[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:17

ikke schreef:
Believe schreef:
Ik ben zooo aan het twijfelen of ik de 70-200mm f4 usm lens moet nemen..
Ben bang dat ik er na een tijdje al zat van ben, ik kan toch wel een tijd met deze lens voor uit?
Fotografeer nu met de 1100d en de tamron 70-300.
Foto's die ik met deze set maak:
https://lh4.googleusercontent.com/-_2bW ... %2B121.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-5JBy ... %2B313.jpg

Hier is wel veel aan bewerkt qua. scherpte, wat je ook ziet. Zo komen ze dus niet uit de camera.
Nu is mijn vraag, krijg ik bij de 70-200 wel degelijk scherpe foto's? En is het een hele voor uit gang vergeleken mijn oude lens? Mijn ouders betalen 2/3 van de prijs dus ik zou het ontzettend banketstaaf vinden als ik niet blij ben met de lens..

Het is voor een niet onbelangrijk deel de fotograaf die het resultaat bepaald. Ik heb een L-serie 70-200 en daar kan ik je foto's van laten zien dat je nooit aan die lens durft te beginnen. Dat is niet omdat die lens niet deugd, maar de persoon achter de camera had z'n instellingen niet goed staan!!

Die 70-200 kan het wel; als jij het ook kan, komt het helemaal goed :j
De enige tip die resteert: neem de duurste versie die je je kunt veroorloven. Overweeg daarbij occasions: http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0056
http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0043

Voor de Nikon-bezitters onder ons die ook van grote gaten houden:
http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0027

Ik weet dat degene die achter de camera staat en de instellingen een grote rol speelt, maar ik twijfel zo.
Mijn ouders betalen namelijk 500 euro mee, ik wil dus echt zeker weten dat ik een lens koop waar ik zeker 1,5 jaar mee vooruit kan. Ik ga morgen naar kameraexpress en daar maar vragen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:00

Believe schreef:
ikke schreef:
Het is voor een niet onbelangrijk deel de fotograaf die het resultaat bepaald. Ik heb een L-serie 70-200 en daar kan ik je foto's van laten zien dat je nooit aan die lens durft te beginnen. Dat is niet omdat die lens niet deugd, maar de persoon achter de camera had z'n instellingen niet goed staan!!

Die 70-200 kan het wel; als jij het ook kan, komt het helemaal goed :j
De enige tip die resteert: neem de duurste versie die je je kunt veroorloven. Overweeg daarbij occasions:
http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0056
http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0043

Ik weet dat degene die achter de camera staat en de instellingen een grote rol speelt, maar ik twijfel zo.
Mijn ouders betalen namelijk 500 euro mee, ik wil dus echt zeker weten dat ik een lens koop waar ik zeker 1,5 jaar mee vooruit kan. Ik ga morgen naar kameraexpress en daar maar vragen!

Als je om de hoek woonde, mocht je wel komen spelen, maar ik denk dat je dichterbij toch wel iemand moet kunnen vinden die zo'n lens beschikbaar heeft.

En anders vrees ik dat je ons op onze blauwe vingertjes maar moet geloven dat het een :~ lens is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:08

Waar woon jij? Ik woon onderin Groningen.

Haha ik twijfel echt heel erg, ik ga morgen kijken bij de mediamarkt in Emmen. Op de site staat dat ze die lens tijdelijk niet meer hebben maar ik ga gewoon heen voor advies en om te vragen om informatie over verschillende lenzen daar, dus even kijken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:19

Believe schreef:

Haha ik twijfel echt heel erg, ik ga morgen kijken bij de mediamarkt in Emmen. Op de site staat dat ze die lens tijdelijk niet meer hebben maar ik ga gewoon heen voor advies en om te vragen om informatie over verschillende lenzen daar, dus even kijken.

Als je naar Emmen gaat, ben je ongeveer op 1/5 van de afstand.....
Er zijn vast mensen die dichter in de buurt wonen en die je willen helpen.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:21

ikke schreef:
Believe schreef:

Als je naar Emmen gaat, ben je ongeveer op 1/5 van de afstand.....
Er zijn vast mensen die dichter in de buurt wonen en die je willen helpen.

Waar woon je dan haha?
Ik twijfel ook of ik hem neem namelijk!

Anoniem

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:13

Wat bedoel je precies ikke? Ik ga morgen gewoon naar Emmen om te kijken wat voor lenzen ze daar hebben en om advies vragen. En mochten hun goede dingen hebben gehoord over de 70-200 kan ik hem altijd online bestellen ofzo.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:18

Ik heb de 70-200 maar dan de 2.8.
Mag je best eens uitproberen als je in de buurt woont. Ik zit net boven Stadskanaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:22

Bedankt voor het aanbod MarijeR! Als ik morgen bij de media markt niet heel veel wijzer ben geworden of nog geen keuze heb gemaakt zal ik je even een pbtje sturen!
Woon in Stadskanaal dus dat is makkelijk te doen. :j

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:22

Believe schreef:
Wat bedoel je precies ikke? Ik ga morgen gewoon naar Emmen om te kijken wat voor lenzen ze daar hebben en om advies vragen. En mochten hun goede dingen hebben gehoord over de 70-200 kan ik hem altijd online bestellen ofzo.

Mediamarkt staat erg laag op mijn lijstje betrouwbare verkopers. De keren dat ik daar iemand getroffen heb met verstand van zaken kun je op 1 hand tellen. De kans is dus vrij groot dat ze gaan proberen je iets te verkopen wat in hun straatje past en wat ze dus wel hebben liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:33

Hmm, ik ben wel zo'n persoon die me niet gauw dingen laat aansmeren hoor, heb meerdere keren ook in telefoon zaken gehad dat mensen mij een andere telefoon aanbevolen of camera whatever, ik weet best goed wat ik wil dus ik laat me niet snel ompraten.

Net zoals dat ik een Canon body wou, hele familie zei dat ik Nikon moest nemen, raad eens wat voor body ik heb. :+

Maar bedankt voor je waarschuwing! Zal er op letten.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:02

Ik zit een beetje te twijfelen tussen deze twee lenzen:

Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM objectief
Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM

Welke is een relatief betere lens eigenlijk? Of welke zouden jullie een voorkeur voor hebben. Het is voor mijn canon 1100D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:15

Believe schreef:
Bedankt voor het aanbod MarijeR! Als ik morgen bij de media markt niet heel veel wijzer ben geworden of nog geen keuze heb gemaakt zal ik je even een pbtje sturen!
Woon in Stadskanaal dus dat is makkelijk te doen. :j

Bespaar je de moeite om naar Emmen te rijden. Ga even bij MarijeR spelen en daarna ben je overtuigd :j

Bedenk wel dat het verschil tussen de f2.8 en de f4.0 merkbaar is in de speelruimte met je hoeveelheid licht. Kwalitatief zit er verder geen verschil in beide lenzen maar logischerwijze moet de f4.0 ietsje eerder afhaken. Of jij daar last van hebt, ligt weer helemaal aan wat je wil fotograferen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:45

Ik ga toch echt morgen eerst naar Emmen haha, ouders moeten ook even kijken voor een droger dus dat komt goed uit!

Ik wil voornamelijk honden en paarden fotograferen, en dus gewoon buiten. :j

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:01

Ik heb op marktplaats een nikon 105 macro lens gezien. Is 500 en reële vraagprijs?

Nikon AF-S Micro Nikkor 105 mm 1:2.8G ED . Heeft iemand ervaringen ermee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:05

Zaterdag hadden ze die lens niet meer Believe in Emmen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:32

Hmm toch he, stond al op de site maar dacht kan altijd even kijken.
Heb je toevallig gevraagd of ze m in Groningen of Assen wel hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:42

IK HEB HEM! *\o/*

Vanmiddag naar Groningen gebeld en daar hadden ze er nog 1! Dus heb hem gereserveerd en hij is nu van mij!!! <3

Man wat een scherpte en wat een fijne lens zeg! Ben er super blij mee!!
Vanavond oefenen op een vriendin met haar shetlandpony, kijken of er een mooie zonsondergang is!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:44

wacht, welke lens heb je nou haha?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:50

De canon 70-200mm f4 usm haha!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:54

Aaa oke, Leuk! Ik hoop dat je er veel plezier aan beleefd!

Ik heb ook eindelijk een nieuwe lens gekocht, de Nikon AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 G IF ED

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:55

Dankjewel!!
Gaaf! Jij er ook veel plezier mee!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:00

Gefeliciteerd! Ga je vast veel plezier van hebben!

Geen idee of het in dit topic mag maar hebben mensen advies voor een goede fototas?
Moet veel in kunnen (2 body's, meerdere lenzen & 15" laptop) internationaal handbagage zijn qua afmetingen en het liefst rugzak en/of combi met wieltjes.
Liefst ervaring maar slim gegoogled mag ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:08

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:22

Dan zou ik eerder voor deze gaan:
http://www.camerashop.nl/product/49535/ ... AjyS8P8HAQ

Betaal je wel wat meer. Ik heb hem zelf ook vast gehad en geprobeerd. Echter heb ik geen laptop nodig en vond ik de mijne die net een maatje kleiner was subtieler.

edit, ik zie nu dat je wat goedkoper wilt. kijk eens op marktplaats? Lowepro zijn echt fijne tassen. Ik wil niet anders meer. of zoeken op ebay..

KimAlFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:46

Sorry dat ik hier binnen kom vallen..

Heeft er iemand toevallig interesse is de Nikon AF SP 70-300mm f.4.0/5.6 Di VC USD? Lens is in super staat, krasvrij en incl zonnekap.
Mijn vraagprijs is 170 euro. De nieuwprijs is 370 euro.