Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__Marloes schreef:Dat word hem sowieso niet, daarmee kan je niet filmen en ik wil een redelijk nieuw model omdat ik met mijn vorige camera een ouder model had en dan ga ik snel wat snufjes missen die al lang op de nieuwere modellen wel zitten.
Bagheera_206 schreef:__Marloes schreef:Dat word hem sowieso niet, daarmee kan je niet filmen en ik wil een redelijk nieuw model omdat ik met mijn vorige camera een ouder model had en dan ga ik snel wat snufjes missen die al lang op de nieuwere modellen wel zitten.
De 650D is een prima camera hoor. Als je paarden wilt gaan fotograferen is echter nog wel een telezoom nodig.Ik weet niet wat jouw budget is.
Jacobeho schreef:Na ruim 2 jaar met veel plezier met mijn Sony a500 gefotografeerd te hebben,
ben ik aan het rond kijken voor een nieuwe body.
Ik fotografeerde eerst eigenlijk alleen onze eigen pony's, maar ik ga de laatste tijd ook wel met vriendinnen mee op wedstrijd om foto's te maken. Laatst was ik gevraagd om te fotograferen tijdens een onderlinge wedstrijd, dat was in een binnen bak. Toen moest ik mijn ISO helaas omhoog gooien naar 1600/3200. Het was vrij donker/bewolkt weer. Daardoor kwam er aardig wat ruis in de foto's. Weet iemand of dit ook bij de nieuwere body's verbeterd is? Ik laat mijn ISO het liefst zo laag mogelijk, maar ik kom de laatste wel vaker in situaties waarin ik hem helaas wel omhoog moet gooien, om met een redelijke sluitertijd te kunnen werken. Het is natuurlijk fijn als ik de ISO eventueel omhoog zou kunnen gooien, zonder al te veel ruis in de foto te krijgen.. Dus ik was wel nieuwsgierig wat jullie ervaring hiermee is, is de ISO door de jaren verbeterd?
Verder ben ik wel nieuwsgierig welke body jullie mij aankunnen raden? Prijsklasse tot 1.000euro..
Kan Sony, qua kwaliteit, trouwens een beetje meekomen met Nikon en Canon? Iemand daar ervaring mee?
Ik zit er over na te denken om heel misschien over te stappen op een ander merk, maar vind het jammer van mn lensen.. ;p
Ilona schreef:Hoe weet je of een camera geschikt is voor sportfotografie ofniet?
Leonyr schreef:Sony is heerlijk om mee te fotograferen, alleen moet je wel de camera kennen.
De oudere body's hebben inderdaad heel snel rast van ruis. De Alpha 350 heeft het al zichtbaar bij ISO 400. Dat is dan ook vaak een struikelblok.
De Alpha 77 is daar een prima oplossing voor. Het is een zeer fijne camera die mooie resultaten kan leveren en zich zeker meet aan Canon en Nikon. Het niveau van deze merken ligt vrijwel gelijk.
De Alpha 77 is nog behoorlijk nieuw en hij blijkt veel verbeteringen te laten zien tov de eerdere modellen.
Zoals ik al eerder zei; Sommige Sony's hebben wat kuren, maar als je die eenmaal kent en er mee om kunt gaan, zijn het erg fijne en betrouwbare dingen.
2005 schreef:Ik begin een beetje te begrijpen hoe het nu allemaal zit met lenzen. Nu heb ik een (even kopieren van de website) SIGMA 70-300mm F4-5,6 DG gemotoriseerde Macro lens gezien, geschikt voor Nikon. Volgens de website is deze lens ook geschikt voor sportfotografie... In ieder geval beter dan een 18-55 lens. Klopt dat, of kan ik de lens beter laten liggen (omdat er ook macro lens staat). In principe past de lens wel binnen mijn (op dit moment kleine) budget.
Bagheera_206 schreef:2005 schreef:Ik begin een beetje te begrijpen hoe het nu allemaal zit met lenzen. Nu heb ik een (even kopieren van de website) SIGMA 70-300mm F4-5,6 DG gemotoriseerde Macro lens gezien, geschikt voor Nikon. Volgens de website is deze lens ook geschikt voor sportfotografie... In ieder geval beter dan een 18-55 lens. Klopt dat, of kan ik de lens beter laten liggen (omdat er ook macro lens staat). In principe past de lens wel binnen mijn (op dit moment kleine) budget.
[FK] [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #3