Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pintogirl schreef:Ik heb een groot probleem met blenden. Het mislukt mij elke keer. Ik bewerk met photofiltre.
(dit is even heel snel gedaan, normaal werk ik de randen netter af hoor:}, maar dit is even om te laten zien wat er fout gaat)
[Ik weet het, het is van Sjoert. Ik heb even heel snel deze foto's gepakt omdat ik verder geen geschikte kon vidnen. Natuurlijk ga ik hier verder niet mee bewerken!)
Het lukt mij gewoon niet om ze in elkaar over te laten lopen
Hoe blenden jullie? Hoe doen jullie het met de achtergronden? Hoe doen jullie dat met een threeblend? Of knippen jullie het plaatje gewoon uit en dan plakken? HELP!
Babeth schreef:Is er hier iemand die heel goed is in het wegwerken van objecten in een foto? Ik heb een foto in de dierentuin gemaakt die ik graag wil uitvergroten, maar er zit wazig gaas voor omdat de adelaar achter gaas zat. Ik heb een poging gewaagt om het weg te werken, maar ik kreeg geen mooi resultaat. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het mogelijk is. Maar wie een poging wil wagen (graag!!) stuur dan even een pb met je emailadres, dan stuur ik de foto in grote resolutie naar je toe. (Eventueel raw als je dat wilt.)
imd schreef:Babeth schreef:Is er hier iemand die heel goed is in het wegwerken van objecten in een foto? Ik heb een foto in de dierentuin gemaakt die ik graag wil uitvergroten, maar er zit wazig gaas voor omdat de adelaar achter gaas zat. Ik heb een poging gewaagt om het weg te werken, maar ik kreeg geen mooi resultaat. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het mogelijk is. Maar wie een poging wil wagen (graag!!) stuur dan even een pb met je emailadres, dan stuur ik de foto in grote resolutie naar je toe. (Eventueel raw als je dat wilt.)
Als je hem uit wilt vergroten zou ik het gaas niet wegwerken, dat wordt nooit écht mooi.
@aliesjeh; als ik picture it op google intyp krijg ik toch een behoorlijk aantal hits hoor, zit daar niets tussen?
Mytens schreef:Hoihoi even een klein vraagje.
Ik heb in photoshop de achtergrond van een foto zwart gemaakt (alleen het hoofd van het paard en een stukje hals zie je nog).
Dit heb ik gedaan met de snelle selectie.
Maar de overgang van het paard naar de achtergrond is zo hard. Met welke knop in photoshop kan ik gedeeltes van het paard donkerder maken zodat het verloop naar het zwarte wat zachter is? ik heb de NL versie.
Ik hoop dat iemand het weet want ik zoek me rot!
Bedankt.