Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Silvia schreef:Ik ben er ondertussen al uit; het wordt de Nikon D50!
Alleen zijn er zoveel mogelijkheden.. Ik wil graag een kit om mee te beginnen
en er is pas een nieuwe kit bij Dixons met het 28-80 mm objectief + 70-300 mm objectief.
Kan iemand me iets over deze lenzen vertellen?
*edit: Er is namelijk ook een kit met het 18-55 mm + 55-200 mm objectief .. welke kan ik nu beter nemen?
Ashleey_ schreef:capopjekop schreef:De lens optisch heeft de Canon ook
jaa maar niet veel mogelijkheden.. veeeel minder als die bij de Nikon!
en zowiezo kun je met de Nikon verder met fotografie gaan!
Amanda schreef:
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en heb uiteindelijk voor de 55-200 gekozen.
Was wat goedkoper, dat ten eerste.
Deze is ook nog goed te gebruiken als het onderwerp redelijk dichtbij staat, terwijl je bij de 70-300 je dan echt beeld tekort komt
Die laatste 100 mm heb ik eerlijk gezegd nog niet gemist of nodig gehad.
JW18 schreef:@Ashleey_, welke forums bekijk je dan? Vel van de informatie die jij vertelt klopt niet.
Ellende schreef:
Olympia schreef:Amanda schreef:
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en heb uiteindelijk voor de 55-200 gekozen.
Was wat goedkoper, dat ten eerste.
Deze is ook nog goed te gebruiken als het onderwerp redelijk dichtbij staat, terwijl je bij de 70-300 je dan echt beeld tekort komt
Die laatste 100 mm heb ik eerlijk gezegd nog niet gemist of nodig gehad.
Over dat als een onderwerp dichtbij staat is die 70-300 soms best lastig, jij als fotograaf moet dan best ver weg gaan staan, maar goed..
Happiness schreef:Ik krijg waarschrijnlijk voor me verjaardag. de
Nikon Coolpix P1 !!
Iemand ervaring mee?
Ashleey_ schreef:@ Willeke16; Ligt er aan wat je graag wilt fotograferen (i.v.m de lens..) En net als wat Yuri zegt; geheugenkaart zit 'bijna' nergens bij. Je zult er wel plezier van hebben
ps. Weet je toevallig welke camera's ze allemaal hadden bij de Makro? (soortgelijke, als de Canon powershot?)
manzano schreef:@Yuri; batterijen zitten er vaak wel bij toch? Of een accu? Nou ja, gewoon ff navragen in de winkel.