[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:47

week 15

Afbeelding

Calice

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:48

Week 15:
Afbeelding

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:11

Bedankt voor de feedback! Die ijzeren boog onder de tafel zat er helaas, ik vind hem ook niet heel mooi, maar weghalen vond ik ook weer zoiets...

Week 15
Afbeelding
Niet helemaal tevreden achteraf, maar ik kan helaas niet snel terug naar deze plek. Volgende keer met een statief en mijn eigen gerepareerde lens. Qua compositie was het spelen lastig, deze was geschoten met een geleende 35mm, dat of mijn 10-18 lens, gezien mijn standpunt toch maar voor het eerste gekozen. Wel erg blij met de scherpte, hij is echt 100% scherp en daar was ik gezien het tijdstip en de beperkte mogelijkheden toch wel tevreden mee.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:22

Week 15

Afbeelding

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:22

Mijn Week 15
Ondanks dat dit een afscheids-shoot was (paardje verhuist naar de andere kant van het land om van zijn pensioen te genieten) heb ik geprobeerd in een fijne sfeer het vertrouwen en de band tussen deze twee vast te leggen. Volgens de eigenaren en mijzelf is dit goed gelukt :)

Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:27

Week 15
Dagje Madurodam

Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:35

Wow! ik dacht dat ik te laat was.. Maar toch nog op tijd er aan gedacht dat ik nog niets ingeleverd had deze week.

Mijn week #15: (Studio fotografie, met 4 lampen, waarvan er 1 met roze kleurgel en 1 met paarse kleurgel, vandaar de roze 'romantische' gloed)...
Afbeelding

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:42

Week 15:
Gebruik gemaakt van de bloesems :D

Afbeelding

Edit: ik kan mijn foto niet zien? ;(
Is er een probleem met de boktupload?

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:02

De samenvatting van week 15 - 2016:

Agossie verzamelt hier
Appelstroop verzamelt hier
Athelas verzamelt hier
Bellatrix verzamelt hier
Biebz verzamelt hier
caaramel
Calice
Deetjeeuh
Eefsel2109
Fem verzamelt hier
FristiLover
GerdjeHoran verzamelt hier
Gub
hamsterfan
horserider22
horsesm verzamelt hier
Ingvild
IsaCalixa verzamelt hier
ismy
jesicaaaa verzamelt hier
Jespri verzamelt hier
JewEmm verzamelt hier
joeluna verzamelt hier
Kimmie1995
kirsten4 verzamelt hier
Lisaguus verzamelt hier
Lolleke verzamelt hier
LoveSenna
Luckyy80
Lynn85 verzamelt hier
Maaaarije
magda_90 verzamelt hier
Mariett verzamelt hier
MarijeR verzamelt hier
Marjoow verzamelt hier
Moirin
Murosh verzamelt hier
myxlea
NESCAFE verzamelt hier
Neverland
Niobe verzamelt hier
pradadaan
Revanches
Sanne_com
Shiloh verzamelt hier
S_imonee
Stumper_
Tivara
waxmeltsenzo
xMaxxiee verzamelt hier

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 06:25

Week 16.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 06:58

Wat stom...ik was er van overtuigd dat ik week 15 al had ingeleverd, niet dus -O-

Hier nog mijn week 15:
Afbeelding

En ook week 16:

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:07

Week 16

Afbeelding

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:17

Week 16
Een uitprobeersel qua nabewerking. Vind het zelf wel geslaagd, ben heel benieuwd wat jullie vinden :D
Afbeelding

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:26

Week 16.
Een oudere foto uit Zweden, ik kom deze week niet aan nieuwe foto's toe.

Afbeelding

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:34

Ik weet ook 100% zeker dat ik week 15 heb ingeleverd.. Gistermiddag nog voor gaan zitten namelijk... Ships! Had al problemen met internet, toch niet goed doorgekomen dus! :(

Hier dan alsnog: week 15:
Afbeelding

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:13

Voor het eerst een portretfoto dus wees een beetje lief.

Week 16: (boktupload)
Afbeelding

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:41

Gister tijdens een fotomeeting een prachtige hond op de foto mogen zetten... Helemaal verliefd geworden <3
Het was moeilijk kiezen uit alle foto's, maar vond deze toch wel speciaal. Woody lijkt tussen het gras hier zo dromerig en een beetje sprookjesachtig... Erg mooi!

Week 16
Afbeelding_DSC3225© by Maxime Willemsen, on Flickr

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:43

Luckyy80 schreef:
Week 16
Een uitprobeersel qua nabewerking. Vind het zelf wel geslaagd, ben heel benieuwd wat jullie vinden :D
[ [url=m/sJgzhT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het paard is blauw op het hoofd en op de rest van het lichaam is paars. Persoonlijk vind ik dit niet mooi. Maar kan ook aan mijn laptop liggen want die heeft sowieso slechte kleuren

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:07

Neverland schreef:
Luckyy80 schreef:
Week 16
[ [url=m/sJgzhT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het paard is blauw op het hoofd en op de rest van het lichaam is paars. Persoonlijk vind ik dit niet mooi. Maar kan ook aan mijn laptop liggen want die heeft sowieso slechte kleuren

Hahaha ik dacht al, dit is een gevaarlijke foto. Het ligt niet aan je laptop :')
Duidelijk, niet jouw smaak haha.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:42

Haha nee ach, maar goed dat iedereen een andere smaak heeft, anders zou de wereld heel saai zijn :D
Vind het voor de rest wel een leuke foto!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 00:58

Mijn week #16: (lang geleden dat ik paardenfotografie heb gedaan.. :) )
Afbeelding

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:51

Mijn week 16:

Afbeelding

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:31

Jaaaa, we hebben weer internet thuis! *\o/* *\o/*

Dus in overleg met Agossie, week 15:
Afbeelding

En week 16 er gelijk achteraan, voor 't eerst met Lightroom presets gewerkt en na 100 jaar weer eens een menselijk model! :D
Afbeelding

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:35

Ik merk dat er weinig feedback gegeven wordt de laatste tijd... Dus ik dacht, laat ik maar weer de stoute schoenen aantrekken. Heb er nu tijd voor, dus waarom ook niet. Misschien dat meer mensen hierdoor ook weer gemotiveerd worden. :D

Feedback week 15: Aan de hand van de samenvatting, dus vergeef me als ik onnodige feedback geef

Agossie Wat blijft ie mooi zitten! Pose vind ik erg geslaagd, met name omdat ik weet hoe leuk het is om katten te fotograferen :') Naar mijn mening alleen niet helemaal scherp, had nog ietsje beter gekund. Maar verder wel een mooie foto!
Appelstroop Fijne plaat. Ik raak alleen wel een beetje afgeleid, ik kan geen focus vinden. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij :') Misschien kun je een keer proberen om op één druppel te focussen?
Athelas Foto lijkt scherper op de bloem als op de bij, ik had dit persoonlijk omgedraaid. Verder wel mooie kleuren en scherptediepte.
Bellatrix Prachtige foto! Had alleen iets meer van de achtergrond willen zien, maar dat is persoonlijke smaak denk ik. Vind wel dat de modellen er mooi uitspringen zo!
Biebz Bloesem! Persoonlijk vind ik de foto van een te laag standpunt genomen. Ik kijk niet helemaal fijn tegen het paard aan. En ik vind het paard erg krap uitgesneden. Scherpediepte vind ik wel erg mooi en de kleuren zijn ook fijn om naar te kijken!
Calice Foto lijkt niet helemaal scherp, of is in ieder geval niet scherp op de ogen. Zonde, want ik vind de compositie en kleuren wel erg mooi!
Deetjeeuh Erg mooi! Inderdaad jammer dat de afstanden niet gelijk zijn, dat is net het puntje op de i natuurlijk :+ Maar verder erg mooi!
Eefsel2109 Ohh erg leuk zo! Oogt lekker spontaan vind ik en een verfrissende omgeving. Heb dit nog niet zo vaak gezien dus het is niet zo standaard zegmaar. Heel mooi!
Fem Leuk idee en erg mooie uitvoering! Lekkere fleurige foto, I love it <3
Fristilover Waanzinnig mooie scherptediepte, wauw! Ik had qua compositie iets meer ingezoomd op het oog, vind de foto van net iets te ver. En misschien wat witte losse haartjes weggewerkt. Maar vind hem wel erg mooi! Het zwart wit past hier heel mooi bij!
GerdjeHoran Erg mooi, super scherp!
Gub Ohh ook weer zo'n fijne plaat <3 Niks op aan te merken, echt heel mooi!
Hamsterfan Wat gaaf zo op het strand! Super scherp en heel fijn kleurgebruik. Super!
Horserider22 Iets te overbelicht denk ik. Mis ook een beetje contrast en kleur. Maar vind de compositie hier wel erg mooi!
Horsesm Ahgut wat een droppie <3 Mooi scherp op de oogjes!
Ingvild Oei, binnenfotografie is en blijft erg moeilijk! Ik mis een beetje kleur en contrast in deze foto. Compositie en scherpte is verder wel prima.
Isacalixa Topplaat! Niks op aan te merken
Ismy Ook dit vind ik echt een topplaat! Misschien wat te centraal gefotografeerd, maar vind vooral de scherpte en kleuren waanzinnig mooi
Jesicaaaa Mooie kleuren en ook mooi dat je linksonderin een stukje wazig gehouden hebt. Vind het alleen jammer dat je als scherptepunt geen bloemetje gekozen hebt, net de takjes zijn het scherpst. Dat had hem net even afgemaakt.
Jespri Mooie foto!
JewEmm Erg gave foto! Vind de electriciteitsmast daarachter ontzettend gaaf! Stoor me alleen aan het borsttuig wat net niet recht zit, maar dat is de autist in mij denk ik :+
Joeluna Mooie regenboog foto!
Joysieee Erg mooie foto! Super scherp en wat een heerlijke kleur zit erin!
Kimmie1995 Mooie foto! Ik had er alleen voor gekozen om meer ruimte op links over te houden, zodat de pony de foto in kijkt denk ik.
Kirsten4 Wat een lekkere spontane foto, heerlijk! Kleuren vind ik er mooi bij passen. Ik hou sowieso wel een beetje van romantisch kleurgebruik, lekker roze <3
Lisaguus Probeer volgende keer scherp te stellen op het oogje, dan kijk je iets prettiger de foto in!
Lolleke Super gaaf! Niks op aan te merken!
LoveSenna Ohh hij is scherper op de takken als op het lieve vogeltje :( Erg jammer! Als je dat om weet te draaien de volgende keer heb je een super leuke foto!
Luckyy80 Heerlijke bloesemfoto! Niks op aan te merken!
Lynn85 Fantastische foto! Gaaf!
Maaaarije Heerlijke spontane foto! Erg mooi scherp en fijn kleurgebruik. Mooi!
Magda_90 Aaah cute! En fototechnisch vind ik hem erg goed! Zwart wit komt hier goed tot zijn recht.
Mariett Heerlijke actiefoto!
MarijeR Wat een fijne sfeervolle foto, super!
Marjoow Erg mooi! Waar is dit? Lijkt me heerlijk om hier te wandelen... Deze foto zou zo in een blaadje kunnen om bezoekers te trekken haha, heel uitnodigend!
Moirin Helaas scherper op de achtergrond als op de leeuw... Compositie is wel erg mooi! Als je de leeuw scherp krijgt, zie je ook de tralies erachter niet meer. Dus probeer dat om te draaien!
Murosh Erg mooi!
Myxlea Aaah wat een scheetje! Leuk idee zo, scherp op het pootje. Erg fijne foto!
NESCAFE Jij hebt altijd zulke gave foto's <3
Neverland En jij ook. Altijd waanzinnig mooie foto's. Jullie vormen wel een voorbeeld voor mij denk ik!
Niobe Heerlijk kleurrijk! Wel wat overbelicht, maar ik houd daar persoonlijk wel van.
Peca Aaah wat een lieve foto! Vind hem echt super!
Pradadaan Gave Fjord zeg! Mooie foto, plezier spat er vanaf. Achtergrond had nog iets waziger gemogen, maar verder erg mooi. Model heeft wel wat harde schaduwen in haar gezicht.
Revanches Aaah wat een leuk idee! Had hem denk ik wel leuker gevonden in kleur, want dan kun je het mandje van de baby in de kleur van het geslacht doen. Is leuk voor op een geboortekaartje!
Sanne_Com Aaaaah! Jongens ik raak bevooroordeeld als ik puppies zie <3 Erg mooie foto, heel mooi kleurgebruik en vind de foto zo laag bij de grond erg goed tot zijn recht komen. Super!
Shiloh Lieve foto! Helaas niet helemaal scherp maar de compositie is wel erg leuk!
S_imonee Mooie foto! Ik had er persoonlijk voor gekozen om toch ergens minder scherptediepte te hebben. Bijvoorbeeld achter de bloemen zodat je net wat geel ervoor krijgt... Nu is alles scherp en wordt mijn aandacht minder ergens naartoe getrokken.
Stumper_ Het achterste gebouw lijkt scherper dan de brug, ik weet niet of dit de bedoeling was? Ik had het persoonlijk omgedraaid.
Tivara Heerlijke sfeervolle foto, niks op aan te merken
Waxmeltsenzo Mooie foto! Object past mooi in de achtergrond, valt er misschien iets in weg maar niet storend ofzo. En super scherp en mooie scherptediepte!
xmichxrocky Heerlijke foto, erg fijn om naar te kijken! Lekker spontaan, mooi kleurgebruik, mooie scherptediepte, erg mooi!

Gelijk maar een stukje door met week 16:

Bellatrix Waanzinnig mooie foto! Wauw!
Peca Mooie foto. Vind het alleen jammer dat er op rechts toch wat harde schaduwen vallen. Compositie en scherpte is erg mooi namelijk!
Magda_90 Horizon is scheef helaas, hierdoor lijkt het alsof het paard op de voorhand valt. Scherpte etc. is wel erg mooi.
Luckyy80 Niet mijn smaak. Paard en dame hebben een heel erg blauw hoofd, en naar beneden toe wordt het steeds paarser. Ik denk dat je met dit idee iets meer had moeten doseren. Een blauwe gloed is mooi, maar niet in deze mate vind ik. Daarbij vind ik een blauwe gloed mooier bij een wat donkerdere foto. Bij deze foto had ik juist gekozen voor een zomers kleurtje omdat beiden er zo vrolijk op staan. Qua compositie en scherpte vind ik de foto wel erg mooi! Vind het in dit opzicht dat de kleuren de foto te kort doen.
Maaaarije Ik krijg hier een heerlijk zomers gevoel van! Fijne foto!
Lisaguus Ik stoor me een beetje aan de schaduw achter het model. Verder is de foto wel mooi scherp, maar zou ik door middel van contrast het model er nog wat meer uit laten springen. Hij lijkt nu een beetje saaiig. Met nabewerking kun je nog wel meer uit de foto halen denk ik!
Fem Maar het is wel een mooie foto :D Had van mij wat meer kleur mogen hebben, lijkt wat vlak. Ook is de foto een tikkeltje overbelicht (ik hou er wel van stiekem). Vind de compositie wel erg leuk, de foto heeft iets spontaans!
NESCAFE In een woord: Super!
Joysieee Ook week 16 is erg mooi! Wat een mooie scherpte (diepte) heb jij in de foto, gaaf!

Kom op girls (and boys)! Feedback krijgen is leuk, maar feedback geven is nog veel leuker :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:49

Bedankt, voor beide weken. De horizon is bewust scheef gelaten omdat het paard anders helemaal op zijn voorhand zou tonen, ook omdat hij schuin achter mij langs ging en ik op mijn hurken mee draaide. :)

Ik hoop van het weekend tijd te vinden voor feedback...