[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Figaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:13

Bagheera_206 schreef:
De 650D is een prima body hoor! Niets mis mee. :) Dezelfde sensor zit ook in mijn #babyCanon. :)

Welke lens zouden jullie mij aanraden om te kopen? Tele of in iedergeval met meer bereik. Heb nu de 18-55 mm... Het liefst een beetje betaalbaar :o

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:17

Figaros schreef:
Bagheera_206 schreef:
De 650D is een prima body hoor! Niets mis mee. :) Dezelfde sensor zit ook in mijn #babyCanon. :)

Welke lens zouden jullie mij aanraden om te kopen? Tele of in iedergeval met meer bereik. Heb nu de 18-55 mm... Het liefst een beetje betaalbaar :o

Ik denk dat de Canon EF-S 55-250mm IS II of Canon EF-S 55-250mm IS STM een betaalbare lens is om mee te beginnen bij de paardjes.

Voor meer info wil ik je graag verwijzen naar:
[FK] [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

babli

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:16

Sorry als mijn vraag hier al eerder gesteld is. Ik wil graag na jaren trouw geweest te zijn aan mijn canon 400D overstappen naar een wat nieuwer en uitgebreider model. :o Nu zie ik op internet de 60D. Deze is qua prijs wel aantrekkelijk en hierdoor kan ik er eventueel ook gelijk een goed objectief bij kopen.

Toch zit ik ook stiekem te kijken naar de 70D maar deze prijs ligt wel gelijk 300 euro hoger. Is er echt een duidelijk verschil tussen de 60D en de 70D, of is de overstap van een Canon 400D naar een 60D al ruim?

Alvast bedankt!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:32

Sorry dat ik hier kom binnenvallen... Maar ik heb een vraag...

Momenteel maak ik foto's via mijn iphone. Voor de vakantie wil ik echter gebruik gaan maken van een fototoestel.

Ik overweeg om het volgende toestel aan te schaffen:

http://www.bol.com/nl/p/sony-cybershot- ... 013567452/

Mijn keuze is gebaseerd op het feit dat foto's via wifi zo naar mijn laptop overgezet kunnen worden.

De software van Sony heb ik reeds gedownload, zodat dat niet mis kan gaan ;-)

Ik wil foto's uitsluitend via wifi overzetten naar de laptop. Heb ik dan een geheugenkaart nodig?!?

Ik denk zelf van wel gezien het feit dat je eerst de foto op het fototoestel opslaat. Maar zeker weten... Zou fijn zijn!

Indien iemand mij een ander toestel adviseert.. Ik sta open voor iedere suggestie!

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:38

@petpa dit topic is alleen voor spiegelreflexcamera's

@babli er zit wel behoorlijk wat verschil tussen de 70d en 60d. 70d heeft bijv een veel snellere AF (motor in de body). Volgens mij is deze vergelijking al meerdere malen in dit topic voorbij gekomen. Gebruik anders even de zoekfunctie. Ik zou zelf in ieder geval voor de 70d gaan.

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:28

hier staan ook spiegel reflex camera's tussen xd

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr

ik wil graag een camera kopen , vooral om dieren en mensen te foto graferen
ik ben niet heel ervaren
maar zou graag een camera willen die scherp beeld geeft en niet te moeilijk is in gebruik

dit zijn advertenties van marktplaats welke adverseren jullie mij?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:37

Een advertentie waar je kan kijken, camera uittesten, alles bekijken of het werkt, en welke je fijn vind nemen! :D

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:59

handig zou zijn als ik een beetje weet wat bij me zou passen :o
haha voordat ik 5 deuren langsga om te kijken of er een bij me past
maar uitproberen is natuurlijk altijd wel het best *D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:20

lovepaard123 schreef:
ik ben niet heel ervaren
maar zou graag een camera willen die scherp beeld geeft en niet te moeilijk is in gebruik

Ik ga niet al je advertenties bekijken, maar je moet je afvragen of je wel een spiegelreflex wil kopen. Die zijn bedoelt om het beste te presteren als je ze handmatig instelt. Dat is iets wat je moet leren en een stuk kennis voor op moet doen. Gezien je vraag om een camera die niet te moeilijk is in gebruik vraag ik me af of dat wel iets voor je is.
Een spiegelreflex kan schitterende foto's geven omdát je er alles aan in kan stellen, niet omdat het toevallig een spiegelreflex is.
Scherpe foto's kán je met elke DSLR (spiegelreflex) maken, zolang er voldoende licht is en jij de camera op de juiste manier instelt en gebruikt.
Ga je de camera op de automaat gebruiken dan zal het onder optimale omstandigheden misschien best aardig lukken, maar zodra het allemaal wat lastiger wordt voor je camera zullen de resultaten snel minder worden.

Als je niet van plan bent een hoop te gaan leren om de camera handmatig in te kunnen stellen kan je je afvragen of je geld moet willen uitgeven aan een DSLR of dat je beter een kwalitatief goede compactcamera kan kopen :)

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:15

Alwiene schreef:
lovepaard123 schreef:
ik ben niet heel ervaren

Ik ga niet al je advertenties bekijken, maar je moet je afvragen of je wel een spiegelreflex wil kopen. Die zijn bedoelt om het beste te presteren als je ze handmatig instelt. Dat is iets wat je moet leren en een stuk kennis voor op moet doen. Gezien je vraag om een camera die niet te moeilijk is in gebruik vraag ik me af of dat wel iets voor je is.
Een spiegelreflex kan schitterende foto's geven omdát je er alles aan in kan stellen, niet omdat het toevallig een spiegelreflex is.
Scherpe foto's kán je met elke DSLR (spiegelreflex) maken, zolang er voldoende licht is en jij de camera op de juiste manier instelt en gebruikt.
Ga je de camera op de automaat gebruiken dan zal het onder optimale omstandigheden misschien best aardig lukken, maar zodra het allemaal wat lastiger wordt voor je camera zullen de resultaten snel minder worden.

Als je niet van plan bent een hoop te gaan leren om de camera handmatig in te kunnen stellen kan je je afvragen of je geld moet willen uitgeven aan een DSLR of dat je beter een kwalitatief goede compactcamera kan kopen :)

dankjwel goede tip :) dan denk ik dat ik beter een andere soort kan kiezen is er verschill tussen zon grote digitale camera of zo'n normaal plat dingetje? xd

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:15

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:13

Hoi !
Ik heb een 1000d die nu toch echt aan vervanging toe is, dus ik wil een nieuwe camera kopen.
Nu twijfel ik tussen de 60d en de 700d, wat zijn de belangrijkste verschillen ? De 60d is alleen ietsje duurder, en heeft een scherm bovenop. Verder kan ik niet echt verschillen vinden, iemand die er meer over weer ?
Alvast bedankt :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:15

xBVN schreef:
Hoi !
Ik heb een 1000d die nu toch echt aan vervanging toe is, dus ik wil een nieuwe camera kopen.
Nu twijfel ik tussen de 60d en de 700d, wat zijn de belangrijkste verschillen ? De 60d is alleen ietsje duurder, en heeft een scherm bovenop. Verder kan ik niet echt verschillen vinden, iemand die er meer over weer ?

De 700D is 1 segment hoger en de 70D is 2 segmenten hoger.

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:32

Bagheera_206 schreef:
xBVN schreef:
Hoi !

De 700D is 1 segment hoger en de 70D is 2 segmenten hoger.

Ja dat wist ik, maar waar is de 60D dan ?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:43

Dat is een verouderd model en opgevolgd door de 70D.

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:52

Dat snap ik ook, maar zitten er (grote) verschillen tussen deze camera's zelf ? (Specificaties, problemen)

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:49

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:39

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar mensen die kennis hebben van de Canon EOS 7D en hierover wat willen vertellen. Ik ben op zoek naar een geschikt nieuw model ter vervanging van mijn (hele) oude 450D en neig naar de 7D. Wat mij hier gunstig aan lijkt is de snelle AF en bereik van 8 beelden per seconde continu.

Wat vinden jullie voor- en nadelen van deze body?
En als je vindt dat ik een andere camera zou moeten overwegen in plaats van deze, waarom?

Alvast bedankt voor je reactie!

Link naar het oude topic, dat blijkbaar niet mocht :+

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:23

Als je even in dit topic had gelezen/zoekfunctie was je er achter gekomen dag een 70D dezelfde AF heeft.
Dit is een stuk nieuwer model en is ook nog eens goedkoper.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:03

Ik had dit topic inderdaad nog niet gelezen, omdat ik een eigen topic had geopend ;)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:37

JonneN schreef:
Ik had dit topic inderdaad nog niet gelezen, omdat ik een eigen topic had geopend ;)

Ook daarvoor geldt het toverwoord "zoekfunctie".

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:16

Waarom sla je zo'n vreemde toon aan? Dat is toch helemaal niet nodig?!
Bovendien vraag ik niet naar de 70D, maar naar twee andere modellen :n

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 23:15

De 7D is een erg fijne body en ben er nog steeds erg blij mee. :) Helaas inderdaad al een iets ouder model en hopelijk wordt de 7D opgevolgd door een versie 2. Mijn persoonlijke voorkeur zou naar de 70D boven de 7D uit gaan, omdat je meer waar voor je geld hebt. De 70D heeft alle laatste technieken aan boord.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:24

Dank je Richard!

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:09

Ik vraag me (na wat inlezen) wel af wat ik van de nieuwe technieken ga benutten. De nieuwe AF sensor technieken hebben vooral effect op video als ik het goed begrijp. Dat is voor mij eigenlijk van geen belang. Wat wel ooit handig kan zijn is het kantelbare scherm... maar indien ik op de 70D mijn 70-200 f/2.8 L zou gebruiken en mijn 50mm f/1.8, dan heb ik in feite niets aan die nieuwe dual pixel techniek, right?
WiFi is leuk maar zou ik ook niet gaan gebruiken. Het gaat mij echt om het fotograferen en ik betwijfel of die extra foefjes dan aan mij besteed zijn (behalve het kantelbare scherm en de hogere ISO-waarden die bruikbaar zijn, want dat zal toch wel betekenen dat 'ie net iets minder ruisgevoelig is...)