een beetje een standaard foto.
Babel - Moet hier commentaar op gegeven worden? Ik ben jaloers! Mooie foto. Leuk hoe de zon het landschap echt wegvaagt.
Bellatrix - Leuk, maar de compositie is niet ideaal. Door er rechts en onder nog een klein stukje af te halen, zou je nóg meer gefocust zijn op de neus, snorharen en oog. Nu wordt ik afgeleid doordat ik een glimp van z'n linker oog verwacht. Wel mooie intense verlangende blik!
binky - Blijven oefenen, vogels zijn lastig! Hij is niet helemaal scherp, wat ruizig, en het donker is een beetje te donker. Ook een andere achtergrond zou beter zijn.
Bumblehorse - Wat al eerder gezegd is hij is streperig. Let op bij het maken van een black foto dat je niet zomaar de teugels ergens afsnijdt. Wel mooi scherp hoofd!
calice - Lief, maar ik stoor me aan de achtergrond. Die lijdt nu af van de knuffel. Als je lager bij de grond had gezeten had je ook meer op de ooghoogte van het jongetje gestaan en had het beter de aandacht getrokken.
C_estmoi - Jammer van het grauwe weer. Je had de foto iets meer kunnen oplichten met het nabewerken om het wat levendiger te krijgen. Ook jammer dat de ruiter er half op staat, maar wel een leuk vrolijk koppie!
chip - Mooi! Ik wil bij de hond komen zitten genieten.
Deetjeeuh - Artistiek. Ik denk alleen dat het contrast iets te groot is. Ik zou verwachten dat die lichtjes iets wegvagen in het zwart. Het lijkt nu een heel scherpe overgang.
deviltjh - Hij is een beetje klein om te beoordelen. Jammer dat je net nog wat schoft met ongeschoren vacht ziet. En ik mis wat warme kleur, hij is een beetje groen uitgeslagen. Ziet er verder wel goed uit.
Djura99 - Ik snap dat je wat anders wil proberen met deze foto. Het leuke is dat de lijn van de boom net zo scheef is als het hoofd. Helaas valt het hoofd een beetje weg in de achtergrond, omdat het wat donker is. Daarnaast ziet deze foto er afgesneden uit, als je op de ooghoogte van het paard had gefotografeerd, had je dit minder gehad.
DmNqUe - Ik neem aan dat hij wel echt scherp is. Ik vind hem mooi. Erg mooi belicht en gaaf dat je het gezicht niet ziet!
eclair98 - Leuk dat je juist de reflectie scherp ziet, maar als je iets door je knieën was gegaan, dan had je die reflectie ook helemaal kunnen zien. Nu zitten z'n wimpers er voor.
EngeltjeS - Super! Let wel op dat de toppen van de sneeuw niet té overbelicht raken.
faatxhorse - Qua kleuren (donker) niet helemaal mijn smaak, maar een mooie foto!
Fellow - Een woord: tof!
Fennee - Een beetje bol, en jammer van de spullen in de achtergrond die je ziet, maar wel grappig.
Fenneeee - Gaaf dier! Volgende keer er op letten dat ook het puntje van z'n staart erop staat.
Gub verzamelt hier - Origineel! En ik vind m leuk, omdat je de achtergrond nog kan herkennen als bomen.
Hanna_94 verzamelt hier - Ik had hem toch graag in kleur willen zien. Als het meeste in de achtergrond en voorgrond groen was, dan had voor mij de hond er denk ik meer uitgesprongen. Nu leiden de scheve lijnen in de achtergrond en de verschillende scherpe takken in de voorgrond me af.
HeavensLove verzamelt hier - Mooi moment! Jammer dat de horizon scheef is.
Iejoorr - Leuk idee! Maar ik zie niet waar hij nu op gefocust is, en kan niet herkennen waar die is, omdat ik de achtergrond niet ergens kan plaatsen.
Irene96 verzamelt hier - Niets op aan te merken!
ismy - Weer prachtig! Als enige verbetering zou ik zeggen dat het randje van het topje op de rug óf er afgesneden zo worden of er iets meer van zou laten zien.
Jessica_1998 - Lief! Als je volgende keer iets verder weg zit, lijkt zijn/haar hoofd wat minder groot.
jilinda - Mooi!
JNSW - Mooie foto, maar niet mijn smaak. Jammer van de tak voor de haren van het meisje.
Joey - Gaaf! Ik zie alleen wel echt kringen vanaf de zon.
joey_lover - Leuk, omdat het ratje zwart-wit is en dat door de schaduw ook in het doek terug komt. Jammer van de schaduw op het ratje.
Jolandaa_ - Mooi! Probeer volgende keer het hoofd ook belicht te krijgen.
kani_ejj - Mooi moment! probeer volgende keer een wat lager standpunt te nemen.
Kelszz_ - Leuk, en je hebt de beweging van de waterval er mooi op staan. Jammer dat hij scheef is.
_Kiki_ verzamelt hier - Deze vind ik wel heel erg donker. Kan niet zien of hij scherp is.
kimberley23 - Als de boom scherp is (kan ik niet zien), is het een erg mooie foto!
laurajoy15 -Erg leuk met die sneeuwvlokjes!
Lipydo - Weer een erg mooie foto! Niets op aan te merken.
Lizaa01 - Deze foto vind ik eigenlijk gewoon lief! Twee dennenappeltjes bij elkaar. Als je het bovenste stukje van de foto weg zou snijden (die takjes), dan wordt het een nog mooier beeld (, vind ik dan).
manonnevot - Leuk, maar let er volgende keer op dat z'n oren er ook op staan. En probeer een mooiere achtergrond uit te zoeken.
marit - Prachtig.
MarijeR - Lieve foto, maar ik vind het geen mooie foto, door het hout ervoor en doordat het "gewoon over de rand van de stal" gemaakt is. Kleuren zijn wel erg mooi!
Marjoow verzamelt hier - Lief, maar jammer dat het op het voorste plukje haar scherp is en niet op het oog. Voor een zwart-wit vind ik hem ook een beetje donker.
Mb_foto - Heb niet zo veel met het onderwerp, maar bij deze foto zou ik een hoger standpunt genomen hebben, zodat de donkere vleugels op de hond voor een lichte achtergrond zouden staan (namelijk de zon op het gras).
MichieldeM - Mooie foto.
monbyou - Foto is een beetje donker. En met een andere achtergrond (bijvoorbeeld als je verder van onder de foto had genomen), dan was het een mooie foto geweest. Je kan ook dan proberen de poten eraf te snijden, zodat je niet per se ziet dat het een gehouden kerkuil is.
MyHu - Erg leuk! Iets meer ruimte om de pot heen zou ik zelf mooier vinden.
naomi_g1998 - De zonnestralen vind ik wel mooi, maar qua compositie kan de foto veel beter. Het zit nu nog iets te veel tussen een hele hond op de foto en de borst + hoofd op de foto in.
NatassJa - Super!
Nayomie - Leuk, al zou ik zelf kleur of sepia mooier vinden.
Nefertarie - Bij deze vind ik er iets te veel op staan. De lamp met belichte takken en de klok zou mooi zijn, of de klok met het glas in lood, maar met alle drie trekt de klok helemaal geen aandacht en zou je daarom juist de lamp en het glas in lood op de foto willen hebben (dus wat meer beeld aan de onderkant).
Racheel verzamelt hier - Goed scherp! Als je hem verder van onder had genomen, had je meer van het oog kunnen zien ipv de wimpers.
Revanches - Erg mooi! Maar omdat het rondje rondom het paard en de persoon zo helder is, zou ik de achtergrond ook wat feller verwachten.
Robin_Rikkie - Gaaf! Was nog mooier geweest als de rotsen in de zon waren.
SachemLover - Leuke foto! Probeer volgende keer wat meer in te zoomen en wat verder af te staan, waardoor het hoofd wat minder groot lijkt t.o.v. het lichaam.
Sanne_com - Erg mooi. Zou zelf de benen er wat af halen en kijken of de foto wat lichter had gekund.
showteam - Hihi, altijd leuk! Origineel bedacht bij het thema! :P
Sodeletuut -Super!
Suuszels - Erg mooi beeld, door de herkenbare achtergrond! Jammer dat het paard niet iets hoger op de heuvel in de zon loopt.
TammyVN verzamelt hier - Mooi, maar doordat het geheel zwart-wit is, lijkt de lantaarn uit de boom te groeien.
tesseke verzamelt hier - Niets op aan te merken!
Tinky12 verzamelt hier - Erg leuk, jammer dat hij niet helemaal scherp op de tong is.
TrendyLover - Mooi! Zeker door het kleurgebruik dat je gekozen hebt.
XiiaaooNaa - Mooie foto.
xLoki - Erg leuk!
Yvonne_V - Juist omdat het een dagelijks beeld is, vind ik hem erg mooi! Hij had alleen wel iets lichter gemogen.
20282 - Mooi alert koppie en goed scherp. Jammer van de gele vlek op de nek en de achtergrond is ook niet erg aantrekkelijk.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:29

Bedankt voor je feedback JewEmm, de foto is rechtstreeks via toestel zelf in zwart-wit gefotografeerd (JPG), dus omzetten naar kleur zit er niet in.
Nu moet ik wel zeggen, de achtergrond had zandkleurig geweest en niet groen (is op de lommelse sahara genomen, dus vind je niet zoveel gras :) ), en dus had de hond er niet meer zodanig uit gesprongen :)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:37

Dankje voor je feedback JewEmm.
Dit was echt een geluksplaatje want zodra je maar dicht genoeg kwam schoten ze de muur weer in dus je had ook niet echt tijd om heel veel over de foto te denken. heb er die dag denk ik een stuk of 30 gezien !

brenda36

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:02

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:16

Vervolg feedback week 6

Mb_foto mooi erg leuk gedaan.
Kelszz_ leuk ik vind de kleuren juist wel mooi zo met het roze en groen.
laurajoy15 wat een schattige foto <3 erg mooi.
Binky gaaf erg mooie sfeer in je foto.
Bellatrix leuk erg mooi zo met de lucht.
calice mooi erg leuk en mooi scherp.
showteam mooi ik vind hem echt heel schattig <3
Irene96 gaaf erg mooi.
Jolandaa_ mooi ik vind de boom met de kleuren erg mooi.
Fenneeee leuk erg mooi.
Jewemm gaaf erg mooi.
Trendylover erg mooi zo in het zwart wit.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:45

Mijn week 6;
Afbeelding

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:49

Feedback week 5. Sorry als ik soms wat hard kan overkomen, ik ben zelf iemand die veel leert uit de fouten waar anderen me op wijzen. Maar hoop oprecht dat niemand een commentaar foutief opneemt.
Agossie verzamelt hier = Knappe foto, mooi scherp! Persoonlijk spreekt het me niet zo aan dat de foto van van onder is genomen, maar technisch is hij helemaal top!!
Ann_Pam = De foto spreekt me niet zo aan omdat de achterste koeien wazig zijn, toffer had het geweest als je meer scherptediepte had gehad. Desondanks vind ik er wel een bepaalde sfeer opzitten :)
Ash_ = Super toffe sfeerfoto! Als ik echt ga zoéken naar een minpuntje, dan zijn het de takken rechts die een héél klein beetje inbreuk doen op de foto
Asselruiter = Nette foto! Kleuren zijn mijn inziens heel warm, ik vind het echt een goede plaat!
Babel = Wauw! Daar heb ik weinig meer over te zeggen, je hebt me jaloers gemaakt :’)
Bellatrix = Leuke foto! Persoonlijk had ik het zelf mooier gevonden als toch het oog scherp had geweest en niet de snoet, maar anderzijds is het niet meer de standaard kat-plaat die je anders ziet, dus ik kan het wel appreciëren
binky = Vogel staat er prachtig op, maar ik stoor me serieus aan de ruis die er op zit. Ik heb begrepen dat je serieus hebt moeten inzoomen, dan krijg je dit inderdaad. Volgende keer proberen ISO waarde toch nog wat lager te zetten?
Bumblehorse = Op deze heb ik al gereageerd, dus slaag die nu over :)
calice = Ik blijf echt fan van jouw kleine man! Kan er weinig verder over zeggen, je had misschien nog wel die mestschepper (?) uit beeld kunnen zetten :)
C_estmoi = Zoals eerder aangehaald vind ik het een beetje spijtig dat je de ruiter deels ziet. Wat volgens mij wel leuk had geweest, was als je de ruiter ook helemaal had opstaan. Maar behalve dit, vind ik hem wel goed.
chip = Leuke foto, alleen vind ook ik hem een beetje te donker
Deetjeeuh = Ferm gedaan, alleen vind ik de foto nu wel wat “leeg”
deviltjh = Nou, deze herken ik wel :D Je hebt hem mooi vastgelegd, scherpte zit goed!
Djura99 = De foto spreekt mij persoonlijk toch niet zo aan, ik had liever heel het hoofd gezien. Het had een erg leuke foto kunnen zien, indien de ogen er echt zouden uitgesprongen hebben. De scherpte lijkt wel heel goed op het rechteroog te liggen.
DmNqUe = Spijtig van de hoeveelheid ruis dat er op zit, verder vind ik hem wel leuk, hij laat me meteen nadenken over hoe het meisje (of vrouw) er uit ziet
eclair98 = Wat je vaak ziet bij oogfoto’s, maar niet mooi is, is de weerkaatsing van degene die de foto nam en ook hier zie ik dit terug. Het oog zelf is mooi scherp, misschien de volgende keer proberen de wimpers er ook scherp bij te hebben. En volgende keer oogje proper maken :P
EngeltjeS = Mooie foto! Kleuren helemaal top, het toont de overgang van herfst naar winter heel mooi aan.
faatxhorse = Leuke foto! Ik kan er weinig over zeggen, enige wat ik misschien wel spijtig vind is de donkere eend, die vind ik er niet zo goed bij passen (maar ja, daar kan je zelf niets aan doen natuurlijk :) )
Fellow = Wat een super leuke en knappe foto! Ik wordt er spontaan vrolijk van. Goed scherpe, mooie lichtinval. Kan er weinig op aanmerken!
Fennee = Ik vind het niet mooi als een foto van bovenaf is genomen, ik zou proberen op gelijke hoogte met de pony te komen, en dan is je foto ook al meteen een stuk beter! Volgende keer ook proberen wat meer scherpte te krijgen, maar je bent zeker goed bezig! Knappe pony trouwens
Fenneeee = Super! Beestje is super scherp, kleuren zijn top!
Gub verzamelt hier = Persoonlijk vind ik de foto een beetje saai, maar qua scherpte(diepte) vind ik hem wel echt goed, je hebt prima 1 lijn gras scherp gekregen en de rest mooi wazig gekregen.
HeavensLove verzamelt hier = Leuke foto, mooi scherp en goed moment! Toppie
Iejoorr = Zoals je zelf al aan gaf, is het spijtig van de drukke achtergrond. Scherpte ligt wel goed, en ik krijg meteen zin om zelf ook te gaan rijden :P
Irene96 verzamelt hier = Zoals eerder aangegeven, is het een beetje gek om die strepen op de arm van het meisje te zien. Passen niet echt bij het beeld. Maar behalve dit vind ik het wel een toffe foto!
ismy = Wat een leuk licht op deze foto! Geeft me een zomers gevoel, en dat kan ik alleen maar leuk vinden
Jessica_1998 = Leuke foto, misschien een beetje spijtig van de moddervoetjes, maar misschien is dit ook niet zo evident bij een witte pony in dit weer := De schaduw past er bij deze foto wel bij inderdaad
JewEmm verzamelt hier = Wat een grappig snoetje! Is ook scherp waar hij scherp moet zijn, wat mij alleen een beetje stoort is dat hij gedraait is (lijkt?). Ik wou al spontaan mijn hoofd draaien om hem een kwart om te zien.
jilinda = Zelfportret? Hij is goed gelukt, goed scherp, ik vind niet meteen opmerking op deze foto :)
JNSW = Dit vind ik werkelijk gewoon een prachtige foto! Het ziet er zo een leuk koppel uit, en de sfeer in de foto is zoo leuk! Super gewoon!
Joey = Top foto! Kan er helemaal niets verder op zeggen, gewoon top!
joey_lover = Leuke foto, vind het alleen wat spijtig van de schaduw op de hamster (of cavia/rat/muis?) Hij ligt er wel schattig bij
Jolandaa_ = Super foto, warme kleuren en hond staat er prachtig op!
kani_ejj = Goede foto, perfecte moment!
Kelszz_ = Je hebt een goede sluitersnelheid gehad om het water zo te laten vloeien, alleen wat spijtig dat je horizon niet recht lijkt. De waterval heb je er wel goed opstaan!
_Kiki_ verzamelt hier = Mooie sfeerfoto, maar mij doet hij persoonlijk weinig. Vind hem te donker, en ik denk dat het leuk had geweest als het oog er meer had uitgesprongen. Hij lijkt wel mooi scherp te zijn :)
kimberley23 = Leuke luchtfoto, kleuren zijn prima weergegeven!
laurajoy15 = Mooie foto, en knap paard! Ik zie alleen iets geks aan zijn hoofd, tussen de kinriem en de neusriem lijkt het alsof zijn hoofd daar is weggewerkt :P Waarschijnlijk omdat zowel paard als achtergrond ongeveer dezelfde kleur hebben, maar het ziet er wel gek uit. Maar verder wel superfoto! Goed scherp
Lipydo = Ik heb al gereageerd op je fotokunst-topic, maar wauw! Serieus, prachtige serie! Je doet mij meteen fantaseren over allerlei verhalen die vroeger zouden kunnen afgespeeld hebben in die locatie :=
Lizaa01 = Leuke foto met een zeer goede scherptediepte, vind hem alleen een beetje saai.
manonnevot = Leuke foto, ik merk dat je iedere week een steeds betere foto inzend! De scherpte ligt hier goed, en de kleuren zijn mooi zacht
marit = Super, wauw! Super scherpte, super kleuren, gewoonweg super!
MarijeR = Ach, wat lief! Ik las dat het niet handig was om die foto te maken door het verdedigende gedrag van de merrie, maar desondanks vind ik hem wel goed gelukt!
Marjoow verzamelt hier = Spijtig dat pony zijn oog net dicht heeft, anders had het een zeer leuke foto geweest!
Mb_foto = Mooie foto, er had alleen wat meer contrast in mogen zitten voor mij, de vleugels bij de hond vallen nu inderdaad wel wat weg.
MichieldeM = Goede foto! Prima scherp!
monbyou = Leuke foto, ik zou alleen de volgende keer proberen de pootjes ook bij op de foto te hebben of om het hoofd nog iets krapper te kaderen. Maar behalve dit, is het wel een goede foto!
MyHu = Ik snap en zie de sfeer die je in de foto wou stoppen, maar toch zou ik het potje eens helemaal gepoetst hebben :P Verder ligt de scherpte wel goed
naomi_g1998 = Het is niet evident van tegen de zon in te fotograferen, dan zou je eigenlijk al een reflectiescherm erbij moeten nemen om het gezicht van de hond bij te lichten. Nu valt zijn hoofd wat weg, en mis ik hierdoor ook wel wat scherpte. Maar het algemene beeld zit goed!
NatassJa = Wat een machtig, en prachtig paard! Super foto, die heb je prachtig vastgelegd
Nayomie = Brrrr, sneeuw, koud… Leuke foto, maar het had iets meer scherpte in mogen zijn. Je hebt me wel zeker een koud gevoel kunnen bezorgen :P
Nefertarie = Wat een leuke plaat, Jezus (?) springt er echt uit, de lantaarn in de voorgrond voegt iets extra toe, toppie
Racheel verzamelt hier = Super oogfoto! Wimpers zijn scherp + oog zelf, de kleuren zijn heel warm en je ziet je eigen silhouet niet, super!
Revanches = Erg mooie silhouet foto, net op het juiste moment genomen! Kleuren zijn prima! Alleen je logo in het midden is wat spijtig, maar ik begrijp dat het soms nodig is om je foto’s zo te beschermen.
Robin_Rikkie = Wat een leuke foto! Ik krijg meteen een vakantie-gevoel, de kleuren zijn prachtig en zeggen genoeg!
SachemLover = Leuke foto, maar ik denk dat je hier iets teveel door je hurken bent gegaan, ik vind het zelf altijd mooier als je op ooghoogte staat met het paard/pony. De scherpte lijkt wel goed te zijn!
Sanne_com = Super foto! Kan er weinig over zeggen, als ik echt een opmerkinkje wil geven, is het misschien dat ik wat meer ruimte had willen zien links.
showteam = Leuke foto! Model staat er leuk op, en de ogen van de poes springen zo het scherm uit. Ik vind hem top!
Sodeletuut = Goede foto! Super tof dat alles zwart-wit is behalve het oog, oog zelf is mooi weergegeven.
Suuszels = Ik vind de foto zelf was saai, ik zou de ruiter + paard wel wat scherper willen zien. De kleuren vind ik wel prima!
TammyVN verzamelt hier = Best een griezelige foto := De lantaarnpaal vind ik er niet helemaal bij passen, maar als je de foto globaal bekijkt vind ik hem zeker en vast geslaagd!
tesseke verzamelt hier = Goede foto, hond staat er prachtig op, prima scherptediepte! Kan er niets op aanmerken!
Tinky12 verzamelt hier = De foto spreekt mij niet zo aan, ik vind de tong niet zo mooi en ik mis ook wat scherpte. De compositie (behalve de tong) vind ik wel goed!
TrendyLover = Mooie foto, ik vind hem zeker wat hebben!
XiiaaooNaa = Super goede foto! Ik kan er helemaal niets op aanmerken
xLoki = Super leuke en mooie foto, hertjes staan er erg leuk op! Zwart-wit omzetting was hier een goede keuze denk ik
Yvonne_V = Vind dit best een saaie foto, dit is wat ik overal kan zien, het is tenslotte maar gewoon een leeg veld…
20282 = Goede foto! Paard staat er prima op, scherpte zit goed!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:52

Bedankt voor de feedbacks! :9

monbyou schreef:
XiiaaooNaa schreef:
monbyou, wat een schatje! alleen zou ik nog meer naar beneden zakken met de camera.
met welke lens heb je deze foto gemaakt? want het hooft is echt enorm vergeleken met het lijfje.

Dank je wel! ik heb de foto gemaakt met mijn 18-55 lens, Maar mijn pony is niet helemaal correct gebouwd en stond ook een beetje apart :')

O dan komt dat effect grotendeels door je lens! :)

JewEmm, leuke foto! misschien wel het meisje haar gezicht iets minder licht maken? (:

TrendyLover, Het effect vind ik niet zo mooi, maar dat is een kwestie van smaak :)
Je copy is trouwens niet duidelijk...kan alleen 'Brenda' lezen, dat andere is te dun.

Marit, Wat een sprookjesfoto! Heb gezien dat je deze meerdere keren bewerkt hebt. (:
Het halster had ik misschien weggewerkt, gewoon om te kijken hoe dat zal staan...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:00

Bij een touwhalster wegwerken loop ik er elke keer weer tegenaan dat het een onnatuurlijk resultaat geeft. Simpelweg omdat je dingen erbij moet verzinnen om het op te vullen. Dus daar begin ik niet meer aan :+
Overigens had model ook aangegeven niet teveel bewerkt te willen hebben, en gewoon zoals het was :D Dus dat heb ik ook gedaan. En ik vind touwhalster ook altijd wel sfeervol tuig :D

Ik heb het wel geprobeerd inderdaad hoor bij een paar foto's. Maar je blijft het zien.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:09

O dan snap ik het! vind het ook wel leuk staan! :D

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:19

Wat een sfeer Marit, je trekt me echt helemaal in je foto! Erg mooi :)

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:52

Jolandaa_ schreef:
Gub verzamelt hier heel tof gedaan. Vind het een leuke foto. Hoe heb je dit gedaan? Met welke lens en welke instellingen. Echt heel mooi :j

Dankjewel.
De foto is gemaakt met mijn 50mm lens, diafragma op 1.8 en dan scherpstellen op een klein punt op de voorgrond.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:54

Hanna, het was nou juist de bedoeling dat het oogje dicht is.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:15

Week #6: iets nieuws geprobeerd vandaag - eindelijk de macrolens even aan de kant gelegd en eens met de 55-250mm op stap gegaan. Voor een eerste maal een gebouw te fotograferen ben ik zeer tevreden. Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.
De kwaliteit van de foto is behoorlijk achteruit gegaan met het uploaden/verkleinen. Ook lijkt de originele foto hier op mijn scherm mooier qua belichting. :?

Afbeelding

Ik schrijf morgen feedback!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:30

Fenneeee, ik vind het jammer van het huis op de achtergrond en dat sommige stukjes overbelicht zijn door de zon. Verder wel een leuke foto en ik snap dat het bruidsmeisje het zat was, je wilt mijn gezicht niet zien op de foto's van een bruiloft. :')

JewEmm, erg zonde van de kwaliteit (ik weet niet of het door het uploaden komt?) want het is inderdaad een gave combi! Ook jammer dat het gezicht van het meisje iets overbelicht is.

TrendyLover, ik vind het effect echt helemaal niks, sorry. In kleur vind ik het zonde van de vacht, ik denk dat die bezweet was? Ook had ik wat minder rug willen zien, wel een erg gaaf beest zeg!

Marit, erg mooie foto! Mooi rustig en paard met bijna zijn oogje dicht, heel lief! Als ik het goed zie ook wat sneeuwvlokjes?

Asselruiter, oh wat gaaf zeg! Vind het een hele geslaagde foto hoor! Doet me een beetje denken aan het kasteel van het land van ooit omdat die een beetje roze is. :D

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:44

naomi_g1998 schreef:
Asselruiter, oh wat gaaf zeg! Vind het een hele geslaagde foto hoor! Doet me een beetje denken aan het kasteel van het land van ooit omdat die een beetje roze is. :D

Dank je wel :) Het is blijkbaar het kasteel waar de films van Blinker in den tijd zijn opgenomen :+

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:41

Asselruiter, Mooi!! Nu ben ik heel benieuwd wat de oorspronkelijke foto dan wel is.
Goede foto! Niks meer aan doen! Tenzij je er sfeer in wil .. dan een leuk effectje erover hihi.

Week 6 :)

Dinner bij een vriendin! Geen effect zit erop, zo gemaakt vanaf de kast haha.
Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:48

Vervolg feedback week 6:

Bellatrix: Hmm.. heb lang naar jou foto zitten kijken. De lucht vind ik prachtig - de overgang van blauw naar dat roze is echt mooi! Maar die gsm (?) mast verstoord het zicht wat vind ik.

Calice: <3 is en blijft een knappe jongen! Mooi scherp op de ogen, heel mooi gedaan! :o

Showteam: ooooh om te smelten <3 Ik vind het wat jammer dat het enkel scherp is op het rechter oogje en niet op het linker (zo lijkt het voor mij, mijn excuses als het niet zo is). Verder zeker geen misse foto!

Irene96: ik vind het zeker geen slechte foto hoor! Ik kan mij voorstellen dat het niet gemakkelijk is! (Ik wil dat binnenkort ook eens proberen) - wat mij opviel is dat de sterrenhemel er zelfs mee opstaan, dus heel goed hoor! :o

Jolandaa_: Het is zeker een plaatje, omdat de boom al geen gewone 'standaard' boom is en de lichtinval zeer mooi is. :o Ik had de foto echter niet zoveel gecropt en wat ruimer gelaten, bijvoorbeeld langs rechts :)

Monbyou: niet slecht hoor voor je eerste blackfoto! Het zwarte is heel mooi gedaan. Misschien een tip voor de volgende keer: probeer je pony zo te fotograferen dat hij er mooi in proportie opstaat. Nu lijkt zijn hoofd heel groot in verhouding tot de rest. Ook wat jammer dat hij overbelicht is, maar dat is nu eenmaal niet zo gemakkelijk bij schimmels ;) Wel mooi scherp op het oog!

Fenneeee: oh wat leuk, een mooi sfeerplaat! Wat een leuk kleedje van de bruid! Het enige wat ik wat jammer vind is dat het kindje wat donkerder is en dat er geen zonlicht op haar gezicht zit + jammer dat je beneden de voeten hebt 'afgesneden'. Verder goede foto hoor! ;)

JewEmm: Mooie foto! Mooi paardje! Misschien een tikkeltje overbelicht.

TrendyLover: Ik vind de foto in kleur eerlijk gezegd mooier.. Heel mooi scherp, prachtig paard! :)

Marit: Wat een sprekende foto! :) Ik twijfel alleen over het zwart/witte...

XiiaaooNaa: een hele leuke, sfeervolle foto! Leuk interieur, leuk licht om op foto te zetten!

Iedereen bedankt voor de feedback! :)