moelly schreef:Beste mensen die verstand hebben van (spiegelreflex) camera's ,
Ik ben nu bijna 2 jaar in het bezit van een Canon Powershot SX130 IS.
Nu wil ik over een halfjaar ongeveer(eerst even sparen) een spiegelreflex camera aanschaffen, om van betere kwaliteit foto's te kunnen maken. Daarbij heeft mijn huidige camera niet heel mooi kleurgebruik meer en valt hij vaak uit. Denk dat ik hem al te veel heb genruikt . Ik weet natuurlijk dat dat eerst een aantal uren proberen vereist.
Maar nu weet ik niet zo goed welke camera ik het beste kan aanschaffen en waar ik die het beste kan aanschaffen.
Ik heb zelf wel goede ervaringen met Media Markt. Verder moet de winkel in Groningen, Assen, Drachten of Leeuwarden zitten. Zwolle of Emmeloord mag ook nog. Liever niet verder weg.
Dus nu mijn vraag:
Welke spiegelreflex camera kan ik het beste kopen en is een mooie camera voor de beginnende fotografe?
Liefst niet direct de duurste van de duurste uitkiezen, ik mot het wel kunnen betalen
Heb dus niet echt een max budget.
Alvast bedankt!!
EDIT: Ik wil er graag paardensport mee fotograferen, andere dieren, denk aan katten en vogels. Ook natuur en portretfoto's van paarden.
Ik zag de Canon 1100D (of iets dergelijks) en dit leek me wel een mooie camera, maar wat moet ik er allemaal bij kopen om meteen goed aan de slag te kunnen?
Canon 1100D met kitlens en bijvoorbeeld Canon 55-250mm is voldoende om helemaal los te kunnen en ben je voor nog geen 600 euro klaar.