[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:42

Prachtig!

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:50

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:59

Je zou hem nog veel mooier sephia en zwart wit kunnen maken dan dit :j Dit zijn gewoon de standaard effecten, je kan er nog meer mee :D

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:03

Klopt, maar zoals ik al zei heb ik tijdelijk geen photoshop ;)
En dan kan ik het ook wel mooi maken :)
Ik heb alleen iphoto om foto's aan te passen nu..

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:44

Pagina 78
margjex: De eerste foto vind ik erg goed gelukt! De tweede echter laat op geen enkele manier ruimte voor snelheid. De uitsnede is erg krap, wat al belemmerd, maar daarnaast wordt er ook geen suggestie op snelheid gedaan door hem in een dergelijke hoek te fotograferen.
Channiiiej: Wat een gave foto's. <3 Mag ik vragen waar ze zijn genomen?
lifaya: Leuk idee en mooi uitgevoerd. Wellicht had je het verdere lichaam (Borst, buik en lendenen) iets anders kunnen uitwerken, omdat deze hoek een bepaald gewicht lijkt te geven aan het paard, als je begrijpt wat ik bedoel. :D
Fee_: Prachtig! En de blik in de ogen houd je ook echt vast, wauw!
nobbie91: Mooie foto's, maar in mijn ogen meer kiekjes. In de zin van; niet geheel scherp en op een, imo, nadelige manier nabewerkt.
Saskiaa__: De eerste foto lijkt een overbelicht, wellicht dat je dit nog wat na kunt bewerken? Tweede foto is zeer geslaagd.
merel_gomez: De foto van de leguaan (Oid?) is echt prachtig! Het mooie contrast waardoor je echt naar de blik van het die getrokken wordt...
Astor: Leuk om zo twee verschillende fotografen met dezelfde dieren, en dezelfde plaats, te zien werken. Vooral je dolfijnenfoto schittert er in mijn ogen echt uit. Prachtige scherpte!
Bellatrix: Ik vind de ruiter er een beetje 'uitgezakt' op zitten. Het geheel vind ik, mede door het eerdere punt, dan ook niet echt van wat ik altijd van je zie. Dat werk waarvan je de jaloers-kriebels in je bui kkrijgt zeg maar.
Misschien dat een andere hoek een betere uitwerking had gehad op het plaatje van paard en ruiter.
margjex: Mooie foto's, maar ik lijk wat scherpte te missen op het paardje?
Goof: Gave foto's weer! Lang geleden dat ik iets van je gezien hebt op FK. Of ik woon tegenwoordig onder een steen...
Zou je niet liever een kleinere naamsvermelding willen? Je foto's worden immers al beschermd door het auteursrecht, een 'copyright' er op is dan eigenlijk alleen maar om de kijkers te informeren dat jij deze foto hebt gemaakt, een soort visitekaartje dus. Het is alleen dat ik persoonlijk niet echt wordt uitgenodigd om naar het visitekaartje te kijken.
MarianneV: Prachtige foto weer! Vooral met fijne kleuren. :)

Pfoe... Typvingers nu. :')
Vandaag in het bos gemaakt:

Black Roses
Afbeelding

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:46

Mooie belichting, alleen ik vind de foto wat saai ogen..

margjex: De eerste foto vind ik erg goed gelukt! De tweede echter laat op geen enkele manier ruimte voor snelheid. De uitsnede is erg krap, wat al belemmerd, maar daarnaast wordt er ook geen suggestie op snelheid gedaan door hem in een dergelijke hoek te fotograferen.

Kan je dit iets beter uitleggen? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt?

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:52

margjex schreef:
Mooie belichting, alleen ik vind de foto wat saai ogen..

Kan je dit iets beter uitleggen? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt?

Nou, de motorrijder is in het algemeen in zijn element wanneer deze op een redelijk snelheid kan rijden. Het mooiste is, wat helemaal mijn persoonlijke mening is, wanneer dit dan ook terugkomt in de foto. Bij de eerste foto heb je dat geweldig mooi gedaan in je compositie. Je hebt rechts meer ruimte overgelaten dan links wat de suggestie van beweging geeft.
Bij de tweede foto echter, stond je (bijna) recht voor hem, waardoor je bijna geen ruimte links en rechts hebt (kunnen) overgelaten. Daarnaast is er verder ook geen suggestie van snelheid; het is letterlijk een bevroren beeld. Zelfs het profiel van zijn voorwiel is heel scherp. Op zich een prestatie (ik doe je het niet na) maar niet iets wat ik persoonlijk in zo'n situatie had gekozen.

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:54

Oh zo! Daar kan ik wel in mee gaan eigenlijk als ik het zo bekijk. Maar ik vond de foto eigenlijk wel wat hebben zo :) En wat zeg jij dan over de foto in de link daar onder?
Heb nog heel veel andere foto's van hem ik zou even kijken daar tussen of het zo'n foto in zit wat jij bedoelt.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:00

margjex schreef:
Oh zo! Daar kan ik wel in mee gaan eigenlijk als ik het zo bekijk. Maar ik vond de foto eigenlijk wel wat hebben zo :) En wat zeg jij dan over de foto in de link daar onder?
Heb nog heel veel andere foto's van hem ik zou even kijken daar tussen of het zo'n foto in zit wat jij bedoelt.

Ik denk dat het heel erg afhangt in wat voor sfeer je zit en waar je in het algemeen van houdt. Zo kan ik ook prima begrijpen dat je de foto op de manier ook wat vond hebben. Daar moest ik ook aan denken toen ik de foto zag;
De motorrijder kijkt je recht aan terwijl hij - wat je kan zien aan zijn voorwiel - eigenlijk net weg wilde draaien.

Wauw! De foto in de link had ik nog niet eerder gezien, maar die vind ik zeker erg gaaf! Hier is het profiel van zijn band ook zichtbaar, maar het opspattende water en de verlegde focus die het gezicht van de motorrijder dan weer haarscherp maakt, is helemaal hoe ik een dergelijke foto in een magazine zou terug willen zien. :D

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:05

Haha oke :D
Ik vind de zwart wit kleuren daar niet zo mooi op, maar op dit moment kan ik daar niks mee..
Zonder photoshop.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:07

margjex schreef:
Haha oke :D
Ik vind de zwart wit kleuren daar niet zo mooi op, maar op dit moment kan ik daar niks mee..
Zonder photoshop.

Wat vind je er niet echt fijn aan? Eventueel kan ik je er wel mee helpen.

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:10

Ik vind de foto een beetje dof eruit zien..
Ik ga sowieso de foto's die ik de laatste tijd gepost heb nog bewerken als ik photoshop heb want dat kan zoveel veranderen aan de foto..
Alleen mijn broer heeft er geen tijd voor nu ( en al 2 maanden verder ) :x

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:53

Vanmiddag nog even op pad geweest

Ben zelf wel tevreden..

Afbeelding
IMG_0702 by mayling27, on Flickr

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:42

Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:00

Lindy, mooie foto zeg! Ik had hem alleen misschien nog iets meer gecropt. Nu is het hoofd er nét vanaf, snap je?

Myou, ik vind hem heel gaaf! Ik vind hem persoonlijk niet te groen. Misschien had je het oogje nog iets op kunnen lichten.

Leonyr, gaaf! Dit spreekt mij heel erg aan, wat een fijne sfeer. Klein dingetje waar ik mij aan stoor is dat raam ofzo in het midden bovenaan.

Geerte, sorry ik vind hem niet bijzonder..

Verax, top top! Die tweede foto is echt prachtig. Ontroerend zelfs wel... Mooi gedaan..

Loontje, ik ben zo'n fan van jouw stijl! Vooral de foto rechtsboven vind ik fantastisch! Wauw! Rechtsonder had ik misschien nét iets meer van het gezicht willen zien.

Threefingers, wat een mooi snoetje zeg! Leuk bewerkt, misschien een beetje licht op het koppie, maar dat heeft ook wel weer wat.

Astor, lekker scherp zeg! Lijntje is wel slordig weggewerkt. Ben het wel eens met je eigen commentaar, maar het is niet heel storend.

Jorinda, prachtige foto's! Ik vind ze allebei heel gaaf! De tweede is zo apart door die lichtinval! Ik had het wel mooier gevonden even zonder lijntje, maar dat is natuurlijk wel veel werk. :)

Astor, wow! Super stoer! Dat heb je knap gedaan!!! :D

Charles, ik ben nooit zo'n fan van foto's waarbij veel mensen op de achtergrond zitten, maar verder netjes gedaan hoor. De tweede foto spreekt mij wel erg aan! Leuk!

Lifaya, die foto van je kat vind ik geweldig! Superleuk met dat ene oog licht en het andere oog onzichtbaar!

Horsephoto, zonder lijn vind ik het mooier denk ik, verder nette foto's!

Bella, mooie foto, maar volgens mij niet scherp. Dat vind ik jammer. Maar wel een lieve blik!

Margje, gaaaaaf! Die eerste foto is echt superstoer! Ik had hem denk ik sprekender gevonden in kleur, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Channiej, prachtige kleuren, mooi hoor!

Lifaya, wel leuk en apart, maar niet echt mijn ding. Maar dat zal wel een kwestie van smaak zijn. Je hebt het wel super netjes gedaan!

Fee, wauw! Wat heb je dat mooi gedaan! Hoe heb je de zwart-wit omzetting gedaan? Of heb je daar niks bijzonders mee gedaan? Gaaf!!

Nobbie, mooi zeg! De eerste lijkt niet 100% scherp, maar toch, de kleuren vind ik zo prachtig dat het mij niet stoort. De tweede foto vind ik ook erg goed gelukt, ik vind de kleuren juist wel gaaf zo.

Saskia, de onderste foto vind ik super! Echt heel mooi. De bovenste had ik misschien iets meer ruimte gegeven aan de rechterkant.

Merel gomez, vooral de tweede vind ik super! Wat een machtig mooi dier.

Astor, jeetje wat een mooie foto's! Die tweede is echt gaaf!

Bella, heel anders dan wat ik normaal van je gewend ben, ik vind hem wel geslaagd! Misschien had ik hem iets meer opwaarts gemaakt, dus de voorhand wat naar boven, snap je?

Margjex, mooie foto's! De tweede was misschien wat interessanter geweest met een kleinere diafragma (of moet je dan groter zeggen? Ik bedoel een lager getal). :)

Goof, mooie uitsnedes, weer eens wat anders! Die foto van je hond vind ik echt prachtig, wauw!

Marianne, mooi gedaan hoor! Bont is lastig vind ik. Heel mooi!

Leonyr, mooie foto! Heb je dit nou heel erg bewerkt of niet? Ik vind hem in ieder geval wel mooi!

Mayling, super gaaf zeg! Waar groeien er nu nog van die knalgele bloemen??

Marianne, deze vind ik minder, paard is overdreven gebogen en het oogje vind ik een beetje 'eng'... Qua scherpte is hij wel héél goed!'

-------

Afbeelding

Afbeelding

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:08

Jeeuj, Carmen! Goed bezig! _/-\o_

MarianneV; Deze laatste vind ik niks. Het paard heeft een rare houding en wat Carmen zegt, het oog is een beetje 'eng'. Ook is er onderaan geen ruimte meer voor de hoeven. Die zijn niet zichtbaar, maar ze zijn er wel. Als ze wel zichtbaar waren, vielen ze net van de foto af. Dat vind ik jammer. De eerste foto vind ik wel mooi, ik zie alleen nog wel waar je het lijntje weggewerkt hebt. :)
Mayling27; Mooi gekozen, zo tussen de bloemen. Hij lijkt wel een beetje voorover gekanteld en de vierkante uitsnede vind ik niet echt wat toevoegen bij deze foto.
Leonyr; Apart! Heel gaaf. Hier blijf ik naar kijken. :)
Goof; Die hond is leuk! Door de sprietjes ervoor geeft het wat diepte in de foto. Hij oogt wel wat overbelicht, maar dit is ook rotweer voor witte dieren. :=

Afbeelding

Edit; Oh, nu heb je foto's toegevoegd. :) Zelfde meeting, haha!
De pose van Ultra vind ik heel mooi. Netjes scherp en mooi van kleur ook. Die van Yfke loopt wat dicht op de buik. Wellicht kan je hier met nabewerking in lagen nog wel wat aan doen. Beide foto's vind ik wel wat centraal. Als je wat speelt met je composities, worden je foto's veel sterker. :)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 06:57

Sodeletuut schreef:
Lindy, mooie foto zeg! Ik had hem alleen misschien nog iets meer gecropt. Nu is het hoofd er nét vanaf, snap je?

Myou, ik vind hem heel gaaf! Ik vind hem persoonlijk niet te groen. Misschien had je het oogje nog iets op kunnen lichten.

Leonyr, gaaf! Dit spreekt mij heel erg aan, wat een fijne sfeer. Klein dingetje waar ik mij aan stoor is dat raam ofzo in het midden bovenaan.

Geerte, sorry ik vind hem niet bijzonder..

Verax, top top! Die tweede foto is echt prachtig. Ontroerend zelfs wel... Mooi gedaan..

Loontje, ik ben zo'n fan van jouw stijl! Vooral de foto rechtsboven vind ik fantastisch! Wauw! Rechtsonder had ik misschien nét iets meer van het gezicht willen zien.

Threefingers, wat een mooi snoetje zeg! Leuk bewerkt, misschien een beetje licht op het koppie, maar dat heeft ook wel weer wat.

Astor, lekker scherp zeg! Lijntje is wel slordig weggewerkt. Ben het wel eens met je eigen commentaar, maar het is niet heel storend.

Jorinda, prachtige foto's! Ik vind ze allebei heel gaaf! De tweede is zo apart door die lichtinval! Ik had het wel mooier gevonden even zonder lijntje, maar dat is natuurlijk wel veel werk. :)

Astor, wow! Super stoer! Dat heb je knap gedaan!!! :D

Charles, ik ben nooit zo'n fan van foto's waarbij veel mensen op de achtergrond zitten, maar verder netjes gedaan hoor. De tweede foto spreekt mij wel erg aan! Leuk!

Lifaya, die foto van je kat vind ik geweldig! Superleuk met dat ene oog licht en het andere oog onzichtbaar!

Horsephoto, zonder lijn vind ik het mooier denk ik, verder nette foto's!

Bella, mooie foto, maar volgens mij niet scherp. Dat vind ik jammer. Maar wel een lieve blik!

Margje, gaaaaaf! Die eerste foto is echt superstoer! Ik had hem denk ik sprekender gevonden in kleur, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Channiej, prachtige kleuren, mooi hoor!

Lifaya, wel leuk en apart, maar niet echt mijn ding. Maar dat zal wel een kwestie van smaak zijn. Je hebt het wel super netjes gedaan!

Fee, wauw! Wat heb je dat mooi gedaan! Hoe heb je de zwart-wit omzetting gedaan? Of heb je daar niks bijzonders mee gedaan? Gaaf!!

Nobbie, mooi zeg! De eerste lijkt niet 100% scherp, maar toch, de kleuren vind ik zo prachtig dat het mij niet stoort. De tweede foto vind ik ook erg goed gelukt, ik vind de kleuren juist wel gaaf zo.

Saskia, de onderste foto vind ik super! Echt heel mooi. De bovenste had ik misschien iets meer ruimte gegeven aan de rechterkant.

Merel gomez, vooral de tweede vind ik super! Wat een machtig mooi dier.

Astor, jeetje wat een mooie foto's! Die tweede is echt gaaf!

Bella, heel anders dan wat ik normaal van je gewend ben, ik vind hem wel geslaagd! Misschien had ik hem iets meer opwaarts gemaakt, dus de voorhand wat naar boven, snap je?

Margjex, mooie foto's! De tweede was misschien wat interessanter geweest met een kleinere diafragma (of moet je dan groter zeggen? Ik bedoel een lager getal). :)

Goof, mooie uitsnedes, weer eens wat anders! Die foto van je hond vind ik echt prachtig, wauw!

Marianne, mooi gedaan hoor! Bont is lastig vind ik. Heel mooi!

Leonyr, mooie foto! Heb je dit nou heel erg bewerkt of niet? Ik vind hem in ieder geval wel mooi!

Marianne, deze vind ik minder, paard is overdreven gebogen en het oogje vind ik een beetje 'eng'... Qua scherpte is hij wel héél goed!'

-------

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Bedankt!
De foto is omgezet naar zwart-wit en er is een blaadje weggewerkt wat het beeld verstoorde. Voor mijn doen is dat vrij bewerkt, maar dat is natuurlijk persoonsgebonden.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:43

Sodeletuut schreef:

In Castenray, bij Venray (Noord Limburg) ;)

Saskiaa_ schreef:
Mayling27; Mooi gekozen, zo tussen de bloemen. Hij lijkt wel een beetje voorover gekanteld en de vierkante uitsnede vind ik niet echt wat toevoegen bij deze foto.

Ik heb er verder niets aan gedaan, als de lijn weggewerkt en de rand toegevoegd. Dat kantelen komt misschien omdat ik op de weg zat. En daardoor wat lager zat? Ik zou het niet weten hahah Maar denk ook niet dat ik dat kan veranderen wel?

Mooi foto MarianneV, vind alleen de houding niet zo mooi...
Sodeletuut, Jou foto's zijn ook erg mooi! Is de Heide bij jullie nog paars? Dat is bij ons niet meer :')
Saskia, Ook jou foto is erg mooit!

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:56

Even snel wat foto's hier neerzetten, commentaar op de anderen volgt!
Was benieuwd wat jullie hiervan vinden, het zijn zelfportetten. Poe, das moeilijk om precies het juiste moment de goede pose aan te nemen en dan ook nog je gevoel erin leggen. Heb er een tweeluik van gemaakt:

Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:33

Mooi en gedurft.
Alleen jammer dat links het gezicht onscherp is.
De pose rechts vind ik mooier, dramatischer.
Verder vind ik de plint wat vreemd weggewerkt.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:36

Mayling27 schreef:
Saskiaa_ schreef:

Ik heb er verder niets aan gedaan, als de lijn weggewerkt en de rand toegevoegd. Dat kantelen komt misschien omdat ik op de weg zat. En daardoor wat lager zat? Ik zou het niet weten hahah Maar denk ook niet dat ik dat kan veranderen wel?

Je hebt gewoon je camera iets scheef gehouden. Heeft niets te maken met lager zitten ofzo. :) Dit kan je wel veranderen in bijvoorbeeld Adobe. Dan kun je de foto iets draaien en daarna uitsnijden. Dan staat het paard wel recht.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:42

Ohzo, Dankje wel :j

Moet zeggen dat ik het nog niet zo storend vind. Dus denk dat ik hem gewoon zo laat.
Misschien ga ik het eens proberen, gewoon om te oefenen en kijken of het me lukt...

Maar bedankt voor de uitleg :D

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:09

Helemaal bijgelezen.. alles weg. Ik geef het op -O-

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:24

Eigenlijk geen nieuw commentaar op de laatst geplaatste foto's! Ik vind die van jou wel erg gaaf Loontje! :)

LisaLuna :(:) Balen zeg!

----

We krijgen binnenkort een pup, we zijn even bij de fokker wezen kijken, mams van onze pup-in-wording ontmoeten enzo. Ze hadden nu ook een nestje, dus dat was ook wel erg leuk! <3
Afbeelding

-
En nog even een foto van een meeting. :)
Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:41