100% crop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elmiran schreef:Ik las ergens dat je met de 70-200 L f2.8 snel last hebt van overbelichting (ISO op 100 f2.8 en een korte sluitertijd). Diafragma kun je dan natuurlijk verkleinen maarja wil hem voor portet foto's wel graag op f2.8 laten staan zonder dat ik last krijg van overbelichting. Las dat je dit kunt voorkomen met een grijs filter. Hebben jullie snel last van overbelichting?. Zit te twijfelen of ik er een grijs filter bij moet kopen.
elmiran schreef:Ik las ergens dat je met de 70-200 L f2.8 snel last hebt van overbelichting (ISO op 100 f2.8 en een korte sluitertijd). Diafragma kun je dan natuurlijk verkleinen maarja wil hem voor portet foto's wel graag op f2.8 laten staan zonder dat ik last krijg van overbelichting. Las dat je dit kunt voorkomen met een grijs filter. Hebben jullie snel last van overbelichting?. Zit te twijfelen of ik er een grijs filter bij moet kopen.
Oscar schreef:Mooi speeltje, Lifaya
Een vriend van mij heeft een Canon 18-300, da's ook zo'n toeter. Superlens en ik heb 'm al een paar keer mogen gebruiken, maar na een halve dag foto's maken langs een circuit hield ik er zowat een hernia aan over
elmiran schreef:Ik wil graag een wazige achtergrond.
HLPhoto schreef:elmiran schreef:Ik wil graag een wazige achtergrond.
Mocht je écht ISO 100, f/2.8 en 1/4000e seconde sluitertijd (1/8000 op xxD of xD body) tegenkomen en dan een teveel aan licht hebben, dan kan je nog een grijsfilter plaatsen.