[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DShots

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:31

Van mij kant ook weer eens een taxatie. Sorry als ik bot ben, maar vind tegenwoordig dat iedereen foto's kan maken. En dat iedereen maar denkt dat hij of zij een fotograaf maar vind. :j

Pagina 76

Ismy - Je eerste foto spreek me echt enorm. De rest heb ik mijn twijfels over. Ik mis de scherpte. En sommige had ik anders gefotografeerd / 20-30 euro.
louiisaa - Leuk, mis bij 1/2 foto's wel scherpte in de foto's. Ga zeker zo door 15-20 euro.
Suuszels - Je foto's zijn zeker mooi en goed gefotografeerd, de poses had ik ook zo in mijn gedachten. Mis echt alleen bij alle foto's de scherpte, heb je wel goed scherpgesteld op het hoofd etc? / 30/40 euro.
Romyloverr - Ik vind het meer huis, tuin en keuken foto's als ik eerlijk ben. Bijv bij de shetlander heb je ze te hoog genomen. en de ruiter met paard is op het verkeerde moment geschoten. Ik zou er eerlijk gezegd niks voor geven.
xmaxxiee - Ik vind dit ook eerlijk gezegd huis, tuin en keuken foto's. Ik mis de scherpte, en mis bij sommige foto's wat kleur. Ik zou er ook nog niks voor willen geven.

Pagina 77

Fizz - Je foto's zijn erg mooi, zit echt scherpte in. Maar ik stoor me echt mega veel aan je logo, als je de foto's ziet kijk je direct naar je logo. Persoonlijk zou ik hem een paar tikjes verkleinen. / 20-30 euro.
Terrabeertje - Sorry maar ik zou hier echt niks voor geven. Volgens mij zijn ze met een mobiel gemaakt en zijn ze gecropt waardoor je alle ruis ziet op de foto's.
Gerdjehoran - Ik vind je mensen foto's mooier dan je paarden foto's. De foto's van de paarden vind ik te verscherpt. En erg veel contrast in, erg jammer want ze zijn wel echt mooi. De mensen foto's vind ik echt prachtig. ( Hier ook de foto van het meisje met het paard bij ). Voor de paarden foto's zou ik 20-30 euro geven. Voor je mensen foto's zou ik 40-50 euro voor geven.
Anne_joy De eerste 3/4 foto's had wat meer levendiger kunnen zijn. Door lekker kleur toe te voegen op de foto's. Terwijl je andere foto's wel erg mooi zijn bij de paarse heide. / 10-20 euro voor geven.
Horserider22 - Leuke foto's van de dressuurpaarden, je 2de foto had ik nog wat meer dichterbij willen halen! Je honden foto spreekt me alleen niet erg veel aan, heb het niet zo met zulke foto's / 15 tot 20 euro.
Puppy1128 - Vind je foto's mooi, zit mooie scherpte in. Zou alleen de fjordenfoto niet zo erg gecropt hebben. / 20-25 euro.
Brenda_95 - Ik vind je eerste 2 foto's echt prachtig, maar de laatste dan weer niet. Dit komt omdat de horizon scheef is. Had je hem wat rechter gedaan, zodat het paard meer bergopwaarts gaat. Geeft dit eigenlijk al een heel ander effect. / 20-30 euro.
Joeluna - Vind ze wel leuk, zit ook wel scherpte in. Maar ik mis soms kleur, en wat effecten bijv. Vind beetje standaard foto's eigenlijk.. / 10-20 euro.

Pagina 78

Louiisaa - Ik had je al getaxeerd. Maar vind deze foto's mooier dan de andere foto's die je eerder had geplaatst. Vind alleen je laatste foto niet mooi in compositie. / 20-30 euro.
Hes_Han - Van jou styl ben ik erg verliefd, er zit mooie kleuren in. En je weet zeker je foto's prachtig te maken / 40-50 euro zeker waard.
xTitanic - Ik zie je foto's vaker in de bokt topic hier voor fotografen. Sommige foto's had ik anders gedaan, maar je hebt ook zeker mooi foto's er tussen zitten. Nu taxeer ik even op basis van deze 4 geplaatste foto's. / 30-40 euro.
_Sillebil - Ik zou hier persoonlijk niks aan vinden, het zijn eigenlijk huis, tuin en keuken foto's. Eigenlijk kan iedereen zulke foto's wel maken. Je kan een pb sturen als je vragen heb. / Zou er niks voor geven.
Naomi_King - Zijn erg leuk, maar ik mis scherpte en bij sommige foto's wat kleur. Vind je laatste foto erg geslaagd, maar ik had juist wat licht toegevoegd. / 20-25 euro.
Crazyiris - Je foto's spreken me wel aan, maar je nabewerking weer niet. Sommige had ik dan weer niet zo nabewerkt zoals jij het heb gedaan. / 20-30 euro.
Elin_ - Vind het een beetje standaard foto's, mis zeker de scherpte en wat kleur in de foto. / Zou er niks voor willen geven.
Murosch - Ze zijn leuk, maar.. je hebt niet goed getimed. Ik mis scherpte in alle foto's. Je sluitertijd is op 1 foto echt te laag waardoor de benen niet scherp zijn. En sommige foto's had ik niet zo nabewerkt zoals jij het nu heb gedaan. / 20 euro.
Eefsel2109 - Vind je 2de foto erg schattig, maar mis bij alle foto's een beetje kleur en wat belichting extra. Je zou denk zoveel meer uit je foto's kunnen halen. / 20-30 euro.
Sheena_4ever - Vind ze eerlijk gezegd niet heel erg bijzonder, eigenlijk kan iedereen zulke foto's maken. / Zou er niks voor geven.
LOVESUSHI - Jij bent zeker iemand die erg vooruit gegaan is qua fotografie maar ook qua nebwerking. Je weet nu zoveel meer uit je foto's te halen als voorheen. Vind ik erg knap van je. De foto's van Morre vind ik erg mooi. De eerste foto van Morre, vind ik net een tikje te verscherpt. Van je mensen foto's vind ik 2 persoonlijk het mooiste. Er zit erg veel kleur in, en je hebt de mensen op een mooi manier weten vaste te leggen. / Paarden = 30 tot 40 euro. Mensen = 20-30 euro.
Cleo_ - Toen ik als eerste naar je foto's keek, vond ik ze leuk. Maar er is iets wat ik mis in de foto's. Sommige misschien scherpte, en sommige foto's had ik op een andere compositie gemaakt. / 15-20 euro.
Gerdjeharan - Ook hier vind ik je mensen foto's het mooiste, je honden foto vind ik ook erg mooi. Alle foto's beschikken over een mooie scherpte. Alleen bij je paarden foto's vind ik dat je ze net een beetje teveel contrast heb gegeven / Zelfde taxatie als bij je vorige taxatie.
Marijacindy - Vind je foto's een beetje tegen vallen, dit komt omdat de eerste foto is wel mooi. Maar had eigenlijk nog de persoon er bij willen hebben. Bij de 2de valt het paard bijna uit de foto. Bij 3 heb ik zeker mij twijfels. Ik had hem vanaf een andere positie gemaakt denk ik / Ik zou er niks voor willen geven

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:38

Ook ik heb zeker niet stil gezeten. Ook van mij kant weer 3 foto's van de laatste periode. :j
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:56

@DShots
Ik heb er begrip voor dat je soms een foto niet goed vind. Als je vooraf bij jezelf al denkt dit komt bot over, moet je wellicht heroverwegen of je iets op een andere manier kunt formuleren of beter niets kunt plaatsen.
Iedereen mag hier kritisch zijn, maar het moet wel leuk blijven! :)

Jou foto's zou ik taxeren op zo'n 30 euro. Je foto's zijn mooi scherp. Ook de composities zijn goed. Let op storende factoren op de achtergrond van het "voorwerp" welke je fotografeerd. Ik vind het jammer dat bij elk paard de ogen zo zwart zijn. Heldere ogen maken naar mijn inziens vaak de foto.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:07

@dshots heel erg bedankt voor je fijne uitleg! hier kan ik zeker iets mee :D ik vind het zelf altijd erg gaaf als er veel contrast in zit maar ik snap het ook als mensen dit misschien iets teveel vinden. ik zal is kijken of ik dit voortaan iets kan minderen

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:33

Naja ben liever eerlijk in mijn taxatie. Ga niet liegen over huis, tuin en keuken foto's en dat ik hier byvoorbeeld 20 euro voor zou willen geven. Dan spaar ik liever mijn geld op voor iemand die weet wat diegene doet. En dat ik zeker wat voor mijn geld kan verwachten. Cleo

GerdjeHoran schreef:
@dshots heel erg bedankt voor je fijne uitleg! hier kan ik zeker iets mee :D ik vind het zelf altijd erg gaaf als er veel contrast in zit maar ik snap het ook als mensen dit misschien iets teveel vinden. ik zal is kijken of ik dit voortaan iets kan minderen

Alsjeblieft, en blij dat je het wel waardeert. Mocht je vragen hebben, mag je me altijd een berichtje sturen:j.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:37

DShots schreef:
GerdjeHoran schreef:

Alsjeblieft, en blij dat je het wel waardeert. Mocht je vragen hebben, mag je me altijd een berichtje sturen:j.

bedankt! ik vind het juist fijn om zoiets te lezen dan kan ik mijzelf verbeteren :D

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:45

DShots schreef:
Naja ben liever eerlijk in mijn taxatie. Ga niet liegen over huis, tuin en keuken foto's en dat ik hier byvoorbeeld 20 euro voor zou willen geven. Dan spaar ik liever mijn geld op voor iemand die weet wat diegene doet. En dat ik zeker wat voor mijn geld kan verwachten. Cleo

Het ging mij om de manier van brengen, niet over jou oordeel over de foto's. Ik respecteer je mening en waardeer je eerlijkheid, je manier van brengen niet zo. :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:49

Taxaties vanaf pagina 75, ik hoop dat jullie je in mijn commentaar kunnen vinden! :)

Joycee, de eerste foto vind ik erg leuk, lekkere frisse kleuren, alleen jammer dat de sprietjes voor de neus van het paard zitten. De rest van de foto's vind ik minder, bij de pony met het meisje vind ik de bewerking niet passen, de schimmel vind ik qua compositie niet zo fijn, had liever iets meer paard gezien ipv veel bil. Probeer ook wat meer op je achtergronden te letten, deze zijn soms wat rommelig. €25

xBVN; de eerste, derde en vierde zijn echt top platen! De serie met het stelletje snap ik niet echt, ook de foto van het meisje op het paard doen wat mij betreft afbreuk aan je serie, deze komen wat klungelig over. Voor de rest zijn het stuk voor stuk fijne platen, mooie scherpte, mooie kleuren, sterkte composities! €75

Matedor; Leuk begin! Probeer iets meer te letten op scherpte en compositie. Ook zijn bij sommige foto's de kleuren niet zo mooi, bijvoorbeeld de eerste, die is best wel oranje. Ik zou voorlopig nog niks vragen, maar lekker blijven oefenen!

Titanic; Hele gave platen! De weer/natuur foto's kan ik echt geen prijskaartje aan hangen, dus mijn taxatie is op basis van de paardenfoto's. Gave composities, fijne kleuren, topplaten! €85

Esrakirstie; Leuk begin! Probeer wel te letten waar je scherpstelt, de blackfoto met de amazone erbij, is de amazone helemaal wazig, jammer! Probeer iets meer op de expressie van je modellen te letten, de schimmel staat bijvoorbeeld half te slapen en ook bij de modellen kijken ze soms een beetje duf. Ik zou voorlopig nog niks vragen, maar lekker door te oefenen!

Strasshorse; Op zich zijn het mooie foto's, alleen sommige foto's is de timing niet optimaal (dravende vos), sommige foto's hebben wat doffe kleuren (meisje in jurk met de haflinger?) Bij sommige is de belichting niet fijn (puppy in mandje) en bij sommige is de compositie niet fijn (grazende schimmel). Zo zonde! Op zich zijn het stuk voor stuk prima foto's, maar nog nét niet fijne platen! Lekker dooroefenen, zou je voor nu op €25 taxeren.

Ilse; Leuke foto's! Volgens mij ben je goed op weg, je foto's zijn scherp, qua compositie kloppen ze, goede timing bij de galopfoto. Ben alleen niet helemaal weg van de foto met de haflinger. De foto's zijn netjes, maar ze missen nog wat extra's. Probeer misschien wat meer te spelen qua compositie, doorkijkjes en wat frissere kleuren :) €35

Ismy; Foto 1, 5 en 8 zijn echt hele fijne platen! De rest vind ik wat rommelig overkomen. Bijvoorbeeld bij de jongen had ik het mooier gevonden als de zon niet boven zijn hoofd zou staan. Op basis van voorgenoemde foto's €50, met de rest erbij zou mijn algemene taxatie €25 zijn :)

Louisa; De eerste 3 foto's vind ik meer kiejes, de 1na laatste vind ik heel leuk! Mooie compositie en fijne kleuren! De laatste is ook mooi, al zou het paard wat mij betreft ietsjes meer naar links mogen kijken. €20

Suuzsels; Gaaf! Heel leuk met de doorkijkjes, lekker frisse kleuren! €65

Romyloverr; Je foto's missen scherpte, de kleuren zijn wat dof, ook zijn ze qua timing niet helemaal fijn, zou lekker dooroefenen ipv geld te vragen!

xMaxxie; Ik zou nog niks vragen! Probeer er op te letten dat je modellen zo voordelig mogelijk op de foto komen, en probeer ook wat meer qua compositie :)

Fizz; Grappige foto's, probeer wat meer om de belichting te denken en misschien een iets kleiner logo? Vind dit echt heel storend! €20

Gerdjehoran; Gave foto's! Mooie compositie en veel sfeer, €65

Anne_Joy; De foto's van de rottweiler vind ik niet zo, beetje standaard, maar op de heide, wauw! Mooie kleuren en mooie composities, op basis van de heide foto's; €35

JDL; Vind je paardenfoto's mooie qua compositie, maar er lijkt een vreemd waasje overheen te zitten. De foto van de hond vind ik een beetje tegenvallen. €20

Puppy1128; Nette platen, maar ze zijn nog wat standaard; €20

Brenda_85; Leuke foto's! Lekker fris van kleur en leuke composities. De foto met het meisje met het paard lijkt iets te verscherpt te zijn, jammer! Voor de rest; ga zo door! €35

Amywouters; De eerste paar foto's vind ik mooi, lekker scherp en mooi qua compositie, de laatste foto vind ik een beetje tegenvallen. het is tjsa, gewoon een hoofd! Op basis van de rest €25

Louissa; Leuk om verbetering te zien tov de vorige foto's! Vind foto 2 erg geslaagd. Qua compositie en poses van de modellen is het nog niet helemaal optimaal maar het zijn prima foto's! €35

ACKuiper; Wauw, heel fijne platen, het klopt allemaal! Qua kleur, qua compositie, qua modellen, qua aankleding, heel gaaf! €75

Titanic; €85; hele fijne platen, vooral de een na laatste!

Sillebil; Lekker dooroefenen, probeer wat meer te oefenen met in/uitzoomen en de compositie!

Naomi_king; Leuke foto's! Je bent goed op weg, probeer wel op de scherpte te letten! €20

Crazy-Iris; Fijne stijl! Probeer wel nog iets meer op te letten dat je modellen op hun voordeligst op de foto komen €35

Elin_; ik zou nog niks vragen, probeer erop te letten dat je foto's goed scherp zijn!

Murosch; probeer op de compositie te letten, je bent leuk op weg zo! Zou er nog geen geld voor vragen.

Eefsel2109; Leuke foto's! Mooie composities en lekker fris qua kleur! €35

Lovesushi; mooie foto's, qua kleur zijn ze lekker fris, lekker scherp, €40

Cleo; leuke ideeen! Probeer op de scherpte te letten, veel foto's ogen niet zo scherp. Ook zijn de kleuren bij de meeste foto's wat donker/dof, probeer dit wat frisser te maken! €20

Gerdjehoran; sterke foto's, alleen de laatste lijkt me een beetje een blooper? :P €40

Marijacindy; Probeer op je witbalans te letten, de laatste foto is heel geel! Probeer ook op te letten of je foto's wel scherp zijn. Zou er nog geen geld voor vragen, maar lekker door oefenen!

D-Shots; Fijne kleuren, mooie scherpte, qua compositie zijn ze ook fijn! Jammer dat het oog op de 2e foto zo donker is, verder zijn het prima foto's, maar zie regelmatig mooiere platen van je voorbij komen! Daarom €35 voor deze reeks :j

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:34

marijacindy €10 vind ik niet verkeerd, bewerking van de laatste is niet zo mijn ding

DShots Mooie scherpte en kleuren, niet meteen iets op aan te merken. Vind alleen dat die "krullen" voor je naam weg mogen in je logo, maar dat is persoonlijk
€30

--
En dan nu mijn foto's, gisteren en eergisteren helaas geen tijd gehad.
Heb er maar 2 recente, sinds mijn nieuwe camera, hopelijk kunnen jullie er iets mee en anders post ik later nog eens opnieuw :+
Bokt upload doet helaas zijn best niet zo, vandaar ook nog een linkje naar een betere versie

Afbeelding
Betere versie: KLIK

Afbeelding
Betere versie: KLIK

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:45

Vanaf pagina 76:

Ismy: de eerste twee vind ik heel mooi, maar de andere zijn niet echt mijn stijl, ik vind ze een beetje te hippie/oudachtig denk ik. 25 euro

Louiissa: ik vind ze een beetje te licht/in de felle zon genomen, behalve de 3e en 4e. De 4e vind ik het mooist, de rest niet zo. In de schaduw fotograferen zou denk ik een stuk mooier uitkomen! 15/20 euro

Suuszels: ik neem aan dat de onscherpte door het uploaden/verkleinen komt? De zonsondergangfoto vind ik te geel, maar de rest spreekt mij wel erg aan. 35/40 euro als alles gewoon scherp is zonder verkleinen.

Romyloverr: ik vind het nog een beetje simpele foto’s. Let er op dat je paarden/pony’s niet half in de schaduw zet en half niet (foto 1 en ook 3), dat stoort een beetje. :) Misschien helpt het ook om eens op internet te zoeken naar goede momenten om beweging vast te leggen, ik denk dat dat heel erg helpt! Als je wat verder weg gaat staan en meer inzoomt, wordt je achtergrond ook nog wat onscherper, waardoor de foto’s wat interessanter worden. Ik zou nog lekker dooroefenen, veel succes! :D

Jessicaaa: ik kan je foto’s helaas niet zien..

xMaxxiee: qua achtergrondonscherpte zit je helemaal goed. De kleuren en composities zouden wel wat anders kunnen. Probeer eens wat te spelen met helderheid/contrast, ik denk dat de kleuren dan al een stuk mooier worden. Qua compositie zou ik proberen om op ooghoogte van het dier te fotograferen, dat ziet er vaak een stuk mooier uit dan vanaf boven. Nu kun je evt reiskosten en een kleine vergoeding vragen.

Fizz: de eerste vind ik te licht, maar de andere twee vind ik wel mooi. Ik vind je logo wel erg groot. Voor het mooie kun je het grasje uit foto 3 wegwerken, maar het stoort niet heel erg. 15 euro

Terrabeertje: sorry, ik vind dit nog niks waard.. De foto’s lijken van slechte kwaliteit en ook de composities zijn niet erg mooi. Ik zou eens een fotografieblaadje kopen, of op internet rondkijken waar je op moet letten etc., dit dan uitproberen en vaak wordt het resultaat dan al veel beter!

Gerdjehoran: hele gave foto’s! De laatste 3 zijn het mooist. 30/35 euro

Anne_joy: die van de rottweiler vind ik niet zo, je had de hond meer naar voren kunnen zetten, zelf meer naar achteren en dan inzoomen, zodat de achtergrond geblurrt wordt. Nu is deze erg scherp waardoor de foto’s ook met een telefoon gemaakt konden zijn. Die van de heide zijn een stuk beter! 15 euro

Horserider22: let op je standpunt, momenten en composities. Foto 1 is goed, zo moet je doorgaan! Misschien kun je eens op internet zoeken naar beweging vastleggen, want de bewegingsfoto is helaas het verkeerde moment. Nog lekker dooroefenen!

Puppy1128: de hond vind ik heel mooi! Bij het paard is het jammer dat ze niet ‘opwaarts’ staat met de nek, nu klopt er iets niet.. Heb je bij de kattenfoto een flits gebruikt? Op je site heb ik betere foto’s gezien, dus vanaf daar taxeer ik rond de 25/30 euro.

Brenda_85: heel gaaf! Vrij weinig op aan te merken, 45 euro :)

Joeluna: de eerste en tweede zijn leuk, wel jammer van het object op de achtergrond van de hond. De landschapsfoto’s kan ik niet echt taxeren, daar heb ik geen verstand van.. Bij het paard had ik meer ruimte aan de onderkant genomen, zodat je ook wat schouder ziet. De drukke achtergrond stoort daar ook wat. 15 euro

Louiisaa: jij bent verbeterd zeg! De eerste vind ik weer wat te veel in de zon gemaakt, maar de anderen zijn beter. Bij de 3e had je wat meer ruimte aan de onderkant kunnen nemen en wat minder aan de bovenkant, zodat je ook schouder ziet. Bij de laatste was het mooier geweest als het 2e paard er ook helemaal opstond. 20 euro vind ik het nu zeker wel waard!

Hes_han: tja… <3 Zeker boven de 60 euro!

Xtitanic: jouw foto’s blijven gaaf! Het galopmoment spreekt me niet zo aan, maar de rest zeker wel. 45/50 euro

Sillebil: ze zijn nog wat te standaard. Lekker dooroefenen!

Naomi_king: de laatste vind ik gaaf, maar de rest spreekt me niet zo aan. Ze missen scherpte en kleur.. 10/15 euro.

Crazyiris: jouw stijl spreekt mij wel aan! 35/40 euro.

Elin_: de blackfoto is gaaf, de rest nog wat, tja, simpel? 10/15 euro

Murosch: de landschappen kan ik niet beoordelen, maar de rest wel. De laatste en één na laatste paardenfoto zijn gaaf, de galopfoto van de fjord is helaas bewogen. Je had de sluitertijd sneller kunnen zetten en dan het iso wat omhoog. Bij de omkijkfoto was ik lager gaan zitten, en verderweg gaan staan -> dan inzoomen en je hebt een mooie achtergrond! 15 euro

Eefsel: hé, die herder is Wolf toch? De composities zijn goed, alleen mis ik wat kleur (behalve foto 1&2). Daarom nu rond de 20 euro

Sheena4ever: ik weet niet hoe ik dit soort foto’s moet taxeren.. Daar heb ik niet echt verstand van, sorry :)

Lovesushi: ik zie onwijs veel verbetering! Gaaf! 35/40 euro

Cleo: heel lastig, er zitten een paar hele gave tussen, maar ook zeker mindere. 25 euro?

Gerdjehoran: ik vind dat je net iets te veel contrast gebruikt, maar verder vind ik het gave foto’s! Let er wel op dat je geen stukjes afsnijd (hals/schouder van de pony, voet van de ruiter). 30 euro

Marijacindy: ik mis veel scherpte, ook de kleuren vind ik niet zo. 10/15 euro

Dshots: rond de 35/40 euro als ik ook je site bekijk denk ik. De eerste foto lijkt scheef door het draadje aan de onderkant, je zou voor het mooie het touwtje nog weg kunnen werken. De tweede foto vind ik heel gaaf! Wel onwijs jammer dat de ogen niet spreken. De laatste vind ik weer wat minder, de achtergrond heeft wat storende objecten, en het lijkt een iets te laat moment te zijn (kan ook lijken omdat het paard erg op de voorhand loopt)

Zo jeetje, wat een werk :')
Nu mijn foto's, heel wat verandering denk ik:
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3. Dit was op Horse Event, dus daarom de drukke achtergrond
https://farm1.staticflickr.com/650/2157 ... 6157_b.jpg
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6. https://farm6.staticflickr.com/5774/222 ... 0935_b.jpg
7. https://farm6.staticflickr.com/5723/220 ... dbfe_b.jpg
8. https://farm6.staticflickr.com/5644/220 ... 7bd8_b.jpg
9. https://farm6.staticflickr.com/5821/215 ... 2190_b.jpg

Ik kon niet kiezen, dus ook de linkjes zijn zeker het kijken waard! De foto's zijn door het uploaden/verkleinen met Flickr wel wat achteruit gegaan, ze zijn allemaal goed scherp (niet onscherp, en niet te scherp) op mijn computer! :D

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:05

@Dshots: bedankt voor de taxatie! Ik ben qua nabewerking nog een beetje mijn Stijl aan het zoeken, ik heb enkele maanden geleden Lightroom helemaal uitgezocht en nu probeer ik vrij veel uit, wat waarschijnlijk maakt dat mijn foto's ook niet allemaal in dezelfde sfeer passen ;)

@CoronaLime: gaat het dan voornamelijk over de mensenfoto? Was de eerste keer dat ik echt personen zonder dieren voor mijn lens had, dus dat is ook nog wat zoeken, bedankt voor de tip!

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:58

Dankjewel Deem! Al mag dat sowieso wel met mijn set natuurlijk, vroeger had ik echt een baggercameratje met lensje namelijk.. Maar dan nog, je kan zoveel sfeer aan je foto's toevoegen met een simpele raw-verwerking. Want ja, dit is nog steeds bijna het enige wat ik aan mijn foto's doe, afgezonderd van de heavy bewerkingen zoals deze

Ik vind het wel grappig, want ik heb ook wat niet-fotografen buiten mij zitten en die vinden mijn mensenfoto's echt een stuk beter dan mijn paardenfoto's. Daar ben ik het zelf ook wel mee eens eigenlijk.

Derest ook bedankt uiteraard!

Ik zie meestal dat ik tussen de 30 - 40 € getaxeerd word, wat verwachten jullie dan allemaal voor dat bedrag? fotoshoot + hoeveel foto's bijvoorbeeld? Ik probeer namelijk even realistisch naar mijn prijzen te kijken, maar vind dit erg lastig!

Wel las ik iemand die iets zei over ´kijk uit waar je snijd, zou diegene dit toe kunnen lichten? Ik snijd over het algemeen geen gekke dingen af namelijk, als ik al in m'n foto snijd zelfs.´

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:09

LOVESUSHI: volgens mij was ik dat :) met uitkijken waar je snijdt bedoel ik dat je door gewrichten/plooibare dingen snijdt/kadreert. Neem nu je laatste portret foto, daar kadreer je recht door je knieën, en daar heb ik als persoon altijd wat moeite mee. Waarschijnlijk omdat het er zodanig in gestampt is tijdens mijn studie :+

Had je gezakt tot de knie nog volledig zichtbaar was of net helemaal andersom, dan had dat (voor mij) een sterker beeld geweest.
Snap je?

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:03

@Joysieee: Bedankt voor je tip :). Helaas kon ik met geen mogelijkheid verder achteruit. Ik stond zelf al zoveel mogelijk tegen de andere schutting aan. Het was een erg smalle tuin waardoor er erg weinig ruimte was om de honden op een andere plek te zetten.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:24

Hoi!
Ook ik ben benieuwd naar tips en wat ik eventueel zou kunnen vragen. De eerste twee foto's zijn gemaakt met mijn oude camera. Ik heb laatst een nieuwe camera aangeschaft, en de laatste foto is daar mee gemaakt! De eerste foto's heb ik weer terug van facebook afgehaald, omdat mijn laptop ook gecrashd was. Dit was niet echt bevordelijk voor de kwaliteit ;)
Ik baal er erg van dat ik nog niet veel andere foto's heb gemaakt waar ik tevreden over ben met mijn nieuwe camera. Ik zal over een maandje weer eens een update plaatsen ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjess!
Laatst bijgewerkt door borstnoot op 16-10-15 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:28

CrazyIris schreef:
@Dshots: bedankt voor de taxatie! Ik ben qua nabewerking nog een beetje mijn Stijl aan het zoeken, ik heb enkele maanden geleden Lightroom helemaal uitgezocht en nu probeer ik vrij veel uit, wat waarschijnlijk maakt dat mijn foto's ook niet allemaal in dezelfde sfeer passen ;)

@CoronaLime: gaat het dan voornamelijk over de mensenfoto? Was de eerste keer dat ik echt personen zonder dieren voor mijn lens had, dus dat is ook nog wat zoeken, bedankt voor de tip!

Nee eigenlijk vooral ook bij de dieren! Bijvoorbeeld bij het hoofd van het paard een oortje naar achteren, de foto van de puppy is enorm schattig, maar geen foto waarvan je denkt die hang ik aan de muur! Als de puppy andersom had gezeten waarschijnlijk wel :) Nu vind ik het hele mooie sfeerfotos, maar als je modellen st centraler komen te staan, bijv meisje met de pony kijkt naar de fotograaf, dan zijn het meer foto's waarmee je iets wil doen! Hoop dat je het zo een beetje snapt, best lastig om uit te leggen wat ik bedoel :=

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:42

louka69 schreef:
Hoi!
Ook ik ben benieuwd naar tips en wat ik eventueel zou kunnen vragen. De eerste twee foto's zijn gemaakt met mijn oude camera. Ik heb laatst een nieuwe camera aangeschaft, en de laatste foto is daar mee gemaakt! De eerste foto's heb ik weer terug van facebook afgehaald, omdat mijn laptop ook gecrashd was. Dit was niet echt bevordelijk voor de kwaliteit ;)
Ik baal er erg van dat ik nog niet veel andere foto's heb gemaakt waar ik tevreden over ben met mijn nieuwe camera. Ik zal over een maandje weer eens een update plaatsen ;)

[ [url=m/tZwKlY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hm8dbN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kXQpDx.png]Afbeelding[/url] ]

Groetjess!

Het zou wel fijn zijn als je eerst anderen taxeert voor je foto's plaatst ;)

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:05

Joysieee schreef:
Het zou wel fijn zijn als je eerst anderen taxeert voor je foto's plaatst ;)

Ik heb er ab-so-luut geen verstand van..... :o

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:24

@Louka; Je kan toch een poging wagen? :)

Vanaf pagina 63, sorry alvast als ik iemand vergeten ben. Ons internet thuis werkt niet helemaal goed dus kan niet van iedereen de foto's zien :=

Love___mandy: Rond de 20 euro. Wel vind ik veel schaduwen erg storend, misschien een reflectie scherm gebruiken?
Sanuine: Rond de 25/30 euro. De laatste vind ik echt té bewerkt.
_Denise: Zeker 40 euro!
Deetjeeuh: Nette foto's, zeker rond de 30/35.
Brenda_85: 20/25.
Suus_: Vind de foto's iets te oranje ogen, rond de 40/45.
Ylvy: 40 euro.
Renee: Zeker 100 euro :)
xlovelove: 25 euro
Poess91: Rond de 35 euro
Iloveanoukje: Mis bij een aantal foto's de scherpte, op basis daarvan rond de 15 euro
horserider: Ik zou nog even verder oefenen!
xhenkexspons: Ik zou nog even oefenen op de composities. 15 euro.
Naomixzanzi: Jammer dat alles zo in het midden van de foto staat! 20-25 euro.
Lynn85: 40-45 euro. Vind de eerste foto niet zo, maar die laatste 2 foto's zijn leuk :) 40-45 euro.
anne_joy: 20 euro :)
Hes_han: Ik vind jou foto's heel erg lijken op die van Marit :o Scherpte en kleurgebruik is netjes, rond de 50.
Ingvild: Ik vind de foto's wat vaal ogen, rond de 20 euro.
Strasshorse: Ik vind jou foto's erg groen/geel. Rond de 20/25 euro.
Btjeetje: Rond de 20.
callychanel: 25/30. Mis nog wat contrast in je foto's :)
Starwien: Ik zou nog even dooroefenen! 10 euro
Crazyiris: Rond de 25.
Lindatjuhh: 40 euro
xFace: 25/30 :)
Lovesushi: Ik mis kleur in je foto's! :D 30 euro.
WiancaR: Mooi kleurgebruik, 40-50 euro.
xTitanic: Ik vind je black foto's van de paarden minder. Die weer foto's zijn érg gaaf (hou daar sowieso van) :D Hou sowieso wel van jou stijl. 55 euro!
Marit: Ik was blij te lezen dat je eindelijk je prijzen omhoog had gegooit haha. Ik vind vooral je mensen foto's erg sterk. Zeker 100 euro.

En daar was ik even gebleven :=
Ik zal vanavond zelf foto's plaatsen :)

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:57

CoronaLime schreef:
Nee eigenlijk vooral ook bij de dieren! Bijvoorbeeld bij het hoofd van het paard een oortje naar achteren, de foto van de puppy is enorm schattig, maar geen foto waarvan je denkt die hang ik aan de muur! Als de puppy andersom had gezeten waarschijnlijk wel :) Nu vind ik het hele mooie sfeerfotos, maar als je modellen st centraler komen te staan, bijv meisje met de pony kijkt naar de fotograaf, dan zijn het meer foto's waarmee je iets wil doen! Hoop dat je het zo een beetje snapt, best lastig om uit te leggen wat ik bedoel :=

Oké! Ik snap wat je bedoelt! :D

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:11

Ik zou graag willen weten wat ik voor mijn foto's zou kunnen vragen.
Ik doe momenteel nog geen fotoshoots en ben het eigenlijk ook nog niet echt van plan.
Maar het is toch wel leuk en interessant om te weten;)
Helaas zijn de foto's heel erg achteruit gegaan bij het uploaden (zowel in de post als op de site)

Kijk op mijn site voor meer foto's: http://joy-mennings.wix.com/fotografie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:41

Zou leuk zijn als je anderen ook taxeert....

Na het eten ga ik ook weer even taxeren en wat plaatsen

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:58

love__mandy schreef:

Ik wil best taxeren alleen ik heb geen verstand van prijzen dus denk niet dat ze er dan iets aan hebben... Maar kan het morgen altijd nog proberen.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:18

Joy_Mennings schreef:
love__mandy schreef:

Ik wil best taxeren alleen ik heb geen verstand van prijzen dus denk niet dat ze er dan iets aan hebben... Maar kan het morgen altijd nog proberen.

Die excuses ook altijd, zeg gewoon wat je er zelf voor zou geven voor een fotoshoot van die persoon? desnoods vergelijk je maar met taxaties van anderen hé..

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:45

Ik word er een beetje dood moe van dat mensen maar foto's plaatsen en niet taxeren. Net zoals je er bij zet dat de kwaliteit achteruit is gegaan. Upload ze dan met een goede website? Of sla ze goed op, of verscherp ze een beetje..