Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elienee schreef:morgen ga ik om mijn 2dehandslens canon f4 70-200L USM, maar nu , ik geraak er pas om 7u s'avonds.
Uitgebreid testen is dan ook niet echt mogelijk. Zijn er dingen waar ik zeker nog op moet letten buiten glas, schoefdraad, beschadigingen om de buitenkant?
Of manieren waarbij ik toch in de avond de lens uitgebreid kan testen
AnneXxX schreef:@bagheera_206: Nog bedankt
Heeft me even goed aan het denken gezet en ga zeker niet één van de lenzen kopen die ik aangaf.
Moet nog aardig door sparen, maar dan wil ik eerst een 24-105 en dan een 70-200.
Desnoods 2ehands, alleen vind ik dat met zo'n bedrag via mp niet zo'n fijn idee.
Misschien iemand betrouwbare winkels occasions verkopen?
Ik woon dicht bij Leiden, Zoetermeer en Alphen aan den Rijn, Zuid-Holland.
AnneXxX schreef:Hoe staat de Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM tegenover de Canon EF 70-200mm F4 L IS USM?
Zelf zou ik graag een 24-105 en de 70-200 hebben, maar is de 28-300 dan niet makkelijker?
Ook ivm met wisselen etc. Of doet de fotokwaliteit onder voor de 70-200 ivm het grote zoom bereik.
Revanches schreef:Volgens mij komt dat wel vaker voor en ligt het niet zozeer aan de lens, maar puur aan de kou. Sommige lenzen hebben daar net iets meer moeite mee.
Ik heb het aan het begin wel een keer gehad bij een lens, maar volgens mij was het meer dat door de kou de spiegel niet voldoende wilde opklappen en daardoor ook een soort onscherpte had. Maar goed dat is al jaren geleden.
_Denise_ schreef:Mmmmm, mijn camera haperde ook in de kou. Batterypack met gewone batterijen ipv accu's deden het niet zo lekker, was na een uur kou op slag helemaal leeg :p even aan en uit was steeds weer genoeg voor 1 foto. Probleem met objectief ken ik dan weer niet..
Revanches schreef:Maar was jou body niet gewoon 'net niet'bevroren en die van haar mogelijk wel? (in kader van misschien straal je meer warmte rondom je camera?)
Bagheera_206 schreef:AnneXxX schreef:Hoe staat de Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L IS USM tegenover de Canon EF 70-200mm F4 L IS USM?
Zelf zou ik graag een 24-105 en de 70-200 hebben, maar is de 28-300 dan niet makkelijker?
Ook ivm met wisselen etc. Of doet de fotokwaliteit onder voor de 70-200 ivm het grote zoom bereik.
En er bestaat ook nog een Canon 70-300mm L IS USM.