[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:18

Goedenavond!

Ik ben ook op zoek naar een goede beginners reflexcamera. Wil me gaan orienteren hierop, lijkt mij een leuke hobby om erbij te gaan doen :))
Dus weet iemand een goed merk? Nikon/Canon hoor ik altijd goede dingen over? Of misschien inderdaad hier iemand of is marktplaats een idee? (en weet iemand dan waar ik op moet letten als ik dat doe := ?)

Ben overigens nu al meerdere sites aan t lezen, iets over sluitertijd, verschil SR/Gewone camera en 1/3en regels enzo.. klinkt iig interessant!

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:19

Ik sluit me bij Celiien aan!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:22

Canon 1100D en Nikon D3100 zijn prima spiegelreflexcamera's om mee te beginnen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:29

*gaat googlen*

Tweedehands, is dat een beetje te doen met een S.reflex? Of liever niet zegmaar := en waar moet je dna op letten := ?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:32

Deijs schreef:
Hoi hier ben ik weer:) met alweer nog wat vragen haha.

Ik wil nog steeds de D3100 alleen door al die lenzen raak ik helemaal in de war.

Mijn doel is: dieren(paarden)/sport fotografie en natuur. Alleen welke lens heb je nodig? want ik hoor van iedereen verschillende dingen.
En waar moet je op letten als je een lens koopt? Ik heb namelijk al wel een paar lenzen in het vizier, Deze: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/TA ... 86439.html

Deze: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/TA ... 79449.html

groetjes!!

help?:)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:57

Celiien schreef:
*gaat googlen*

Tweedehands, is dat een beetje te doen met een S.reflex? Of liever niet zegmaar := en waar moet je dna op letten := ?

Wat is jouw budget? Instapper met kitlens kost 350 euro. Eventueel nog een telezoom erbij als je paardjes wilt fotograferen en dan ben voor nog geen 600 euro klaar. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:58

Deijs schreef:
Deijs schreef:

Ik wil nog steeds de D3100 alleen door al die lenzen raak ik helemaal in de war.

Mijn doel is: dieren(paarden)/sport fotografie en natuur. Alleen welke lens heb je nodig? want ik hoor van iedereen verschillende dingen.
En waar moet je op letten als je een lens koopt? Ik heb namelijk al wel een paar lenzen in het vizier, Deze: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/TA ... 86439.html

groetjes!!

help?:)

Je kunt beter losse kitlens&telezoom nemen ipv allround superzoom.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:01

Bagheera_206 schreef:
Celiien schreef:
*gaat googlen*

Wat is jouw budget? Instapper met kitlens kost 350 euro. Eventueel nog een telezoom erbij als je paardjes wilt fotograferen en dan ben voor nog geen 600 euro klaar. :)

Budget moet nog worden bepaald :+ Moet veel werken met de kerst en ben 10/01 jarig, dus ja, even kijken!
Wil inderdaad onder andere paarden fotograferen, in ieder geval proberen! natuurfoto's, hondjes, katjes, eigenlijk van alles wat ik onderweg een beetje tegenkom :=
Lijkt me gewoon gaaf om dan een paar keer op zondagochtend vroeg op te staan en richting het park te gaan en dan mooie plaatjes kunnen schieten, snappen jullie wat ik bedoel :+ Ga ook een paar boeken hierover vragen (iemand tips?) en ben al verschillende sites aan het doorlezen haha!
Weet dus nog niet zoveel erover, maar ben bereid te leren :)) !

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:53

Bagheera_206 schreef:
Deijs schreef:

groetjes!!

Je kunt beter losse kitlens&telezoom nemen ipv allround superzoom.

Oh en dat zijn die niet? Hoe zie je dat?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:24

Dat zie je aan het bereik van 18-200mm of 18-270mm.

Een kitlens aka standaardzoom is normaal 18-55mm en een telezoom voor bij de paardjes kan bijvoorbeeld een 55-250mm zijn.

Zie het als zomer- en winterbanden vs allseason banden. :+

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:41

Bagheera_206 schreef:

Een kitlens aka standaardzoom is normaal 18-55mm en een telezoom voor bij de paardjes kan bijvoorbeeld een 55-250mm zijn.

Aha! Maar ik hoorde weer van andere mensen dat het verwisselen van lenzen enorm vervelend is. klopt dat?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:45

Deijs schreef:
Bagheera_206 schreef:

Aha! Maar ik hoorde weer van andere mensen dat het verwisselen van lenzen enorm vervelend is. klopt dat?

Hangt er vanaf wat je aan het fotograferen bent en waar. Als ik paardjes fotografeert zit alleen mijn 70-200mm erop. Als ik dagje dierentuin doe zet ik er af en toe mijn x2 extender tussen. Als ik concerten fotografeer hangt het enorm van band en locatie af welke objectieven mee gaan en erop zitten en of ik wissel van objectief. Ik ervaar het niet als vervelend.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:50

Beste mensen die verstand hebben van (spiegelreflex) camera's ,

Ik ben nu bijna 2 jaar in het bezit van een Canon Powershot SX130 IS.
Nu wil ik over een halfjaar ongeveer(eerst even sparen) een spiegelreflex camera aanschaffen, om van betere kwaliteit foto's te kunnen maken. Daarbij heeft mijn huidige camera niet heel mooi kleurgebruik meer en valt hij vaak uit. Denk dat ik hem al te veel heb genruikt . Ik weet natuurlijk dat dat eerst een aantal uren proberen vereist.
Maar nu weet ik niet zo goed welke camera ik het beste kan aanschaffen en waar ik die het beste kan aanschaffen.
Ik heb zelf wel goede ervaringen met Media Markt. Verder moet de winkel in Groningen, Assen, Drachten of Leeuwarden zitten. Zwolle of Emmeloord mag ook nog. Liever niet verder weg.

Dus nu mijn vraag:
Welke spiegelreflex camera kan ik het beste kopen en is een mooie camera voor de beginnende fotografe?
Liefst niet direct de duurste van de duurste uitkiezen, ik mot het wel kunnen betalen
Heb dus niet echt een max budget.

Alvast bedankt!!

EDIT: Ik wil er graag paardensport mee fotograferen, andere dieren, denk aan katten en vogels. Ook natuur en portretfoto's van paarden.

Ik zag de Canon 1100D (of iets dergelijks) en dit leek me wel een mooie camera, maar wat moet ik er allemaal bij kopen om meteen goed aan de slag te kunnen?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:55

moelly schreef:
Beste mensen die verstand hebben van (spiegelreflex) camera's ,

Ik ben nu bijna 2 jaar in het bezit van een Canon Powershot SX130 IS.
Nu wil ik over een halfjaar ongeveer(eerst even sparen) een spiegelreflex camera aanschaffen, om van betere kwaliteit foto's te kunnen maken. Daarbij heeft mijn huidige camera niet heel mooi kleurgebruik meer en valt hij vaak uit. Denk dat ik hem al te veel heb genruikt . Ik weet natuurlijk dat dat eerst een aantal uren proberen vereist.
Maar nu weet ik niet zo goed welke camera ik het beste kan aanschaffen en waar ik die het beste kan aanschaffen.
Ik heb zelf wel goede ervaringen met Media Markt. Verder moet de winkel in Groningen, Assen, Drachten of Leeuwarden zitten. Zwolle of Emmeloord mag ook nog. Liever niet verder weg.

Dus nu mijn vraag:
Welke spiegelreflex camera kan ik het beste kopen en is een mooie camera voor de beginnende fotografe?
Liefst niet direct de duurste van de duurste uitkiezen, ik mot het wel kunnen betalen
Heb dus niet echt een max budget.

Alvast bedankt!!

EDIT: Ik wil er graag paardensport mee fotograferen, andere dieren, denk aan katten en vogels. Ook natuur en portretfoto's van paarden.

Ik zag de Canon 1100D (of iets dergelijks) en dit leek me wel een mooie camera, maar wat moet ik er allemaal bij kopen om meteen goed aan de slag te kunnen?

Canon 1100D met kitlens en bijvoorbeeld Canon 55-250mm is voldoende om helemaal los te kunnen en ben je voor nog geen 600 euro klaar.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:07

Deijs schreef:
Bagheera_206 schreef:

Je moet er gewoon handig in worden net als met.. ehm naja doet er niet toe. Maar ik loop er nog steeds mee te klungelen af en toe :') Ligt er maar ook net aan wat voor lensdop er op zit mijn 50mm dop zet je der zo op die van me 70-200 die moet je er op draaien dus dan moet ik altijd eerst zoeken waar de schroefdop begint enzo. Was de laatste keer een minuut of 5 bezig tot ik ontdekte dat de dop een aanduiding heeft waar je hem op de lens moet zetten _O-

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:24

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:26

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:37

Haha ja klopt... vandaar ook de prijs denk ik ;)

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:08

Iemand vroeg of er iemand was met ervarig met de Nikon D700 (:
Ik ben begonnen met de leuke, compacte Canon 1100D. Fijn ding, lekker licht van gewicht, en maakt prima fotos!
Overgestapt op de Nikon D700, echt een geweldig ding. Wel erg wennen, qua gewicht , fotos, en instellingen. Wel vloeken in de kerk, ik heb mn Nikon in mijn Canon fototas...:=
De fotos zijn wel erg anders, veel beter van kleur en meer scherpte. Erg fijn ding, aanbevolen door mij (:

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:11

annoouukie schreef:
Ik ben begonnen met de leuke, compacte Canon 1100D. Fijn ding, lekker licht van gewicht, en maakt prima fotos!
Overgestapt op de Nikon D700, echt een geweldig ding. Wel erg wennen, qua gewicht , fotos, en instellingen. Wel vloeken in de kerk, ik heb mn Nikon in mijn Canon fototas...:=
De fotos zijn wel erg anders, veel beter van kleur en meer scherpte. Erg fijn ding, aanbevolen door mij (:

Waarom ben jij eigenlijk overgestapt van Canon naar Nikon? :=

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:14

Bagheera_206 schreef:
annoouukie schreef:

Ikzelf vond het systeem van Nikon fijner werken. Mijn vader heeft de D800 en ik vind dat echt HEAVEN. Moch paar keer mee schieten en ik merkte meteen dat het systeem beter voor mij geschikt is. Dat is eigenlijk de rede. Niet dat ik Canon nu niks meer vind hoor! Hahah

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:16

annoouukie schreef:
Bagheera_206 schreef:

Ikzelf vond het systeem van Nikon fijner werken. Mijn vader heeft de D800 en ik vind dat echt HEAVEN. Moch paar keer mee schieten en ik merkte meteen dat het systeem beter voor mij geschikt is. Dat is eigenlijk de rede. Niet dat ik Canon nu niks meer vind hoor! Hahah

Dan snap ik het wel. :) Zeker als je ook nog eens objectieven van je paps kunt lenen. :+

Helaas snap ik zelf Nikon niet en Nikon snapt mij niet dus hou het maar bij Canon. :)

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:18

Hhaha, inderdaad! Jij snapt me (: Ik maak daar wel lekker gebruikt van.
Hetwas ook wel even wennen hoor, gewoon uitvogelen. Zolang jij plezier hebt met je Canon,lekker laten zo !

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:20

annoouukie schreef:
Hhaha, inderdaad! Jij snapt me (: Ik maak daar wel lekker gebruikt van.
Hetwas ook wel even wennen hoor, gewoon uitvogelen. Zolang jij plezier hebt met je Canon,lekker laten zo !

Inmiddels al veel te veel geinvesteerd om een overstap te kunnen doen. :+

ZONNEbrill13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:23

Oke ben dus net naar de foto winkel gegaan en heb een D3000 gekocht van Nikon !!