lovepaard123 schreef:ik wil graag een camera kopen , vooral om dieren en mensen te foto graferen
ik ben niet heel ervaren
maar zou graag een camera willen die scherp beeld geeft en niet te moeilijk is in gebruik
dit zijn advertenties van marktplaats welke adverseren jullie mij?
Ik ga niet al je advertenties bekijken, maar je moet je afvragen of je wel een spiegelreflex wil kopen. Die zijn bedoelt om het beste te presteren als je ze handmatig instelt. Dat is iets wat je moet leren en een stuk kennis voor op moet doen. Gezien je vraag om een camera die niet te moeilijk is in gebruik vraag ik me af of dat wel iets voor je is.
Een spiegelreflex kan schitterende foto's geven omdát je er alles aan in kan stellen, niet omdat het toevallig een spiegelreflex is.
Scherpe foto's kán je met elke DSLR (spiegelreflex) maken, zolang er voldoende licht is en jij de camera op de juiste manier instelt en gebruikt.
Ga je de camera op de automaat gebruiken dan zal het onder optimale omstandigheden misschien best aardig lukken, maar zodra het allemaal wat lastiger wordt voor je camera zullen de resultaten snel minder worden.
Als je niet van plan bent een hoop te gaan leren om de camera handmatig in te kunnen stellen kan je je afvragen of je geld moet willen uitgeven aan een DSLR of dat je beter een kwalitatief goede compactcamera kan kopen