Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:Waarom zou je er een allround-zoomlens bij willen als je al een standaardzoom (18-55mm) en telezoom (55-250mm) hebt.Je hebt daarmee al het hele bereik van 18mm t/m 250mm.
Wat mis je precies met jouw huidige objectieven?
USM is de afkorting voor Ultra Sonic Motor. Dit is het scherpstel systeem. Een lens met USM stelt vaak sneller/nauwkeuriger scherp dan een lens zonder USM.
AnneXxX schreef:Bagheera_206 schreef:Waarom zou je er een allround-zoomlens bij willen als je al een standaardzoom (18-55mm) en telezoom (55-250mm) hebt.Je hebt daarmee al het hele bereik van 18mm t/m 250mm.
Wat mis je precies met jouw huidige objectieven?
USM is de afkorting voor Ultra Sonic Motor. Dit is het scherpstel systeem. Een lens met USM stelt vaak sneller/nauwkeuriger scherp dan een lens zonder USM.
De standaard zoom vind ik te weinig bereik hebben, daarom gebruik ik hem nooit. Ook is dit een simpele kitlens zonder IS.
Ik zou graag een lens hebben vanaf dus wel de 18 mm maar met een groter bereik en op zijn minst met IS.
Bij de 55-250 mis ik dus het bereik onder de 55mm.
Ik zou 1 van de 2 lenzen uit mijn vorige post ook alleen willen als deze beter zijn dan mijn eigen lens(beter dan de 55-250) , is dit het geval?
Zo ja, welke van de 2 is het beste?
Ik weet wat USM is en dat je daardoor sneller kunt scherp stellen, maar ik bedoel; wordt je foto kwaliteit hier uiteindelijk veel beter van? Of kan je echt alleen sneller een foto maken?
Bagheera_206 schreef:Misschien kijken naar de 15-85mm of 24-105mm? Dat zijn wel 2 fijne allround-zoomlenzen.
Ashleytjuhh schreef:ik heb een 70-300 lens van Nikkor maar daar zitten volgens mij van die pinnetjes in, maar op welk model van de Nikon past deze lens nog meer want wil graag een nieuwe body.
zoals bij deze foto die zilvere aansluitings pinnetjes zeg maar
[ Afbeelding ]
Sani schreef:
Ik heb mijn moeder (en vader) nog niet eens van mijn extra zoomlens verteld.
Alwiene schreef:Ik wil trouwens de briljante opmerking van mijn moeder nog even met jullie delen.
Ging daar van de week heen en vertelde welke lens ik wilde kopen.
Mam: Wat wil je nu kopen dan?
Ik: Een 17-55
Mam: En wat heb je nu dan?
Ik: Een 18-55
Mam: (Houdt vingers ongeveer 1cm uit elkaar) Maar dat scheelt toch maar een héél klein stukje?
evaac schreef:Hallo Allemaal,
Ik heb weinig verstand van fotografie maar wil er erg graag mee verder, en ik krijg nu de kans om een canon 450d 2ehands over te kopen, in erg nette staat en ik ken de verkoopster, betrouwbaar.
Het is alleen een body, nu vraag ik me af, wat voor lens moet daar bij?
Wat raden jullie aan? Ik heb niet een heel hoog budget.