[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:49

DShots schreef:
Die ik net aangaf, en jij ook hier zit die Stabilisator op.

:j klopt, fijn om te horen dat die bevalt want die ik nu hier heb liggen is eigenlijk duurder :D

Maar die stappenmotor........is dat het enige verschil???
Dat die minder geluid maakt een stabielere focus geeft???
Hij kost namelijk 2 x de lens waar wij het nu over hebben

Of praat ik nu voor mijn beurt :o

DShots

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:56

Stappenmoter? Nooit van gehoord haha

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:00

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:02

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:32

Babbelkous schreef:
DShots, heb idd nog al positiefsvgehoord over die lns. Dank je voor je advies alvast! ;)

Ikke, dat klinkt idd nogal kort door de bocht en al zeker omdat ik gewoon vermeld dat het als recretaief fotograaf te gebruiken zal zijn dus dat prijs wel een beetje van belang is mr niet dat ik per se voor 100 € een toplens wil! ;) mr ik snap je boodschap idd wel hoor! ;)
Mr ik vraag niet de goedkoopste lens (de tamron die ik nu heb kostte ook al behoorlijk wat geld en ik ben zeker en vast bereid om te betalen voor een goede/betere lens) mr bedoel dus gewoon dat mensen die advies willen geven ivm lenzen die bv meer dan 1000 € kosten niet hoeven want daar heb ik momenteel door verbouwingen geen centjes voor.. :) ik ben gewoon op zoek naar een leuke prijs/kwaliteit zoomlens die mooie foto's geeft van paarden(in beweging) mr ik besef ook dat ik geen professionele foto's ga kunnen maken met een gemiddelde lens.. mr merk dat deze lens niet voldoet aan mijn wensen dus ben op zoek naar een alternatief en aangezien er toch veel verschil zit op lenzen, is het altijd fijn en handig om ervaringen van anderen te horen.. :)

En klagen doe ik zeker niet ik stel enkel vast dat mijn lens niet voldoet aan mijn wensen en andere mensen hebben mss wel een leuke combi qua lens op een soortgelijke body :)

Punt van Tamron is dat ze verschillende series lenzen hebben. Als je uit hun professionele lijn lenzen neemt, zijn die prima te vergelijken met Canon of Nikon, maar de prijzen liggen dan ook op hetzelfde niveau.

Het is inderdaad kort door de bocht en je moet het ook niet als een aanval opvatten want zo was het niet bedoelt.
Zoals ik in dat bericht al aangeef: een 55-250 heeft in dit topic een behoorlijke schare fans en het is dat ik eerst voor heel erg weinig een 70-300 op de kop tikte (alleen doen als ie ECHT goedkoop en toch goed is, 50 euro of zo...) en korte tijd later DE lens der lenzen tegen kwam voor een prijs waar ik 'm toch echt niet voor kon laten liggen, anders was ik zeer waarschijnlijk ook uitgekomen bij de 55-250.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:38

Tuurlijk.. da's bij alles zo wrs.. ;) maar daarom: professionele lens is niet de bedoeling.. ik moet ermee op pad durven gaan, dus te duur mag die niet zijn om budgetaire redenen en om praktische redenen.. ;)

Maar bedankt voor de tip! :)
Welke lens heb je nu dan als ik zo curieus mag zijn? :) (uit interesse)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:18

Babbelkous schreef:
Tuurlijk.. da's bij alles zo wrs.. ;) maar daarom: professionele lens is niet de bedoeling.. ik moet ermee op pad durven gaan, dus te duur mag die niet zijn om budgetaire redenen en om praktische redenen.. ;)

Maar bedankt voor de tip! :)
Welke lens heb je nu dan als ik zo curieus mag zijn? :) (uit interesse)

Een eerste generatie L 70-200 f2.8 IS en dat is echt DE lens om voor te gaan wanneer je een erfenisje hebt gekregen of, zoals ik, een onweerstaanbare prijs op een occasion ziet staan.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:01

Hallo,

Ik kom even binnenvallen, ik heb een systeemcamera van Sony. Volgens mij hebben niet veel bokkers hier zo een, maar nu zag ik dat er een nieuwe lens voor is, een 18-105, met een G label, dit houdt in dat het echt om een betere soort lens gaat.
Nu zat ik al een tijdje te denken om misschien een 18-200 aan te schaffen, ik heb nu een 16-50 en 55-210, maar moet dan best wel wat afstand houden altijd van het paard of de hond (met mijn telelens).
Volgens mij zit er nog wel een cropfactor op ( ik dacht van 1,5 maar hoe dit precies werkt weet ik eigenlijk niet)

Ik heb even wat recente foto's bekeken en vaak fotografeer ik tussen de 55 en 100 mm brandpuntafstand.

Is dit handig om te doen, of toch maar bij mij mijn telelens houden of toch een 18-200 (die ietsje duurder maar ook iets mindere kwaliteit wss is)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:53

Hallo!

Na flink vakantiewerk te hebben gedaan ga ik mezelf trakteren op de 50mm 1.8. Naar het schijnt dé lens die je moet hebben dus we zullen ons er maar eens aan wagen!

Iemand een idee waar je ze het goedkoopst kunt vinden? :) ben al wat aan het vergelijken op internet maar moest iemand de ultieme tip hebben!

Edit: ik zie dat deze lens geen IS heeft, dat is altijd zo? Belemmert dat?

Nog een edit!; of de canon 17-85? ik wil eigenlijk de 15-85 maar die valt toch echt buiten m'n budget

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:13

k_m schreef:
Hallo!

Na flink vakantiewerk te hebben gedaan ga ik mezelf trakteren op de 50mm 1.8. Naar het schijnt dé lens die je moet hebben dus we zullen ons er maar eens aan wagen!

Iemand een idee waar je ze het goedkoopst kunt vinden? :) ben al wat aan het vergelijken op internet maar moest iemand de ultieme tip hebben!

Edit: ik zie dat deze lens geen IS heeft, dat is altijd zo? Belemmert dat?

Nog een edit!; of de canon 17-85? ik wil eigenlijk de 15-85 maar die valt toch echt buiten m'n budget

Ik heb 2 weken geleden mijn fotospul uitgebreid met deze lens!
Ik vind het een fijne lens tot nu toe!! ik had hem bij foto klein vandaan. Kreeg nog onverwacht extra korting omdat ik ook een nieuwe batterij erbij wilde, dus was een "bundelprijsje"!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:24

Heb hem ook net besteld ! Met uv filter en zonnekap maar gelijk :-), voor een groothoek spaar ik nog wel braaf door!

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:33

Is de 18-250 mm lens van Canon een goede lens?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:28

Hier ben ik weer :-)

Momenteel ben ik in het bezit van de 55-300mm f/4.5-5.6 van Nikkor. Een fijne en goedkope telelens waar ik met veel plezier mijn eerste fotografiejaar mee heb doorgemaakt. Nu begint het echter wel te kriebelen voor een update naar een sterkere lens. Ik merk dat vooral bij actiefoto's ik al gauw scherpte en snelheid mis momenteel. Ik was van plan om lekker door te sparen voor een 70-200 f/2.8 van Nikkor zelf, maar die is wel heel erg boven budget en dan ben ik binnen 5 jaar - vrees ik - nog aan het sparen... Nu ben ik dus aan het rondkijken voor een Sigma of Tamron variant, en daar lees ik uiteenlopende reviews over.

Via een kennis heb ik momenteel een aanbod gekregen om volgende lens 2dehands over te nemen voor €550 :
Sigma 70-200 1:2.8 II APO DG MACRO HSM Nikon

Wat zijn jullie meningen hierover? Het gaat om een Nikon D3000.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:33

Die lens was destijds 600 a 650 euro. Ik zou er niet meer dan 2/3e van die prijs voor betalen. :=

Als tussenoplossing is er ook nog de Tamron 70-200mm f/2.8 VC of Sigma 70-200mm f/2.8 OS. Een 70-200mm is wel heel fijn en breed inzetbaar. :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:37

Zit er veel verschil tussen die Tamron of Sigma eigenlijk? :-)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:47

Bij de versies zonder beeldstabilisatie is de Sigma tikkie fijner. Bij de versie met beeldstabilisatie is de Tamron net tikkie fijner.

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:16

Heeft iemand hier ervaring met de wat oudere Nikkor AF 70-210 f4 lens?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:30

zijn hier mensen die ervaring met de lens:
Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM objectief

ik ben aan het kijken voor een nieuwe zoomlens. En in eerste instantie wilde ik eigenlijk er één met een hele goede lichtsterkte. Eigenlijk diafragma van 1.8. Maar dan kom je toch wel snel in 1000 euro en daar heb ik niet zo'n behoefte aan. Nu ben ik dus aan het rondkijken en kwam ik deze lens tegen en het zag er veelbelovend uit wat ik kon zien.

(heb zelf de 1100D)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:34

HorseTimeXL schreef:

ik ben aan het kijken voor een nieuwe zoomlens. En in eerste instantie wilde ik eigenlijk er één met een hele goede lichtsterkte. Eigenlijk diafragma van 1.8. Maar dan kom je toch wel snel in 1000 euro en daar heb ik niet zo'n behoefte aan. Nu ben ik dus aan het rondkijken en kwam ik deze lens tegen en het zag er veelbelovend uit wat ik kon zien.

(heb zelf de 1100D)

Ik heb de voorganger gehad zonder STM. Op zich wel prima lensje met de kwaliteit / bouw / degelijkheid van een 18-55mm kitlens. Toen ik eenmaal een standaard- met telezoom combi had is hij in de kast belandt en kwam hij er zelden meer uit. :=

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:05

HorseTimeXL schreef:

(heb zelf de 1100D)

Ja, heb ik! zat bij mn 700d.
Ik gebruik hem heel veel voor huis- tuin en keuken gebruik, voor filmen en ook wel voor paardenfotografie.
Stelt lekker snel scherp en heel stil voor het filmen.
maakt zelfs in de binnenbak nog wel leuke foto's (al is onze binnenbak wel superlicht vergeleken met de meeste andere bakken...)

ik heb ook de 70-200mm F4, is natuurlijk wel een veel betere lens, maar ook wel flink zwaar. vandaar dat ik de andere ook wel regelmatig pak.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:27

maaikysammy schreef:
HorseTimeXL schreef:

(heb zelf de 1100D)

Ja, heb ik! zat bij mn 700d.
Ik gebruik hem heel veel voor huis- tuin en keuken gebruik, voor filmen en ook wel voor paardenfotografie.
Stelt lekker snel scherp en heel stil voor het filmen.
maakt zelfs in de binnenbak nog wel leuke foto's (al is onze binnenbak wel superlicht vergeleken met de meeste andere bakken...)

ik heb ook de 70-200mm F4, is natuurlijk wel een veel betere lens, maar ook wel flink zwaar. vandaar dat ik de andere ook wel regelmatig pak.

oke, bedankt voor je reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:03

Ik ben zooo aan het twijfelen of ik de 70-200mm f4 usm lens moet nemen..
Ben bang dat ik er na een tijdje al zat van ben, ik kan toch wel een tijd met deze lens voor uit?
Fotografeer nu met de 1100d en de tamron 70-300.
Foto's die ik met deze set maak:
https://lh4.googleusercontent.com/-_2bW ... %2B121.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-5JBy ... %2B313.jpg

Hier is wel veel aan bewerkt qua. scherpte, wat je ook ziet. Zo komen ze dus niet uit de camera.
Nu is mijn vraag, krijg ik bij de 70-200 wel degelijk scherpe foto's? En is het een hele voor uit gang vergeleken mijn oude lens? Mijn ouders betalen 2/3 van de prijs dus ik zou het ontzettend banketstaaf vinden als ik niet blij ben met de lens..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:46

Believe schreef:
Ik ben zooo aan het twijfelen of ik de 70-200mm f4 usm lens moet nemen..
Ben bang dat ik er na een tijdje al zat van ben, ik kan toch wel een tijd met deze lens voor uit?
Fotografeer nu met de 1100d en de tamron 70-300.
Foto's die ik met deze set maak:
https://lh4.googleusercontent.com/-_2bW ... %2B121.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-5JBy ... %2B313.jpg

Hier is wel veel aan bewerkt qua. scherpte, wat je ook ziet. Zo komen ze dus niet uit de camera.
Nu is mijn vraag, krijg ik bij de 70-200 wel degelijk scherpe foto's? En is het een hele voor uit gang vergeleken mijn oude lens? Mijn ouders betalen 2/3 van de prijs dus ik zou het ontzettend banketstaaf vinden als ik niet blij ben met de lens..

Het is voor een niet onbelangrijk deel de fotograaf die het resultaat bepaald. Ik heb een L-serie 70-200 en daar kan ik je foto's van laten zien dat je nooit aan die lens durft te beginnen. Dat is niet omdat die lens niet deugd, maar de persoon achter de camera had z'n instellingen niet goed staan!!

Die 70-200 kan het wel; als jij het ook kan, komt het helemaal goed :j
De enige tip die resteert: neem de duurste versie die je je kunt veroorloven. Overweeg daarbij occasions: http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0056
http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0043

Voor de Nikon-bezitters onder ons die ook van grote gaten houden:
http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0027

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:38

billionache schreef:

Momenteel ben ik in het bezit van de 55-300mm f/4.5-5.6 van Nikkor. Een fijne en goedkope telelens waar ik met veel plezier mijn eerste fotografiejaar mee heb doorgemaakt. Nu begint het echter wel te kriebelen voor een update naar een sterkere lens. Ik merk dat vooral bij actiefoto's ik al gauw scherpte en snelheid mis momenteel. Ik was van plan om lekker door te sparen voor een 70-200 f/2.8 van Nikkor zelf, maar die is wel heel erg boven budget en dan ben ik binnen 5 jaar - vrees ik - nog aan het sparen... Nu ben ik dus aan het rondkijken voor een Sigma of Tamron variant, en daar lees ik uiteenlopende reviews over.

Via een kennis heb ik momenteel een aanbod gekregen om volgende lens 2dehands over te nemen voor €550 :

Dit objectief als occasion voor €550?! Die lens heeft dat nieuw gekost en die is al maanden niet meer nieuw te koop. Zou er net 1/3 voor ober hebben..

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:11

Leverage schreef:
billionache schreef:

Dit objectief als occasion voor €550?! Die lens heeft dat nieuw gekost en die is al maanden niet meer nieuw te koop. Zou er net 1/3 voor ober hebben..

Hij wordt als occasion aangeboden voor dat bedrag, maar dat is hij particulier niet waard. Particulier zou ik er 400 euro voor over hebben (nieuwprijs destijds was rond de 900 euro). Let wel op, als je deze lens als verbetering op je scherpte wil hebben, dan kan hij tegen gaan vallen. Deze lens staat bekend om zijn zachtheid op de grotere openingen vanaf 150mm. De opvolger is pakken beter, maar doet bijna net zoveel als een Nikkor. Je kunt ook kijken naar een tweede hands nikkor (wel met draaizoom), dan leg je 150 euro extra neer, maar dan heb je hem. Of kijken of je een Sigma 50-150mm 2.8 nog kunt vinden (gouden lensje, razendscherp en snel).