[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:48

Dat word hem sowieso niet, daarmee kan je niet filmen en ik wil een redelijk nieuw model omdat ik met mijn vorige camera een ouder model had en dan ga ik snel wat snufjes missen die al lang op de nieuwere modellen wel zitten.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:00

__Marloes schreef:
Dat word hem sowieso niet, daarmee kan je niet filmen en ik wil een redelijk nieuw model omdat ik met mijn vorige camera een ouder model had en dan ga ik snel wat snufjes missen die al lang op de nieuwere modellen wel zitten.

De 650D is een prima camera hoor. Als je paarden wilt gaan fotograferen is echter nog wel een telezoom nodig. := Ik weet niet wat jouw budget is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:30

Bagheera_206 schreef:
__Marloes schreef:

De 650D is een prima camera hoor. Als je paarden wilt gaan fotograferen is echter nog wel een telezoom nodig. := Ik weet niet wat jouw budget is.

Sparen sparen sparen :Y) zoals de set er nu uit ziet die ik wil hebben moet ik hem binnenkort wel kunnen hebben

stiekem wil ik de canon 70-200 mm f2.8 erbij, maar dat is me eventjes te veel haha

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:51

Na ruim 2 jaar met veel plezier met mijn Sony a500 gefotografeerd te hebben,
ben ik aan het rond kijken voor een nieuwe body.

Ik fotografeerde eerst eigenlijk alleen onze eigen pony's, maar ik ga de laatste tijd ook wel met vriendinnen mee op wedstrijd om foto's te maken. Laatst was ik gevraagd om te fotograferen tijdens een onderlinge wedstrijd, dat was in een binnen bak. Toen moest ik mijn ISO helaas omhoog gooien naar 1600/3200. Het was vrij donker/bewolkt weer. Daardoor kwam er aardig wat ruis in de foto's. Weet iemand of dit ook bij de nieuwere body's verbeterd is? Ik laat mijn ISO het liefst zo laag mogelijk, maar ik kom de laatste wel vaker in situaties waarin ik hem helaas wel omhoog moet gooien, om met een redelijke sluitertijd te kunnen werken. Het is natuurlijk fijn als ik de ISO eventueel omhoog zou kunnen gooien, zonder al te veel ruis in de foto te krijgen.. Dus ik was wel nieuwsgierig wat jullie ervaring hiermee is, is de ISO door de jaren verbeterd?

Verder ben ik wel nieuwsgierig welke body jullie mij aankunnen raden? Prijsklasse tot 1.000euro..

Kan Sony, qua kwaliteit, trouwens een beetje meekomen met Nikon en Canon? Iemand daar ervaring mee?
Ik zit er over na te denken om heel misschien over te stappen op een ander merk, maar vind het jammer van mn lensen.. ;p

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:03

Ik heb al een tijdje de Nikon 1 J1 op het oog, maar hoorde kortgeleden van een vriendin dat die helemaal niet goed schijnt te zijn?
Iemand ervaring met deze Nikon?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:12

Misschien zou je naar de Sony Alpha 77 kunnen kijken? Welke lenzen heb je nu? Misschien is upgrade van lens ook het overwegen waard.

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:22

Ik heb begin deze zomer een sigma 70-200mm f2.8 gekocht, dus daar zou het niet aan mogen liggen..
Dankje, ik zal er zeker eens naar kijken. Heb de 77 al vaker voorbij horen komen, maar heb me er verder nog niet echt in verdiept.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:49

Jacobeho schreef:
Na ruim 2 jaar met veel plezier met mijn Sony a500 gefotografeerd te hebben,
ben ik aan het rond kijken voor een nieuwe body.

Ik fotografeerde eerst eigenlijk alleen onze eigen pony's, maar ik ga de laatste tijd ook wel met vriendinnen mee op wedstrijd om foto's te maken. Laatst was ik gevraagd om te fotograferen tijdens een onderlinge wedstrijd, dat was in een binnen bak. Toen moest ik mijn ISO helaas omhoog gooien naar 1600/3200. Het was vrij donker/bewolkt weer. Daardoor kwam er aardig wat ruis in de foto's. Weet iemand of dit ook bij de nieuwere body's verbeterd is? Ik laat mijn ISO het liefst zo laag mogelijk, maar ik kom de laatste wel vaker in situaties waarin ik hem helaas wel omhoog moet gooien, om met een redelijke sluitertijd te kunnen werken. Het is natuurlijk fijn als ik de ISO eventueel omhoog zou kunnen gooien, zonder al te veel ruis in de foto te krijgen.. Dus ik was wel nieuwsgierig wat jullie ervaring hiermee is, is de ISO door de jaren verbeterd?

Verder ben ik wel nieuwsgierig welke body jullie mij aankunnen raden? Prijsklasse tot 1.000euro..

Kan Sony, qua kwaliteit, trouwens een beetje meekomen met Nikon en Canon? Iemand daar ervaring mee?
Ik zit er over na te denken om heel misschien over te stappen op een ander merk, maar vind het jammer van mn lensen.. ;p

Sony is heerlijk om mee te fotograferen, alleen moet je wel de camera kennen.
De oudere body's hebben inderdaad heel snel rast van ruis. De Alpha 350 heeft het al zichtbaar bij ISO 400. Dat is dan ook vaak een struikelblok.
De Alpha 77 is daar een prima oplossing voor. Het is een zeer fijne camera die mooie resultaten kan leveren en zich zeker meet aan Canon en Nikon. Het niveau van deze merken ligt vrijwel gelijk.
De Alpha 77 is nog behoorlijk nieuw en hij blijkt veel verbeteringen te laten zien tov de eerdere modellen.
Zoals ik al eerder zei; Sommige Sony's hebben wat kuren, maar als je die eenmaal kent en er mee om kunt gaan, zijn het erg fijne en betrouwbare dingen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:08

Wowie! De Canon 6D begint uit de fabrieken te rollen in de winkels terecht te komen. :) Jammer dat hij minder geschikt is voor sportfotografie tov de andere bodies in deze prijsklasse, maar wel leuk dat Canon nog een beetje antwoord heeft op het instap voelvreempje van Nikon. De D600.

Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 29-11-12 23:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:14

Hoe weet je of een camera geschikt is voor sportfotografie ofniet?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:24

Ilona schreef:
Hoe weet je of een camera geschikt is voor sportfotografie ofniet?

Een camera met meer AF-punten en in het bijzonder kruisgevoelige AF-punten kan bij sportfotografie net iets makkelijker scherp stellen en als je onderwerp beweegt makkelijker blijven scherpstellen op je onderwerp. Je middelste punt kan vaak net iets beter scherp stellen dat de rest. Als je camera het niet bij kan houden kun je vaak ook proberen om alleen het middelste punt te gebruiken ipv de andere.

Daarnaast vinden sommige sportfotografen het ook fijn als je veel foto's per seconde kunt maken... :=

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:03

Leonyr schreef:
Sony is heerlijk om mee te fotograferen, alleen moet je wel de camera kennen.
De oudere body's hebben inderdaad heel snel rast van ruis. De Alpha 350 heeft het al zichtbaar bij ISO 400. Dat is dan ook vaak een struikelblok.
De Alpha 77 is daar een prima oplossing voor. Het is een zeer fijne camera die mooie resultaten kan leveren en zich zeker meet aan Canon en Nikon. Het niveau van deze merken ligt vrijwel gelijk.
De Alpha 77 is nog behoorlijk nieuw en hij blijkt veel verbeteringen te laten zien tov de eerdere modellen.
Zoals ik al eerder zei; Sommige Sony's hebben wat kuren, maar als je die eenmaal kent en er mee om kunt gaan, zijn het erg fijne en betrouwbare dingen.

Ik vind mn a500 erg fijn fotograferen, alleen de hoeveelheid ruis is indd erg jammer. Ik hoor over de a77 hele verschillende verhalen over de ruis: Ruis zichtbaar vanaf 1600..? // Meer ruis door veel pixels op een kleine sensor.. // Per pixel zal hij wel iets meer ruis geven, maar omdat je meer pixels hebt kan je aggresiever in je ruisonderdrukking gaan en toch dezelfde hoeveelheid details in de foto overhouden.. Om eerlijk te zijn snap ik er niet zoveel meer van.. Het zou fijn zijn als de 77 een dagje zou kunnen huren om hem eens uit te proberen.. Ervaringen van mensen die de a77 hebben zijn ook welkom! Een ander nadeel dat ik veel lees/tegenkom in reviews is de 'beperkte buffer'. Dat lijkt me echter niet een heel groot probleem, ik kan het juiste draf/galop moment inmiddels redelijk timen.

Ik zal er nog eens rustig over nadenken, ik red me nu eerst ook nog wel met mijn a500. :) Al heeft sony op het moment wel een cashback actie..
Lastig.. Keuzes.. Het is ook allemaal zo duur, helaas. Maar iig bedankt!

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:29

Ik ben ook in dubio over de a77, ook de reviews gelezen en idd ook gestuit op de ruis..ik heb nu de a330, maar wil een overstap maken naar een "betere" sony ivm mijn objectieven (3stuks) wil ik bij Sony blijven...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:41

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:53

Wellicht is er hier iemand die ervaring heeft met een Nikon D700? :)

Ik ben opzoek naar een nieuwe body. Heb zelf altijd een Sony gehad, maar de laatste 1,5 jaar altijd met een Nikon D300 gefotografeerd. Super fijn ding, alleen helaas alleen nog 2e hands te vinden (Ik kan 'm niet meer nieuw vinden op internet). Iets wat ik erg dubbel vind. Gebruikt, je weet niet wat er is mee gebeurd, al veel klicks... Kortom; twijfel! D300S is gelukkig nieuw te verkrijgen, ook erg fijn maar heeft videofunctie en dat is voor mij overbodig! De D700 lijkt me ook wel wat. Iemand enig ervaring er mee? Ben erg benieuwd ofie zoveel minder is dan de D300! :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:19

Geen D600 of D800?

De D600, D700 en D800 zijn allemaal Fullframe camera's.
De D7000 en D300(s) zijn crop camera's.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:43

Ik begin een beetje te begrijpen hoe het nu allemaal zit met lenzen. Nu heb ik een (even kopieren van de website) SIGMA 70-300mm F4-5,6 DG gemotoriseerde Macro lens gezien, geschikt voor Nikon. Volgens de website is deze lens ook geschikt voor sportfotografie... In ieder geval beter dan een 18-55 lens. Klopt dat, of kan ik de lens beter laten liggen (omdat er ook macro lens staat). In principe past de lens wel binnen mijn (op dit moment kleine ;) ) budget.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:46

Bagheera_206: D800/D600 liggen sowieso boven m'n budget!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:00

2005 schreef:
Ik begin een beetje te begrijpen hoe het nu allemaal zit met lenzen. Nu heb ik een (even kopieren van de website) SIGMA 70-300mm F4-5,6 DG gemotoriseerde Macro lens gezien, geschikt voor Nikon. Volgens de website is deze lens ook geschikt voor sportfotografie... In ieder geval beter dan een 18-55 lens. Klopt dat, of kan ik de lens beter laten liggen (omdat er ook macro lens staat). In principe past de lens wel binnen mijn (op dit moment kleine ;) ) budget.

[FK] [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #3

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:07

Bagheera_206 schreef:
2005 schreef:

[FK] [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #3

Dankje

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:37

Bagheera_206 schreef:
Hebben jullie deze review van dpreview ook al gelezen?

http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta77

Die had ik nog niet gezien. Bedankt! :)
Ik zal hem binnenkort, als ik wat meer tijd, eens goed doorlezen.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:00

Hoi hier ben ik weer:) met alweer nog wat vragen haha.

Ik wil nog steeds de D3100 alleen door al die lenzen raak ik helemaal in de war.

Mijn doel is: dieren(paarden)/sport fotografie en natuur. Alleen welke lens heb je nodig? want ik hoor van iedereen verschillende dingen.
En waar moet je op letten als je een lens koopt? Ik heb namelijk al wel een paar lenzen in het vizier, Deze: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/TA ... 86439.html

Deze: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/TA ... 79449.html

groetjes!!

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:43

Hallo =)
Even een vraagje, ik ben op zoek naar een nieuwe tas voor mijn geliefde camera (Canon 1100D).
Nu is mijn oog gevallen op een Hama Rexton 170. Hebben jullie ervaring met Hama.
En is een schoudertas fijn? Of valt hij steeds naar voren.
Ik heb nu nog niet zo veel materiaal, maar ik wil de tas toch wel graag op groei kopen.
Hebben jullie nog tips bij het uitzoeken?

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:07

Hallo,

Ik ben opzoek naar een goede(betaalbare) beginners S.reflex camera. Liefst een welke ook kan filmen.

Iemand tips voor een model? of wellicht heeft iemand hier één te koop.. :)

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:12

Elspelsz88 schreef:
Hallo,

Ik ben opzoek naar een goede(betaalbare) beginners S.reflex camera. Liefst een welke ook kan filmen.

Iemand tips voor een model? of wellicht heeft iemand hier één te koop.. :)

nikon d31000? (: