Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jolandaa_ schreef:hoe kan ik met een d3200 in combi met een 18-55 of 55-200mm lens een panorama foto maken?
is dit een kwestie van fotograferen of van bewerken of heb ik hier niet de juiste lens / body voor?
wat raden jullie aan en hoe?
Martine_R schreef:Hoi!![]()
Ik ga volgende week donderdag voor 10 weken naar the Lake District, een van de mooiste gebieden van Engeland. Nu wil ik daar natuurlijk vèèl landschapsfoto's maken. Helaas, om de een of andere reden lukken landschapsfoto's mij vaak niet. Niet scherp genoeg, te weinig of te veel licht.
Hebben jullie tips voor mij? Met wat voor instellingen fotograferen jullie een landschap, met veel, middelmatig en weinig licht?
Ik heb een Pentax K10 met standaard lens. Kan ik daar uberhaupt goede landschapsfoto's mee maken?
F_Orumster schreef:Martine_R schreef:Hoi!![]()
Ik ga volgende week donderdag voor 10 weken naar the Lake District, een van de mooiste gebieden van Engeland. Nu wil ik daar natuurlijk vèèl landschapsfoto's maken. Helaas, om de een of andere reden lukken landschapsfoto's mij vaak niet. Niet scherp genoeg, te weinig of te veel licht.
Hebben jullie tips voor mij? Met wat voor instellingen fotograferen jullie een landschap, met veel, middelmatig en weinig licht?
Ik heb een Pentax K10 met standaard lens. Kan ik daar uberhaupt goede landschapsfoto's mee maken?
Diafragma wil je vaak wat wijder hebben (zeg f9-11). Je wilt namelijk van voor tot achter scherpte. Daar komt een langere sluitertijd bij kijken en als je je iso niet omhoog wil gooien, zal je een statief willen gebruiken.